Kannattaisiko ostaa?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Erkki-setä sanoi:
No kyllähän se ihan hyvältä näyttää mutta toi kuskin penkki on aika kulunu eli voihan se olla ruuvattu vähä reilumminkin. Onko se yhtään retkahtanut/löysä verrattuna apukuskin penkkiin?.

Apukuskin penkki tuntui tukevalta. Kuskin penkistä en osaa muuta sanoa kuin sen, että siinä oli syvä istua. Mä en osannut kiinnittää huomiota noihin penkkien tukevuuteen.

Antzu sanoi:
Millos tohon on vaihdettu tulpat, ilmanputsari jne? Saattaa vaikuttaa kiihtyvyyteen jonkin verran.

En tiedä. Voisi huomenna sitten taas kysellä lisää.

Kysymys: seuraavan kerran, kun menen katsomaan autoa ja ottamaan ehkä lisää kuvia, niin mihin mun pitäisi erityisesti kiinnittää huomiota tai ottaa kuvia?

Vaihdekeppi ja ratti eivät vaikuttaneet kovin kuluneilta. Meidänkin autosta on lähtenyt kytkimestä ja jarrusta kumit kävelemään, lähtivät irti.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tollanen nissan maksaa saksassa 700-1000 euroa ja verojenkanssa suomeen tuotuna n 3000-3500 euroa, joten älä missään tapauksessa maksa 5700 euroa. Varsinkin kun auton todellista kilometrimäärää ei ole tiedossa.

Sisäkuvista on vaikea sanoa, että kannattaako ostaa vai ei.
Itse ainakin veisin auton jonnekin pajalle, missä asiantunteva mekaanikko kävisi auton pohjan perusteellisesti läpi, helmat, kotelot ja pohjan, sillä japanilaisten autojen huonopuoli on ruosteherkkyys.

Millonkas auto pitää seuraavan kerran katsastaa? Onko suvussa halpoja korjaajia? Sillä auton korjaaminen maksaa ei välttämättä varaosat vaan työ.
Eli jos katsastus on 4-5 kuukauden sisällä, niin kannattaa vaatia katsastus samaan hintaan.

Koeajossa kannattaa kuunnella moottorin ääntä, kuuluuko ylimääräisiä ääniä jne. Vaihteiden pitää mennä hyvin päälle. Kaikki sähkolaitteet kannattaa käydä läpi perusteellisesti, toimiiko vai ei. Onko mitään öljyvuotoja, toimiiko jarrut. Etunivelten kunnon saat selville: hitaassa vaudissa käännät ratin max asentoon oikealle ja vasemmalle vuorollaan ja ajat ympyrää, jos kuuluu raksuntaa tai jotain ylimääräisiä ääniä niin jotain on rikki.

Kannattaa myös kysyä mitä autolle on tehty viimeisen vuoden aikana, sillä perus huollotkin maksaa, varsinkin jos ei itse osaa. oljyt, tulpat tulpanjohdot, oljynsuodatin, renkaat kaikki maksaa.

Itse maksaisin auton kannosta riippuen 3500-4300 riippuen kunnosta ja milloin on katsastettu, kannattaa muistaa että noiden kysyntä on vähäistä eli jos myyjä haluaa tosissaan myydä, niin tinkiminen kannattaa.

Niin ja jos haluaa autolta suorituskykyä niin toi nissan on väärä valinta, joten ei kannata ihmetellä jos kiihtyvyys ei tunnu suurelta.
 
Tossa Sunnyn vikoja, joihin ainakin kannattaa kiinnittää myös tossa huomiota:
http://www2.helsinginsanomat.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1086

Jos tosissas olet sen auton oston kanssa, niin vie se autotohtorille. Jos et saa mukaan ketään joka tietää paljon käytetyistä autoista, niin toi on mun mielestä paras vaihtoehto. Pelkkien kuvien perusteella on vaikea alkaa arvailemaan autosta kovin paljoa.

Edit: Tuossa yllä on hyviä vinkkejä tärkeimpien tsekkaamiseksi. Tohon autoon muuten uppoaa aika paljon rahaa vielä, jos tuosta haluaa siistin. Aluvanteet ja renkaat, uusi radio, erillissarja jne...

Vielä yks vinkki, testaa myös jarrut. Jarruta lujaa (ei lukkoon kuitenkaan) vaikka 60km/h:sta ja tunnustele vetääkö auto jompaan kumpaan suuntaan, tai ravistaa (jarrulevyt kierot). (En tiedä onko tossa abs:it?)
 
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=207162&PN[0]

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=253824&PN[0]

Jälkimmäinen on vieläpä Suomiauto, eli kannattaa luultavasti nyt vähä kattella muitakin kuin tuota yhtä yksilöä.

Ja kun tuoltakin kattelee noita suomalaisia autoja niin kyllähän ne on melkein kaikki yli 200 tkm ajettu, ja kun Saksakin on pitkien etäisyyksien maa niin onhan se aika todennäköistä että se on ruuvattu.

edit. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=188721&PN
katoppas toikin on vain tonnin kalliimpi kuin toi mitä sä oot ostamassa.
 
Autolla on seuraava huolto huomenna, kun siihen vaihdetaan takaiskarit. Tänään siis tosiaan käytiin koeajolla, kaveri ajoi ja mä kuuntelin korvatarkkana mahdollisia sivuääniä. Moottori ja käyntiääni oli hiljainen. Vaihteet eivät "rusahdelleet". Tosin eihän se vielä paljoa kerro auton ajokunnosta jos on vaan istunut kyydissä. Vielä pitäisi päästä itse ajamaan.
 
Eikös näiden mittaritaulujen takana ole joku sinetti, josta näkee että onko fiksattu? Eli jos sinetti on rikki niin se on varma merkki, että joku germaani on käynyt ruuvimeisselin kanssa säätämässä?

Näin ainakin muistelesin, kun tämän kuun aikana näkyi maikkarilla ohjelma, jossa porukat olivat ostaneet tuodun auton Saksasta, joka sitten rupesi temppuilemaan ja myöhemmissä "tutkimuksisssa" selvisi, että koska sinetti oli rikki niin joku oli säätänyt sitä matkamittaria.
 
treenaisko sanoi:
Vielä tarkennuksena kun etsittiin 5000 e autoa, niin ei tuntunut mitään järkevää löytyvän. Kriteerinä oli tosin vähintään 2 litran kone.

No mainittakoon samassa, että ostin viime kesänä BMW E34 535i:n vm. -90 hintaan 5250e, melkein kaikki mahdolliset varusteet ja muutenkin pirun siistissä kunnossa. Ihan ehta suomiauto ja se monien palvoma aukoton huoltokirjakin löytyy, onhan se tietä nähnyt mutta mun mielestä silti hyvä ostos.
 
Ettei menisi ihan paskanjauhamiseksi omalta osalta niin kirjoitetaanpa pikku pätkä tosta nissanistakin.

Ei noista penkeistä + ratista + vaihdekepin nupista oikeen pysty päättelemään kilometrejä, tietysti niistä voi sanoa, että autolla on ajettu. Toi kuskin penkkikin kuluu aika nopeesti tollaseks jos auton omistaja on vaikka 150kg kaveri ja sillä on vaikka vetoketju jossain vaatteessa just ton kuluman kohdalla, rasitus on liian suuri kangaspenkille. Mutsin autolla on kairattu karvan päälle 100tkm ja ratti + vaihdekeppi kiiltävät enemmän kun tossa nisussa ja on uutena perheeseen ostettu auto.

Mitäs noista kuvista nyt muuta sanos, öljyä ei näyttänyt vuotavan, eikä edes "hengittävän". Jäähdytysnesteen putkien päissä ei ollut valkoista kertymää joka kertoisi vuodoista, tosin ne nyt on helppo laittaa muutenkin. Pohjaa olis hyvä päästä kyyläämään, ettei ole ruostetta tulossa pariin hetkeen, siinä tuntus olevan se suurin uhka tollasessa autossa ja sen korjaushommat onkin todella kalliita verrattuna tekniikkapuoleen. Tinkaa vähän hinnasta ja osta pois, ei siinä korkeelta putoa! :)
 
Tuo kuljettajanpenkin kulumisen voisi selittää siten, että se kangas on jotain samettia, joka ei taida olla kovin vahvaa kangasta.
 
jos auto ei ole ollut kaupunki pyörityksessä ei penkit ja polkimien kumet nuilla kilometreillä juurikaan kulu. nissania ostaessa kannattaa muuten aina kokeilla että 5-vaihde pysyy päällä. 5-vaihde päälle 60-80 vauhdissa ja kaasulla nytkyttelee autoa, nissaneissa on todella paljon nuita 5-vaihteen päällä pysymis ongelmia. niin ja nuo polkimien kumet muuten pitää olla katsastuksessa paikallaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tampio sanoi:
Kaveri on myös ajannut maastossa tolla Nissanissa, partiolainen kun on.
ja pitänyt kuin kukkaa kämmenellä :D ;)
 
Ehdottomasti :D. Ei nyt vaineskaan, kaverille auto on välttämätön kulkupeli ja mulle se on lähestulkoon kuin perheenjäsen :D. Annetaan hyvän yön suukot ja hyvä ettei oteta viereen nukkumaan. Hoidetaan hyvin ja kiitetään nätisti autoa hyvinmenneestä matkasta. Joka kesä annetaan pesuja ja öljyt vaihdetaan. Eikä rasiteta liikaa vaan juuri sopivasti.








ps. ;)
 
Jesuiitta jo mainitsikin samaan rahaan auton joka olisi toista maata, ja kestää kilometrejäkin enemmän.
Vaikka ihan selvästi olet jo päättänyt ostaa tuon nissanin, niin käy nyt hyvä mies ihan muitakin malleja/merkkejä koeajamassa! Se ei maksa mitään.

Omassa autossa on aika tasan samanlaista kangasta penkit kun tuossa autossa. Eli melko hyvät, joistakin kohti kulumaa. Kilometrejä tosin mittarissa 320tkm.

Tarkista vaihdettavista iskareista että onko originaalit vai jotkut jälkiasennus monroet tms. Jos ei ole alkuperäiset, on autolla ihan varmasti ajettu +300tkm. Iskarit kun yleensä pimenee siinä 150-200tkm ekan kerran. Ja jos jo toiset lopussa, niin kilometrejähän löytyy.
 
Jos ihan totta puhutaan, niin itseänikin on ruvennut epäilyttämään nuo aidot kilometrimäärät. Varsinkin nyt tuon jälkeen mitä Sumppari sanoi. Noh, pitänee sanoa kaverille, että kauppoja ei tuu.

Mä taidan jatkaa noitten mummojen hättyyttämistä mun toyota tercelillä, 0-100km/h 15s. :rock:
 
Itsekkään en tolla hinnalla olis tuohon autoon koskenut joten uskon että sun päätös on ihan järkevä. Eikö hinnassa ollut pelivaraa? No jokatapauksessa katteles vaikka tuolta http://suomenvaihtoautot.net/ pirssejä. Sun varaamalla rahalla saa paljon hienompia pelejä alle ja ehkä turvallisemmat kaupat.
Itselläkin on tapana innostua jostain asiasta ja sitten ei enää osaa katella muita vaihtoehtoja kun pitää saada just SE! :thumbs:

Edit: Ihan mielenkiinnosta voi käydä katellemassa Tullin arvioita eri merkkien ja mallien arvoista. Tota satastakin on tuotu aika reilusti joten varmaan tuolta listoilta löytyy http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/05_Taulukoita/index.jsp
 
Jos tollasta sporttia pitää saada niin ehdottaisin tutustumaan sx200:een. Niitäkin rupee jo aika edullisesti saamaan. Ja niissähän käsittääkseni koneet kestää paremmin kuin hyvin.
 
Zone-sarja -42%
No eipä ole Marekillakaan sx200:n moottoriosasto kovin hyvin hanskassa jos oot sitä mieltä, että ne on kestäviä? Vai eikö nissan piireissä pidetä tota sx200:n kiertokangen laakeriremppaa minään? Ne on muuten aika kulutustavaraa...
 
Jesuiitta sanoi:
No eipä ole Marekillakaan sx200:n moottoriosasto kovin hyvin hanskassa jos oot sitä mieltä, että ne on kestäviä? Vai eikö nissan piireissä pidetä tota sx200:n kiertokangen laakeriremppaa minään? Ne on muuten aika kulutustavaraa...

oon käsittäny että melkein kaikkiin sx200 on pitäny tehä toi remppa ja hyvin usein ilmoituksissa onkin maininta rempasta. Tuon jälkeen koneet kuulemma kestää "mitä vaan"
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom