Kehityksestä, treenimääristä ja alkoholista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juissi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ite vedän normaalisti kerran viikossa tai kahdessa kunnon tuubat:kippis1: . Yleensä se on lauantai päivä/ilta, joten ei haittaa treeniä suuresti kun sunnuntai on lepopäivä kuitenkin.

Eipä se varmaan reeniä hirveesti tunnu haittaavan, mutta kehitystä kyllä.
Dokaaminen vetää kehon testot nimittäin todella alas.

Ja ei ole ihan ideaalia lepoa, jos keho toipuu dokaamisesta.

Viimeisten kymmen vuoden viikonloppuihin ei montaa selvää viikonloppua mahdu. Joo, koukussa ollaan ja kaikki pyörii viikonlopun/alkoholin ympärillä. :( Nyt tyyli on usean vuoden ollut pe/la alusta loppuun todella juovuksissa. Viimeiset kolme vuotta olen käynyt salilla (3 x vko) ja kehitystäkin on tullut, mutta aloittelijoilla taitaa tulla aina. Tiedä sitten paljonko enemmän jollen olis dokannu. En vaan osaa hoitaa asioita toisin. Ehkä joskus tulevaisuudessa.:kippis1:

Tohon ongelmaan, että asiat pyörii viinan ympäril ja viikonloppuelämän, niin pitäisi löytää joku kultainen keskitie. Ottaa jotain harrastusta mukaan mikä vaikka osittain korvaisi loputtoman juomisen. Koittaa saada jotain muuta tilalle mikä toisi iloa vaikkapa.

No on totisesti, 50 annosta alkoholia ja laskennallisesti sulla palaa yksi annos 2 tunnissa. Epäilemättä osa on menny imeytymättä läpi (isokin osa) ja toisekseen mittari on rikki :)

Muistatkos kenties laatanneesi 2/3 osaa tuosta satsista ;)

Kyllä toi 2h on ihan silkkaa :anssi:. Tai siis siinä ajassa on ainakin alkoholiannos poltettu. Mä oon käynyt lukemattoman monta kertaa puhaltamassa poliisiasemalla aamupäivällä/päivällä ja kerran on viisari värähtänyt reippaammin. Ja tuon kahdentunnin säännön mukaan mä en olis saanut ajaa edes illalla.

Tai sitten omaan rautamaksan joka toimii helvetin nopeesti :D

edit. ja täytyy muistaa, että sitä alkoholia alkaa palamaan heti. Tuskin sitä 50 annosta ihan tuntiin tai pariin huitasee...

Kyllä toi 2h on ihan silkkaa :anssi:. Tai siis siinä ajassa on ainakin alkoholiannos poltettu. Mä oon käynyt lukemattoman monta kertaa puhaltamassa poliisiasemalla aamupäivällä/päivällä ja kerran on viisari värähtänyt reippaammin.

Tai sitten omaan rautamaksan joka toimii helvetin nopeesti :D

edit. ja täytyy muistaa, että sitä alkoholia alkaa palamaan heti. Tuskin sitä 50 kaljaa ihan tuntiin tai pariin huitasee...

Näin minäkin tahtoisin uskoa, joka paikassa vaan puhutaan että maksa polttaa 1g etanolia per 10 painokiloa. Ja koska yksi annos sisältää n. 12g etanolia (laskin pullosta keppanaa) niin siittä on helppo laskeskella polttotahti.

Ja voihan siitä tosiaan osa mennä imeytymättä läpikin, vai voiko ?

Raumanmerellä joskus herran vuonna noin 70 kiloinen kaverini tempaisi litran viinaa päivän aikana (oisko sitten 25 annosta) ja seuraavana päivänä klo 14 kun käytiin puhalluspisteessä selvittelemässä kuskia niin täti nollasi mittarin ja totesi "seuraava" kun se kelasi ohi 1.2 :lol2:

edit: tottakai sitä alkaa palaa heti, mutta näistä määristä puhuttaessa se ei silti tee ainakaan laskennallisesti juuri mitään eroa.

Miten otatte dietillä vai otatteko? Jos haluaa pihtailla kaloreissa niin lantrattu viina taitaa olla parasta: kyllä, se on kaloripitoisinta juomaa, mutta ei sitä paljon tarvii ottaa jos hakee humalaa. Ja jurrissa syömisissä ei kannata sortua mässäilyyn vaikka kuinka himottaisi: eikös ne safkat mee vyölle kun elimistö kuluttaa energianaan pelkkää alkoholia.

Itse asiasta, kyllä treenit kulkee vaikka viik.loppuna ottaisi, krapulaa jos välttää. Salipäivän jälkeen en kyllä lähtisi yöllä viihteelle

Jos dieetillä on jotut bileet jossa otetaan, niin sitten unohdan dieetin niiiltä osin. Hallaahan se tekee ja venyttää hommaa, mutta tossakohtaa on vain tehtävä valintoja. No minä treenailen ja dieettaankin omaksi ilokseni, en tiedä miten kilpailevat tekevät. Ilmeisesti pitävän jonkun mässysetin yhteydessä näitä dokaamisia yms.

jonazn sanoi:
SM-bodaus ei liene verrattavissa SM-jäkikseen tai formuloihin.
Noin niinkuin tasoltaan.

Mut ei se säännöllinen dokaaminen kyllä hyvää tee jääkiekkoilijan, jalkapalloilijan tai formulakuskin urakehitykselle. Toki poikkeuksiakin on...

Näinhän ne varmasti on verrattava. Eikä se säännöllinen dokeilu tee varmasti kenellekään hyvää, noin niinkuin fysiologisessa mielessä. Tai no tässäkin tietty pitää määritellä tuo dokailu. Jonkun absolutistin mielestä 2-3 saunakaljaakin aina lauantaisi voi olla jatkuvaa dokailua, mutta itse olen sitämieltä että tuollainen määrä ei varsinkaan vaikuta pätkääkään negatiivisesti kehitykseen ja lihaskasvuun. Päinvastoin tuollainen määrä rentouttaa mukavasti ja saattaa jopa sitäkautta auttaa asiaan.

Jos dieetillä on jotut bileet jossa otetaan, niin sitten unohdan dieetin niiiltä osin. Hallaahan se tekee ja venyttää hommaa, mutta tossakohtaa on vain tehtävä valintoja. No minä treenailen ja dieettaankin omaksi ilokseni, en tiedä miten kilpailevat tekevät. Ilmeisesti pitävän jonkun mässysetin yhteydessä näitä dokaamisia yms.

Näinhän ne varmasti on verrattava. Eikä se säännöllinen dokeilu tee varmasti kenellekään hyvää, noin niinkuin fysiologisessa mielessä. Tai no tässäkin tietty pitää määritellä tuo dokailu. Jonkun absolutistin mielestä 2-3 saunakaljaakin aina lauantaisi voi olla jatkuvaa dokailua, mutta itse olen sitämieltä että tuollainen määrä ei varsinkaan vaikuta pätkääkään negatiivisesti kehitykseen ja lihaskasvuun. Päinvastoin tuollainen määrä rentouttaa mukavasti ja saattaa jopa sitäkautta auttaa asiaan.

No itse käsitän dokaamisen sellaisena juomisena, kun juodaan itsensä enemmän tai vähemmän jurriin. Pari rentoutumisolutta tuskin ketään elämänsä känniin saa.

Ellei sitten ole koskaan ennen juonut... ;)

Timba79 sanoi:
Ja eipä taida SM lavalla seisovista ukoista kovin moni mitään absolutisteja olla, ees lähellä sitä. Että sori vaan jos pilvilinnas nyt romahti.
Noh ei varmaan, mutta se tarkoittaa, että ne ei oo omistautuneita potareita.:curs:
Sitten o HC potarit erikseen ja ne on Classicin puolella.;)

No on totisesti, 50 annosta alkoholia ja laskennallisesti sulla palaa yksi annos 2 tunnissa. Epäilemättä osa on menny imeytymättä läpi (isokin osa) ja toisekseen mittari on rikki :)

Muistatkos kenties laatanneesi 2/3 osaa tuosta satsista ;)

Ota huomioon että juominen alkoi noin 12.00 lauantaina niin kyllähän siittä kerkiää osa palaa. Ja viinan join raakana niin eihän siittä imeydy kuin vähän reilu puolet ku loput tulee kusen mukana. Ja poliisin mittariin puhalsin:david:
Niin ja ei tullut kyllä laatattua kertaakaan, siinähän menee hyvät juomat hukkaan. Tuolloin mulla oli treenitauko armeijan takia.

Eipä se varmaan reeniä hirveesti tunnu haittaavan, mutta kehitystä kyllä.
Dokaaminen vetää kehon testot nimittäin todella alas.

Ja ei ole ihan ideaalia lepoa, jos keho toipuu dokaamisesta.

Näin varmasti on ja olen siitä tietoinen. Siksi en hirveän useasti juokaan ja yritän välttää useamman päivän putkia. Korkeintaan 2-4 tulee vuodessa ja yleensä kesällä. Ja treenipäivinä en ryyppää. Voi olla että tulevaisuudessa vähenee tuokin homma kun ei enää tule tuloksia yhtä helpolla kuin nyt.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Noh ei varmaan, mutta se tarkoittaa, että ne ei oo omistautuneita potareita.:curs:
Sitten o HC potarit erikseen ja ne on Classicin puolella.;)

Kannattaa kysyä itseltä onko bodauksen tarkoitus tämä "hc-meininki" vai se että ollaan kovassa kunnossa? Ei ne lavalla arvioi kuka on mitannu kaurahiutaleet kaikista tarkimmin ja kuka on ollu juomatta pisimpään.

Kannattaa kysyä itseltä onko bodauksen tarkoitus tämä "hc-meininki" vai se että ollaan kovassa kunnossa? Ei ne lavalla arvioi kuka on mitannu kaurahiutaleet kaikista tarkimmin ja kuka on ollu juomatta pisimpään.

Kovassa kunnossa oleminen ei liene bodauksessa se pääasia, jos sitä nyt yritit tarkoittaa.

Ai? Minulle se on.

No, mutta koitahan ymmärtää että sinun totuutesi ei ole kaikkien totuus.
NGV:lle se voi olla HC-treenaaminen ja sen seuraukset.

Poseeraatko? Pyritkö mahdollisimman esteettiseen ja harmooniseen ulkomuotoon?
Ne ovat myös olennaisia asioita bodauksessa.

Jälkimmäinen on mahdollisesti se kaikkein oleellisin, ei siis se että onko vain kovassa kunnossa.

Ota huomioon että juominen alkoi noin 12.00 lauantaina niin kyllähän siittä kerkiää osa palaa.

Quottaan tässä itseäni tuosta pari postia ylempää...

näistä määristä puhuttaessa se ei silti tee ainakaan laskennallisesti juuri mitään eroa.

Ja viinan join raakana niin eihän siittä imeydy kuin vähän reilu puolet ku loput tulee kusen mukana.

Tätä mä tuossa ylempänä myös mietin, onko tämä tosiaan faktatietoa? Kämppis kertoi joskus vetäneensä reiluhkon määrän viskiä ja seuraavana päivänä juodessaan lasin vettä humahti uudestaan päähän :eek:

Ja tämähän vaati sen että mahalaukussa ei tosiaan ole mitään muutakaan mikä sen viinan laimentaisi, usein sitä tulee juotua olutta tms sen viinan mukana.

Niin ja ei tullut kyllä laatattua kertaakaan, siinähän menee hyvät juomat hukkaan. Tuolloin mulla oli treenitauko armeijan takia.

Menihän sulla se hyvä juoma hukkaan muutenkin jos puolet imeytymättä jäi ;)

Näin minäkin tahtoisin uskoa, joka paikassa vaan puhutaan että maksa polttaa 1g etanolia per 10 painokiloa. Ja koska yksi annos sisältää n. 12g etanolia (laskin pullosta keppanaa) niin siittä on helppo laskeskella polttotahti.

edit: tottakai sitä alkaa palaa heti, mutta näistä määristä puhuttaessa se ei silti tee ainakaan laskennallisesti juuri mitään eroa.
:offtopic:

Kelaappa tilannetta jossa ollaan juotu 50 annosta alkoholia ja se palaa tuon 2h/annos tahtiin. Siinä on pikkusen mietittävä uskaltaako perjantaina ottaa vai ei, jos meinaa mennä autolla maanataina töihin :D.

Mulla ei tosiaan ole näyttää mitään mustaa valkoisella. Kokemukset perustuu omiin puhalluskertoihin. Mä käyn aina puhaltamassa, jos hiukankaan epäilyttää.

:offtopic:

Kelaappa tilannetta jossa ollaan juotu 50 annosta alkoholia ja se palaa tuon 2h/annos tahtiin. Siinä on pikkusen mietittävä uskaltaako perjantaina ottaa vai ei, jos meinaa mennä autolla maanataina töihin :D.

Mulla ei tosiaan ole näyttää mitään mustaa valkoisella. Kokemukset perustuu omiin puhalluskertoihin. Mä käyn aina puhaltamassa, jos hiukankaan epäilyttää.

Sanopa muuta, sitä ehdin itsekin naureskella. Tosin eipä ole tullut juotua 50 annosta. Harvoin on 30 ylittynyt koko päivän kaatamisellakaan :kippis1:

Voinemme todeta että hc juopottelussa osa alkoholista menee suoraan läpi :)

Olisi muuten helvetin kätevää jos pääsisi näppärästi asemalle puhaltamaan, meikäläinenkin on turusta kotoisin mutta ei sitä oikein hirvensalosta asti jaksa lähteä eerikinkadulle ;)

edit: Tarvitsemme siis yleiset puhalluspisteet per kaupunginosa !

No, mutta koitahan ymmärtää että sinun totuutesi ei ole kaikkien totuus.
NGV:lle se voi olla HC-treenaaminen ja sen seuraukset.

Poseeraatko? Pyritkö mahdollisimman esteettiseen ja harmooniseen ulkomuotoon?
Ne ovat myös olennaisia asioita bodauksessa.

Jälkimmäinen on mahdollisesti se kaikkein oleellisin, ei siis se että onko vain kovassa kunnossa.

Jos puhutaan bodauksesta niin itse käsitän sen nimenomaan kilpailuun tai kisakuntoon tähtääväksi harjoitteluksi. Ja kyllä, pyrin kehittämään esteettisen ja tasapainoisen fysiikan ja suunnitelmissa on kisata joskus.

Ei oo muita valopilkkuja tai korvaavaa tekemistä kuin dokaus :)
Naisia pitää tavata ja jurrissa se onnistuu parhaiten. Vaihtoehtona dokaukselle onkin sitten himassa möllöttäminen...aika masentavaa sanoisin. Tääkin ilta menee aika pitkälti himassa mököttäessä kun ei voi kallistaa kuppia kun on duunia suht aikasin huomenna pitkä päivä. Emäntä tässä pitäs korjata talteen jostakin niin ei tarttis valittaa. No hyvä että on tota duunia nyt niin saa palautua erinomaisesta treeniviikosta. Alotin kreatiinin tankkauksen tiistaina ja tuntus siltä että sarjapainot lähti heti kohinalla nousuun. Se hyvä puoli perus no-lifettämisessä on että pystyy syömään kokoajan kun ei oo muuta tekemistä

Ei oo muita valopilkkuja tai korvaavaa tekemistä kuin dokaus :)
Naisia pitää tavata ja jurrissa se onnistuu parhaiten. Vaihtoehtona dokaukselle onkin sitten himassa möllöttäminen...aika masentavaa sanoisin. Tääkin ilta menee aika pitkälti himassa mököttäessä kun ei voi kallistaa kuppia kun on duunia suht aikasin huomenna pitkä päivä. Emäntä tässä pitäs korjata talteen jostakin niin ei tarttis valittaa. No hyvä että on tota duunia nyt niin saa palautua erinomaisesta treeniviikosta. Alotin kreatiinin tankkauksen tiistaina ja tuntus siltä että sarjapainot lähti heti kohinalla nousuun. Se hyvä puoli perus no-lifettämisessä on että pystyy syömään kokoajan kun ei oo muuta tekemistä

Onhan ne kaveritkin keksitty... eikö...?

Suositut

Back
Ylös Bottom