Karkista eroon (kokemuksia)

itse olen ottanut 3kromia tabua ja 3moni packia (jossa on myös tota kromia toi päivän saantisuositus) eli olen ottanut 6kertaista määrää tota kromia mitä toi päivän suositus.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite pyrin vuoden alusta vähentämään makeisia aina vähä kerrallaan, välillä tulee takapakkia, mutta sitkeästi on yritettävä, ehkä joku päivä pääsen eroon turhasta mässystä.

Jos tekee namusia mieli, syö mielummin hedelmäsalaattia, joka on milteinpä parempaa kun kyseiset nekut.

Joku heitti joskus: "Aina kun kävelet karkkiosaston läpi ajattele: This is Sparta!" Ja tuo onkin paras vinkki jonka olen kuullut! :thumbs:

Joku heitti joskus: "Aina kun kävelet karkkiosaston läpi ajattele: This is Sparta!" Ja tuo onkin paras vinkki jonka olen kuullut! :thumbs:

:D

Mulla ei itsellä ole nyt dieetillä ollut ongelmaa tuon karkin kanssa, tosin xylitol-pastilleja ostin perjantaina 4 rasiaa. Eiköhän näitä ole suht. harmiton käyttää? Ilmeisesti vain hyväksi hampaille? Ainoa haitta kai nuo ns. laksatiiviset vaikutukset, jos hirveästi vetää :haart:

Alotin vuoden alussa karkkilakon. Syö hyvin niin et paljoa ajttele karkkia, mutta jos on kovin nälkäinen silloin karkkia tekee niin julmetusti mieli joskus.Hyvä maukas kotiruoka päihittää karkit.

vedät kerralla kunnon överit niin ei tee hetikohta mieli karkkia. Ostat niin paljon karkkia kuin maha vetää ja syöt ne:D Paino saattaa siinä sivussa hiema nousta mutta ei se oo niin justiinsa:D

Totaalikieltäytyminen toimii mun kohdalla parhaiten, eli ei mitään viikottaisia karkkipäiviä. Ne kun tuuppaa sitten muuttumaan karkkiviikonlopuiksi ;) Paras setti on tosiaan se, että ei yksinkertaisesti osta niitä nameja kotiinsa. Meillä niitä on kylläkin pilvin pimein (suklaata, pullaa..) ku asun vielä vanhempien kans kotosalla. Mulla on selvästi herkempi taipumus lihoa niistä ku muilla perheenjäsenillä, niin on pakko sit taistella yksin niitä vastaan :D Oon sit päättäny, et jos ne herkut ite hyppäävät suuhun ni sit anti mennä. Ei oo paljo näkyny.

Totaalikieltäytyminen toimii mun kohdalla parhaiten, eli ei mitään viikottaisia karkkipäiviä. Ne kun tuuppaa sitten muuttumaan karkkiviikonlopuiksi ;) Paras setti on tosiaan se, että ei yksinkertaisesti osta niitä nameja kotiinsa. Meillä niitä on kylläkin pilvin pimein (suklaata, pullaa..) ku asun vielä vanhempien kans kotosalla. Mulla on selvästi herkempi taipumus lihoa niistä ku muilla perheenjäsenillä, niin on pakko sit taistella yksin niitä vastaan :D Oon sit päättäny, et jos ne herkut ite hyppäävät suuhun ni sit anti mennä. Ei oo paljo näkyny.

Hieman sama meininki meillä. Melkoisesti aina kaikkea. Olen kuitenkin päässyt jo pari vuotta sitten herkuista eroon. Nykyisin tulee vedettyä roskaa muutaman kerran vuodessa. Nekin usein vain joissain juhlallisuuksissa tai sellaisissa tilanteissa, joissa niistä ei kehtaa kieltäytyä. Mutta, jos otetaan níin sitten siihen myös satsataan! :rock:

mulle coca-cola ollut pahin!uudenvuoden kunniaksi lupasin vähentää,nyt tänä vuonna kiskonut ainoastaan yhden tölkillisen mikä suuri ero siihen että sitä meni päivässä parhaimmillaan 1,5l!eikä tee oikeastaan edes mieli..pari ekaa päivää oli kamalaa :) nyt kun saisi saman tehtyä sipseille,suklaalle ja nameille,mutkun ne on niiiin hyviä!mutta yritetään :)

mulle coca-cola ollut pahin!uudenvuoden kunniaksi lupasin vähentää,nyt tänä vuonna kiskonut ainoastaan yhden tölkillisen mikä suuri ero siihen että sitä meni päivässä parhaimmillaan 1,5l!eikä tee oikeastaan edes mieli..pari ekaa päivää oli kamalaa :) nyt kun saisi saman tehtyä sipseille,suklaalle ja nameille,mutkun ne on niiiin hyviä!mutta yritetään :)

Ei limpparia kannata vähentää, pitää vaihtaa vain lighti tuotteisiin. Itsellä menee 10-15litraa joka viikko diietillä ja kaloreita ei käytännössä ollenkaan. nams.:rock::rock::kippis1::kippis1::david: Aina kun tekee karkkia mieli niin vetää litran tuopin jäähileistä kolaa tai muuta niin ei paljon jaksa sen jälkeen mässytellä.

Ei limpparia kannata vähentää, pitää vaihtaa vain lighti tuotteisiin. Itsellä menee 10-15litraa joka viikko diietillä ja kaloreita ei käytännössä ollenkaan. nams.:rock::rock::kippis1::kippis1::david: Aina kun tekee karkkia mieli niin vetää litran tuopin jäähileistä kolaa tai muuta niin ei paljon jaksa sen jälkeen mässytellä.

Uusi tutkimus oli just mistä luin että 56 % dieettilimuja juovista on taipumus ylipainoisuuteen. Ei oo kovin terveellistä vetää makeutusaineilla makeutettuja juomia päivästä ja vuodesta toiseen...

Hei tähtikala, käythän vastaamassa meille tietämättömille siinä rehu-ketjussa sulle esitettyihin kysymyksiin? Jookostako?

Kihlattuni on koko ikänsä syönyt paljon karkkia. Lapsena oli normi "karkkipäivä" joka perjantai ja lauantai, mutta naapurissa asui hänen isovanhempansa. Mällimumma kyllä antoi karkkia aina kun pyysi. Ja lapsihan haluaa aina karkkia. Nyt 18-vuotiaana karkin syönti on joka päiväistä edelleen ja jos karkin himoa ei saa tyydytettyä, iskee armoton päänsärky (riippuvaisuutta?) ja masennus. Ihme kyllä hän ei ole lihava vaan normaalimitoissa.
Milläs tuosta riippuvuudesta pääsisi eroon? Jos aloittaa karkkilakon, iskee päänsäryt ja vitutukset. Apua kaivataan ennen kuin puhkeaa sokeritauti.

Sitähän se riippuvaisuus on, ilman tulee helposti päänsärkyä ja vitutusta. Luulisi niidenkin kuitenkin joskus loppuvan, kun jaksaa painaa sitkeesti ilman. Kai se on monella tupakankin kanssa sama, mutta mahdotonta ei ole lopettaa. Hyvin vaikeaa se voi olla...

Itekin päässy aika hyvin nyt karkeista ja suklaista eroon - lähinnä syön jos tarjotaan, (harvoin) kerralla kun suoraan lopettaa niin homma onnistuu parhaiten itsellä. Tosin jäätelön syöntiä en lopeta: iltapalaksi 0.5l lakritsijäätelöä,rahka ja prodedrinkki. :) Jäätelö vaan on oikeesti hyvää.

Itekin päässy aika hyvin nyt karkeista ja suklaista eroon - lähinnä syön jos tarjotaan, (harvoin) kerralla kun suoraan lopettaa niin homma onnistuu parhaiten itsellä. Tosin jäätelön syöntiä en lopeta: iltapalaksi 0.5l lakritsijäätelöä,rahka ja prodedrinkki. :) Jäätelö vaan on oikeesti hyvää.

Joo varsinkin juuri lakritsijäätelö on nannaa. :kuola: Ei oo nyt tullu tosi pitkään aikaan syötyä, mutta eiköhän keväällä maistu taas. :rolleyes:

Itellä kanssa heikko kohta toi kebab. Siinä vaan on paljon suolaa, huonolaatuista rasvaa ja suht paljon hiilareita jos ottaa jollain perunoilla. Karkkia voi kyllä syödä dieetilläkin vähän mässypäivänä, mutta toi kebab tuo ehkä liikaa ns. hyödyttömiä kaloreita
Millaista itse kebabliha ravintoarvoiltaan on? Kebab on meinaan henk. koht. heikkous, mutta jos ottaisi vain kebablihaa (ja vähän salaattia) sisältävän annoksen...

Karkin syönti tippunut aika hyvin, eikä sitä tule enää ostettua. Jos ostaa, kun on syönyt ne vituttaa, että tuli sitten taas vedettyä sokeria ja ylimääräisiä kaloreita kunnolla. Tieto tulevasta vitutuksesta auttaa kauppahyllyjen välissäkin, eipä tee mieli karkkia ainakaan meikäläisellä. Limsaa ei tule vedeltyä itse koskaan, mutta joitain energiajuomia menee välillä... Sitäkin olen vähentänyt kohtalaisella menestyksellä, onneksi.

Uusi tutkimus oli just mistä luin että 56 % dieettilimuja juovista on taipumus ylipainoisuuteen. Ei oo kovin terveellistä vetää makeutusaineilla makeutettuja juomia päivästä ja vuodesta toiseen...

Ööö, luonnolisesti on, en itse olen aina ollut hieman lihaisa, siksi juon kevyt limuja enkä sokerilientä. Laihat joilla ei ole taipumusta lihavuuteen eivät nauti diettilimuja kun niiden ei tarvi. Itse en pidä diettilimuja kovin pahana paheena.

Millaista itse kebabliha ravintoarvoiltaan on? Kebab on meinaan henk. koht. heikkous, mutta jos ottaisi vain kebablihaa (ja vähän salaattia) sisältävän annoksen...
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=29078&lang=fi

Siinä Finelin versio, joka sisältää lampaan- ja naudanlihaa. Karkeasti voisi sanoa, että rasvaa n.15% ja proteiinia n.20%, onhan noissa nimittäin eroja ravintolasta riippuen.

Oletteko muuten kokeilleet uusia Läkerolin 30g "Delicious licorice and Nordic berries combined" -pusseja? Saatavilla lakan, puolukan ja vadelman makuisina. Voi hyvänen aika että voi olla hyvää (varsinkin näin dieetillä maistuu), menee aina koko pussi hetkessä kun alkaa syömään.

Näistä puhun

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom