Karkista eroon (kokemuksia)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tähän loppu miun karkin ja sipsin osto itselleni loppuiäksi. Jos joku tarjoo pari kertaa vuodessa niin tuskin hirveesti kuntoon haittaa.

tiukasti vain karkkipäivä kerran viikossa tai sitten pidät kerran viikossa vähän terveellisemmän herkkupäivän.Itse pidän rahkasta johon sekoitan marjoja tai vaikka banaania ja kokeile eri hedelmiä! kun tekee mieli jotain hyvää niin marjoja tai hedelmiä!kokeile eri vaihtoehtoja ;)

Syön ns karpisti ja se on vienyt mun sokeri addiktioni hyvin pois ( se kun koski niin leipää, pastaa , perunaa kuin ihan normi irtonamujakin)

Itelläki on hirvee himo ja siitä ei vaan pääse irti, tuntuu että kun on karkkilakossa nii sitä karkkia tekee sitte koko ajan mieli :D

Onko siitä karkinhimosta nyt niin paljoa haittaa? Ajattele sitä siltäkin kantilta että saat paljon mielihyvää karkista. Syö karkkia treenin jälkeen mielummin kun esim. lepopäivänä, koska treenin jälkeen kulutat normaalia enemmän.

Dietillä herkkuna toimi just rahka, johon heitin mustikoita. Karkkia otin aina tyttöystävän pussista yhden tai kaksi. Nyt kun dietti on ohi, voi vedellä vähän reilummalla kädellä, mut siltikin joku raja oltava =)

Itsekin olen näitä kaikki tai ei mitään tyyppejä. Olen useimmiten pari kuukautta ilman "mäysää" sitten vedän kyllä melkolailla. Sen parin kuukauden ajan tosiaan ajattelen "this is Sparta"-tyyliin :D. Ja mikäs siinä kun toimii ainakin kaksi kuukautta aina kerrallaan. Tiedä sitten tapani terveellisyydestä aiheuttaa elimistööni varsinainen sokeripiikki 2kk välein.. Eipä ole kyllä näkynyt missään...

Itse olen päässyt eroon "karkkiriippuvuudesta", mutta olen siirtänyt addiktioni pepsi maxiin :D
kannattaa siirtää addiktio vaikka johonkin stevialla maustettuun juomaan. pepsi maxi on kyseenalaista kamaa. en leikkisi terveydellä. ongelmia kun ilmenee, niin selvää vahinkoa on jo syntynyt.

En ole ostanut karkkia vissiin puoleen vuoteen, mutta kebabbia tekee jatkuvasti mieli. :(

En ole ostanut karkkia vissiin puoleen vuoteen, mutta kebabbia tekee jatkuvasti mieli. :(
Itellä kanssa heikko kohta toi kebab. Siinä vaan on paljon suolaa, huonolaatuista rasvaa ja suht paljon hiilareita jos ottaa jollain perunoilla. Karkkia voi kyllä syödä dieetilläkin vähän mässypäivänä, mutta toi kebab tuo ehkä liikaa ns. hyödyttömiä kaloreita

Pakko myöntää että ei tuosta karkkihimosta meikäläinen pääse koskaan eroon. Nyt on menossa 200 g turkinpippureita. Mutta mä oon alkanu karkkipäivinä tekemään niin, että karkista tulleet kalorit pitää polttaa lisäurheilulla. Esimerkiksi tänään mulla oli ohjelmassa kaverin kanssa tunti sulkkista ja illalla pitää vielä mennä salille. Karkkipussin ylimääräiset 385 kcal pitää vielä jotenkin saada kulutettua, joten kai se on lähdettävä salin jälkeen tekemään puolen tunnin lenkki, niin karkkipussi on sillä kuitattu ja morkkis siltä osin voitettu.

Itse en edes muista, milloin olisin ostanut karkkia. Se ei ole yksinkertaisesti minusta hyvää. Xylitol-purkkaa tulee kyllä jauhettua päivittäin....
Karkinhimoon voisi ehkä auttaa se viikottainen herkkupäivä, jolloin sitä karkkia saa sitten syödä. Itsellä ainakin jonkin ruoka-aineen täydellinen kieltäminen saa minut haluamaan sitä entistä enemmän!( esim.sipsit, suolapähkinät...KIELLETTY, KIELLETTY!!! )

itsellä on kyllä auttanut runsas kromin käyttö karkin himoon. Ja sipsejäkin tulee syötyä puolet vähemmän mitä aikoinaan syönyt samoin sokeri-limukkaakaan ei mene niin paljon kuin aikoinaan. Pähkinöitä kyllä menee mut ei siitä sen enempää.

Mikäs tuossa karkissa on niin vaarallista että pois pitäisi jättää? Eriasia jos niitä syö kuin heppa ruohoa..

Mulla ainakin tuli intin aikana (heinäkuu06-heinäkuu07) semmonen, etten enää "jaksanu" syödä karkkia, kun tuli syötyä todella paljon tavallista ruokaa. Sillon tällön saatoin ostaa karkkipussin, joka kesti sitten sen koko viikon. Nykyään en edes mieti ostavani, ei vaan tee jotenkin mieli mitään herkkuja; karkkia, sipsiä, limuu tms :)

Puol vuotta oon ollu jo ilman karkkia ja muuta sokeria tai rasvaa tihkuvia herkkuja. Mulla ei kyllä ollu minkäänlaisia vaikeuksia lopettaa mässäys ja nyt, kun tulee syötyä muutama purkki rahkaa ja pari hedelmää päivässä niin ei oo mieli yhtää makean tai suolaisenkaan perään.

Makean himon hillitsemisessä tuli tosta kromista mieleen. Sehän auttaa tasaamalla verensokeria. Mutta paljonkos sitä sitten tohtii vetää päivässä? Itte oon imassu tähän asti yhen tabun aina per päivä, joka on suositus.

Suositut

Back
Ylös Bottom