Kaveri treenaa oudosti (mun mielestä ainakin)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mankind
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Se on harrastanu jenkkifutista joku pari vuotta ja se sano että se käy salilla 3 kertaa viikossa ja treenaa joka kerralla koko kropan, on sillä kyllä lihaksia mutta onko tollain järkeä treenata? Oon sanonu sille ettei tossa ehi lihakset kunnolla palautua mutta se sanoo että kyllä ehtii, kai siinä sitten ehtii. Mitä mieltä`?

Hyvin ehtii palautua. Pistäpä pakkiksen hakuun hakusanaksi vaikka HST ja opiskele aiheesta lisää. :) Voimareenin osaltakin palstalla on paljon asiaa siitä, miten kannattaisi esim. kyykätä tai penkata useammankin kerran viikossa.

Mankind sanoi:
Se on harrastanu jenkkifutista joku pari vuotta ja se sano että se käy salilla 3 kertaa viikossa ja treenaa joka kerralla koko kropan, on sillä kyllä lihaksia mutta onko tollain järkeä treenata? Oon sanonu sille ettei tossa ehi lihakset kunnolla palautua mutta se sanoo että kyllä ehtii, kai siinä sitten ehtii. Mitä mieltä`?
Hyvin toimii, ite oon tahkonnut jo reilu 1,5v pelkästään tuolla hst:llä jota olen itselleni sopivaksi muokkaillut, ehtii palautua, kroppa tottuu kovaan treeniin ajan kans, aloittelijoille en hst:tä suosittelis vaan 1/2-1vuosi normaali treeniä ja sitten esim hst:n pariin tai muuhun vastaavaan.

neutraali sanoi:
Hyvin toimii, ite oon tahkonnut jo reilu 1,5v tuolla hst:llä jota olen itselleni sopivaksi muokkaillut, ehtii palautua, kroppa tottuu kovaan treeniin ajan kans, aloittelijoille en hst:tä suosittelis vaan 1/2-1vuosi normaali treeniä ja sitten esim hst:n pariin tai muuhun vastaavaan.

Muutoinkin ohjelman rakentaminen täytyy tehdä aina oman kropan mukaan. Mutta toi koko kroppa ohjelma toimiva siinä, missä muutkin ohjelmat.

makew sanoi:
Mutta toi koko kroppa ohjelma toimiva siinä, missä muutkin ohjelmat.
Tuossa asiassa olen erimieltä että kokokroppa ohjelma toimii siinä missä muutkin ohjelmat, sillä mielestäni tää toimii huomattavasti paremmin entä ns perinteiset ohjelmat eli 1lihasryhmä viikossa läpi systeemit, toki läheskään kaikilla ei välttämättä tällainen toimi/sovi.

Neutraali, etköhän voisi pästää jo meidät jännityksestä ja vihdoin kertoa oman ohjelmasi? ;) Ainakin minä olisin hyvin kiinnostunut ja varmasti moni muu!

Itse tällä hetkellä treenaan pääsääntöisesti tolla yks treeni/lihasryhmä/per vko systeemillä, mutta lähes tulkoon kokoajan on joku lihasryhmä jaettu joko kahteen tai kolmeen treeniin viikolle ja näyttää kyllä toimivan.

Ja nyt kun on sen toimivuuden todennut niin on alkanu toi hst todenteolla kiinnostaa.

-Marchi- sanoi:
Neutraali, etköhän voisi pästää jo meidät jännityksestä ja vihdoin kertoa oman ohjelmasi? ;) Ainakin minä olisin hyvin kiinnostunut ja varmasti moni muu!

ööh, mikä pointti tässä on?
Veikkaan että neutraali on säädellyt ton ohjelman ihan oman kropan mukaan. Sarjamäärät, toistot liikkeet. Mitään yhtä oikee viisasten kiveä tuskin ei ole.

Jotkut osaa vaistonvaraisesti tehdä sellaista treeniä, mikä toimii. Kyse on oman kropan tuntemisesta, ei toisten.

makew sanoi:
ööh, mikä pointti tässä on?
Veikkaan että neutraali on säädellyt ton ohjelman ihan oman kropan mukaan. Sarjamäärät, toistot liikkeet. Mitään yhtä oikee viisasten kiveä tuskin ei ole.

Jotkut osaa vaistonvaraisesti tehdä sellaista treeniä, mikä toimii. Kyse on oman kropan tuntemisesta, ei toisten.

No, jos vertailtas mun ja Neutraalin selkää, ni ei kyl eroa huomais. Muutakuin ehkä hieman leveydessä ja paksuudessa. :D
No, ois vaan hauska nähdä se, koska Neutraali tuppaa ain mones threadis vihjailemaan ohjelmastaan, mutta sanoo aina ettei jaksa sitä tänne laittaa.
Kyllä minä ymmärrän sen poikaseni, etten käy sitä sitten itse orjallisesti noudattamaan. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ainakin tässä ketjussa olevista Neutraalin posteista käy mielestäni aika selvästi ilmi, että kyse on ihan tavallisesta HST:stä. :) Joten, Marchi, jos HST kiinnostaa, kahlaa läpi Treeni ja ravinto-osiolta löytyvä Koko kroppa 3 kertaa vkossa (tjsp)-ketju.

Niin, ja Neutraali varmaankin korjaa mielellään, jos tulkitsin hänet väärin...?

-Marchi- sanoi:
No, jos vertailtas mun ja Neutraalin selkää, ni ei kyl eroa huomais. Muutakuin ehkä hieman leveydessä ja paksuudessa. :D
No, ois vaan hauska nähdä se, koska Neutraali tuppaa ain mones threadis vihjailemaan ohjelmastaan, mutta sanoo aina ettei jaksa sitä tänne laittaa.
Kyllä minä ymmärrän sen poikaseni, etten käy sitä sitten itse orjallisesti noudattamaan. :)

No on sulla ja neutraalilla lähes 10 vuotta ikäeroakin, että turha sitä on kovin tarkkaan alkaa selkiä tossa kohtaa vertailemaan.

Ja se treeniohjelma on itelleen vaan jokaisen löydettävä, täällä niitä hyviä rakaisuja pyörii kaikkea 1-6 jakosen välillä. On paljon sarjoja ja vähän sarjoja jne. Eli maltti on valttia tässäkin asiassa ja kokeilemalla löytää oman tiensä treenata.

-Marchi- sanoi:

Poikanen. Voi jeesus sun juttuja.
Ehkä neutraali on treenannut eri tavalla ennen tota hst/koko kroppa 3 viikossa modikka ohjelmaa?
oikeesti aika harva ohjelma toimii suoraan, varsinkaan sellaisen joka on pidempään treenannut, voima tai kehonrakennuspainotteisesti.

Pitkään kun treenaileen ilman suuria taukoja sanotaan nyt vaikka 7-10 vuotta niin kestää kroppa erilailla treeniä, tosin myös palautuminen huononee jossain vaiheessa.

Ja onhan se selvääkin on rankenpaa tehdä sarjoja 150-160kg kuin 70-80 kg.

Ja ei mikään ohjelma tuo sitä kehitystä, jos vaan täällä lässytttää.
Kuulehan poikaseni, mene sinne salille.

makew sanoi:
Juuri näin.

Gillyanne ei ole ihan tavallinen hst vaan juuri niinkuin makew sanoi eli olen säädellyt sarjat ja toistot itselleni sopiviksi.

OK, tämä selvä.

Olen kuitenkin samaa mieltä kuin moni muukin vastaaja, että jos HST kiinnostaa, niin kantsii kahlata se treenipuolella oleva ketju läpi, kenties opiskella aihetta muutenkin, ja muokata sitten niiden pohjalta oma ohjelmansa. Jonkun toisen (tässä tapauksessa siis Neutraalin) ohjelman tuosta vaan suinpäin kopioiminen tuskin on se paras vaihtoehto, varsinkin kun ohjelmaan on tässä tapauksessa tehty modifikaatioita treenaajan omista lähtökohdista käsin.

Mitä enemmän kuulee noista HST-tyyppisistä ohjelmista, sitä enemmän ne alkaa nyt kiinnostamaan. Pitänee itsekin taas kahlata se jättitredi ajatuksella läpi ja kattella jos ensivuoden puolella jotain sellaista viritystä kokeilisi.

sori, :offtopic:

neutraali sanoi:
Tuossa asiassa olen erimieltä että kokokroppa ohjelma toimii siinä missä muutkin ohjelmat, sillä mielestäni tää toimii huomattavasti paremmin entä ns perinteiset ohjelmat eli 1lihasryhmä viikossa läpi systeemit, toki läheskään kaikilla ei välttämättä tällainen toimi/sovi.
Tässä olen neutraalin kanssa samaa mieltä. 1- tai 2-jakoiset ohjelmat toimivat IMO paljon paremmin oikein toteutettuna kuin mitkään hemmetin 4- tai 5-jakoiset systeemit vaikka nekin toteutettaisiin "oikein". Monijakoisissa ohjelmissa kun huomio helposti kääntyy perusliikkeistä ja niissä kehittymisestä käsittämättömään hifistelyyn eristysliikkeiden ja kaiken maailman pumppailun (joka siis pitkällä tähtäimellä toimii yleensä vain roinareille) kanssa.

Tietysti useimmat salilla kävijät treenaavat juuri jollain 3-, 4- tai 5-jakoisella ohjelmalla koska niin tekevät lehdissä komeilevat kehonrakennuksen huiputkin. Jopa moderaattorimme Tomi piti nykyistä 2-jakoista ohjelmaani jonain ihmeen erikoissysteeminä ja kyseli miksen treenaa samanlaisella monijakoisella "perusohjelmalla" (!) kuten esim. Suomen huippukehonrakentajatkin...

Mitä ihmiset eivät ymmärrä, on, että vaikka esim. Yates lanseerasi aikoinaan kuulun 4-jakonsa, ei hän kasvattanut perusmassojaan kyseisellä systeemillä vaan 2-jakoisella perusohjelmalla, joka löytyy mm. Blood & Gutsin sivulta 36. Tuo 4-jakoinen (ns. Yates-jako) ohjelma oli sitten käytössä uran huipulla heikkojen kohtien viilaamista varten kun raa'at massat oli jo pitkälti kasvatettu.

Arnoldista: kuten makew tuolla Arnoldin tulokset -threadissakin jo totesi, Arska treenasi kyllä Mr. Olympia -voittojensa aikana melko monimutkaisilla ohjelmilla joissa käytettiin paljon eristysliikkeitä. Mutta perusmassansa hän sai aikaan jo hyvin nuorena keskittymällä lähinnä suurimpiin perusliikkeisiin ja niissä kehittymiseen. Ahnuld kun oli kuvien perusteella jo 19-vuotiaana melko lailla samoissa massoissa kuin 9 vuotta myöhemmin voittaessaan kuudennen Mr. Olympia -tittelinsä Etelä-Afrikan Pretoriassa.

Ronnie Coleman treenaa toki edelleen pitkälti perusliikkeisiin perustuvalla 3-jakoisella ohjelmalla 6 kertaa viikossa, mutta aivan alkuaikoina ennen esimerkiksi Mr. Universe -voittoaan hän treenasi voimanostoa monta vuotta ja kilpaili USA:n voimanostomaajoukkueessakin. Ja noina aikoina mies treenasi käsittääkseni melko yksinkertaisilla voimanosto-ohjelmilla. Kyllähän mies on kasvanut lähes 15-vuotisen ammattilaisuransakin aikana aivan järjettömästi, mutta uskoisin sen johtuvan suurelta osin juuri siitä, että mies edelleen keskittyy ensisijaisesti perusliikkeisiin ja niissä voiman hankkimiseen.

Bottom line: yksinkertaiset ohjelmat, joissa kroppa on jaettu 1-2 osaan ja joissa keskitytään lähes pelkästään suurimpiin yleisliikkeisiin ja niiden sarjapainojen kehittämiseen, ovat perusohjelmia.

Moneen osaan jaetut, nykyisin hyvin yleiset ohjelmat, joissa kutakin lihasta treenataan keskimäärin kerran 7-9 päivässä yleensä parilla yleisliikkeellä ja monella eristysliikkeellä kunnon pumppia hakien, eivät ole perusohjelmia.

Timba79 sanoi:
No on sulla ja neutraalilla lähes 10 vuotta ikäeroakin, että turha sitä on kovin tarkkaan alkaa selkiä tossa kohtaa vertailemaan.

Ja se treeniohjelma on itelleen vaan jokaisen löydettävä, täällä niitä hyviä rakaisuja pyörii kaikkea 1-6 jakosen välillä. On paljon sarjoja ja vähän sarjoja jne. Eli maltti on valttia tässäkin asiassa ja kokeilemalla löytää oman tiensä treenata.

Ei tää voi olla totta. EI VOI OLLA TOTTA! MITÄ VITUN KALKKIKSIA TE NYKYÄÄN OLETTE?!
"no onha sul Neutraaliin 10vuoden ikäero, ei sul voi olla sen selkä" WTF! ei voi olla mahdollista! Mis teidän huumorintaju on? Miten te jaksatte reagoida näin siihen, että haluaisin nähdä reeniasioissa arvostamani ihmisen ohjelman?
Anteeksi vaan vittu siitä. Sanoinko, SANOINKO minä, että minä aion mennä heti siitä salille ja vetämään sitä ohjelmaa? -EN! Sanoin, että en aio tehdä niin! (tahotteko suoran lainauksen)
Missä vaiheessa hemmojen keski-ikä on menny täällä kuuteenkymppiin :jahas:

Hulkki sanoi:
Bottom line: yksinkertaiset ohjelmat, joissa kroppa on jaettu 1-2 osaan ja joissa keskitytään lähes pelkästään suurimpiin yleisliikkeisiin ja niiden sarjapainojen kehittämiseen, ovat perusohjelmia.

Moneen osaan jaetut, nykyisin hyvin yleiset ohjelmat, joissa kutakin lihasta treenataan keskimäärin kerran 7-9 päivässä yleensä parilla yleisliikkeellä ja monella eristysliikkeellä kunnon pumppia hakien, eivät ole perusohjelmia.

En voisi olla kanssasi enempää samaa mieltä. Aiemmin treenasin 4-jakoisella ohjelmalla 8 päivän kierrolla. Vaihdoin alkysyksystä 2-jakoiseen ja homma toimii paljon paremmin. Treenipainot ovat kasvaneet ja lihasmassaa on selkeästi kertynyt enemmän. Omalla kohdallani mietin, että miksi hinkata 6-10 sarjaa jotain rintalihaksia, kun 3 sarjan jälkeen on jo ihan finaalissa.
Joulun jälkeen ajattelin siirtyä kokeilemaan sitten HST:ta tai nostan lihasryhmän treenifrekvenssiä vielä 50% ja katson missä mennään keväällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom