Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutta asiaan: mitä suosittelette: olen hankkimassa nettikurssia, siis joko valmennuskeskuksen, valmennusakatemian, supermaster-winner-hentusen tai sitten viertua.fi:n nettikurssia.
Kuka suosittelee ja mitä ja miksi! Pitäisi nopeasti tehdä kaupat, että pääsisi harjoittelemaan...
Kyllä, Tampereelle tää tyttö aikoo suunnata, en tekis koetta Leprassa vaikka olis mahdollisuuskin ;) Eli siellä nähdään sitten!
Jos haluat myös rahoitusalan duuneihin, on Helsinki opiskelupaikkakunnaksi ehdoton valinta. Kotimaiset alan firmat sijaitsevat lähinnä Helsingissä ja opiskelujen ohessa pääsee helposti hankkimaan kontakteja tuleviin työnantajiin. Koululla pörrää lähes jatkuvasti rekrymielessä mm. kansainvälisiä pankkeja ja ainekerhon kautta rekrytapahtumia järjestetään vuodesta riippuen jopa yli 20 kpl. Helsingin kustannustaso ei ole ulkopaikkakuntalaisen näkökulmasta ongelma, sillä KY pystyy ymmärtääkseni tarjoamaan kaikille ulkoa muuttaville edullisen asunnon. Koulutöiden tekeminen on myös motivaation kannalta mukavampaa, kun opiskelijoilla on hyvä draivi päällä ja opiskelija-aines on parempaa.Itselle ehkei pohjonen oisi este, vaan enemmänki se että rahoitus puuttuu: mä haluan nimenomaan just ja ainoastaan opiskella pääaineena rahoitusta ja sivuaineena ainakin laskentatoimea. Siksi lappeenranta.
Mut se mua huolettaa, että kokeesee tulee just ne asiat mitä ei itse muista sillon. Muutekki stressaa tosi paljo koko koe, ja pelottaa iha helvetisti jo se tulosten julkasupäivä, ja pelottaa iha helvetisti se koe, ja pelottaa se ettei vaa kertakaikkiaa uppoo mun päähä tarpeeks asiat, ja se että menee iha paniikkii kokeessa ja unohtaa 99% asioista.
periaatteessa kyllä, käytännössä ei aina. noi kirjat sisältää reippaasti mm. erinäkösiä listoja joiden kohtia ei liiemmin muualla käsitellä tai on muuten vaan suht vaikeita lähteä mistään johtamaan. viime vuonna esim. markkinoinnin gummessonin listaa koskeva kysymys oli tällänen.Sama huolenaihe mullakin. Mutta käsittääkseni vaikka kokeessa kysyttäisiinkin joku tietty yksityiskohta jostain tietyn kirjan tietystä kappaleesta, niin kyllä se pitäisi silti muistua mieleen kunhan on ymmärtänyt kokonaisuuden kirjan aiheista.
Ihan mahdoton lukea kauppiksen kirjoja ennen kirjotuksia. Tiedän jo, että en ole saamassa yhtään apua YO todistuksesta HSElle, mutta silti kuumottaa toi pitkä matsku niin pahasti. Ei riitä motivaatio lukea kumpaakin samaan aikaan.
Helvetti kun ärsyttää, että valitsin pitkän matikan. Tein tänään vanhaa lyhyen matikan koetta, oiskohan ollut 2006 syksy, ja oli niin perkeleen helppo. Sain vähän yli tunnissa kyhättyä about 7 täydet tai lähes täydet pisteet antavaa tehtävää, mutta pelottaa pääsenkö tosta pitkästä edes läpi, viime kevään kokeesta olis tullut nihkeesti joku B mahdollisilla säälipisteillä..
Kyllähän helsingin kauppakorkeassa oisi aika paljon todella hyviä puolia, mutta ehkä se kuitenkin on tälläselle tavallisentyhmälle tallaajalle ehkä liiankin korkeatasoinen vaatimuksiltaan. Toisaalta uraa ajatellen on se ihan yhtä isoa kertaluokkaa parempi valinta kuin maakuntakauppatieteellinen, kuin mitä maakuntakauppatieteellinen on verrattuna johku merkonomikouluu. Ainaki näin oon ymmärtänyt kuitenkin asian olevan.
Sellanen huomio tähän väliin, että HSEllä rahiksen saa pääaineekseen about puolet jotka sen haluavat. (Näin ainakin 2006 sisäänpäässeillä) Sivuosumana sitä kyllä pääsee sitten tahkomaan.Jokatapauksessa,mä ehkä kattelen toukokuulle asti, että mihinköhän sitä tänävuonna loppujenlopuksi hakee. Lappeenranta, joensuu vai HSE.. siinäpä vasta dilemma. sisällepääsy ehdottomasti tärkein tavoite, rahoituksen olemassaolo koulussa toinen, eli se rajaa jo aika tehokkaasti. Lra tai HSE on ne vaihtoehdot mitä punnitaan..