Kannattaisiko ostaa?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kuulemma oli ostohetkellä ammattilaiset mukana arvioimassa autoa. Isä ja ukki ovat autokoulunopettajia. Mites tuo huoltokirjanen? Kuinka tärkeässä asemassa se on?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse olen ollut ko. auton kyydissä ja ihan hyvin näytti pelittävän. En vain muista kunnolla, että missä kunnossa sisätilat olivat. Ihan siistit taisivat olla. Ei tainnut näkyvän mitään kankaan repsottamista yms. Yhden asian minkä pistin merkille oli se, että konetaululla paloi jatkuvasti käsinjarrun-merkkivalo, vaikka käsijarru ei ollut päällä. Mistäköhän johtui. En muista, että palaako enää turhaan.
 
Sanoisin että se on 95 % todennäköisyydellä yli 200 tkm ajettu. Itse en ostaisi tuolla hintaa noin vanhaa pikkuautoa. Voi myös olla ettei tuota sitten kun olet myymässi sitä saa mihinkään (ainakaan autoliikkeeseen) myytyä, ne ei vissiin ota kovin mielellään Saksantuontiautoja :rolleyes: .

Tarkastele tosiaan niitä poljinpintoja, rattia ja penkkiä. Huoltokirjan puuttuminen vaan vahvistaa epäilyitä tuosta mittarilukeman paikkansapitävyydestä.
 
Zone-sarja -42%
Tampio sanoi:
Mites tuo huoltokirjanen? Kuinka tärkeässä asemassa se on?

Mieti itse asiaa näin: Auto on Saksan tuliainen. Ei mitään huoltokirjoja, mutta "ammattilaiset" ovat auton tarkastaneet. Ollut aikaisemmalla suomalaisella vain vuoden. Miltä nyt kuulostaa? Minun kirjoissani tuon auton jälleenmyyntiarvo on nolla, jos nyt meinaat autoa joskus vielä vaihtaa. Vaikka kuinka kehuisit autoa, niin itse en tulisi edes katsomaan sitä. Tällaisten autojen ongelma on se, että Saksa (ja Suomikin yleensä) on täynnä parempia vaihtoehtoja. On merkkiliikkeiden myymiä autoja täysillä huoltokirjoille jne. Turkkilaisten autotarhojen tuotteet eivät olen niin hot mitä ensin luulisi :D

En nyt tarkoittanut väheksyä auton Saksasta ostaneita. Mutta ajattelen asiaa ostajan näkövinkkelistä. Ei huoltokirjaa -> no deal.

Ja muista, että serkku ei ole välttämättä enää herkku, kun katsastusmies irroittaa koslalsta kilvet. Eräälle tutulle kävi näin. Osti auton Saksasta "alan miehen" kautta. Maksoi kärryn, ajoi sen konttorille, katsastusinssi sanoin että yli 50% osista on vaihdettu -> kilvet irti. En tiedä mitä autolle sitten tehtiin. Kai kaveri sen antoi 50 egellä autoromuttamolla. Ajokuntoonhan sitä ei kai enää saa. Ja yllättäen "myyjälläkään" ei ollut enää rahoja tallella, ja bonuksena vielä paljastui ettei ko. auto edes ollut "myyjän" nimiin rekisteröity. Mene siinä sitten oikeuteen. :offtopic: mutta tuli vain mieleen...
 
Aattelin, että käyn huomenna kaverin luona ja otan kuvia autosta sekä sisältä että ulkoa. Ai niin, ja moottoritilasta myös. Jos mä sitten laitan näytille tänne, niin saavat asiantuntijat (:D) sanoa sitten mielipiteensä. Tämä on tosiaan mun ensimmäinen autonosto hankinta.

-EDIT- En tiedä, että vaikuttaako asiaan, mutta kaverin ukki oli ostamassa autoa Saksassa ja hänellä oli ne asiantuntijat mukana ja hän sitten ajoi auton Suomeen.
 
Tampio sanoi:
Aattelin, että käyn huomenna kaverin luona ja otan kuvia autosta sekä sisältä että ulkoa. Ai niin, ja moottoritilasta myös. Jos mä sitten laitan näytille tänne, niin saavat asiantuntijat (:D) sanoa sitten mielipiteensä. Tämä on tosiaan mun ensimmäinen autonosto hankinta

Ehkä olen kovin tylsä, mutta ensiautoksi varmaan kannattanee edes harkita yleisempää mallia minkä kanssa on sitten helpompi "opetella" mitä kaikkea kivaa kuluvaa osaa voikaan päästä vaihtamaan. Tuon kanssa asiaa tutkaillessa voi varaosalaskuista tulla yllättäen epämiellyttävän kalliita.

Toki jos rahaa on varattu kattamaan ostohinnan jälkeiset kustannukset onnellisesti, niin eipä siinä sitten mitään :)
 
En ostaisi tuota kärryä minäkään, varsinkin kun et ole autoharrastaja ja se tulisi varmaan ihan hyötykäyttöön eikä leikkikaluksi.

Samoilla linjoilla ollaan muiden kanssa, kaikki merkit viittaa siihen että tuo kärry on pommi ja kun se sulle myöhemmin selviää niin vitutus on aikamoinen.

Etsi nyt ainakin suvusta yksi "automies" ja laita se syynäämään/koeajamaan kärry itsesi lisäksi.

edit: niin tuohon hintaan saa suomestakin vaikkapa jonkun 95-96 vuosmallin 1,6 litrasen corollan 200 tkm ajetun. Varmasti fiksumpi ostos olisi.
 
Mulla on oma auto, mutta siitä rupeaa aika jättämään ja kovaa vauhtia. On toyota tercel -81. Onhan meillä kyllä isäntä ns. automies, mutta nuo vanhukset pukkaavat vastustamaan mun kaikkia ideoita :rolleyes:.
 
Tampio sanoi:
Tämä on tosiaan mun ensimmäinen autonosto hankinta.
-EDIT- En tiedä, että vaikuttaako asiaan, mutta kaverin ukki oli ostamassa autoa Saksassa ja hänellä oli ne asiantuntijat mukana ja hän sitten ajoi auton Suomeen.
Toi auto ei ole välttämättä niin paha pommi kun useilla muilla miespuolisilla ensiauton ostajilla on hakusessa. Pikku-Nissan on yleensä edullinen huoltaa, 99% takuulla halvemmaksi tulee 10-vuotiaan japsin ylläpito kuin jos Tampio olis hakemassa vaikkapa jotain 20-vuotiasta isoa Bemaria tahi jotain vanhaa turbopeliä saksasta tuolla budjetilla. Eikös toi 100NX ollut sitäpaitsi tehty Sunnyn alustalle/tekniikalle, vaan kori on erilainen.
Tampio sanoi:
Yleensä on käyttänyt autoa talvella pari kertaa viikossa. Tuo 10 kertaa tarkoitti sitä, että sen 10 kertaa on käynnistänyt autoa kylmiltään tulipalopakkasissa.
Kysy vielä että onko 100NX siis _lähtenyt_ vaan 10 kertaa käyntiin pakkasella? Miksei autoa saisi käynnistää pakkasella? Säästelee aluksi vähän eikä polje, ja on siinä aluksi alustan osat ja apulaitteetkin jäässä.
Täältä ääni 100NX:lle jos on pakko saada "sporttinen" 2-ovinen. Toi ei ole ihan mahdoton tapaus huoltaa. Tietenkin viet sen ensin autotohtorille ja sanot että ronkkii kunnolla, oot ostamassa sitä etkä myymässä. Ja teet ensimmäisen huollon heti, täyshuolto eikä mikään öljyjen lisäys.
PS. Paljonkohan ukki maksoi tuosta autosta saksassa?
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. Tuollaisella pikkuautolla ei välttämättä ole edes ajettu paljoa yli 200tkm, kun kyseessä on saksalaisittain selvästi kakkos- tai kolmosauto.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Markku sanoi:
Kysy vielä että onko 100NX siis _lähtenyt_ vaan 10 kertaa käyntiin pakkasella?

Serkku sanoi, että on säästellyt moottoria talvipakkasilla. Jos on ollu tarpeeksi kylmä, niin on mieluummin kävellyt kuin yrittänyt käynnistää autoa, kun siinä ei ole lohkolämmitintä.

Markku sanoi:
Tietenkin viet sen ensin autotohtorille ja sanot että ronkkii kunnolla, oot ostamassa sitä etkä myymässä. Ja teet ensimmäisen huollon heti, täyshuolto eikä mikään öljyjen lisäys.

Tämä on tietenkin aivan päivän selvää. Serkku lupasi myös, että he vaihtavat/maksavat iskareitten vaihdot.

Markku sanoi:
PS. Paljonkohan ukki maksoi tuosta autosta saksassa?

Serkku ei muistanut ihan tasan tarkkaa sitä summaa, mutta jotain 6000€-8000€. Tolta väliltä.

Markku sanoi:
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. Tuollaisella pikkuautolla ei välttämättä ole edes ajettu paljoa yli 200tkm, kun kyseessä on saksalaisittain selvästi kakkos- tai kolmosauto.

Hyvinkin mahdollista. Mun auto on vuosimallia -81 ja sillä on ajettu vähän yli 135 000km :D.

Kiitos, kun piristit päivääni. Tuntuu vain, että kaikki ovat vastaan tota auton ostamista...
 
Tampio sanoi:
Serkku ei muistanut ihan tasan tarkkaa sitä summaa, mutta jotain 6000€-8000€. Tolta väliltä.

Ei nyt varmaan nuin paljoa ole tuosta vuosi sitten maksanut :hyper:

Niin, ja ei me Tampio sun päivääsi haluta pilata mollaamalla tota kärryä, me koitetaan kato pelastaa sulta monta päivää tulevaisuudessa :)
 
Eihän noista autoista koskaan tiedä mitä sieltä käytettynä saa, mutta ikävää ettei varsinkaan huoltohistoria ole edes kohtuu aukoton. Toisaalta, ostat noinkin tutulta ihmiseltä, niin luulisi ettei kovin härskisti kehtaa kusettaa?

Ihan vaan ajatuksen virkistämiseksi, ettet mene sarvet ojossa vain tuota NX:ää kohti: Tohon hintaluokkaan alkaa muuten mahtumaan jo vähän kaikennäköstä. Osa varmaan jo aika valmiita pommeja, ja osa ihan ok käyttöautoja. Katoin huvikseen nettiauto.comista, että mitä tuohon hintaluokkaan olisi tarjolla. Aika paljon sieltä löytyi kaikennäköstä näppärää kaksiovista. (En katsonut kovin tarkkaan speksejä, mutta nopeasti vilkaistuna vaikuttivat tutustumisen arvoisilta.)

TGR-430 vm. 95 Opel Tigra
AGE-007 vm. 90 Corrado G60
BNS-671 vm. 90 Audi Coupe
 
tuo 100nx nissan on kyllä aivan järkyn näkönen IMO, ennemmin 200sx se on todella paljon siistimpi ja tuohon 6te pintaan varmasti löytyy jo vaihtoehtoja.
 
Toi auto on käytännössä täysin sama tekniikka kuin Nissan Sunny ja jollei haluu erikoisesta korista maksaa extraa, niin ei kannata ostaa. Tosin 5000 eurolla ei kummoista autoa saa, monissa on se 200 tkm ajettu ainakin jollei Ladaa haluu.
 
Tampio sanoi:
Serkku ei muistanut ihan tasan tarkkaa sitä summaa, mutta jotain 6000€-8000€. Tolta väliltä.
Kiitos, kun piristit päivääni. Tuntuu vain, että kaikki ovat vastaan tota auton ostamista...
En halua täysin tyrmätä tuota autoa. Täältä ruudun toiselta puolelta vaikuttaa, että olet hieman liian innoissasi juuri tuosta yksilöstä. Saksassa tuosta on maksettu ehkä 600-800e mutta tonneja? No way. Toi on kuitenkin 10-vuotias pikkujapsi. Eri asia paljonko ukki on maksanut veroja suomessa.
Jos sulla on 5000e autoon, vaihtoehtoja on paljon. Autoliikkeistä saat tuolla rahalla huoltohistoriallisen auton, jossa hintalapussa lukee 5500-7000.
 
treenaisko sanoi:
Toi auto on käytännössä täysin sama tekniikka kuin Nissan Sunny ja jollei haluu erikoisesta korista maksaa extraa, niin ei kannata ostaa. Tosin 5000 eurolla ei kummoista autoa saa, monissa on se 200 tkm ajettu ainakin jollei Ladaa haluu.

Ai ei saa? Mä myin pois mun seat ibizan, 144tkm mittarissa eikä mitään vikaa, hintana 3500e. Vuosimalli oli -96 eli volkkarin tekniikalla.
 
Pari kommenttia:
Ei viidellä tonnilla kovin hääppöistä autoa yleensäkään saa, saatikka, että liikkeet olis täynnä jotain yli 10v 5000€ autoja, joissa on täydellinen huoltokirja. :lol2:

Noilla 100nx -94 Nissaneilla on harvoin ajettu yli 200tkm, sen voi jokainen todeta selaamalla ilmoituksia. Eihän tollaista mihinkään matka-ajoon osteta.
(tietty joku neropatti täällä kohta sanoo, että kaikista on mittari ruuvattu)

Tosta autosta nyt on näkemättä ihan turha sanoa mitään, kunnostahan se riippuu kannattaako tuo ostaa. Ja jos nimenomaan haluat tollasen erikoisemman pikkusportin.
 
Tampio sanoi:
Serkku sanoi, että on säästellyt moottoria talvipakkasilla. Jos on ollu tarpeeksi kylmä, niin on mieluummin kävellyt kuin yrittänyt käynnistää autoa, kun siinä ei ole lohkolämmitintä.

Ei se nyt niin pahajuttu ole vaikka autoa on kännistelty talvella ilman lohkolämmitintä. Eihän se ole edes mahdollista käynnistää talvella autoa aina lämpimänä kun harvemmin sitä lohkolämmitintä pystyy käyttämään muualla kuin kotona.
Omalla autolla ajettu 220tkm eikä autossa ole lohkolämmitintä, kyllähän se kuluttaa paljon ememmän moottoria ja syö bensaa mutta koneessa ei ole ollut mitään vikaa, ainoastaan puola on vaihdettu.
 
Päivitystä tietoihin. Tänään kyselin taas hieman serkultani koulussa autosta. Auto on ostettu saksalaisesta autoliikkeestä, jossa ko. auto oli seissyt parisen vuotta. Mukana olleet ammattilaise olivat automekaanikkoja tms. jotka tuovat Saksasta kimppa-autoja. Serkku ei tiedä miksi mukana ei ole huoltokirjaa. Auto tuotiin tänne Suomeen joskus 2003 elo-syyskuussa.

Markku sanoi:
En halua täysin tyrmätä tuota autoa. Täältä ruudun toiselta puolelta vaikuttaa, että olet hieman liian innoissasi juuri tuosta yksilöstä.

Se vain johtuu siitä, että mä oon kuolannut tuon auton perään siitä saakka, kun mä sen ekan kerran näin. :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom