Kauppakorkeaan 2008

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kieltämät toi lukeminen ei parhaal mahdollisel taval suju, tuli liian hyvä työpaikkakin löydettyy vaiks piti lopettaa työt kokonaan ja alkaa lukemaan vaan mut mut...
 
indica !

ensinnäkin KIITOS siitä, että olet pitänyt meidän muiden motivaatiota ja mielenkiintoa yllä.

Toisekseen: miksi ei pohjoiseen: se, että ihminen elää 5 vuotta vaikka Joensuussa, ja kokonaiselinikä on 80 vuotta, ei ole loppujen lopuksi KOVINKAAN paljoa.

Jos Joensuuhun pääsee lukemalla 1,5 kirjaa, ja muualle (Tampere-Helsinki jne) pitää lukea 4-5 kirjaa, niin miksipä ei tyhmä tai laiska pyrkisi Joensuuhun tai Kuopioon. Tutkinto on tasan sama, ja kuka kysyy enää kolmannessa tai neljännessä työpaikassa, että missä opiskelit.

Sitä paitsi, ne henkilökohtaiset avut on tärkeimmät.

Mutta asiaan: mitä suosittelette: olen hankkimassa nettikurssia, siis joko valmennuskeskuksen, valmennusakatemian, supermaster-winner-hentusen tai sitten viertua.fi:n nettikurssia.

Kuka suosittelee ja mitä ja miksi! Pitäisi nopeasti tehdä kaupat, että pääsisi harjoittelemaan...
 
Itselle ehkei pohjonen oisi este, vaan enemmänki se että rahoitus puuttuu: mä haluan nimenomaan just ja ainoastaan opiskella pääaineena rahoitusta ja sivuaineena ainakin laskentatoimea. Siksi lappeenranta.

Ja turvallisempaa ehdottomasti on lukea ainakin kaikki paitsi matikka, jos laskupäätä ei pahemmin oo siunaantunu, koska sillä varmistelee, ettei tarvitse ihan kaikkia kaikesta tietää, ja koska joku osa-alue saattaa pettää ja olla poikkeuksellisen vaikea vaikkapa. Itse opiskelen kaikkia, myös matematiikkaa!

Muista en tiiä, ku että Hentusen supermaster on kurssina ainakin suomen paras, virtuaalikurssina ostaisin Winner.fi:n, mutta itse menen kyllä ihan kontaktiopetuskurssille. En kuitenkaan hentuselle, jonne varmaankin menisin, jos oisin pk-seudulta.

ja eipä kestä, sitävartenhan täällä on tälläinen virtuaalitukithreadi!
ja muitten ihmisten tsemppaaminen on mulle toinen luonto, myös siviilissä harrastan samaa;) nyt on projektina systerin motivointi lipastolle, ja yhen tyttöpuolisen kaverin kauppatieteisii;) sille oon luvannu jo lahjottaa tukimateriaalii pääsykokeisii..;)
 
Mutta asiaan: mitä suosittelette: olen hankkimassa nettikurssia, siis joko valmennuskeskuksen, valmennusakatemian, supermaster-winner-hentusen tai sitten viertua.fi:n nettikurssia.

Kuka suosittelee ja mitä ja miksi! Pitäisi nopeasti tehdä kaupat, että pääsisi harjoittelemaan...

Itse otin tuon Winner kurssin, 1750 tehtävää ja olen myyty.

EDIT: Huhhuh tota markkinointia.
 
mä oon vähän miettinyt, että ottaisko ton winner kurssin vielä ton tavallisen valmennuskurssin lisäksi, lisävarmuustueksi.. Lukemiset kyl sujuu vieläkin ihan todella hyvällä ja nousevalla motivaatiolla, vaikka tänpäivän lukuja, joita on ollu vaan 5h tähän asti, 4h remppasin lisäksi autoa ja söin, ei voikaan kovin hyväksi määräksi kutsua, tulee kyllä lopunviikkoa taas sellasta 10-12 tuntia, tänään on tarkotus vielä kaksi tuntia lisää käydä läpi. Tänään tulee vielä markkinointia, ja laskentatoimea. Laskis on sellaa paha, että oon huomannu yhen aika vaikeastimuistettavan kohdan, mikä ei tunnu vaa kunnolla jäävän päähän, eli ku siinä puhutaa dynaamisesta kassavirtalaskelmasta, ni ne liikepääomaerien nettomuutoksen laskeminen on mun mielestä vaikea muistaa.

Kyllä ne muut perustunnusluvut tulee ku vettä vaa, roe,roa,current ratio, quick ratio, suhteelliin velkautuneisuus, omavaraisuusaste, nää kyl muistaa vaikka unissaa. Mut se mua huolettaa, että kokeesee tulee just ne asiat mitä ei itse muista sillon. Muutekki stressaa tosi paljo koko koe, ja pelottaa iha helvetisti jo se tulosten julkasupäivä, ja pelottaa iha helvetisti se koe, ja pelottaa se ettei vaa kertakaikkiaa uppoo mun päähä tarpeeks asiat, ja se että menee iha paniikkii kokeessa ja unohtaa 99% asioista.

iteasiassa aika monena yönä oon nähny painajaisii aiheest.

Mut kyllä nyt sen verran hyvin on kehittyny toi lukumotivaatio eteepäi, et ainaki se puoli toimii. Kyllä niit asioit painaa mieleesä iha antaumuksella;)

e: siis toisinsanoen, tarkennettuna, pelottaa se, että ei käy niinku yhelle tuntemalle ihmiselle, joka on tälläne koulunkeskenjättäny omiesanojesa mukaa M:n paperi melkeintradenomi, joka on nyt neljättä kertaa pyrkimässä, eikä todellakaa mihkää helsinkii, ja viimeks jäi lapin yliopistost 2.5pistettä, ja kuulemma on lukenu vaikka kuinka paljo ja hyvin.

tosin en mä sitä nii hyvin tunne, että tietäsin, että onko se oikeasti ei-niin-fiksu, vai onko se vaa oikeesti lukenu tyylii kakskertaa justja just läpi kirjat, tai onko sillä jotaa muuta lukihäiriöö, mut luulis et 3 hakukerralla pääsisi jo, varsinki ku maakuntii hakee, ja kuulemma lukeeki.
 
En kyl sinuna enää ottais tohon lisäks mitään muuta kun ton perinteisen valmennuskurssin. Heittämäl sun pitäis mennä sisään kun oot alottanut jo lukemiset niin ajoissa kans, kunhan se mielenkiintokin vielä säilyisi sitten loppuun asti. Ja tärkeintähän tossa on se, että lukeminen on myös laadukasta/tehokasta eikä vain lueta kelloa vasten tai, että tänään pitää lukea se 8h tai yks kirja.
 
Niin totta, mä oon luonnostaa aika nopealla lukutavalla liikkeellä ollu, eli mä yleesä luen sellaset 100 sivua tunnissa, jos ihan omaa tahtii luen kirjoja tai muuta. ehkä oikein kevyttä luettavaa menee 130-140sivua/tunti, kuitenkin pääsykoekirjoja mä oon opetellu lukemaan nyt ihan todella eritavalla, yritän siis lukea niin, että painan ne kaikki listaukset ja muut täntälläset mieleen järjestyksessä. Alleviivauksien teko on tosi isossa osassa myös, ja vihkoihin oon tehnyt muistiinpanoja kirjoista. Ihan koska mä kyllä oon huomannu että opiskelutekniikassa on ollut ja on varmasti yhä aika paljon korjaamista, mun oma ongelma on se, että aina tähänasti oon menestynyt ihan liian vähällä vaivannäöllä ja en koskaan aikaisemmin ole oppinut lukemaan mitään. Eli lukutekniikkaa olen opetellut aika pitkälti uusiksi.

Kun kuitenkin oppimisessa on lukutekniikka aika avainasemassa, eli ei se määrä vaan se laatu, ja mä aion viedä molemmat nextille levelille, luen sekä laadukkaasti, että runsaasti, ja senlisäksi valmennuskurssi ja senlisäksi paljon harjoitustehtäviä, mitkä tulee kurssimateriaalin myötä. Myös vanhoja kokeita olen kattellu, ja yllättävän paljon jo tässävaiheessa edellisvuotisista löytää aivan itsestäänselvyyksiä. Mutta sehän nyt ei tietenkään takaa mitään, mitä tahansahan saattaa tulla, ja siihen pitää kaikin keinoin varautua.

Itse tosiaan panostan alleviivauksiin, muistiinpanoihin ja runsaaseen lukemiseen, valmennuskurssiin ja kurssimateriaaliin ja tehtäviin.

Silti on aika stressaantunu noista pääsykokeista. Tavote on saaha ainaki se 20 oikein, että voi aika varma olla Lappeenrannasta. Eipä sinne taida kyllä iha vähää aikaa 22 pistettä vaadittu, viimevuonnaki taisi olla 15.5 jos en vääri muista.. Jokatapauksessa 22pisteellä pääsee aika varmasti ainakin jonnekin, pidän aika epätodennäkösenä että joensuuhun vaadittaisiin yhtä-äkkiä tuplaten viimevuotiset pisteet.
 
Itselle ehkei pohjonen oisi este, vaan enemmänki se että rahoitus puuttuu: mä haluan nimenomaan just ja ainoastaan opiskella pääaineena rahoitusta ja sivuaineena ainakin laskentatoimea. Siksi lappeenranta.
Jos haluat myös rahoitusalan duuneihin, on Helsinki opiskelupaikkakunnaksi ehdoton valinta. Kotimaiset alan firmat sijaitsevat lähinnä Helsingissä ja opiskelujen ohessa pääsee helposti hankkimaan kontakteja tuleviin työnantajiin. Koululla pörrää lähes jatkuvasti rekrymielessä mm. kansainvälisiä pankkeja ja ainekerhon kautta rekrytapahtumia järjestetään vuodesta riippuen jopa yli 20 kpl. Helsingin kustannustaso ei ole ulkopaikkakuntalaisen näkökulmasta ongelma, sillä KY pystyy ymmärtääkseni tarjoamaan kaikille ulkoa muuttaville edullisen asunnon. Koulutöiden tekeminen on myös motivaation kannalta mukavampaa, kun opiskelijoilla on hyvä draivi päällä ja opiskelija-aines on parempaa.
 
Mut se mua huolettaa, että kokeesee tulee just ne asiat mitä ei itse muista sillon. Muutekki stressaa tosi paljo koko koe, ja pelottaa iha helvetisti jo se tulosten julkasupäivä, ja pelottaa iha helvetisti se koe, ja pelottaa se ettei vaa kertakaikkiaa uppoo mun päähä tarpeeks asiat, ja se että menee iha paniikkii kokeessa ja unohtaa 99% asioista.

Sama huolenaihe mullakin. Mutta käsittääkseni vaikka kokeessa kysyttäisiinkin joku tietty yksityiskohta jostain tietyn kirjan tietystä kappaleesta, niin kyllä se pitäisi silti muistua mieleen kunhan on ymmärtänyt kokonaisuuden kirjan aiheista.

6 tunnin päivätahti etenee hyvin minulla, loppuun asti joka päivä 6h niin luulis HSE:n ovet avautuvan. Toki 6 tuntia tarkoittaa siis ainakin jotenkin KESKITTYNYTTÄ lukua, eikä vain selailua. Sitä varten on keskiviikon Aku Ankka.
 
Sama huolenaihe mullakin. Mutta käsittääkseni vaikka kokeessa kysyttäisiinkin joku tietty yksityiskohta jostain tietyn kirjan tietystä kappaleesta, niin kyllä se pitäisi silti muistua mieleen kunhan on ymmärtänyt kokonaisuuden kirjan aiheista.
periaatteessa kyllä, käytännössä ei aina. noi kirjat sisältää reippaasti mm. erinäkösiä listoja joiden kohtia ei liiemmin muualla käsitellä tai on muuten vaan suht vaikeita lähteä mistään johtamaan. viime vuonna esim. markkinoinnin gummessonin listaa koskeva kysymys oli tällänen.
 
Ihan mahdoton lukea kauppiksen kirjoja ennen kirjotuksia. Tiedän jo, että en ole saamassa yhtään apua YO todistuksesta HSElle, mutta silti kuumottaa toi pitkä matsku niin pahasti. Ei riitä motivaatio lukea kumpaakin samaan aikaan.

Helvetti kun ärsyttää, että valitsin pitkän matikan. Tein tänään vanhaa lyhyen matikan koetta, oiskohan ollut 2006 syksy, ja oli niin perkeleen helppo. Sain vähän yli tunnissa kyhättyä about 7 täydet tai lähes täydet pisteet antavaa tehtävää, mutta pelottaa pääsenkö tosta pitkästä edes läpi, viime kevään kokeesta olis tullut nihkeesti joku B mahdollisilla säälipisteillä..
 
Kannustan kaikkia opettelemaan itsellen sen tehokkaimman luku- ja opiskelutekniikan. Kunnollisilla valmennuskursseilla kurssilaisia ohjataan siinäkin asiassa. Pelkkä määrä ei tosiaan riitä vaan laadulla ja huolellisella suunnittelulla pärjää paremmin. Sitten kun olette sisällä kauppiksessa tentteihin ei ole aikaa lukea puolta vuotta kurssikirjoja ja sivumääräkin ovat jotain paljon enemmän kuin nuo "pääsykoevihkoset". Sisällöstä puhumattakaan.

Itselleni pari vuotta sitten käydystä valmennuskurssista oli juuri eniten hyötyä oikeiden opiskelutekniikoiden oppimisesta ja siitä on hyötyä edelleenkin.

Tsemppiä kevääseen, muistakaa että kova työ palkitsee!
 
Ihan mahdoton lukea kauppiksen kirjoja ennen kirjotuksia. Tiedän jo, että en ole saamassa yhtään apua YO todistuksesta HSElle, mutta silti kuumottaa toi pitkä matsku niin pahasti. Ei riitä motivaatio lukea kumpaakin samaan aikaan.

Helvetti kun ärsyttää, että valitsin pitkän matikan. Tein tänään vanhaa lyhyen matikan koetta, oiskohan ollut 2006 syksy, ja oli niin perkeleen helppo. Sain vähän yli tunnissa kyhättyä about 7 täydet tai lähes täydet pisteet antavaa tehtävää, mutta pelottaa pääsenkö tosta pitkästä edes läpi, viime kevään kokeesta olis tullut nihkeesti joku B mahdollisilla säälipisteillä..

Itse taktikoin, kävin pitkän kursseja 13 ja kirjoitan lyhyen. HSE:lle luku sujuu mulla hyvin tällä hetkellä.
 
Huomenna alkaisi hakuaikakin, viimeinen hetki jolloin papereita otetaan vastaan tulee olemaan 9.5.08 klo 16.15.. Muistakaa että leima EI riitä, vaan hakemuksen tulee olla perillä em. ajankohtana.


nyt en tiedä, että laittaisiko sitä paperit heti ineen, vai vasta sitte, ku on vähän selvillä itselle, että miten hyvin se pääsykoe voisi mennä. Eli että tulisiko olemaankaan mitään mahdollisuuksia kuitenkin HSE:lle.. saas nähdä koska tulee laitetuksi omat hakupaperit. Pitäis päättää hakukohteistaki.

Toisaalta se on aina piste pois, mitä alemmas oman hakukohteesa laittaa, jos ei satu pääseenkään ykköseen, on kakkosvaihtoehtoon piste vähemmin käytössä.

Jokatapauksessa,mä ehkä kattelen toukokuulle asti, että mihinköhän sitä tänävuonna loppujenlopuksi hakee. Lappeenranta, joensuu vai HSE.. siinäpä vasta dilemma. sisällepääsy ehdottomasti tärkein tavoite, rahoituksen olemassaolo koulussa toinen, eli se rajaa jo aika tehokkaasti. Lra tai HSE on ne vaihtoehdot mitä punnitaan..

Kyllähän helsingin kauppakorkeassa oisi aika paljon todella hyviä puolia, mutta ehkä se kuitenkin on tälläselle tavallisentyhmälle tallaajalle ehkä liiankin korkeatasoinen vaatimuksiltaan. Toisaalta uraa ajatellen on se ihan yhtä isoa kertaluokkaa parempi valinta kuin maakuntakauppatieteellinen, kuin mitä maakuntakauppatieteellinen on verrattuna johku merkonomikouluu. Ainaki näin oon ymmärtänyt kuitenkin asian olevan.

Vaikee keksiä mitä tässä tekisi, aika näyttää, ja varsinkin se, että miten opiskelut pääsykokeisiin edistyy.. JA varsinkin, että miltä näyttää pääsykokeiden kannalta hakuajan loppupäässä. Ehkä pelaan kuitenkin turvallisesti ja haen lappeenrantaan.. toisaalta HSE:llä on omat hyvät ja vielä paremmat puolensa.. vaikea sanoa;)


E. eipäs muute alakkaa huomeen, ku vast lauantain. Enpä yhtää muistanu et tänävuonna 28.2 ei ookkaa helmikuun viimenen.. mai bääd. Huomeenha on karkauspäivä. eli hakuaika alkaa tosiaan 1. maaliskuuta.
 
Kyllähän helsingin kauppakorkeassa oisi aika paljon todella hyviä puolia, mutta ehkä se kuitenkin on tälläselle tavallisentyhmälle tallaajalle ehkä liiankin korkeatasoinen vaatimuksiltaan. Toisaalta uraa ajatellen on se ihan yhtä isoa kertaluokkaa parempi valinta kuin maakuntakauppatieteellinen, kuin mitä maakuntakauppatieteellinen on verrattuna johku merkonomikouluu. Ainaki näin oon ymmärtänyt kuitenkin asian olevan.

Nooh, varmasti HSE:stä valmistuneet näkevät asian olevan näin, mutta itse olen kotoisin Vaasan yliopistosta. En ole koskaan kuullut tai kokenut, että Helsingin kauppislaiset olisivat jotenkin "kuuminta kuumaa" työmarkkinoilla. Aluksi työelämässä vaikuttaa jonkin verran tutkinto/pääaine, mutta parin vuoden kuluttua työelämässä on merkityksellisintä työkokemus, ominaisuudet ("hyvä tyyppi", haluttuja ominaisuuksia) ja miksei suosittelijat.

Toki saa uskoa mitä vaan, en ole koskaan kuullut mistään tutkimuksesta, missä HSE:läiset olisivat halutuinta materiaalia.

Ja uskokaa tai älkää, mutta jopa vaasalaisia kutsutaan pk-seudun yrityksiin kuulemaan lisää. :D

Valitkaa itsellenne sopiva opinahjo omilla kriteereillä, valitkaa pääaine itsellenne oikein (johtaminen pääaineena ei välttämättä olekaan Seuraava Iso Johtaja -koulu jne), nauttikaa opiskelusta ja selvittäkää työmahdollisuuksia ja eri työkokemusten vaikutuksesta uraanne. En suosittele välttämättä menemään isoon konsulttitaloon, jossa jokainen päivä voi olla tuskaa - tosin sekin voi palkita.

Tsemppiä jokaiselle lukijalle, onnea valmistautumiseen!
 
Jokatapauksessa,mä ehkä kattelen toukokuulle asti, että mihinköhän sitä tänävuonna loppujenlopuksi hakee. Lappeenranta, joensuu vai HSE.. siinäpä vasta dilemma. sisällepääsy ehdottomasti tärkein tavoite, rahoituksen olemassaolo koulussa toinen, eli se rajaa jo aika tehokkaasti. Lra tai HSE on ne vaihtoehdot mitä punnitaan..
Sellanen huomio tähän väliin, että HSEllä rahiksen saa pääaineekseen about puolet jotka sen haluavat. (Näin ainakin 2006 sisäänpäässeillä) Sivuosumana sitä kyllä pääsee sitten tahkomaan.
 
Back
Ylös Bottom