Kauanko olet salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juzu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No niin. Tämä on jälleen yksi itseäni askarruttanut asia. Koitin, siis oikeasti koitin etsiä haku toiminnolla tästä vinkkejä, mutten löytänyt.

Kauanko treenaatte yleensä salilla per kerta ja oletteko pitkäänkin käyneet?

Tämä ihan siksi jo että saan itselleni vinkkiä ja tietoa siitä kauanko yleensä jengi käy ja onko oma aikani pahasti alakanttiin. Tietysti, jokainen on yksilö ja käy sen mitä käy, mutta osittain myös mielenkiinnosta kysyn.

Itse olen vasta aloittanut tämän harrastuksen ja kestot on 35-50min luokkaa. Tässä ajassa ehdin tehdä sen minkä jaksan (http://rhetoricmind.wordpress.com/treeniohjelmat/). Aika alkaa siitä kun aloitan ensimmäisessä laitteessa ja loppuu siihen kun teen viimeisen toiston. Salilla olen käynyt nyt 3,5kk.

En käytä aikaa jutteluun sen suuremmin salilla vaan keskityn siihen mitä teen. Sarjojen välillä yleensä huilaan hetken, mutta en useita minuutteja kuitenkaan.

Niin, kuinka kauan TE olette salilla?

Ja olen pahoillani jos tästä on jo threadi. Koitin vielä hakea ennen kuin painan "postita uusi thread" painiketta. :)

Treeneihin menee sellainen 60-75min yleensä. Tuo johtuu siitä että lämmittelen aika reilusti kesken treeniäkin kun siirrytään uutta lihasta treenaamaan. Ei kai tuosta pitkästä kestosta hirveästi mitään haittaa ole kun jaksaa vaan vetää täysillä loppuun saakka.

Jaahas, 1h 30 min. ja neljäs treenivuosi menossa. Jos treenikaveri ei mukana, menee varmaan joku 1h 10 min...eli kai sitä paskaa tulee jauhettua ;)

Treeniin kestää yleensä aikaa noin. 45-75min. Salilla nyt menee varmaan se puoltoistatuntia joka kerta, kun lämmittelyt ja jäähdyttelyt ottaa huomioon.
Noin kahden minuutin palautuksilla menen yleensä. Isoissa liikkeissä toki vähän isommilla ja pienemmissä vähän lyhyemmillä.

EDIT: ja 2005 lopulta oon käyny välillä vähän enemmän ja välillä vähän vähemmän.

Alkuaikoina meni 2-3h johtuen matkustusvälineistä ja huonoista ulkuyhteyksistä. Liikaa myös tuli treenattua ja liian kovaa. Ei ajallisesti niinkään järkeä, mutta ennemmin vaikuttaa se mitä siellä tekee ja kuinka paljon tekee ja kuinka usein tekee. Aika ei ole kuin aikaa jos sitä ei koko aikaa käytä edes treenaamiseen. Voihan salillakin ns. hengata, jota näkee aika usein.

5-6 vuotta tullut itse käytyä ja nykyään menee se 30-75min. Nopeissa treeneissä vedetään kaikki putkeen kiivaalla tahdilla ja joskus taas rennommin ja pidemmillä palautuksilla.

Kuten Yateskin aikoinaan sanoi että, sali ei ole sosialiseen kanssakäymiseen tarkoitettu vaan kovaan treeniin. Silti tulee pelottavan usein vaihdettua kuulumisia.:D

about 7 v. treenattu enemmän tai vähemmän säännöllisesti.Alkuaikana suunnilleen tuli asuttua salilla ,mutta nykään noin 1h menee treenissä..riittää mulle.

Se huono puoli liian pitkään venyneissä treeneissä testosteronitasot alkavat tippua aika rajusti. Olikohan niin että n.45min jälkeen aika lottoa koska alkaa lasku. Ite yritän pitää tunnissa, vähän alle, riippuen tietenkin ohjelmasta muuta tällä hetkellä 2-jakosella menee se bout tunti. Supersarjat/liikeparit on tietenkin hyvä keino nopeuttaa treeniä.

Tunnista jopa kolmeen siinä menee, lämmittelyineen venyttelyineen. Viitisen vuotta olen treenaillut tähän tapaan.

Ajantarve riippuu tietysti siitäkin mitä on tekemässä. Pelkällä penkillä voi mennä se tunti (joops, "isot" painot, pitkät palautukset), sitten muuta kivaa lisäksi. Toisaalta jokin kevyt jalkatreeni voi hoitua alle tunnissa. Mutta oikeastaan en usko että salilla vietetyn ajan pituus sinänsä olisi jokin kamala ongelma, paljon tärkeämpää on se miten sen ajan käyttää. Ja ainahan sitä voi ottaa jotain drinkkiä mukaan :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, tämä kysymys tuli mieleen kun ajattelin, että onko oma treenaaminen oikeasti tehokasta vai vain turhaa ajanvietettä.

Ei sillä etteikö tuloksia tule. Kyllä niitä tulee, mutta mietin että voisiko homma olla paljonkin tehokkaampaa. Itselläni menee tosiaan tuo 35-50min salikäyntiin ensimmäisestä toistosta viimeiseen toistoon.

Ainakin nyt näyttäisi vastauksien perusteella, että ihan oikealla tiellä olen :)

Lisää vastauksia vain, niin muutkin sitten näkevät miten porukka treenaa :)

Ennen meni noin 1h, mutta vaihdoin vähänaika sitten 1-jakosen, jolloin treeni aika nousi sinne1h30min hujakoille.

Tunnista puoleentoista oikeastaan aina. Yli tunnin treenihän ilmeisesti alkaa olla jo liian pitkä. Treenit tuntuvat kuitenkin väkisinkin pidentyvän nykyisen ohjelmani edetessä, koska monessa liikkeessä sarjamäärissä on progressio ja ne nousevat viikoittain yhdellä.

Tunnista puoleentoista oikeastaan aina. Yli tunnin treenihän ilmeisesti alkaa olla jo liian pitkä. Treenit tuntuvat kuitenkin väkisinkin pidentyvän nykyisen ohjelmani edetessä, koska monessa liikkeessä sarjamäärissä on progressio ja ne nousevat viikoittain yhdellä.

Tuo on varmaan melko yleistä sarjamääräproggressioissa. Jos sen haluaa uomissa pitää, niin liikkeitä pitää kaiketi valita melko vähän. Tai sitten soveltaa proggressioita nimenomaan pelkästään pääliikkeissä.

2-jakoisen treenissä 30 min + lämmittelyt ja venytykset,
useampijakoisessa treenissä 45-60min + lämmittelyt ja venytykset

Matkoihin menee, riippuen vähän mistäpäin Tamperetta puntille tulen, noin 10-20min autolla. Lämmittelyyn 5-10min. Itse treenin kesto vaihtelee aika suurella aikavälillä. Kun teen tällä hetkellä itsesuunnitellulla 1-jakoisella, niin sarjoja tulee 16-17 per treeni, niin treenissä kestää noin 45-60min. Riippuu ihan siitä, kuinka paljon häiritsen muiden treenejä. 1-jakoisessa menee muuten jokseenkin tolkuttomasti aikaa siihen, että lastaa painot ja purkaa ja vaihtaa laitetta. Jos on useampi eri liike treenissä. SF:ssä sun muissa ei tuohon mennyt aikaa ihan niin paljoa.

Voi vittu. Mulla ja kaverilla menee aika tarkasti sen 2 tuntia plus matkat eli salitreenin aloittamista siihen että syön kotona niin aikaväli on noin 3 h. Onko tämä liikaa jos haluaa kehittyä?. Voimaa olen pääsääntöisesti hakenut mutta tietysti lihasmassaa siinä sivussa:rolleyes: aikaa menee aivan liikaa sarjojen välissä semmoseen " kato tota risua,mitäköhän se luulee tekevänsä:hyper: " juoruiluun:wall: mutta osaako joku vastata että onkotoi aika liikaa?

Se huono puoli liian pitkään venyneissä treeneissä testosteronitasot alkavat tippua aika rajusti. Olikohan niin että n.45min jälkeen aika lottoa koska alkaa lasku. Ite yritän pitää tunnissa, vähän alle, riippuen tietenkin ohjelmasta muuta tällä hetkellä 2-jakosella menee se bout tunti. Supersarjat/liikeparit on tietenkin hyvä keino nopeuttaa treeniä.

Huomaakohan tuota tasojen tippumista mitenkään muuten kuin tieteellisissä tutkimuksissa ja meneekö tämä genreen koska hulkki sanoi. :rolleyes:

Jokatapauksella, itsellä menee treenitavasta ja liikkeistä riippuen 45-75 minuuttia. Isoja pääliikkeitä varten tulee nykyään lämmiteltyä reippaasti ja sarjatauot ovat pidempiä voimaan panostamisen johdosta. 2-jakosella kun treenasi niin kovalla intensiteetillä sai treenit parhaillaan läpi 30 minuutissa.

Suositut

Back
Ylös Bottom