Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kauppiksen pääsykoe, ainakaan parina viime vuonna ei ole palkinnut mitään syvällistä osaamista, yli 300 tuntia on jo vähän turhaa työtä kun jo 100 tunnilla voi päästä yli 30 pisteeseen.
Kannattaa muistaa, että meitä oppijoitakin on monenlaisia. Tunnen useita, jotka lukivat viimekeväänä +600h ja pääsivät niukasti Vaasaan. Toisaalta on niitä, jotka lukevat sen 200-300h ja pääsevät Aaltoon.
T: viime keväänä 500h eikä kauppiksen ovet auenneet.
Milläs tarkkuudella porukka on lukenut ton johtamisen ja markkinoinnin kirjan niitä asiantuntijoiden kommentteja? Parin lukukerran jälkeen vaikuttaa aika diipadaapalta kun siellä puhutaan ES-jonneista ja ties mistä youtube-ilmiöistä. Toki kaikkea voidaan pääsykokeessa kysyä mutta ne pystyy jättämään varmaankin hieman vähemmälle lukemiselle.
Onko teillä siis vain lukemista vai lasketteko mukaan muistiinpanojen etc väsäilyn?
Kannattaa muistaa, että meitä oppijoitakin on monenlaisia. Tunnen useita, jotka lukivat viimekeväänä +600h ja pääsivät niukasti Vaasaan. Toisaalta on niitä, jotka lukevat sen 200-300h ja pääsevät Aaltoon.
T: viime keväänä 500h eikä kauppiksen ovet auenneet.
Tottakai on, mutta eri asia on onko siitä viimeisestä 200-300h suurimalle osalle mitään hyötyä. Itse painottaisin mielummin loppua kuin alkua. Voin kuvitella että yli 3:lla tai yli 4:llä lukukerralla alkaa olemaan jo sellanen fiilis että tiedän tänjatän kirjat tuntuu lähinnä kertaukselta, eikä se hätä oppia niitä ole enää kova, samalla tarkkaavaisuus huonompi. Ja viimeinen lukukerta on juuri se tärkein.
Voihan vitalis. Mä olen lukenut tähän mennessä ainoastaan tuon johtamista ja markkinointia käsittelevän kirjan. Kerran. Ja minua ärsyttää suuresti, että sisältö on niin helppoa, että turhauttaa lukea. Kansantalous on ainakin sisällysluettelon perusteella sama juttu. Jotain hyvää tästäkin, että opin nimenomaan lukemalla, en kuuntelemalla. Saattaa tosin kostautua jossain vaiheessa, kun on vähän lepsu asenne.
Eli heittäen sisälle
Ymmärtämisellä ei vielä pitkälle pääse :/ Ulkoa oppiminen on se juttu näissä kokeissa, ja jossain määrin kylmähermoisuus koetilanteessa.
Itse tässä vähän reiluna kolmekymppisenä mietin kanssa, josko pyrkisin kauppakorkeaan taas, kun työrintamallakin on hiljaista.
Mitenkäs aiemmin vanhemmalla iällä opiskelun aloittaneet jne:
- Onko opiskelu sujunut työn ohessa vai onko jompikumpi tai molemmat kärsiny?
- Miten koulun jälkeen työllistyminen: Onko aiemmasta työhistoriasta ollut apua ja päässyt "suoraan" parempiin hommiin vai joutuuko kilpailemaan nuorten, "ajallaan" opiskelleiden kanssa "entry level" -paikoista? Pääseekö niihinkään, jos vastakkain on melkein nelikymppinen kehäraakki ja 25v vastavalmistuneet terävät sällit?
- Antaako ne kauppiksen tytöt setämiehille?
Itse tässä vähän reiluna kolmekymppisenä mietin kanssa, josko pyrkisin kauppakorkeaan taas, kun työrintamallakin on hiljaista.
Mitenkäs aiemmin vanhemmalla iällä opiskelun aloittaneet jne:
- Onko opiskelu sujunut työn ohessa vai onko jompikumpi tai molemmat kärsiny?
- Miten koulun jälkeen työllistyminen: Onko aiemmasta työhistoriasta ollut apua ja päässyt "suoraan" parempiin hommiin vai joutuuko kilpailemaan nuorten, "ajallaan" opiskelleiden kanssa "entry level" -paikoista? Pääseekö niihinkään, jos vastakkain on melkein nelikymppinen kehäraakki ja 25v vastavalmistuneet terävät sällit?
- Antaako ne kauppiksen tytöt setämiehille?
Täältä mitään saa... :jahas:
Onko Vaasaan tulossa lihakasoja? Reenikaveria tarvittas...
Niin ja mä en ihan ymmärrä näitä porukan tuntien laskemista... Mulle ei kerro mitään, jos joku on lukenut 150h ja tähtää viiteensataan. Lasketteko te ne tunnit aina lukukerran jälkeen vai suoritatteko päivässä aina tasan tietyn tuntimäärän? Itse en ehkä niinkään tuijottais niitä numeroita, mut tietty jos se on se mikä motivoi niin mikäs siinä