Karkista eroon (kokemuksia)

@Minihiiri kuinka tarkkaa ruokavaliota sitten noudatat muuten? Ite en myöskään oo karkkia syönyt pitkään aikaan, mutta sokeria kuluu kyllä edelleen (tosin aika vähän ja siitäkin suurin osa esim. granolassa olevien kuivattujen hedelmien oma sokeri) kun en niin kovin tarkasti seuraa sitä. Haluaisin kyllä olla ihan ilman lisättyä sokeria (ja muutkin makeutusaineet vähän tökkii ajatuksena, mut esim. maitorahka on aika jytkyä ilman mitään makeuttavaa :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
siis syön kyllä hedelmiä ja marjoja, kartan raffinoitua sokeria siis puhdasta sokeria :) en mä noudata mielestäni kovinkaan tarkkaa ruokavaliota, katson leipäpaketista ettei siel ole sokeria lisättynä, ruuat oon tehny aina itse eli eineksiä en juuri käytä. syön paljon kasviksia,perunaa,riisiä,pastaa,lihoja,kanaa mitä nyt syödä voi :) mä ratkasin ton maustamaton rahkaongelman aikoinaan sillä et aloin tekee smoothien,kivempi juoda ku lusikoida: marjoja, ehkä leseitä,rahkaa tms niin hyvää on. makunystyrät tottuu melko nopsaa olee ilman makeeta, ja mun makeenhimo tyydyttyy tyyliin appelsiinilla tai mustikoilla :D niin ja leivonnaiset,keksit,jäätelöt yms on kans pois mun ruokavaliosta ärtyneen suolenkin vuoksi. se kun villiintyy sokerista sen verta etten pääse paskalta mihkään..

Ei äkkiseltään osunut silmään parilla haulla että miten pääsis eroon sokerista. Assburgertaamia en käytä.

Tunnen itseni bronyksi kun syön keski-iän kynnyksellä vielä vaikka millä mitalla karkkia ja muuta sokerista paskaa. Olen huomannut myös, että verensokerin heittely aiheuttaa tolkutonta vitutusta ja väsymystä mitkä ei kumpikaan hirveesti elämänlaatua nosta.

Onkelmana tässä minun skenaariossa on se, että olen päivittäin hommissa hiljaisissa tiloissa joissa ei ole käytössä mitään ruuanlaittovälineitä joten pitäs pärjätä sillä mitä kaupasta raakana saa. Tulee ostettua tietty rahkaa päivittäin, mutta samaan syssyyn tulee ostettua jotain roskasokeria "tuomaan helposti hiilaria että jaksaa". Onko muilla karjuilla ollut hankaluuksia sokereiden välttämisen (en minä sentään tuoreita hedelmiä pelkää) kanssa? Käytännön vinkkejä?

Toinen ropleemi onkin se että vedän kofeiinia jonku kahden kahvipannun edestä päivässä että pärjään ku yöunet hilluu jossain 4-6 tunnin välissä. On välillä nuppi vähän puurosen tuntunen.

Vastaavassa tilanteessa tekisin varmaan viikottain asteittaisia rauhallisia muutoksia. Esim. nappaisi viidenneksen mässyistä pois ja laittaisi tilalle korvaavan määrän hedelmiä tai muuta terveellistä. Ideana vähän se, että ei oikein tunnu missään se yhden viikon muutos. Sitten seuraavalla viikolla taas vastaava toimenpide jne. Veikkaan että kerrasta poikki taktiikka saisi hampaat kiristelemään aika pikaisesti ja taas palataan vanhaan. Muutenkaan en usko mihinkään sankaritekoihin ellei sitten satu olemaan räväyttäjäpersoona tai olosuhteet olisi elämässä täydellisen suotuisat. Toisena ehkä olisi yrittää suhtautua jollain tapaa rennosti asiaan, eikä potkia itseään liikaa mässyttelystä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom