Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yks pieni kysymys olis, toivottavasti jollakin löytyy vastaus tähän. Mulla olis siis tarkotus laittaa ykkösvaihtoehdoksi Aalto, kakkoseksi Tampere ja kolmoseksi Turku, mutta miten tuolla pk-seudulla onnistuu asuminen opiskelijana? Asunnothan siellä ovat verrattain todella kalliita, ja opintolainaa nostan mielellään niin vähän kuin mahdollista. Jos ei käy töissä, niin joutuuko elämään täysin riisikuurilla?
Mahdollisuudet päästä Aaltoon toki ovat huonot, mutta mietin vain että olisiko se järkevää jättää kokonaan pois noista vaihtoehdoista.
Mitkä asiat tosta matikasta kannattaa opetella? Ammattikoulumatematiikalla on vähän tuskaista yrittää opetella kaikkea. Tavoite olisi saada 2-4 pojoa. Winnerin matskut käytössä ja akan lyhyen matikan kirjoja/muistiinpanoja, ehkä se voi jotain opettaakkin jos nätisti pyydän.
Mitkä asiat tosta matikasta kannattaa opetella? Ammattikoulumatematiikalla on vähän tuskaista yrittää opetella kaikkea. Tavoite olisi saada 2-4 pojoa. Winnerin matskut käytössä ja akan lyhyen matikan kirjoja/muistiinpanoja, ehkä se voi jotain opettaakkin jos nätisti pyydän.
Itse tekisin näin; käy läpi winner-materiaaleista se matematiikan perusteet-kirja todella hyvin. Hentusen ohjeen mukaan jäljennät kaikki asiat vihkoon ja lasket tehtävät järjestyksessä. Auttaa huomattavasti Sen jälkeen sitten keskity niihin helpohkoihin matikan asioihin ja laske joka päivä jotakin. Ainakin todennäköisyydet ei omasta mielestäni ole kauhean vaikeita?
Yritän siis hieman hahmottaa 'omaa tasoani' muiden hakijoiden joukossa. Lähtöpisteitä tulossa tod.näk noin 27, eli sen 25-30p tarvitsisi vielä, mikäli lappeenrantaan tänä vuonna tahtoo. Jos ei tällä kertaa nappaa, niin luultavasti pitää käydä kirjoittamassa syksyllä vielä jokin aine + lpr 1. vaihtoehdoksi ensi vuonna, niin saa nuo lähtöpisteet ainakin 30 paremmalle puolelle.
Tähän haluaisin itekkin tietää vastauksen.Miten menestys YO-kirjoituksissa vaikuttaa sisäänpääsyyn? En tarkoita pisteiden valossa vaan siinä, että nouseeko sisäänpääsyn mahdollisuus paljon, jos on vahvan E:n paperit kirjoittanut henkilö vs. C-M papereilla yrittävä henkilö. Minkälaisia kirjoitustuloksia esim. teidän tuntemat henkilöt ovat saaneet, jotka ovat päässeet sisään?
Yritän siis hieman hahmottaa 'omaa tasoani' muiden hakijoiden joukossa.
Tähän haluaisin itekkin tietää vastauksen.
Tuntuu ihan mahdottomalta opiskella noi matematiikan asiat yksin, kohta alkaa vielä työtkin niin ei kerkeä sitten opiskella kuin iltaisin ja viikonloppuisin... Johtamis- ja markkinointikirjaa olen nyt lukemassa ja sellanen fiilis että tämän kirjan asiat on jäänyt päähän ihan hyvin, mutta sehän on vasta pieni osa kokonaisuudesta. Itse olen siis hakemassa Turkuun ja Tampereelle, mutta alkaahan tässä olla jo pikkuhiljaa vähän epäuskoinen olo.