Mitä sä indica haet takaa? Nopeusrajoitusten poistoa vai vain nostamista. Onhan tuo nyt selvä ja tutkittukin asia, että nopeusrajoitusten nostaminen lisää onnettomuuksien määrää. Itse en ainakaan näe muuta syytä näille nopeusrajoituksille kuin liikenneturvallisuuden parantaminen. Tuskin valtiovalta niitä vittuillakseen asettaa.
No en mä nyt täyspoistamista aja. Kyl imo parhailla motareilla suomessa saisi hyvinä aikoina olla vapaat nopeudet, ja huonommissa olosuhteissa vaikka matalampia kuin nykyisin, jos tarve vaatii. Sitä mä pidän älyvapaana, että nykyään lasketaan rajoituksia, lasketaan puuttumiskynnystä, itketään liiallisia onnettomuuslukuja, eikä oteta huomioon 2 muuta tekijää jotka niihin vaikuttaisi. 1. on teiden kunto, luvallasanoen kärripolkuja on vaikka millä mitalla, vaikka tanskaa lukuunottamatta missään ei liikennettä veroteta tällä määrällä. tanskassa se ei niinkään edes haittaa, siellä on noi ihmisten tulot vähän paremmat kuin täällä... *vähän*
Toinen on sitten tämä rakas iki-ihana autoverotuksemme. Muistan kun liikenneturvan akka tuli nopeusvalistamaan koululle joskus vajaa 10 vuotta sitten, ja mähän siellä esitin avautumispuheenvuoron yleisön joukosta, että kun te kerran jaksatte itkeä näin helvetisti näistä onnettomuuksista, MIKSI ette sitten anna suomalaisten ostaa hyviä autoja, ja poista hankintaveroa, jotta ihmisillä olisi varaa ostaa niitä uusia ja merkittävästi wanhoja autoja turvallisempia autoja, vaan ainoa keino mitä teillä on on kerätä mahdollisimman paljon sakko ja verotuloja ja pitää keinotekoisen alhaalla rajoituksia.
Jopa suomen nykyiselle eu-maiden huonoimmalle autokannalle liian matalia rajoituksia. Se on niin selkeää että suomessa ei nopeusrajoituksilla, poliisivalvonnalla ja liikennepolitiikalla ole kuin yksi funktio ja se on mahdollisimman suuri kuluttajan kuppaaminen keinolla millä hyvänsä, tässä maassa kun ei saa vaurastua, eikä ostaa hienoa autoa. Eikä myöskään liikenne saa sujua, eikä ajaminen olla hauskaa.
Niin se valistajamamma liikenneturvasta kehtasi väittää että ihmiset vaan ajaisi niin paljon kovempaa, jos niillä olisi yhtä uudet autot kuin saksalaisilla, että tilanne turvallisuuden osalta pysyisi korkeintaan samana tai huononisi..:D
Mulla on noin 3 poliittista agendaa, ja yksi niistä on autoveron poisto, ja kohta 1b on nopeusrajoitusten nosto. Jos mut valittaisiin eduskuntaan sanoisin jokaisen puheenvuoroni lopuksi, että mielestäni autovero on viipymättä lakkautettava.