Kauppakorkeakouluun 2006

lIhaa sanoi:
Jos bileitä markkinoidaan kauppiksen pääsykoebileinä ja suuri osa pääsykokeeseen osallistuvista on 18-19-vuotiaita, minkä johtopäätöksen voimme tehdä?

a. Ikäraja on se normaali kakskytjotain.
b. zwyld lähtee Onnelaan metsästämään pissiksiä.
c. jaki_
d. Ei mikään yllä olevista vaihtoehdoista, koska aihetta ei käsitelty Tikkasen kirjassa.

Hehe, b.. piti munkin revetä tähän ..kattoo nyt mitä teen ;)

D:llä on kuitenkin vahvimmat perustelut :kippis1:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
bleemus sanoi:
Itse olen lukenut kaikki muut 5x paitsi markkinoinnin kohta kuudesti. Tarkotus olis kaikki kirjat lukea senm 6x + sit kaikki preppauskurssin hommat ja tiivisteideprujujen opiskelut yms. siihen päälle laskettuna eli varmaankin 400-500h opiskelua... xD "hullua"

Rupeaa melkein vituttamaan kun tällästä lukee, ihme hiihtäjiä. ;) Hyvä kun ite oon pariin kertaan suurimman osan kirjoista saanu luettua... Onneksi ei tarvii hirveen korkeita pisteitä repiäkkään kun YO todistus siivittää matkaa aika mukavasti, mutta silti. Pää tuntuu niin tyhjältä että mahdanko saada edes sitä 10p siitä kokeesta. :rolleyes: Kuitenkin, onnea kaikille muille hakijoille ^^
 
ööö... onko ihan laillista myydä sit ens vuonna valmennuskurssilla saadut kirjojen tiivistelmät + yms. tehtävät ja lappuset eteen päin?
 
En ole kyllä ihan varma... kun luulis ainakin, että noilla valmennuskurssien järjestäjillä on jonkunlaiset oikeudet noihin prujuihin. Ei voi tietää :)
 
Tottakai on! Ei varmastikaan saa kopioida tekijänoikeudellisista syistä, mutta kyllä itse ostetun materiaalin saa myydä.

vrt. tilanteeseen, jossa ostat kaupasta kirjan... tekijänoikeus sammuu ko. kirjan osalta (ainakin EU:n alueella, voi sammua globaalistikin. Jenkit ovat nääs keksineet alueellisen sammumisen). Saat myydä ostamasi kappaleen vapaasti eteenpäin. Astut rajan väärälle puolelle, kun kopioit kirjan ja rupeat levittämään kopioita.
 
bleemus sanoi:
En ole kyllä ihan varma... kun luulis ainakin, että noilla valmennuskurssien järjestäjillä on jonkunlaiset oikeudet noihin prujuihin. Ei voi tietää :)

:Pelkkää mutuilua:
Toisaalta ne on lunastettu kurssintarjoajalta melko suolaseen hintaa, joten voisi olettaa, että nykyisellä omistajalla on oikeus niiden jälleenmyymiseen, vrt. tavallinen kirja suomalaisesta -> sen saa myydä pois...
:Pelkkää mutuilua:

edit. hidas...kaiken lisäksi meni mutuilut vituilleen.
 
Juu juu niinhän se varmaankin menee :) mut btw asiaan:
AM mitäs sait viimoisista kokeista ja onks tullu paljon jankattua kirjoja läpi? pisteitä odotetaan se 40/40? ;)
 
Janne22 sanoi:
Onko kellään mitään hajua siitä, kuinka paljon avoimessa yliopistossa pystyy suorittamaan opintopisteitä vuoden aikana?

Kursseja pystyy suorittamaan niin paljon kuin sielu sietää. Se sietoraja taas riippuu itsestä. Itse olen opiskellut sellaista leppoisaa 60-70 op./vuosi -tahtia.
 
selene sanoi:
Kursseja pystyy suorittamaan niin paljon kuin sielu sietää. Se sietoraja taas riippuu itsestä. Itse olen opiskellut sellaista leppoisaa 60-70 op./vuosi -tahtia.

Miten paljon tommoselle määrälle tulee hintaa? Jos ei tänä vuonna pääse sisään, niin täytynee mennä avoimeen vuodeksi.
 
HSE:n tiedotteen mukaan yhteisvalintaan olisi osallistunut tänä vuonnna 8.6% vähemmän hakijoita mitä viime vuonna. Saa nähdä miten vaikuttaa pisterajoihin, vai vaikuttaako ollenkaan?

www.hse.fi
 
Odu sanoi:
Onko muuten joku muu sitä mieltä että Tikkasen kirjoittama markkinoinnin kirja on täysin hanurista?
Hei älkää nyt jaksako koko ajan avautua siitä Tikkasen kirjasta. Ihan vaan vinkkinä, että jos aikoo opiskella yliopistossa, niin ne kannattaa tottua lukemaan vähän eritasoista tekstiä kuin jossain Metro-lehden tekstiviestipalstalla. Tosin kauppiskin nyt on taas vähän poikkeus tästä, koska suurin osa kurssikirjoista on näitä jenkkityylillä kirjoitettuja opuksia, mistä jokasella sivuilla on n. 10 esimerkkiä + pari keissiä, että asia nyt ihan varmasti tulis ymmärretyksi.

Tikkasen kirjasta otetaan täydet pisteet, se on helpoin. :whip:
 
Håhå nyt sit tuli kuudes kierto kirjoilla täytyyn ja eikun tiivistelmiä sun muita prujuja opiskelemaan! :) Tiistaina tavataan! ( ok no ehkä ei :) )
 
Mulla on mennyt sen verran monta kiertoa, että en ole enää jaksanut laskea. En kyllä siltikään osaa kaikkea tarpeeksi hyvin.
 
Mä jaksoin lukea vaan kerran ne silleen monotonisesti läpi. Tämän jälkeen oonkin lukenu sieltä täältä ja selaillu paljon ( siis paljon kauemmin tähän vaiheeseen on menny mitä olis pariin lisälukukertaan kulunu ). En tiedä onko taktiikka ollu hyvä, mutta tehokkaalta on ainakin tuntunu. Varsinkin kun valmennuskurssin kokeet on menny niin hyvin.

Vituttaa ku just viime viikolla lopetin työnteon, ni heti pukkas 40 astetta kuumetta ja pusutauti päälle ( koita tässä nyt sit lukea ) ku olis pitäny alkaa tehdä 6-10 tunnin lukupäiviä. No, aika luottavaisin mielin tässä silti ollaan.
 
Jeps periaatteessa sehän on sama, että luetko kerran vai kymmenen, koska koehan se sitten merkkaa miten on tullut sisäistettyä. Meikäläinen on ollut tässä nyt 3 vko lukulomalla ja ihan kyllä hyvin on saanut tankattua noita opuksia.

Koetahan Nousuun parantua, ettei tartte tehrä koetta höyrypäissä :D
 
Back
Ylös Bottom