Karkista eroon (kokemuksia)

En ymmärrä mistä johtuu tuo jatkuva light-limujen paheksuminen täällä ja oikeastaan kaikkialla muuallakin. Itse juon varmaan keskiarvolta 4x1,5l light limuja viikossa. Enkä kyllä karkkia silti syö enempää kun kerran kuukaudessa ja useasti tulee pidettyä puolivahingossa limuttomia kuukausiakin, eikä siitä mitään päänsärkyä tai vastaavaa itselle tule. :rolleyes:

Niimpä. Itse vedän 1,5 litraa illassa ligh cokista. Kun on tottunut mässyttämään illalla tv:n edessä koko ajan jotain paljon kaloreita sisältävää, niin on tuo minun mielestäni parempi vaihtoehto. Paino putoaa koko ajan, ja kalorit tulevat terveellisestä ruoasta. Kaipa nuo light limut sisältävät kaikkia myrkkyjä ym, mutta niin sisältää röökikin, ja roskaruoka, ja karkit. Noista kuitenkin olen päässyt eroon, niin eipä paljoa kiinnosta jotkut aspartaamin vaarat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Karkista en ole tietysti kokonaan eroon ''päässyt'', eli joskus tulee syötyä noin kerran kuussa tai jopa harvemmin. En oikeastaan tarkkaan tiedä miten ja milloin vähensin ''herkkuperseilyäni'', jotenkin herkkujen syönti vain jäi vähemmälle ettei tehnyt mieli ostaa sitä pussia. Monet tutut ihmettelevätkin etten karkkia kovin usein syö ja niinä harvoina kertoina kun karkkia ostan, pussi kestää valehtelematta noin viikon. :P

Hitto pitis kyllä lopettaa toi herkkujen mussutus :) Ei pysty.. :( Mut nyt yritän ainaki täst päiväst lähtien.. Pahoin pelkään kun viikonloppu tulee.. : (

Koittakaas herkkuperseet ostaa sen karkkipussin sijaan joku pähkinämix. Oon todennu sen erittäin toimivaks naposteltavaks telkkaria kattoessa, jos iskee makean nälkä. Kyytipojaks kylmää maitoa, naminami <3

Mä en pääse millää herkuista eroon. Pitäny täs nyt dieettailla mut ei vaan saa itteään niin paljoo niskasta kiinni et olis ostamatta niitä herkkuja. Täytynee varmaan kans alkaa litkii makeannälkään noita zero-limuja, mut ne ei kyl tee hyvää hampaille.

Kyllä niistä vaan pääsee eroon, kun päättää olla vetämättä niitä. Äkkiä se helpottaa ja jossain vaiheessa ne ei maistukaan niin hyvältä kuin ennen.

Ja yritä edes kerran tota pähkinämixpussia. Ei nekään oo varsinaisesti dieettisafkaa, mut kropalle ihan luxusta verrattuna johonkin karkkiin ja limuun.

Mä oon yrittäny lukemattomia kertoja, ei onnistu. Tänäänkin mokasin töissä niin menin ostamaan 500g nugetteja ja söin ne kaikki yhdellä istumalla. Jonkin aikaa pystyn olemaan ilman hyvyyksiä, mut sit se vaan tulee niin pahaks et joko must tulee ihan helvetin kärttynen, tai sit vaan murrun ja meen ostamaan jotain hyvää, yleensä patukan jonka syön matkalla kotiin ja sit himas jatkan isol karkki- tai sipsipussil

Pähkinät on iha hyviä mut se menee sit kans sihe et syön koko pähkinäpussin, varsinki jos ne on jotain pähkinäsekoituksia.

Eräiden tutkimusten mukaan joskus elämänsä aikana vettä sisältäviä tuotteita käyttäneistä ihmisistä noin 100 prosenttia on kuollut. Samankaltaisia viitteitä on saatu myös mm. leivän sekä pähkinöiden käytöstä. Tutkijat eivät kuitenkaan ole vielä täysin varmoja, onko veden käytöllä ja kuolleisuudella suoraa yhteyttä, jonka vuoksi asiasta suoritetaan vielä lisätutkimuksia.

Näitä tutkimuksia on oikeasti syytä tarkastella kriittisesti ja ajatella syitä ja seurauksia. Esimerkiksi sellainen aine, jota on tuotteessa vain joitakin promilleja ja joka hajoaa aminohapoiksi ruoansulatuskanavassa, ei voi olla suorassa yhteydessä mihinkään verisuonitauteihin tai lihavuuteen tai diabetekseen. Sen sijaan keinotekoiset makeutusaineet voivat kyllä aktivoida hormoneja jotka normaalisti toimivat makeiden(esim. fruktoosi) ravintoaineiden nauttimisen yhteydessä ja lisätä siten näläntunnetta tai aiheuttaa ylensyöntiä, joka sitten aiheuttaa lihavuutta tai epäterveellisiä elämäntapoja, jotka tuottavat alkuperäiset seuraukset. Diabeteksenkin välttämiseksi suositellaan vähentämään rasvankäyttöä, koska rasvassa on paljon energiaa ja syömisiään tarkkailematon syö helposti siten enemmän kuin kuluttaa ja lihoo --> lihavuus on suurimpia riskitekijöitä diabetekselle. Tyhmälle kansalle on ihan turha selittää mitään ravinto-oppia, kun keskiverto leivänsyöjä ei edes tiedä mikä on proteiini tai luulee niitä joksikin steroidinpiikittäjien aineiksi..

Vuoden alusta ollut syömättä karkkia/limuja ja koittanut muutenkin välttää turhaa sokeria. Tein vain päätöksen ilman poikkeuslupia. Kaksi suklaakeksiä söin kyllä viime kuussa kun olin koko päivän reissussa ulkona eikä muuta energiaa ollut tarjolla. Meinasi pää räjähtää siitä euforiasta ja tajusin, että niin, tää on se syy miksi näitä vedetään.

Paras ja ainoa tapa mikä mulla toimii on siis totaalinen stop. Ei mitään tsiittipäiviä tms. vaan totaalinen stop.

Vuoden alusta ollut syömättä karkkia/limuja ja koittanut muutenkin välttää turhaa sokeria. Tein vain päätöksen ilman poikkeuslupia. Kaksi suklaakeksiä söin kyllä viime kuussa kun olin koko päivän reissussa ulkona eikä muuta energiaa ollut tarjolla. Meinasi pää räjähtää siitä euforiasta ja tajusin, että niin, tää on se syy miksi näitä vedetään.

Paras ja ainoa tapa mikä mulla toimii on siis totaalinen stop. Ei mitään tsiittipäiviä tms. vaan totaalinen stop.

Tää on mullaki takaraivossa. Joko otetaan tai ei oteta ollenkaa. Karkkia ois kilokaupalla kotona, päätös on tehty joko laihutat tai henki lähtee.

"Prkl, ei aikuiset ihmiset syö karkkia!" - asennetta vaan kehiin.

Ei äkkiseltään osunut silmään parilla haulla että miten pääsis eroon sokerista. Assburgertaamia en käytä.

Tunnen itseni bronyksi kun syön keski-iän kynnyksellä vielä vaikka millä mitalla karkkia ja muuta sokerista paskaa. Olen huomannut myös, että verensokerin heittely aiheuttaa tolkutonta vitutusta ja väsymystä mitkä ei kumpikaan hirveesti elämänlaatua nosta.

Onkelmana tässä minun skenaariossa on se, että olen päivittäin hommissa hiljaisissa tiloissa joissa ei ole käytössä mitään ruuanlaittovälineitä joten pitäs pärjätä sillä mitä kaupasta raakana saa. Tulee ostettua tietty rahkaa päivittäin, mutta samaan syssyyn tulee ostettua jotain roskasokeria "tuomaan helposti hiilaria että jaksaa". Onko muilla karjuilla ollut hankaluuksia sokereiden välttämisen (en minä sentään tuoreita hedelmiä pelkää) kanssa? Käytännön vinkkejä?

Toinen ropleemi onkin se että vedän kofeiinia jonku kahden kahvipannun edestä päivässä että pärjään ku yöunet hilluu jossain 4-6 tunnin välissä. On välillä nuppi vähän puurosen tuntunen.

voisithan ottaa rahkan kaverina banaania,omenaa,muuta hedelmää? mulla ei sokerin käyttö pysyny kohtuudessa vaan olin selkeessä koukussa,jos en saanu karkkiannosta niin ei kannattanu tulla eteen ilman korvatulppia ja haarniskaa :D vihelsin pelin poikki kerrasta,kuukausikerralla ilman ja nyt menny useampi vuosi ilman sokeria. ei mielitekoja,verensokeri tasasempi,tulee syötyä enempi terveellistä ruokaa ja mieli on virkeä eikä kiukuta niin usein. jopa mansikat ja ananas maistuu tuoreina liika makeilta. kantsii koittaa :D

voisithan ottaa rahkan kaverina banaania,omenaa,muuta hedelmää? mulla ei sokerin käyttö pysyny kohtuudessa vaan olin selkeessä koukussa,jos en saanu karkkiannosta niin ei kannattanu tulla eteen ilman korvatulppia ja haarniskaa :D vihelsin pelin poikki kerrasta,kuukausikerralla ilman ja nyt menny useampi vuosi ilman sokeria. ei mielitekoja,verensokeri tasasempi,tulee syötyä enempi terveellistä ruokaa ja mieli on virkeä eikä kiukuta niin usein. jopa mansikat ja ananas maistuu tuoreina liika makeilta. kantsii koittaa :D
Siis oot täysin ilman sokeria? Mites makeutusaineet? Musta tuntuu että keinotekosesti makeutetut maistuu vielä äklömmiltä kun "oikeella sokerilla" makeutetut jutut

Siis oot täysin ilman sokeria? Mites makeutusaineet? Musta tuntuu että keinotekosesti makeutetut maistuu vielä äklömmiltä kun "oikeella sokerilla" makeutetut jutut

juu en syö mitään missä lukee sokeri :) no toki ravintolassahan ei tiedä onko leivässä sokeria tms mutta ulkona syödessä tilaan ruuat ilman kastikkeita ja soosseja. makeutusaineita en käytä, joskus syön jonku protskupatukan tai heraa ja ne maistuu niin kuralta ne makeutusaineet. xylitolia kyl mussutan mutta jollain muulla makeutettu purkka tekee ällön olon. sillontällön heittäydyn hurjaks ja juon pepsimaxia mutta makuaisti tullu niin tarkaks et se aspartaami maistuu niin pahasti läpi yök.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom