Kauppakorkeaan 2012

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja earth
  • Aloitettu Aloitettu
Rupesin selailemaan tuota Valmennusakatemian tiivistelmää matikasta ja ymmärrys oli samaa tasoa ku ois avannu arabiankielisen koraanin. Oon käyny lukiossa aikanaan 7 kurssia pitkää matikkaa ja kirjotin lopulta lyhyen vuonna 2008. Tuon jälkeen en ole juuri "vaativamman" matikan kanssa ollut tekemisissä ja kuten arvata saattaa niin nuo lukiossa opitut asiatkin ovat pitkälti unohtuneet :D Eli nyt joku pääsykoeviisas listaa tähän ne osa-alueet matikasta, jotka pystyn edellämainitulla pohjalla sisäistämään kohtuullisella harjoittelulla, jotta saisin edes sen 2-3p matikan osiosta. En halua käyttää tähän liikaa aikaa, koska se on aina pois noiden itselleni huomattavasti selkeämpien osa-alueiden opiskelulta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinka monta paikkaa pudotettiin aalto-yliopistoon hyvaksyttavien maarasta taksi vuodeksi? Riippu tietty kokeesta, mutta veikkaatteeko etta jos tulee perustasoinen koe niin etta pisterajat putoaisi matikan johdosta?
 
Rupesin selailemaan tuota Valmennusakatemian tiivistelmää matikasta ja ymmärrys oli samaa tasoa ku ois avannu arabiankielisen koraanin. Oon käyny lukiossa aikanaan 7 kurssia pitkää matikkaa ja kirjotin lopulta lyhyen vuonna 2008. Tuon jälkeen en ole juuri "vaativamman" matikan kanssa ollut tekemisissä ja kuten arvata saattaa niin nuo lukiossa opitut asiatkin ovat pitkälti unohtuneet :D Eli nyt joku pääsykoeviisas listaa tähän ne osa-alueet matikasta, jotka pystyn edellämainitulla pohjalla sisäistämään kohtuullisella harjoittelulla, jotta saisin edes sen 2-3p matikan osiosta. En halua käyttää tähän liikaa aikaa, koska se on aina pois noiden itselleni huomattavasti selkeämpien osa-alueiden opiskelulta.
Tilastotiede varmaan helpoin. Hei kannattaa ainakin vaha yrittaa laskeskella noita derivointi laskuja ja funktion SA ja PA arvoi. Niist voi tulla helposti laskettaviss oleva tehtava. :) Kyl ne siit palautuu mielee ku lukee niit ajatuksel.
 
2009 oli viimeksi kvantitatiiviset menetelmät kirjalistassa, tuolloin pisteraja oli selvästi alempi. En usko, että pisterajaa pystyy kuitenkaan arvioimaan tuon perusteella - luulen, että Aalto on kasvattanut suosiotaan muutenkin.
 
TOi on totta.. Mutta viimevuoden koe oli ilmeisesti myos aika helppo.. 32.5p on aika korkee raja. Itse uskon etta matikka pudottaa, koska niin moni saa siita vain noi 2-3p. Toisaalta niile jotka osaa matikan hyvin tulee melko varmat 7-8p kun tietaa jos on oikeassa, koska jos laskun vastaus matchaa vaihtoehtoihin niin melkovarmasti mennyt oiken. Oma veikkaukseni on etta tanavuonna kokeesta pitaa reipaista 28p + 2p ykkosvallinasta eli 30p aaltoon. Mutta sen nakee sit heinakuus. Kokeen jalkeen jo varmaa jonkun verran osaa sanoa kokeen vaikeudesta.
 
Huhhu.. Luitteko uutiset jo? Aalto, tampere ja turku pudottavat kauppatieteiden opiskelupaikkojaan puolella. Saastokysymykset kyseessa kuulemma. Nyt nousee pisterajat uusiin ulottuvuuksiin.
 
Huhhu.. Luitteko uutiset jo? Aalto, tampere ja turku pudottavat kauppatieteiden opiskelupaikkojaan puolella. Saastokysymykset kyseessa kuulemma. Nyt nousee pisterajat uusiin ulottuvuuksiin.
Linkkiä? Koskeeko pelkästään noita kolmea?

EDIT: Perskutan aprillipäivä, en edes muistanut koko asiaa. Älysin vasta siinä vaiheessa kun luin uudestaan ja huomasin että sanoit opiskelupaikkojen tippuvan puolella, jolloin sitten muistin mikä päivä tänään on.

Kiitos tästä, piristi kummasti ja nyt on hyvä fiilis kun tuota ei tapahdukkaan :D
 
Mites porukka täällä tekee näitä tiivistelmiä?

Aloitin muutama tunti sitten tekemään ekaa tiivistelmää, johtamisen kirjasta. Käsin vääntäminen a4 vihkoon on kuitenkin aika tuskastuttavaa :( sekä hidasta. Että pitäisikö suoraan siirtyä koneella tekemään ja tulostaa sitten, kuitenkin aika monesta kirjasta vielä nuo tiivistelmät tehtävä.
 
Mites porukka täällä tekee näitä tiivistelmiä?

Aloitin muutama tunti sitten tekemään ekaa tiivistelmää, johtamisen kirjasta. Käsin vääntäminen a4 vihkoon on kuitenkin aika tuskastuttavaa :( sekä hidasta. Että pitäisikö suoraan siirtyä koneella tekemään ja tulostaa sitten, kuitenkin aika monesta kirjasta vielä nuo tiivistelmät tehtävä.

hidasta ehkä, mutta itse uskon, että kirjottaessa myös samalla oppii melko hyvin, joten "turhaa" aikaa se ei ole mikä niihin värkkäämisiin menee. En sitten osaa sanoa, että kumpi parempi, koneella vai käsin. Itse tekisin käsin.
 
Itsellähän suurena ongelmana tiivistämisen vaikeus, varsinkin tuosta laskiksen kirjasta, joka on melko tiivistä asiaa muutenkin. Tullut miehekkäät 30 aanelosta puolesta kirjasta :D Älyttömän hidasta, mutta tosin nyt oon ensimmäistä kertaa tehnyt tolkkua kirjasta, mitä nyt diskonttaaminen tuottaa paljon päävaivaa.
 
hidasta ehkä, mutta itse uskon, että kirjottaessa myös samalla oppii melko hyvin, joten "turhaa" aikaa se ei ole mikä niihin värkkäämisiin menee. En sitten osaa sanoa, että kumpi parempi, koneella vai käsin. Itse tekisin käsin.
Juu olen kyllä samaa mieltä et käsin kirjottamalla oppii paremmin ku koneella. Ainakin kirjotuksissa tuntu hyvin jäävän päähä.
 
Tänää alottelin tekee tosta kansiksest alleviivauksia. Ajattelin tehdä kaikista kirjoista alleviivaukset, jonka jälkeen vois lukea kaikki taas kertaalleen. Sit ehkä muistiinpanoja ja kertaus kirjan lukemista. Ärsyttää vähäsen noi kansiksen kaikki rajakustannukset -ja tuotot ym., tosin ei ole läheskään niin syvältä kun toi markkinoinnin kirja. :curs:
 
Miksi kaikki vihaa joka vuosi markkinoinnin kirjaa? Oma suosikkini ehdottomasti.

Helppolukuisin, paljon tuttua asiaa esim. Suomen kehityksestä, punainen lanka joka menee koko kirjan läpi alusta loppuun, vähän tekstiä isolla fontilla....

Ainoa, mikä tossa on hankalaa on listat, mutta muuten on kun lukisi lukion oppikirjaa, asia on ainoastaan mielenkiintoisempaa. Ja mitä listoihin tulee, niin ei tossa nyt NIIN paljon niitä edes ole.

Mielipidekysymys jos joku, mutta ihmetyttää miksi minä olen ainoa, joka tykkää StratMarkista.
 
Valmennuskeskuksen kurssin kautta yritetään ponnistaa.

Haut lähtivät tänään, lähdin reteesti kokeilemaan Helsinkiä ykköseksi, kakkosvaihtoehdoksi Oulu ja siellä taloustiede. Matematiikka pelottaa kuitenkin aika paljon. Lyhyen matikan kirjoituksista on yli 10v ja sen jälkeen pari lyhyttä kurssia AMK:ssa ei paljon paina. Toisaalta eipä maailma siihen kaadu jos ei pääse sisään, duunipaikka kuitenkin on.

Taloustieteen kirja luettu pariin otteeseen, Laskentatoimi myös, Markkinointi lukaistu ehkä yhteensä kolmeen kertaan ja J&O kertaalleen tammikuun alussa. GHGB:n kanssa samaa mieltä. Stratmark on ihan ok, osin varsin mielenkiintoinenkin, lukuunottamatta niitä listoja. Ja mietityttääkö tekeekö pääsykokeen laatija niistä paskamaisia kysymyksiä tyyliin: "Oliko loppukäyttäjiltä tulevien valitusten määrä vuonna 2010 tärkeämpi markkinoinnin tuloksellisuuden mittari kuin vuonna 2008?"

Seuraavaksi sitten sen matematiikan kimppuun ja tekemään tiivistelmiä noista jo luetuista kirjoista. Tsemppiä lukemiseen ennen kaikkea yo-kirjoituksia paahtaneille.
 
Itsellähän suurena ongelmana tiivistämisen vaikeus, varsinkin tuosta laskiksen kirjasta, joka on melko tiivistä asiaa muutenkin. Tullut miehekkäät 30 aanelosta puolesta kirjasta :D Älyttömän hidasta, mutta tosin nyt oon ensimmäistä kertaa tehnyt tolkkua kirjasta, mitä nyt diskonttaaminen tuottaa paljon päävaivaa.
Mikas sina diskonttauksessa niin vaikeaa on? Kaavahan on varsin helppo. Ja muistaa vaan etta investointi on sita kannattavampi mita pienempi korkokanta ja mita suuremmat tulot investointi tuottaa. Vaikka ei ottaisi lainaa niin korkokanta vaikuttaa investoinnin kannattavuuteen, koska islloin paaomalle olisi voinut saada tuottoa sen vaikka 6% vaikka ostamalla valtion velkakirjoja. Eli kuhan osaa laskea nettonykyarvon ja sisaisen korkokannan niin avot. Nettonykyarvo vuonna n on tulo/(1+korko)^n.. Eikai siina muuta.
Mutt meitsi lahtee tasta lukemaan matikkaa ja kansista ja markkinointia :D Ja Harmaaeminenssi, yrita olla hajoomatta matikan ensimmaiseen kappaleeseen.. Voi olla hieman raivostuttavaa jos on 10 vuott mennyt lyhyen matikan kirjotuksesta. Ei ehka kaikki deriviointi yms kaavat tuu selkarangasta, mutta kylla se siita. Varsin helposti matikasta saa 3-4p, mutta isompiin pisteisiin voi olal matkaa.. Kokeessa onkin mahdollisuus saada hyvaa etua vetamalla matikasta korkeat pisteet. En ihan taysin allekirjoita tota ominouksen vaitetta etta matikka helpoin alue, varsinkaan niille joilla on hieman aikaa kirjotuksista.
 
Joku vois selittää ton kansiksen markkinoiden epäonnistumisen verotuksen kannalta (s.111). Eli miks suklaapatukan kysyntä ja tarjonta lakee kuuteen?
 
Auttakaapas joku äkkiä!

Meni yhteishaun täyttäminen näin helvetin myöhään avokin takia.

Nytten olen täyttämässä hakua. Oulun yliopistosta ei löydy pelkkää kohtaa taloustieteet/kauppatieteet vaan johtamine jne. Niin pitäskö tässä nytten jo muka pääaineet valita?

e. itä-suomen yliopistosta löytyy kohdat kauppatieteet, kuopio ja kauppatieteet, joensuu.

e2. onpas perseestä kun pitää nytten jo päättää aineet oulun suhteen, laitetaan sitten johtamine ekaksi ja toiseksi kansainvälinen liiketoiminta
 
Auttakaapas joku äkkiä!

Meni yhteishaun täyttäminen näin helvetin myöhään avokin takia.

Nytten olen täyttämässä hakua. Oulun yliopistosta ei löydy pelkkää kohtaa taloustieteet/kauppatieteet vaan johtamine jne. Niin pitäskö tässä nytten jo muka pääaineet valita?

e. itä-suomen yliopistosta löytyy kohdat kauppatieteet, kuopio ja kauppatieteet, joensuu.

e2. onpas perseestä kun pitää nytten jo päättää aineet oulun suhteen, laitetaan sitten johtamine ekaksi ja toiseksi kansainvälinen liiketoiminta

Jep, aiempina vuosina Oulussa on haettu suoraan linjoille eli pitää pääaine päättää hakuvaiheessa.
 
Back
Ylös Bottom