Kansantalouteen oli hyotya koska olen kaynyt microeconomics ja macro economics kurssit taalla. ELi siita oli sen verran hyotya etta termit oli tuttuja, tosin en muistanut niitta kaikkia. Business statistic kurssista on hyotya koska toi tilastotiede avautu heti hyvin koska itse kurssilla asiat kasiteltiin paljon syvallisemmin.. Tuo luku olisi periaatteessa kurssi kirjasta neljasosa eli alku osa. Markkinoinnin kurssia kayn parhaillaan mutta siita ei ole niin paljon hyotya kun toi stratmark on tollasta aivopesua,.. Muuta samaa ei ole kuin 4P malli ja asiakkuuksien segmentointi jutut yms. Markkinaorientaatio kylla kayty myos. Johtamisesa jotain samaa ja paljon oli smanalaisia listoja mita piti osaa ulkoo mutta ne opettelin englanniksi viimesena iltana niin ei jaanyt pitkaan muistiin.
Vika on koulussa ja ymparistossa, seka omassa polvivammassani. Eli olin vaihto-oppilaana 2009 ja urheilin siella huvikseni. Yleisurheilussa menestyin kuiteknin hyvin ja sain yhteydenoton pienelta kristilliselta koululta etta tarjoavat stipendin jos tulen opiskelemaan ja urheilemaan sinne. No suoritin lukion loppuun ja lahdin sitten tanne. Ensimmainen vuosi oli ihan jees, tosin polvi alkoi silloin vaivaamaan. Menin leikkaukseen mutta se ei auttanut, eli en ole ollenkaan voinut tana vuonna urheilla. Urheilu oli yksi syista miksi tanne tulin.
Koulussa on se vikana etta jenkeissa high schooli on niin helppoa ja hidas tempoista etta yliopistossa suoritetaan kaikki ''general education'' kurssit eli esim hissat, filosofiat, uskonto, kemiat yms pakolliset kurssit. Eli menee 4 vuotta pelkastaan kandin suorittamiseen noiden takia. Ja sit ku taa on kristillinen koulu niin kaikkien on pakko menna jumalanpalvelukseen 20x per lukukausi eli 40x vuosi, kaytannosa joka tiistai ja keskiviikko. Sitten taa koulu edellyttaa uuden testamentin, vanhan testamentin ja teologian kurssin suorittamista :D Olen suorittanut jo vanhan testamentin mutta uuden testamentin kurssilta olen jo pudottautunut kahdesti pois koska ei riita motivaatio kirjotella 6 sivusia papereita matteuksen ja luukkaan evankeliumeista. Voin kylla sanoa etta vanha testamentti on ihyvin hallussan nyt, joten jos joskus joudun halautko miljonaariksi ohjelmaan niin ainakin tiedan miksi sateenkaari on luotu.. No sehan on lupaus siita ettei Jumala ikina enaan tapa meita tulvalla.
No tamahan on kristillinen koulu niin tietenkin kaikkien pitaa odottaa etta menevat naimisiin ennekuin paasevat kokeilemaan aikuisten leikkeja. sanomattakin selvaa on etta jos vaikak minun tyttoystavani on kylassa campuksella huoneessani, niin oven taytyy olla 45 asteen kulmassa auki, valot paalla, vahintaan toisen jalat kosketettava maata. Noi siis saantokirjan mukaan. Alkoholi ja tupakka tuotteita ei saa campuksella kayttaa. Ja tytot/pojat saavat menna toistensa dormeihin ainoastaan ma,ke,pe,la ja su kellonaikoina 5-12 illalla. Yoksi ei tietenkaan saa jaada, ties mita synteja sita voisi harrastaa.
On taalla ihan hyvaakin porukkaa ja kaikki ei ole tulevia pappeja. KOulussa 3000 oppilasta ja sanoisin etta noin 2000 heista himouskovaisia, loput normaaleit bilettavia jenkkeja. Ja en tietenkaan ole noudattanut kaikkia noita saantoja. Esim jos tyttoystavani tulee kylaan niin en todellakaan pida ovea auki. Pitaa vaan varmistaa ettei kukaan nae lol. Mutta en naa syyta jaada tanne varsinkaan jos mun polvi ei enaa pelaa.. Vaikee hyppaa tyli 2 metria korkeutta jos polven janne on osittain revenny :face: