Kauppakorkeakouluun 2006

Täytyy muuten sanoa, että itelle oli suuri apu valmennuskurssista. Varsinkin kansis avautui aivan eri tavalla opettajan esimerkkien kanssa. Kurssilla tehdyt alleviivauksetkin auttavat yllättävän paljon. Jotenkin alitajuisesti lukee ne alleviivatut kohdat paljon paremmin?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän siitä oli paljon hyötyä meikäläiselläkin ja siinä oli vielä se, että sai taas lisää hyviä frendejä sieltä ja hirvee kilpailu päällä, et kuka vetää parhaat pojot kokeesta yms. :)

Janne missäs valmennuskurssilla olit ja mihin kauppikseen/yliopistoon haet?
 
Valmennuskurssin suurin hyöty minulle oli siinä, että sai kavereita, joiden kanssa jauhaa japanilaisten organisaatiogurujen aikaansaannoksista ja Henrikki Tikkasen ulosannista. Välikokeet olivat myös tärkeitä. Harvassa olivat asiat, jotka aukenivat vasta kursilla.

Tällä hetkellä ei jaksa enää lukea. Toivon, että pääsisi vain tekeen sen kokeen, jottei harmittaisi se, ettei jaksa lukea.
 
Ulle sanoi:
Tällä hetkellä ei jaksa enää lukea. Toivon, että pääsisi vain tekeen sen kokeen, jottei harmittaisi se, ettei jaksa lukea.

Itellä ihan sama fiilis, ollu kyllä jo kuukauden. Oli muuten suuri hyöty valmennuskurssilta. En esimerkiks oo lukenu matematiikkaa yhtään ku se käytiin siellä niin mahtavasti läpi. Meidän tiivistelmät oli ainakin helvetin hyvät, hahmotin oikeestaan vasta niiden lukemisen jälkeen ne asiat kokonaisuuksina.

Juuh ja Tikkasen kirja oli vaikein omaksua.
 
bleemus sanoi:
Kyllähän siitä oli paljon hyötyä meikäläiselläkin ja siinä oli vielä se, että sai taas lisää hyviä frendejä sieltä ja hirvee kilpailu päällä, et kuka vetää parhaat pojot kokeesta yms. :)

Janne missäs valmennuskurssilla olit ja mihin kauppikseen/yliopistoon haet?

Takuuvalmennus. Haen Lappeenrantaan, kun ei keväällä ollut itseluottamusta tarpeeks, että olis hakenut HKKK:lle.

Eikös se muuten ole niin, että oikeat vastaukset ilmestyvät tiistaina iltapäivänä sinne koululle?
 
Taitaa se oikea rivi melkein heti tulla. Mietin, että viitsiköhän ollenkaan katsoa sitä ennen juhannusta.. Voisi mennä jussit sitten vähän vitutuksen merkeissä, jos jää saldo kovasti laihaksi.

Nojoo, mutta eihän se jää, 40/40 lähetään hakemaan, ei vähempää!!!!11
 
Meillä on sellaiset suunnitelmat, että parille bisselle sen kokeen jälkeen ja tasailemaan vähän sykettä sitten kattoo tulokset ja sen jälkeen kotiin. Keskiviikkona Saksaan viikoks ja jos menee _ihan_ vituiks se koe ni sit istutaan viikko terassilla otetaan arskaa ja ehkä vähän kaljaakin :)
 
Itse asiassa omat bongot pystyy aika tarkaan laskemaan jo koetilanteessa ainakin niiden kysymysten kohdalta, joihin tietää varmasti oikean vastauksen. Lähinnä se epävarmuus todellisesta lopputuloksesta tulee sen suhteen, jos joutuu kovin monessa kysymyksessä veikkaamaan.

Itsellä sattuu treenipäivä siihen tiistaille, jotain taidanpa painua salille sitten kokeen jälkeen :whip:
 
Kaljaa otetaan joka tapauksessa ihan vitusti. Koko alkukesä mennyt melkeen nollatoleranssi linjalla tän kokeen takia. :curs: :curs: :curs:
 
Mä olen ollut täysin nollatoleranssilla alkoholin suhteen koelukemisen aikana, jäi hyvin aikaa pänttäämiseen. Onneks tämäkin ongelma poistetaan korkojen kera tiistai-iltana :kippis1: Onnelassa nähdään!
 
Tsemppiä kaikille ihan perkeleesti näille parille vikalle päivälle. Vika päivä kannattaa vaan fiilistellä kesää, syödä, urheilla vähän ja nukkua hyvin. Kyllä sen siinä vaiheessa osaa. Ite kävin viime keväänä tekemässä kokeen ja pääsinkin sisään. Itseltä jäi koe-oluet juomatta kun koko kevään kerätty stressi/jännitys/tuska purkautui elämäni pahimpana migreerinä kun astuin koulusta ulos. No otin sitten jussina takaisin..
 
Tuota nollatoleranssi linjaa en kyllä pysty ymmärtämään tässä lukulomalla. Nyt jos koskaan on ollu iloa siitä, että on voinu vetää viihteen puolelle ja välillä vähän nollata. Pari kaljaa silloin tällöin iltaisin on lievittäny stressiä. Eikös sitä hallinnon kirjassa olluki joku raskaat työt - rankat huvit kulttuuri.

Sitä mä vähän mietin, että mitenköhän vaikuttaa jos mulla on 40 astetta kuumetta koepäivänä.
 
Onko kellään muuten käsitystä siitä, että voiko pääainetta vaihtaa kun vaihtaa yliopistoa? Jos nyt käy niin kehnosti, että pääsen rovaniemelle opiskelemaan laskentatoimea, niin onko mahdollista että vaihtaessani ensi vuonna yliopistoa vaihtaisin samalla pääainetta esim. rahoitukseen?
 
Nousuun: suosittelisin nappamaan buranaa muutamaa tuntia ennen koetta, se voi laskea kuumeen alas. Paska tilanne, anyway.

Osaisiko kukaan valintakokeessa aikaisemmin ollut valaista, että minkälainen tarkkaan ottaen on tuo talon puolesta annettava "virallinen kisalaskin"? Yhteisvalintaoppaassa kun vain puhutaan "peruslaskutoimitukset käsittävästä nelilaskimesta". Lähinnä kiinnostaa, että voiko siinä korottaa muihin potensseihin kuin toiseen potenssiin?
 
Sikanauta sanoi:
Nousuun: suosittelisin nappamaan buranaa muutamaa tuntia ennen koetta, se voi laskea kuumeen alas. Paska tilanne, anyway.

Osaisiko kukaan valintakokeessa aikaisemmin ollut valaista, että minkälainen tarkkaan ottaen on tuo talon puolesta annettava "virallinen kisalaskin"? Yhteisvalintaoppaassa kun vain puhutaan "peruslaskutoimitukset käsittävästä nelilaskimesta". Lähinnä kiinnostaa, että voiko siinä korottaa muihin potensseihin kuin toiseen potenssiin?
Laskimesta löytyy +, -, * ja / -toiminnot. Ihmeitä sillä ei saa aikaan, mutta pärjää.
 
Janne22 sanoi:
Onko kellään muuten käsitystä siitä, että voiko pääainetta vaihtaa kun vaihtaa yliopistoa? Jos nyt käy niin kehnosti, että pääsen rovaniemelle opiskelemaan laskentatoimea, niin onko mahdollista että vaihtaessani ensi vuonna yliopistoa vaihtaisin samalla pääainetta esim. rahoitukseen?
Ei sitä pääainetta mitenkään virallisesti ekana vuonna edes valita. Enemmän se on kiinni siitä saatko sitten toisessa yliopistossa valita vapaasti pääaineesi, jos on esim. rajoitetusti paikkoja ja vain parhaiten menestyneet pääsee.

Laskiksesta rahoitukseen ei luulisi olevan muuten kovin hankalaa. Ongelmia voi tosin tulla esim. siitä kuinka paljon toinen koulu suostuu hyväksilukemaan toisen koulun kursseja.
 
Janne22 sanoi:
Onko kellään muuten käsitystä siitä, että voiko pääainetta vaihtaa kun vaihtaa yliopistoa? Jos nyt käy niin kehnosti, että pääsen rovaniemelle opiskelemaan laskentatoimea, niin onko mahdollista että vaihtaessani ensi vuonna yliopistoa vaihtaisin samalla pääainetta esim. rahoitukseen?
Yliopiston vaihtaminen ei muuten ole mikään itsestäänselvyys. Itse vaihdoin yliopistosta toiseen siinä vaiheessa kun opintoviikkoja oli koossa noin 170, josta pääainetta noin 60. Muuhun kuin tuohon pääaineeseen ei olisi ollut mitään asiaa ja käydessäni ilmoittautumassa näin paperieni päällä proffan kirjoittaman post-it lapun jossa oli jotakuinkin näin: "ainoa jota puollan, opintoviikkoja näin ja näin paljon..". Olin viime vuonna ainoa, joka otettiin ko. pääaineeseen toisesta yliopistosta. Eli sen yliopiston vaihtamisen varaan ei kannata elämäänsä laskea, ei varsinkaan ensimmäisen vuoden jälkeen.
 
Pauliina sanoi:
Yliopiston vaihtaminen ei muuten ole mikään itsestäänselvyys. Itse vaihdoin yliopistosta toiseen siinä vaiheessa kun opintoviikkoja oli koossa noin 170, josta pääainetta noin 60. Muuhun kuin tuohon pääaineeseen ei olisi ollut mitään asiaa ja käydessäni ilmoittautumassa näin paperieni päällä proffan kirjoittaman post-it lapun jossa oli jotakuinkin näin: "ainoa jota puollan, opintoviikkoja näin ja näin paljon..". Olin viime vuonna ainoa, joka otettiin ko. pääaineeseen toisesta yliopistosta. Eli sen yliopiston vaihtamisen varaan ei kannata elämäänsä laskea, ei varsinkaan ensimmäisen vuoden jälkeen.

Luet kauppatieteitä ja vaihdoit yliopistoa pääsykokeen kautta? Kuinka paljon niitä opintoviikkoja loppujen lopuksi hyväksi luettiin?

Tästä voisi vetää semmosen johtopäätöksen, että esim. helsingin avoimessa yliopistossa suoritettuja kursseja ei välttämättä hyväksilueta toisessa yliopistossa?
 
Pauliina sanoi:
Yliopiston vaihtaminen ei muuten ole mikään itsestäänselvyys. Itse vaihdoin yliopistosta toiseen siinä vaiheessa kun opintoviikkoja oli koossa noin 170, josta pääainetta noin 60. Muuhun kuin tuohon pääaineeseen ei olisi ollut mitään asiaa ja käydessäni ilmoittautumassa näin paperieni päällä proffan kirjoittaman post-it lapun jossa oli jotakuinkin näin: "ainoa jota puollan, opintoviikkoja näin ja näin paljon..". Olin viime vuonna ainoa, joka otettiin ko. pääaineeseen toisesta yliopistosta. Eli sen yliopiston vaihtamisen varaan ei kannata elämäänsä laskea, ei varsinkaan ensimmäisen vuoden jälkeen.
Onhan se nyt ihan eri asia vaihtaa pääainetta, jos periaatteessa koko tutkintovaatimus on täytetty, kuin silloin, jos on ekana vuonna juuri kerennyt suorittamaan pakolliset perusopinnot, eikä niitäkään usein kokonaan.

Eroa luulisi myös olevan siinä, että vaihtaako saman alan yliopistosta toiseen. Kuitenkaan esim. TuKKK:lla Porin yksiköstä siirtyvät eivät saa ainakaan pääaineopintoja juuri korvattua, jos paljon muitakaan. Osa syy on tietysti se, että kurssien vastaavudet eivät aina ole samoja. Toisaalta jotkut perusopintojen kurssit pääsee suoraan tenttimään, joten ei se suuri vaiva ole. Kyse on kuitenki aika helpoista asioista.

On hommassa myöskin se järki, että muuten porukka menisi jonnekin helpommaksi koettuun kouluuun suorittamaan lähes koko tutkinnon ja sitten loppuvaiheessa paukauttaisi itsensä esim. HKKK:n rahoitusekonomiksi.
 
Back
Ylös Bottom