Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
2 opintoviikon virkamiesruotsi, ei muuta. Kurssi kestää 7 viikkoa ja ei ole vaikea...Arc sanoi:Onko kauppakorkeassa ruotsin opiskelu pakollista?
Eri kouluilla on eri vaatimukset. Turussa täytyy opiskella vähintäään 6 opintopistettä. Kurssit on vähän lukion lyhyttä ruotsia vaativampia, mutta aika helppoja kuitenkin jos osaa edes perusteet hyvin.Arc sanoi:Onko kauppakorkeassa ruotsin opiskelu pakollista?
Ympäristöoikeuden puolta on täällä aika huonohkosti tarjolla... Mutta kai näillä alkuun pääsee. Kemiaa voisi käydä abouttirallaa 75 op ja periaatteessa enemmänkin (täällähän on yks toinen ko., jonka sisältö on melkein kemistin tutkinto...biotieteellinen kemia...). Sitten meinasin ottaa toksikologiaa. Ja sisäilma olis se mun ympäristötieteiden ala. Sehän on nyt sieltä ympäristöterveyden puolelta.Bandiitti sanoi:Pikkasen kun heität tuota ympäristöoikeutta ja ehkä kemiaakin sekaan, niin hyvin pitäis työllistyä. Ainakin kaverit on. Jossain inssitoimistoissa, ympäristökeskuksissa, projekteissa yms. ovat töissä.
Olen opiskelemassa merkonomiksi, ja olen miettinyt miten hyvä tästä on sitten hakea yliopistoon kauppatieteiden maisteriksi?
Olin vuoden lukiossa ja lyhyt matematiikka jo tuotti arvosanoja 4-6. Mutta enpä kyllä kirjoja käytännössä avannutkaan vapaa-ajalla. Joten ei matematiikka kovin hyvällä pohjalla nyt ole, vaikka sitä tietääkseni matematiikka ei niin suuressa osassa ole näissä hommissa ja jos merkonomiksi luen hyvin niin periaatteessa ekonomiksi voisin hyvillä mielin hakea?
No tuo oli vähän turhaa saivartelua kun kuitenki tässä on tarkoitus siitä että mitä odotuksia kannattaa asettaa tällä merkonomitaustalla kun suurin osa kuitenki on siellä lukiopohjalta.
Mä sanoisin, että jos hakee sellaiselle alalle, jonne voi päästä myös pelkällä pääsykokeella, niin noita lukioarvosanoja ei kannata kovin paljoa tuijottaa. Jos oot fiksu ja lahjakas kyseisellä alalla ja lisäksi todella motivoitunut, niin pääset sisään, vaikka olisit kussut lukiosi melko pahastikin. Jos taas olet kirjoittanut kohtalaisen hyvät paperit lukiosta, mutta olet tehnyt hieman keskivertoa parempien papereiden eteen tolkuttoman paljon töitä, niin sanoisin, että olet heikommissa lähtökohdissa kuin kuvailemani ensimmäinen tapaus.Mahtaisko tämmöisillä yo-arvosanoilla olla mitää mahkuja päästä sisää?
Äikkä C
Pitkä matikka C
Keskipitkä ruotsi C
Hissa M
YH M
Enkku M