Kaverin kanssa salille?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Varmaankin aika moni käy ainakin silloin tällöin salilla jonkun kaverin kanssa. Tsemppaus/pieni vittuilu saa yrittämään täysillä. Myös treenien skippaaminen laiskotuksen takia ei onnistu kun toisen kanssa sovittu tietty aika ja päivä. Varmistaminen kanssa hyvä homma, niin ei tarvi aina jotain random-tyyppiä vaivata.

Itse olen vasta jonkin aikaa sitten aloittanut treenauksen ja nyt kaverin kanssa oli puhetta, että voitais ajoittaa ainakin osa treeneistä samoille päiville (ja luonnollisesti samalle salille :hyper: )

Nyt kiinnostaisi herätellä keskustelua ja kuulla kokemuksia kokeneemmilta treenaajilta miten teillä noin käytännössä homma toimii. Onko teillä kiinteät päivät joka viikko? Treenaatteko samoilla ohjelmilla, tyyliin toinen palauttelee kun toinen tekee treenin? Vai onko eri treenit ja silloin tällöin vain sattuu osumaan samalle puolelle salia vaihtamaan pari sanaa tai varmistamaan toisen penkkiä. Miettinyt olen kanssa, että pitäisikö kaveri puhua vetämään yksijakoisella minkä mukaan olen treenaillut nyt tämän lyhyen treenihistoriani ajan.

Kukin tyylillään tietysti, mutta kiinnostaisi tietää miten porukka treenailee, vai onko pakkis täynnä yksinäisiä työn sankareita :D

Yksin yleensä, joskus varmistan kaverin penkkiä tai random tyyppien. Jos pyytää jotain random Heikkiä tai Masaa varmistaa, jotka on sen näkösiä ettei ole paljon treenihistoriaa takana, niin kannattaa huolella sanoa miten varmistetaan, ettei ne tartu kesken sarjan tankoon kiinni tms. Yleensä itse pyydän jotain isoa kaveria kattomaan, niin ei tartte pelkää että malmi tulisi syliin.

Yksin treenaan, kun ei oikein ole kaveria joka treenaa yhtä kovasti. Salilla kun kaipaa varmistaa yleensä penkki niin pyydän jotain tuttua joka osaa varmistaa varmistajaksi.

Kun aloin salilla käymään niin kaverin kanssa sitä rautaa pumpattiin ja aika pitkälti samanlaisilla ohjelmilla silloin höntsättiin. Kaveri tosin jätti salilla käymisen sikseen vajaan vuoden veivaamisen jälkeen. Nyt taas sama kaveri innostui jälleen salilla käymisestä (= Kesäkuntoon ja naisia se haluaa :D) niin tulee taas vähän piristystä reeniin.

Ei siinä paljolti eroa ole reenaako yksikseen vai kaverin kanssa. Yksilölaji tämä kuitenkin on eikä siinä vaiheessa kun on 120 kiloa niskassa tule mietittyä kuka siinä vieressä kyylää. Onhan se tietysti vähän kivempaa kun on hyvä kaveri, jolle voi purkautua, että "vittusaatanaperkele ku ei rauta nouse saatananvittujumalautaperkeleenperkele!!" :D

Muutamia plussia ja miinuksia kaverin kanssa reenaamisesta:

+ Kaveri voi aina varmistaa tarvittaessa
+ Hyvä tsemppari
+ Frendien keskinen piilovittuilu ja koijaus piristää
+ Ei näytä niin friikiltä, kun ei tarvitse sarjojen välillä agrea kerätessä yksin tuijotella seiniin silmät kiiluen

- Sarjatauot saattavat venyä turhan paskan jauhamisen takia
- Edellisen myötä reenikin saattaa venyä
- Samaa liikettä tehdessä joutuu säätämään aina painojen kanssa, jos on suuret tasoerot

Toi riippuu ihan kaverista.. Yleisesti ottaen koen kaverin kanssa treenaamisen ihan kokeilemisen arvoiseksi asiaksi. Viime keväänä ja kesänä treenasin kaverin kanssa, joka oli jo aiemmin nostellut punttia yms, siitä pari havaintoa:

*oma treeni sai uutta fiilistä, kun frendin kanssa kuitenkin aina pientä skabaa
*yhdessä eri harjoituksien miettiminen sai mut vihdoin irti kolmijakoisesta ohjelmasta, jonka tehon laskua en vain ollut yksin treenatessa huomannut
*lisäravinteita voi hankkia yhdessä, jolloin monesti säästää euron tai pari

Nyt sitten on paikkakunta vaihtunut ja opiskelukaveri sai mun kautta innostuksen lähteä salille, tällä miehellä ei ole juuri muuta treenitaustaa kuin autotallipenkki, siitä vähän:

*lähtötavoitteena kaverin treenissä iso hanska ja arnoldin rinta, jota en vieläkään ole saanut inhmillisemmäksi muutettua (penkki-hauistreeniä), joten motivaatio mun tekemän tasapainoisen ohjelman noudattamiseksi on vähän niin ja näin
*muita perusideoita, kuten syömisen tärkeys treenin ohella ei myöskään tunnu olevan omaksuttavissa
*kaverin treeni kun on mitä se on, niin oma salillakäyntikin menee osittain siinä puihin, kun ei sitten vaan voi olla vaan omissa maailmoissaan, kun toinen tekee mitä sattuu vaikka kuinka opastaisi

Eli aikalailla kaksi ääripäätä nämä miehet.. Hyvän treenikaverin osuessa kohdalle ei tule liikaa jauhettua, treeni sujuu mielestäni joutuisammin kuin yksin jne.. Mutta itse ainakin tykkään välillä ottaa treenejä ihan itsekseni, kun tykkään välillä vetää napit korvissa veren maku suussa, se ei frendin kanssa välttis onnistuisi. Ja toisaalta yhteisten aikataulujen suunnitelusta ei saisi tulla stressiä, jos ei kerkee niin sitten ei kerkee.

Yksin koska sillon voi musat pauhaa täysillä korvissa ja on enemmän salifiilistä. Ei mene paskanjauhamiseksi.

Itse treenaan yksin sekä joskus kaverin kanssa. Molemmissa saan kunnot agret ja ei mulla meni kaverinkaan kanssa tehdessä hirveästi aikaa, kun ei hirveästi syvennetä juttelua sekä sarjapainot kuta kuinkin samat.

Jos on mahdollisuus treenata hyvän tyypin kans, joka on aidosti kiinnostunut treenaamaan kovaa ja kehittävästi, onnstuu ainakin omalla kohdallanai treeni silloin erinomaisesti. Näin oli kun oli mahdollisuus treeanata isoveljen kanssa.Jos löytyy hyvä treenikaveri niin mikäs sen antoisampaa!!! :thumbs:

Yksin mulla menee treenit ihan hyvin, mutta nyt yks mun kaveri on lyöttäytynyt mun seuraan. Ensin se teki aika perinteistä "poikaystäväni on tehnyt minulle ohjelman, onhan hän liikunnanohjaaja ja jääkiekkoilija"- treeniä; pitkät toistot ja pienet painot.. No, sitten se innostu isoista raudoista, mutta ku se tekniikka on niin perseestä niin ittensä se vielä loukkaa. Joka ikinen treeni menee siihen et mä yritän opettaa sille tekniikkaa ja kattoa ettei se itteensä tapa. (hän siis pyysi minua korjaamaan aina virheet mikä sinänsä on positiivista). Ja taas seuraavassa treenissä se ei muista mitään mitä mä sille oon opettanu!! sitten síllä on aina kauhea kiire salilta pois ja jos mulla on treeni kesken,niin se jää oottamaan, ku ei sillä muka oo mihinkään kiire, siite kuitenki hoputtaa kokoajan.
mulle sali on paikka rentoutua ja jättää kaikki arkiset asiat pois mielestä. tämän ystävättären kans se ei vaan taho onnistua. ja ärsyttää kattoa ku se tekee jotain reisiojennusta ja haukottelee samalla. sen oon onnistunu sille opettaan, ettei se tuu kesken mun sarjan juoruamaan jotain..

Anteeksi kauhea vuodatus, mutta kertokaa minulle miten saisin treenata taas yksin?miten sanoa kaverille ettei haluu sitä treenikaveriksi??

muutaman kaverin kanssa reenaillaa ja on kiinteet päivät joka viikko. ohjelmat poikkee hieman muttei paljoo, että juuri tuollai yks tekee muut palauttelee.
plussat juuri varmistajista ja palautusaika seurasta, en varmaa jaksais ees yksin käydä salilla. miinukset paskan jauhannasta joka venyttää palautusaikoja ja koko reeniaikaa, joten joutuu sitte yleensä jättään pari sarjaa pois :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Suositut

Back
Ylös Bottom