Kauppakorkeaan 2013

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja chIa
  • Aloitettu Aloitettu
kauppiksen pääsykoe, ainakaan parina viime vuonna ei ole palkinnut mitään syvällistä osaamista, yli 300 tuntia on jo vähän turhaa työtä kun jo 100 tunnilla voi päästä yli 30 pisteeseen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kauppiksen pääsykoe, ainakaan parina viime vuonna ei ole palkinnut mitään syvällistä osaamista, yli 300 tuntia on jo vähän turhaa työtä kun jo 100 tunnilla voi päästä yli 30 pisteeseen.

Kannattaa muistaa, että meitä oppijoitakin on monenlaisia. Tunnen useita, jotka lukivat viimekeväänä +600h ja pääsivät niukasti Vaasaan. Toisaalta on niitä, jotka lukevat sen 200-300h ja pääsevät Aaltoon.

T: viime keväänä 500h eikä kauppiksen ovet auenneet.

Milläs tarkkuudella porukka on lukenut ton johtamisen ja markkinoinnin kirjan niitä asiantuntijoiden kommentteja? Parin lukukerran jälkeen vaikuttaa aika diipadaapalta kun siellä puhutaan ES-jonneista ja ties mistä youtube-ilmiöistä. Toki kaikkea voidaan pääsykokeessa kysyä mutta ne pystyy jättämään varmaankin hieman vähemmälle lukemiselle.
 
Kannattaa muistaa, että meitä oppijoitakin on monenlaisia. Tunnen useita, jotka lukivat viimekeväänä +600h ja pääsivät niukasti Vaasaan. Toisaalta on niitä, jotka lukevat sen 200-300h ja pääsevät Aaltoon.

T: viime keväänä 500h eikä kauppiksen ovet auenneet.

Milläs tarkkuudella porukka on lukenut ton johtamisen ja markkinoinnin kirjan niitä asiantuntijoiden kommentteja? Parin lukukerran jälkeen vaikuttaa aika diipadaapalta kun siellä puhutaan ES-jonneista ja ties mistä youtube-ilmiöistä. Toki kaikkea voidaan pääsykokeessa kysyä mutta ne pystyy jättämään varmaankin hieman vähemmälle lukemiselle.

Kyllä niitä kommentteja jne. suht tarkasti ja ahkerasti luin, tässä muistiinpanoja tehdessä en kuitenkaan kyseisiin pätkiin kiinnittänyt huomiota, tai siis niistä en muistiinpanoja tehnyt, toki pätkät luin.

Onko teillä siis vain lukemista vai lasketteko mukaan muistiinpanojen etc väsäilyn?

Mukaan lasken muistiinpanojen väsäilyn, tehtävät, jne. kaikki mikä vain auttaa kouluun pääsemiseen. Tätä pakkiksen ketjun selaamista en sentään mukaan laske :lol2:
 
Kannattaa muistaa, että meitä oppijoitakin on monenlaisia. Tunnen useita, jotka lukivat viimekeväänä +600h ja pääsivät niukasti Vaasaan. Toisaalta on niitä, jotka lukevat sen 200-300h ja pääsevät Aaltoon.

T: viime keväänä 500h eikä kauppiksen ovet auenneet.

Tottakai on, mutta eri asia on onko siitä viimeisestä 200-300h suurimalle osalle mitään hyötyä. Itse painottaisin mielummin loppua kuin alkua. Voin kuvitella että yli 3:lla tai yli 4:llä lukukerralla alkaa olemaan jo sellanen fiilis että tiedän tänjatän kirjat tuntuu lähinnä kertaukselta, eikä se hätä oppia niitä ole enää kova, samalla tarkkaavaisuus huonompi. Ja viimeinen lukukerta on juuri se tärkein.
 
Innokkaalle lukijalle olisi myynnissä

Haluaako joku ostaa Takuuvalmennuksen Teho-opiskelumateriaalin? Sisältää tiivistelmät kaikista kirjoista, kirjakohtaiset kysymykset sekä kaikki pääsykokeet 2007-2012. Lisäksi jos haluaa saa viime vuoden samanlaisen mukaan kylkiäiseksi ja tarjolla on minun omat muistiinpanot, monisteet ym. viime vuoden kurssilta. Kirjatkin voipi ostaa jos haluaa. Teho-opiskelumateriaalin ovh. 490,-, voi tarjota markus.salla@gmail.com.

http://www.takuuvalmennus.fi/?page_id=549
 
Tottakai on, mutta eri asia on onko siitä viimeisestä 200-300h suurimalle osalle mitään hyötyä. Itse painottaisin mielummin loppua kuin alkua. Voin kuvitella että yli 3:lla tai yli 4:llä lukukerralla alkaa olemaan jo sellanen fiilis että tiedän tänjatän kirjat tuntuu lähinnä kertaukselta, eikä se hätä oppia niitä ole enää kova, samalla tarkkaavaisuus huonompi. Ja viimeinen lukukerta on juuri se tärkein.

Olen osittain samaa mieltä kanssasi. Olen varmaan juuri se tyyppi viime vuodelta joka luki sen 400h ja pääsi juuri ja juuri vaasaan :D . Jälkeenpäin ajatellen olisin varmaan pärjännyt yhtä hyvin vähemmällä lukemisella, sillä kysymyksiin joihin vastasin väärin menivät ylianalysoinnin piikkiin, koska tuntuivat liian helpoilta. Sen sijaan että olisi turhaan kertaillut tuttuja asioita olisi voinut keskittyä siihen matikkaan enemmän ja napannut siitä pari pistettä lisää. En todellakaan sano sitä että vähä lukeminen olisi hyvä tai että "älkää vain lukeko paljon" vaan sitä että ei kannata stressata lukumäärällä liikaa, se osaaminen ratkaisee
 
Voi vitales tätä matikkaa. En tajua noista valmennuskurssin matikoistakaan mitään muuta ku prosenttilaskut ja mediaanin ja moodin :face: Matematiikkaa on mahdoton opiskella ilman opettajaa 11v tauon jälkeen. Pitänee siis keskittyä kolmeen muuhun kirjaan erittäin hyvin.
 
Voihan vitalis. Mä olen lukenut tähän mennessä ainoastaan tuon johtamista ja markkinointia käsittelevän kirjan. Kerran. Ja minua ärsyttää suuresti, että sisältö on niin helppoa, että turhauttaa lukea. Kansantalous on ainakin sisällysluettelon perusteella sama juttu. Jotain hyvää tästäkin, että opin nimenomaan lukemalla, en kuuntelemalla. Saattaa tosin kostautua jossain vaiheessa, kun on vähän lepsu asenne.
 
Voihan vitalis. Mä olen lukenut tähän mennessä ainoastaan tuon johtamista ja markkinointia käsittelevän kirjan. Kerran. Ja minua ärsyttää suuresti, että sisältö on niin helppoa, että turhauttaa lukea. Kansantalous on ainakin sisällysluettelon perusteella sama juttu. Jotain hyvää tästäkin, että opin nimenomaan lukemalla, en kuuntelemalla. Saattaa tosin kostautua jossain vaiheessa, kun on vähän lepsu asenne.

Eli heittäen sisälle :rock:
 
Ymmärtämisellä ei vielä pitkälle pääse :/ Ulkoa oppiminen on se juttu näissä kokeissa, ja jossain määrin kylmähermoisuus koetilanteessa.
 
Eli heittäen sisälle :rock:

I wish!

Ymmärtämisellä ei vielä pitkälle pääse :/ Ulkoa oppiminen on se juttu näissä kokeissa, ja jossain määrin kylmähermoisuus koetilanteessa.

Sitä mä vähän meinasinkin tolla lukemalla oppimisella, mulla jää päähän kerran/parilla lukemisella. Sen takia en näe itselläni tarpeellisena käyttää lukemiseen montaa sataa tuntia. Veikkaan, että kaikki kaatuu tuohon jälkimmäiseen. Tai siihen, etten ymmärrä, mitä kysytään.
 
Itse tässä vähän reiluna kolmekymppisenä mietin kanssa, josko pyrkisin kauppakorkeaan taas, kun työrintamallakin on hiljaista.

Mitenkäs aiemmin vanhemmalla iällä opiskelun aloittaneet jne:
- Onko opiskelu sujunut työn ohessa vai onko jompikumpi tai molemmat kärsiny?
- Miten koulun jälkeen työllistyminen: Onko aiemmasta työhistoriasta ollut apua ja päässyt "suoraan" parempiin hommiin vai joutuuko kilpailemaan nuorten, "ajallaan" opiskelleiden kanssa "entry level" -paikoista? Pääseekö niihinkään, jos vastakkain on melkein nelikymppinen kehäraakki ja 25v vastavalmistuneet terävät sällit?
- Antaako ne kauppiksen tytöt setämiehille?
 
Itse tässä vähän reiluna kolmekymppisenä mietin kanssa, josko pyrkisin kauppakorkeaan taas, kun työrintamallakin on hiljaista.

Mitenkäs aiemmin vanhemmalla iällä opiskelun aloittaneet jne:
- Onko opiskelu sujunut työn ohessa vai onko jompikumpi tai molemmat kärsiny?
- Miten koulun jälkeen työllistyminen: Onko aiemmasta työhistoriasta ollut apua ja päässyt "suoraan" parempiin hommiin vai joutuuko kilpailemaan nuorten, "ajallaan" opiskelleiden kanssa "entry level" -paikoista? Pääseekö niihinkään, jos vastakkain on melkein nelikymppinen kehäraakki ja 25v vastavalmistuneet terävät sällit?
- Antaako ne kauppiksen tytöt setämiehille?

Tuo viimeinen:hyper:
 
Itse tässä vähän reiluna kolmekymppisenä mietin kanssa, josko pyrkisin kauppakorkeaan taas, kun työrintamallakin on hiljaista.

Mitenkäs aiemmin vanhemmalla iällä opiskelun aloittaneet jne:
- Onko opiskelu sujunut työn ohessa vai onko jompikumpi tai molemmat kärsiny?
- Miten koulun jälkeen työllistyminen: Onko aiemmasta työhistoriasta ollut apua ja päässyt "suoraan" parempiin hommiin vai joutuuko kilpailemaan nuorten, "ajallaan" opiskelleiden kanssa "entry level" -paikoista? Pääseekö niihinkään, jos vastakkain on melkein nelikymppinen kehäraakki ja 25v vastavalmistuneet terävät sällit?
- Antaako ne kauppiksen tytöt setämiehille?

Täältä mitään saa... :jahas:

Onko Vaasaan tulossa lihakasoja? :) Reenikaveria tarvittas...
 
Itsekin haen tänä keväänä kauppikseen, Lappeenranta ykkösenä. :) Samaan aikaan tuntuu, että joka päivä haluaa sisään vaan enemmän, mutta joka päivä pelko siitä ettei ovet aukea kasvaa. Lukemisen aloitin maaliskuun alussa ja lukusuunnitelma on vetää kirjat läpi kuukaudessa, jokaiselle viikko. Taloustiede ensimmäisenä ja menee aika tiukille... Miten nopeesti te muut luette? Mun about 10 sivua parissa tunnissa muistiinpanoineen tuntuu ikuisuudelta. Muistiinpanot on kyllä lähinnä tiivistelmiä kirjasta, tuntuu että välillä kopsaan koko kirjan. Valmennuskeskusken intensiivikurssi alkaa toukokuussa, joten ehtisin lukea kirjat läpi 2 kertaa (saas nähdä) läpi ennen sitä. Nyt se tuntuu riittävältä, mutta saa nähdä mitkä fiilikset toukokuussa...
 
Niin ja mä en ihan ymmärrä näitä porukan tuntien laskemista... Mulle ei kerro mitään, jos joku on lukenut 150h ja tähtää viiteensataan. Lasketteko te ne tunnit aina lukukerran jälkeen vai suoritatteko päivässä aina tasan tietyn tuntimäärän? Itse en ehkä niinkään tuijottais niitä numeroita, mut tietty jos se on se mikä motivoi niin mikäs siinä
 
Niin ja mä en ihan ymmärrä näitä porukan tuntien laskemista... Mulle ei kerro mitään, jos joku on lukenut 150h ja tähtää viiteensataan. Lasketteko te ne tunnit aina lukukerran jälkeen vai suoritatteko päivässä aina tasan tietyn tuntimäärän? Itse en ehkä niinkään tuijottais niitä numeroita, mut tietty jos se on se mikä motivoi niin mikäs siinä

Tavoitteenani on ollut lukea n. 30h/vko tahdilla, päiväkohtaisilla määrillä ei ole niin väliä (välillä vapaapäiviä, välillä 8h rupeamia). Olisihan se tietysti ehkä järkevämpää tehdä tulosorientoituneemmin töitä, eikä niin tuijottaa lukuja, mutta koen tämän ainakin omalla kohdallani huomattavasti helpommaksi...
 
Back
Ylös Bottom