Kauppakorkeakouluun 2006

:offtopic: Lej etkös sä lukenu sivuaineena tietojärjeslmätiedettä? Millasta tuo on käytännössä kun ei netistä tunnu löytyvän mitään muuta ku ympäripyöreetä markkinointia tuosta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nousuun sanoi:
:offtopic: Lej etkös sä lukenu sivuaineena tietojärjeslmätiedettä? Millasta tuo on käytännössä kun ei netistä tunnu löytyvän mitään muuta ku ympäripyöreetä markkinointia tuosta.
Mitä nyt oon jotain kauppilaisten mielipiteitä tuosta aineesta lukenut, niin on kuulemma ihan pelleilyä. Suosittelisin, että luet kauppiksessa pääaineena mieluummin jotain enemmän yleishyödyllistä, ja hankit sitten sen ICT-puolen osaamisen jostain, missä sitä oikeasti opetetaan. Esim. yliopistollehan pääsee käpistelemään suurinpiirtein, kun osaa kävellä porthanian pyöröovista sisään.. ;)
 
Sori oon laiska, niin kysyn teiltä monelta se koe on tiistaina? Tuli ilmottauduttua huvikseen tohonkin, lukea en oo ehtinyt mutta on siellä sen verran kauniita naisia paikalla että on tultava.
 
Sikanauta sanoi:
Mitä nyt oon jotain kauppilaisten mielipiteitä tuosta aineesta lukenut, niin on kuulemma ihan pelleilyä. Suosittelisin, että luet kauppiksessa pääaineena mieluummin jotain enemmän yleishyödyllistä, ja hankit sitten sen ICT-puolen osaamisen jostain, missä sitä oikeasti opetetaan. Esim. yliopistollehan pääsee käpistelemään suurinpiirtein, kun osaa kävellä porthanian pyöröovista sisään.. ;)

Juu tällänen mielikuva mullekin on tullu. Pitänee katsella, ehkä sen näkee paremmin sitten kun on sisällä.
 
themastodontti sanoi:
Sori oon laiska, niin kysyn teiltä monelta se koe on tiistaina? Tuli ilmottauduttua huvikseen tohonkin, lukea en oo ehtinyt mutta on siellä sen verran kauniita naisia paikalla että on tultava.
Oliks tää nyt joku vitsi? Kyllä se kuule ihan kympilta alkaa, että tervetuloa vaan mukaan geimsseihin. Toisaalta ihan mukavaa kuulla, että kaikki kilpailijat eivät ole näitä "luin kirjat 15-kertaa" -tyyppejä. Siinä oot kyllä ihan oikeessa, että silmäniloa tuollakin tapahtumassa on taas niin paljon, että olis parempi olla jotkut raviläpät silmillä. :D
 
Nousuun sanoi:
:offtopic: Lej etkös sä lukenu sivuaineena tietojärjeslmätiedettä? Millasta tuo on käytännössä kun ei netistä tunnu löytyvän mitään muuta ku ympäripyöreetä markkinointia tuosta.
Eipä se niin ihmeellinen aine kokonaisuudessaan ollut. Vähän sitä sun tätä tuntuisi olevan. Joillain kursseilla ihan tiukkaa asiaa esim. tietohallintojohtamisesta, ja sitten toista kurssia vetää joku tietokantatyyppi, joka ei ole koskaan kuitenkaan nähnyt edes USB-muistia ja esittelee 386:n emolevyä modernina.

Tuo nyt oli vain yksittäinen kurssi, joka kuului pakollisena sivuainekokaisuuteen. Taisi olla joku tietotekniikan perusteet. Omasta alastaan se varmaan tiesi helvetisti, mutta muuten oli ihan hukassa. Tentissäkin kysyttiin sitten lyhenteitä tyyliin ASRETSFRY, tai kysyttiin tekniikasta, jota ei edes promillen verran tietojärjestelmätieteen pääaineopiskelijoistakaan tarvitse tietää. Niistä asioista oli varmasti hyötyä niille naisillekin, jotka varmaan ekaa kertaa elämässään edes tietokoneen näkivät.

Yksittäisiä hyviä kursseja löytyy. Esim. Excelin käpistelyssä pääsee pari hyvää kurssia käymällä varmasti parempaan osaamiseen kuin 90 prosenttia ekonomeista, kuten niitä kursseja mainostettiinkin. Joihinkin ohjelmiin liittyvät kurssit oli mun mielestä parhaita. Nuo tietohallintojohtamisetkin voi kuitenkin lukea itse kirjoista, tai jos johtamista lukee edes sivuaineena niin ei niissä sinsänä mitään ihan ihmeellistä juuri tule eteen.

On se siltäkin kannalta hyvä aine, että joistain kursseista sai tosi helpolla paljon opintoviikkoja.
 
Sikanauta sanoi:
Oliks tää nyt joku vitsi? Kyllä se kuule ihan kympilta alkaa, että tervetuloa vaan mukaan geimsseihin. Toisaalta ihan mukavaa kuulla, että kaikki kilpailijat eivät ole näitä "luin kirjat 15-kertaa" -tyyppejä. Siinä oot kyllä ihan oikeessa, että silmäniloa tuollakin tapahtumassa on taas niin paljon, että olis parempi olla jotkut raviläpät silmillä. :D

Thx for the info m8, joo joudun antaa tasoitusta muille hakijoille, oon ollut tradenomiopinnoissa ja ohella on ollut niin paljon kaikenlaista puuhaa että lukeminen vaan jäi. Ehkä ens vuonna vielä yks yritys tai sit ei koskaan. Anyway tsemppiä kaikille jotka on lukenu!
btw, sinnehän tarvii mukaan vaan kynän kumin ja henkkarit?
 
Sikanauta sanoi:
Siinä oot kyllä ihan oikeessa, että silmäniloa tuollakin tapahtumassa on taas niin paljon, että olis parempi olla jotkut raviläpät silmillä. :D
Kantsii tulla valvojaksi, kerrankin hyvännäköisten naisten katselusta maksetaan palkkaa. :rock:
 
lej sanoi:
Laskiksesta rahoitukseen ei luulisi olevan muuten kovin hankalaa. Ongelmia voi tosin tulla esim. siitä kuinka paljon toinen koulu suostuu hyväksilukemaan toisen koulun kursseja.
HKKK:ssa rahoitukseen vaihtaminen on erittäin vaikeaa ja laitoksen väki suhtautuu myös siihen erittäin nihkeästi. Minimivaatimuksena on 80 pisteen keskiarvo (=erinomaiset tiedot) tietystä määrästä rahoituksen kursseja. Ei siis kannata hakea suoraan Business Technology -ohjelmaan, jos ei tiedä, mitä haluaa. Pääainevalinnassa hakijamäärät rahoitukseen viimeisten kahden kerran aikana on mennyt suunnilleen niin, että 100 ensisijaista hakijaa, joista 60 valittu.
 
shape sanoi:
Kantsii tulla valvojaksi, kerrankin hyvännäköisten naisten katselusta maksetaan palkkaa. :rock:
Voin harkita asiaa sitten ensi kesänä ellen ole siihen mennessä löytänyt omaa übersuloista ekonomityttöstäni.

Mites porukalla huomisen suunnitelmat, meinaatteko lukea vielä kovasti? Itselläni ainakin täysi höyry päällä loppuun asti, ja illalla sitten ajoissa tutimaan. Hemmetti soikoon, kyllä tässä vaan tuppaa vähän jännittämään, vaikka osaamisen taso ja itseluottamus onkin hyvä. Olisipa jo ohi koko paska.
 
Vittu. se ois niinku vajaa 34h aikaa pääsykokeeseen. En siis ole HKKK:hon hakemassa, vaan huomattavasti helpommin sisäänpäästävään laitokseen, mutta saatana, pientä jännitystä meinaa vaan pukata. Toisaalta tuntuu että osaa ihan hyvin lukemansa, mut pientä epäuskoa vaan on, vittu kun sitä on vaan niin laiska lukemaan. Noh onpahan tässä vielä tänä yönä töissä aikaa kerrata asioita ja huomenna illalla. Eikai siinä tiistaina muuta ku vaan murjotaan läpi.
 
Haukifile: isot rispektit sinne jos luet pääsykokeisiin ja käyt töissä yhtäaikaa. Ei onnistuis meikäläiseltä. Tsemiä kokeeseen, toivottavasti menee hyvin!
 
Sikanauta sanoi:
Haukifile: isot rispektit sinne jos luet pääsykokeisiin ja käyt töissä yhtäaikaa. Ei onnistuis meikäläiseltä. Tsemiä kokeeseen, toivottavasti menee hyvin!
kiitti tsempistä, pakko toi on läpi vetää, en vitussa pidä välivuotta.
Onneksi on monivalinta ja Joensuun yliopisto on ihan sieltä helpoimmasta päästä ton yhteishaun piirissä olevista paikoista. Kvantitatiiviset menetelmät on aivan hepreaa mulle,joten olen sitten pyrkinyt panostamaan muihin osa-alueisiin, vituttaa vaan kun Yrityksen taloushallinnan kirjan luin ensimmäisenä ja en ole sitä käsiini onnistunut enää saamaan ja kopsuja en muistanut ottaa niin muistankin aivan simona asioita siitä.
Noh, kaikesta muusta täydet pojot niin sillä pääsis jo sisään. Itse asiassa jo kahden kirjan täydellisellä osaamisella pitäis päästä sisään.
 
shape sanoi:
.. Pääainevalinnassa hakijamäärät rahoitukseen viimeisten kahden kerran aikana on mennyt suunnilleen niin, että 100 ensisijaista hakijaa, joista 60 valittu...

Kaksi vuotta sitten rahoituikseen oli hakijoita tais olla pari enemmän kuin oli paikkoja, siispä melkein kaikki pääs.. Ihan vuodesta kiinni onko ylipäänsä mihinkään pääaineeseen karsintaa vai ei..
Paitsi nyt kun on tullut toi tutkinnonuudistus niin ei oo kyllä hajuakaan miten pääaine valitaan, vai valitaanko ollenkaan.. En mä tiedä..:)
 
Saiko kukaan kutsukirjettä kokeeseen, tai sellaista kuten viime vuonna missä ilmoitettiin koepaikan sijainti, viime vuonna olin sijoitettu läheiseen ala-asteeseen....? jos ei, niin kait pitää mennä päärakennukseen palloilee,jos ne sen kokeen uskaltais antaa....
 
Mulle ei ole tullut mitään kirjettä enkä nettisivuiltakaan löytänyt mitään infoa. Ajattelin mennä päärakennukselle hengailemaan siinä yhdeksän jälkeen, kaippa se siellä selviää.

Noh, tulipahan sitten luettua koko saakelin kevät tätä varten. Toivottavasti maksoi vaivan. Tsemiä kaikille!
 
Back
Ylös Bottom