Kaverin ohjelma arviointiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TheLORD
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Laitoin kaverin ohjelman tänne arviointiin kun en itse volyymi treeniä harrasta ja en osaa kommentoida. Salia 2-3 kertaa viikko eli 1 lihas tulee treenattua kerran 2 viikkoon.Kaikki sarjat vedetään loppuun asti. Lisäksi välillä tehdää ykkösiä ja kakkosia sekä pakkotoistoja.
Treenit kestää noin puolitoista tuntia kerta.

1 - JALAT

Kyykky 3x8
Pohkeet kone 3x10
Prässi 3x8
Pohkeet istuen 3x10
Jalan ojennus 3x8
Jalan koukistus 3x8
Lähentäjä 3x8
Loitontaja 3x8
Epäkäskohotus 3x8
Olka kierto 3x8

Vatsa: 6
Jalannosto 2xmax
Kone rutistus vino-vino-suora 2xmax
Sivuttain lattialla vas. Ja oik. max
Syvät vatsalihakset max

2 - RINTA

Penkki 3x8
Vinopenkki 3x8
Vipunosto vinopenkki 3x8
Nojapuupunnerrus painolla 2x8
Vipunosto tasapenkki 2x8
Peck deck 2x8
Ristikkäistalja 3x8

Vatsarutistus laudalla kiertäen 2xmax
Vartalonkierto selkäpenkki 15+15
Peffannosto max
Ultimate nöyristely rist.talj. max
Syvät vatsalihakset max

3 - SELKÄ

Maastaveto 3x8
Leuanveto lisäpaino (2xpaino) 3x8
Alatalja 3x8
Ylätalja nisk.taa 3x8
Alasveto kapea ote, eteen 2x8
Vipusoutu yksi käsi 2x8
Sivuttaistaiv. Ristitalja 3x8
Kulmasoutu penkki yx käsi 3x8
Selänojennus laite 2x8

Vatsa: 3
Kone rutistus vino-vino-suora max
Vatsarutistus laudalla kiertäen max
Syvät vatsalihakset max

4 - HABA/KYYNÄR

Vinopenkki hauis 3x8
Hauis tangolla 3x8
Hand curl / vasara 2x8
Scott / hauiskone 3x8
Kesk. Hauis 3x8
Kyynär tangolla vastaote 3x8
Kyynär käsipaino vastaote 3x8
Kyynär käsipaino myötäote 3x8

Kone rutistus vino-vino-suora 2xmax
Vatsarutistus laudalla kiertäen 2xmax
Vartalonkierto selkäpenkki 15+15
Syvät vatsalihakset max

5 - OJENTAJA/HARTIA

Pystypunnerrus istuen laite/penkki 3x8
Alaskääntö talja kulmatanko/köysi 3x8
Penkki kapea 3x8
Ransk.punnerrus maaten 3x8
Pystysoutu tangolla / rist.talja 3x8
Nojapuupunnerrus 2x8
Niskantakaapunnerrus istuen 3x8
1xkäsi niskantakaa käsipaino 3x8
Ojentajakone 2x8
Vipunosto eteen 3x8
Vipunosto sivulle 3x8
Takaolkapääkone 2x8

Vatsa: 2
Vatsarutistus vino-suora 2xmax

Onko parannus ehdotuksia?

Edit: Liikkeet ei välttämättä teko järjestyksessä

Tuossa ei kyllä ole mitään järkeä. Jako on huono ja treenifrekvenssi liian matala. Eipä tuosta oikein muuta voi sanoa.

Aika määrät on sarjoja, niin mun mielestä kannattas hiukan karsia. Reenikerta venyy varmaan kolmen tunnin mittaiseksi tollasilla määrillä. Ja jaksaako muka joku loppureenistä vielä vetää kovaa vai onko se vaan turhanpäivästä.

Ei se määrä vaan laatu!!

pingis on sopivampi laji jos ohjelman vaihto ei käy:D

siis tuo on täys susi!...kerran kahteen viikkoon...sehän on kuin aloittais uudestaan koko homman..

arpa80 sanoi:
Aika määrät on sarjoja, niin mun mielestä kannattas hiukan karsia. Reenikerta venyy varmaan kolmen tunnin mittaiseksi tollasilla määrillä. Ja jaksaako muka joku loppureenistä vielä vetää kovaa vai onko se vaan turhanpäivästä.

Ei se määrä vaan laatu!!

Ei kuulemma tulet lihakset kipeiksi pienemmällä sarja määrällä. Minulla kyllä tulee. 1.5 h menee treenissä kuten jo avauspostissa lukee! Pitää olla 5 jaettu kun muuten treenit liian pitkiä.

-Marchi- sanoi:
Eihän tos oo mitään järkee.

No ei olekkaan mutta kaverini mielestä ainoa toimiva ohjelma. Kaverini kokeili vasta HST:tä vajaan kolme viikkoa. Eli alkuun 2 viikkoa lepoa ja sitten 2 ekaa 15 toiston treeniä ja totesi että ei toimi eikä ole hänen juttu.

TheLORD sanoi:
No ei olekkaan mutta kaverini mielestä ainoa toimiva ohjelma. Kaverini kokeili vasta HST:tä vajaan kolme viikkoa. Eli alkuun 2 viikkoa lepoa ja sitten 2 ekaa 15 toiston treeniä ja totesi että ei toimi eikä ole hänen juttu.

Öh, tuota... en ole itse HST:tä kokeillut, mutta uskallan silti väittää, että parin ekan treenin perusteella on kyllä mahdotonta sanoa, toimiiko ohjelma vai ei. Ja muutenkin kuulostaa nyt siltä, että kaverisi ongelma on enemmänkin asennepuolella kuin eri ohjelmien toimivuudessa.

Mitä tuohon itse ohjelmaan tulee, niin yhdyn edellisiin puhujiin, eipä tuossa juurikaan järkeä ole.

TheLORD sanoi:
Tais loppuu pojalta paukut kesken :D . Sano sille että vetää sen HST:n loppuun kunnolla ja sitten vasta mahdolliset tulokset nähdessään toteaa toimiko ohjelma. Onko kaverisi tietoinen että tuo hänen omakin ohjelmansa menettää "tehoaan" jossain vaiheessa kun kroppa on totaalisen tottunut siihen? Jos ei ole, niin kerro hänelle siitä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
TheLORD sanoi:
Ei kuulemma tulet lihakset kipeiksi pienemmällä sarja määrällä. Minulla kyllä tulee. 1.5 h menee treenissä kuten jo avauspostissa lukee! Pitää olla 5 jaettu kun muuten treenit liian pitkiä.
No jos tollasen reenin tekee 1.5h niin aika kuntopiiritouhua se sillon on, jolloin painot ovat pienemmät kuin kunnon reenissä. Laitappa sille johkin liikkeeseen hiukan enemmän rautaa ja sillon tällön pakkotoistoja. Niin alkaa kyllä karsimaan liikkeitä pois siitä mitä tossa kuntopiirissä tekee.

TheLORD sanoi:
Sarjamäärä mielestäsi ok esim. hauiksille?
Mikään ei ole tuossa ok, koska jako ja frekvenssi on järjettömät. :)

-- Edit --
Täytyy kyllä taas saarnata. Toi ohjelmien vaihtelu on yks suurista syistä miksi kehitystä ei tapahdu. Kannattaa paneutua kuhunkin ohjelmaan jota alkaa kokeilemaan tarpeeksi pitkän ajan. Ei muuten voi koskaan tietää mikä ohjelma toimii ja mikä ei. 10 vuoden päästä vaan huomaa, ettei ole kasvanu yhtään, mutta ainakin on tullut kokeiltua kaikkia mahdollsia ohjelmia/jakoja parin viikon ajan. Eli ohjelmat pitempään kokeiluun, kunhan niissä nyt on vaan jotain järkeä. Eli tuossa ei nyt ole kyllä yhtään. ;)

Gillyanne sanoi:
Öh, tuota... en ole itse HST:tä kokeillut, mutta uskallan silti väittää, että parin ekan treenin perusteella on kyllä mahdotonta sanoa, toimiiko ohjelma vai ei. Ja muutenkin kuulostaa nyt siltä, että kaverisi ongelma on enemmänkin asennepuolella kuin eri ohjelmien toimivuudessa.

Mitä tuohon itse ohjelmaan tulee, niin yhdyn edellisiin puhujiin, eipä tuossa juurikaan järkeä ole.

Samaapa minäkin sanoin mutta ei uskonut jospa uskos kun tämän ketjun hänelle näytän.

arpa80 sanoi:
No jos tollasen reenin tekee 1.5h niin aika kuntopiiritouhua se sillon on, jolloin painot ovat pienemmät kuin kunnon reenissä. Laitappa sille johkin liikkeeseen hiukan enemmän rautaa ja sillon tällön pakkotoistoja. Niin alkaa kyllä karsimaan liikkeitä pois siitä mitä tossa kuntopiirissä tekee.

Maratooneiksi mie olen sen treenejä haukkunu eiköhän tuo kuntopiiri ole yhtä hyvä vittuilu sana.

TheLORD sanoi:
Samaapa minäkin sanoin mutta ei uskonut jospa uskos kun tämän ketjun hänelle näytän.
Jaa sä olet täältä vaan hakemassa vahvistusta omalle uskottavuudellesi/mielipiteillesi. Eiköhän se joskus opi.

toolate sanoi:
Mikään ei ole tuossa ok, koska jako ja frekvenssi on järjettömät. :)

-- Edit --
Täytyy kyllä taas saarnata. Toi ohjelmien vaihtelu on yks suurista syistä miksi kehitystä ei tapahdu. Kannattaa paneutua kuhunkin ohjelmaan jota alkaa kokeilemaan tarpeeksi pitkän ajan. Ei muuten voi koskaan tietää mikä ohjelma toimii ja mikä ei. 10 vuoden päästä vaan huomaa, ettei ole kasvanu yhtään, mutta ainakin on tullut kokeiltua kaikkia mahdollsia ohjelmia/jakoja parin viikon ajan. Eli ohjelmat pitempään kokeiluun, kunhan niissä nyt on vaan jotain järkeä. Eli tuossa ei nyt ole kyllä yhtään. ;)

Joo ei minkään ohjelman toimivuus kahdella treeni kerralla selviä.

arpa80 sanoi:
Jaa sä olet täältä vaan hakemassa vahvistusta omalle uskottavuudellesi/mielipiteillesi. Eiköhän se joskus opi.

Juu ei usko minua. Pitää muiltakin kuulla sama. Tiiä sitten uskooko tämän treadinkaan jälkeen.

TheLORD sanoi:
Joo ei minkään ohjelman toimivuus kahdella treeni kerralla selviä.
Eikä välttämättä 20 kertaakaan. Useilla treenreilla tuntuu olevan se täydellisen ohjelman etsintä, jonka takia ohjelmia vaihdetaan vähän väliä. Tämä laji vaatii vaan paljon pitkäjänteisyyttä ja jos se realisoituu tuollaisena viikottaisena tai jopa kuukausittaisena ohjelman vaihteluna niin mielestäni metsässä ollaan. Eli jos on tehnyt itselleen uuden ohjelman niin kannattaa panostaa siihen sen minkä voi ja antaa sille aikaa, ei siitä muuten oikein voi sanoa mitään. Painotan nyt kuitenkin, ettei minkä tahansa tyyppistä ohjelmaa kannata ottaa kokeilluun, eli perusasiat siinä on oltava joka tapauksessa kunnossa.

treenatkoon päin helvettiä jos haluaa, ei se muutama kuukausi tollasella paskaohjelmalla mitään haittaa. Oppiipahan jotain kehostaan ja oppii monia liikkeitä. Turha edes koittaa optimoida tollasen jääräpään treenejä.

Oppiihan tuo ajan myötä kunnollakin treenaamaan jos oikein kiinnostaa. Eikä tolla saa itteään ylikuntoon kumminkaan kun treenejä niin harvassa. Eli näytä kaverilles vaikka pakkiksen sivut ja anna opiskella, kyllä se järkiinsä tulee.

Mä en ainakaan näe järkeä meidän täällä ruveta tekemään muutoksia tohon aihioon, kyllä siinä niin paljon vikaa on. ja jos on alottelija niin kehittyy tollakin.

Kokeilemalla oppii (jos on oppiakseen)

toolate sanoi:
Eikä välttämättä 20 kertaakaan. Useilla treenreilla tuntuu olevan se täydellisen ohjelman etsintä, jonka takia ohjelmia vaihdetaan vähän väliä. Tämä laji vaatii vaan paljon pitkäjänteisyyttä ja jos se realisoituu tuollaisena viikottaisena tai jopa kuukausittaisena ohjelman vaihteluna niin mielestäni metsässä ollaan. Eli jos on tehnyt itselleen uuden ohjelman niin kannattaa panostaa siihen sen minkä voi ja antaa sille aikaa, ei siitä muuten oikein voi sanoa mitään. Painotan nyt kuitenkin, ettei minkä tahansa tyyppistä ohjelmaa kannata ottaa kokeilluun, eli perusasiat siinä on oltava joka tapauksessa kunnossa.

2-3 kuukautta samalla ohjelmalla vasta alkaa kertomaan miten se ohjelma oikeasti pelittää. Se on yksi suuremmista urbaanilegendoista, että sitä ohjelmaa pitäisi 2-3 kuukauden välein vaihtaa. Liikkeitä voi kierrättää ohjelman sisällä ja vaihdella toistoaluetta, mutta itse ohjelma kannattaa pitää mahdollisimman samana mahdollisimmin piktään. Itsekin olen 2-jakoisella vetänyt jo varmaan yli vuoden putkeen, sisäinen jako vähän muuttunut ja osa liikkeistä vaihtuu aina sillointällöin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom