Kannattaisiko ostaa?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
31.5.2004
Viestejä
1 770
Kaverillani on myynnissä Nissan 100NX, vuosimallia -94, väri on musta. Tässä näin mietin, että kannattaisiko ostaa. Autossa ei ole pahemmin vikaa, mitä nyt iskarit pitäisi vaihtaa ja muuta tälläistä pikkukorjauksia, esimerkiksi pyyhin pitäisi vaihtaa. Kilometrimääriä en tiedä, mutta mikä eniten huolestuttaa on se, että missä kunnossa moottori on. Kaverini sanoi, että hän ei ole tehnyt kuin jotain 10 kylmäkäynnistystä tulipalopakkasessa, kun autossa ei ole lohkolämmitintä. Kaveri ei ole vielä kertonut hintaa. Auton saa myös avoautomalliseksi ottamalla katosta suojukset pois kuljettajan ja apukuskin kohdalta pois. Autolla on kuulemma hyvä ajaa ja se on myös ketterä. Sisätilat ovat kuulemma myös kunnossa ja ehjät. Onko mitään järkeä ostaa?

Tässä on kuva samanlaisesta autosta. Kyseessä ei ole siis kaverin auto.

477428_643041_gbi-127.jpg


972543_766602_mfk-592_1.jpg


EDIT- Päivitystä tietoihin. Hintapyyntö 5700€.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
en ostais tommosta autoa, ainakaan tolla hinnalla. Aika vähän muuten frendis käynnistelly autoa talvella...ja yleensä tommosset autot on saanut aika paljon kyytiä muutenkin...
 
Auto on Saksasta ostettu. Kaverilla on ollut sellasen vuoden verran. Ukki kävi hakemassa Saksasta. Yleensä on käyttänyt autoa talvella pari kertaa viikossa. Tuo 10 kertaa tarkoitti sitä, että sen 10 kertaa on käynnistänyt autoa kylmiltään tulipalopakkasissa.

Entäs tuo lohkolämmitin-homma? Siihen autoon ei ole asennettu sitä. Kuinka paljon se suurinpiirtein maksaisi, jos sen asentaisi?
 
riippuu mitä autoltaan haluaa, hintaa vois pikkuse laskea, tosin noita -94 kauheesti oo myynnissä, kuinkakohan tohon irtoo varaosia? ja onko kuinka kallis auto huoltaa? kuitenkin vähä erikoisempi ku toyota corollat.. 6000 euron pintaa löytyy kyllä kaikkea muutakin
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
maksa 5200 e .autol on ajettu reilut 140000 + vähintää 30000km saksas pyöritellää mittarii
ite maksaisin sen 5000e
 
Turha noista kylmäkäynnistyksistä stressiä on ottaa, kyllä monet (mm. minä) käynnistää auton talvella joka ikinen aamu ilman mitään lämmityksiä eikä se siitä miksikään mene (tai tietenkin menee, kun aletaan puhua useiden vuosien aikajänteestä, mutta tässä tapauksessa en pitäisi muutamaa kylmäkäynnistystä mitenkään oleellisena seikkana :) ) .

Auton hinnasta en sano mitään, kun en ole jaappanianihmeiden hintakehitykseen perehtynyt, mutta koska rivin välistä päättelen sinun olevan ensimmäistä kertaa autokauppoja tekemässä, niin yhden vihjeen annan:

Käy auto ja sen toiminta kunnolla läpi muutenkin kuin moottorin osalta! (Jarrut, korin kunto, mahdolliset ruosteet, vaihteiston ja kytkimen toiminta jne.) Nykyautoissa moottorivauriot ovat melkoisen harvinaisia ja japsihärvelienkin koneen pitäisi kestää vähintään se kolmesataatonnia, ellei autoa poljeta todella sikana ja/tai laiminlyödä huoltoja.

Niin kauan kuin autoista ei ole kokemusta, ajattelee äkkiä, että kunhan vain kone pelaa hyvin niin kaikki on kunnossa. Tää maa on vain täynnänsä vanhoja paskoja, joissa moottori on se viimeinen toimiva osa, josta ei kuitenkaan ole paljoa lohtua kun auto on muuten täydessä paalauskunnossa. Jos auto on muuten kunnossa ja kone poksahtaa ==> uusi kone tai koneremontti ja auto on taas kunnossa pitkäksi aikaa. Ehjä kone ja mädät pellit (tai muuten vaan joka paikka reistailee) ==> valmis paalaimeen.

Tuonikäisen saksantuontiauton ei sinänsä pitäisi olla mätä ja jos (todellakin jos) kilometrit pitävät paikkansa, niin tuo voisi olla ihan asiallinen peli. Varaosat eivät varmaankaan ole halpoja, mikä kannattaa huomioida budjettia laatiessa.
 
Itse olenkin ajatellut, että jos hankin, niin ennen ostoa käytän autoa katastuksessa/huollossa. Pystyykö sen näkemään mistään, että onko mittaria fiksattu?

Mun pitäisi enää saada vanhemmat myöntymään tuosta ostosta :rolleyes:.

Onko tuo 142 000km vähän vai paljon?
 
Jos on varaa laittaa autoon vain 5000e tai vähemmän, kannattaa se ehdottomasti hakea Saksasta. Ei ole mitään järkeä ostaa Suomesta 90-00vm autoa, ellei joltain eläkeläiseltä nyt saa huijattua sihahalvalla 50 000 ajettua helmeä.
 
se on iha sius. saat avo bemarin siihe hintaa
tai vaikka toyota supra 3.0i turbo targa

no tuohan ihan täyttä scheisseä.

mutta asiaan:
Saat varmasti parempia ja ennen kaikkea hienompia autoja tuohon hintaan.
 
Tampio sanoi:
Itse olenkin ajatellut, että jos hankin, niin ennen ostoa käytän autoa katastuksessa/huollossa.

Jos autolla on katsastus edessä, niin ilman muuta vaadit kaveriltasi leiman autoon ennen kuin kaupoista aletaan puhumaankaan. Lähde samantien itse konttorille mukaan, niin pääset itsekin kuulemaan kommentit autosta livenä. Jos auto on jo katsastettu, suosittelisin silti tuon hintaluokan autossa panostusta autotohtorin tarkastukseen. Yksi huolto ei pitkäksi aikaa mieltä lämmitä, mutta huoltojen ja varaosien hintoja kannattaa kyllä selvitellä ennen ostoa. Pelkästään sellainen "pieni laitto" kuin se iskarien vaihto maksaa tuollaisessa pelissä äkkiä useamman satasen tarvikkeineen.

Tampio sanoi:
Pystyykö sen näkemään mistään, että onko mittaria fiksattu?

Ei suoranaisesti, mutta auton yleinen kunto kertoo paljon. Jos on esim. penkit ja poljinkumit kuluneet, voi ainakin alkaa epäilemään kilometrejä.

Tampio sanoi:
Mun pitäisi enää saada vanhemmat myöntymään tuosta ostosta :rolleyes:.

Onko tuo 142 000km vähän vai paljon?

Ei tuo 142 tonnia periaatteessa paljoa ole (itse asiassa 200000km vähemmän kuin mun autolla :) ), mutta toisaalta tuollaisia autoja poljetaan usein aika huoletta, mikä tietysti vaikuttaa yleiseen kulumiseen. Jos mittarilukema pitää paikkansa, niin en olisi huolissani, mutta jollei auton historiasta ole mitään luotettavia dokumentteja, niin pelkkä mittarilukema on saksantuontipelissä tasatarkkaan nollan arvoinen, todellinen lukema voi olla aivan mitä tahansa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom