Kannattaisiko ostaa?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tampio sanoi:
Auto on ostettu saksalaisesta autoliikkeestä, jossa ko. auto oli seissyt parisen vuotta. Mukana olleet ammattilaise olivat automekaanikkoja tms. jotka tuovat Saksasta kimppa-autoja. Serkku ei tiedä miksi mukana ei ole huoltokirjaa. Auto tuotiin tänne Suomeen joskus 2003 elo-syyskuussa.

Jos auto on seissyt liikkeessä noin pitkään, alkaa jo hälytyskellot kilistä, varsinkin kun huoltodokumentit puuttuu. Mulle tämä olisi luultavasti riittävä syy olla koskematta ko. vehkeeseen pitkällä tikullakaan.

Tampio sanoi:
Se vain johtuu siitä, että mä oon kuolannut tuon auton perään siitä saakka, kun mä sen ekan kerran näin. :D

Juuri siksi sun kannattaakin nyt kaataa reilusti kylmää vettä niskaasi, pitää jalat tukevasti maassa ja hommata jostain puolueettomat ja asiantuntevat kommentit auton kunnosta (autotohtorin tarkastus?). Autokuume on nimittäin sellainen sairaus, joka vie terveen harkintakyvyn vielä naisia ja viinakin tehokkaammin :evil: . Siksi sen vallassa ei todellakaan kannata ostaa autoa sokeasti, vain kaverin sanaan ja auton pintapuoliseen vilkaisemiseen luottaen.
En edelleenkään sano, että älä osta sitä Nissania, mutta sen sanon, että ota etukäteen selvää, mitä olet ostamassa.

(Sikäli autokuume on toki naisia ja viinaa harmittomampi, että siinä ovat vaarassa vain rahasi, kun taas ensiksimainittujen kanssa on rahojen lisäksi myös mielenterveys vaarassa :rolleyes: )

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
no-body sanoi:
hommata jostain puolueettomat ja asiantuntevat kommentit auton kunnosta (autotohtorin tarkastus?).

Käykö tuohon tavallinen katsastusmies, kun täällä ei ole tuota autotohtorin tarkastus mahdollisuutta?

Ihme juttu, että kaverilla ei ole ollut mitään vikaa auton kanssa. Mun kohdalla tietenkin käy sillälailla, että jos mä sen ostan niin se kuiteskin heti ensimmäiseksi hajoaa :rolleyes:.

Kuvia autosta saan joskus perjantaina ehkä.

Tampio sanoi:
Ihme juttu, että kaverilla ei ole ollut mitään vikaa auton kanssa. Mun kohdalla tietenkin käy sillälailla, että jos mä sen ostan niin se kuiteskin heti ensimmäiseksi hajoaa :rolleyes:.

.
nuissa kilsoissa ne eka viat alkaa tulemaan joka autossa eli kuluvia osia varmaan joudut jossain vaiheessa uusiin tottakai, iskarit, jarrut, yms...

Tuskin noissa japaninpurkeissa on mitään ihmeellisempiä vikoja luvassa. Mutta pellit noista kyllä tahtoo mennä. Saksantuonneissa ruoste lienee kuitenkin paljon paremmalla tolalla, mitä 10v koto-Suomessa suolakylvetetyissä malleissa.

Silti pidän kiinni aikaisemmasta lausunnostani: ei huoltokirjaa, ei kauppoja. Eikä tietenkään autoa myyvällä kaverilla ole koskaan ollut mitään ongelmaa juuri myytävänä olevan auton kanssa.

Voi jeesus mitä tarinaa huoltokirjasta... Varsinkin saksasta tuodussa autossa sillä huoltokirjalla voi pyyhkiä persettä sillä sekunnilla kun sen saa räpylään. Ne turkkilaiset vääntää sulle täydellisen huoltohistorian leimoineen ja vaikka korjauskuitteineen puolessa tunnissa ja taas kustaan huoltokirja hekumoijaa silmään. Kantsii käyttää vähän aikaa sen auton tutkiskeluun ja ajaa kunnon lenkki, sillä selviää autosta puolet ennemmän kun jostain fakin' huoltovihosta. Toinen juttu on taas nämä jännittäjät jotka ostavat auton kilometrien perusteella eivätkä kunnon, saa olla paskassa kunnossa kunhan on vähän ajettu, jee jee.

kodari76 sanoi:
Tuskin noissa japaninpurkeissa on mitään ihmeellisempiä vikoja luvassa. Mutta pellit noista kyllä tahtoo mennä. Saksantuonneissa ruoste lienee kuitenkin paljon paremmalla tolalla, mitä 10v koto-Suomessa suolakylvetetyissä malleissa.

Tuokin riippuu täysin siitä miten autoa on pidetty. Porukat osti vuonna 1987 Nissan sunnyn uutena. Ja pitivät sitä kakkosautona muistaakseni 2003 saakka. Siitä autosta ei ruostetta löytynyt mistään. Auto kuin auto ruostuu jos se pestään kerran vuodessa eikä vahata tai ruostesuojata ikinä.

Jesuiitta sanoi:
Voi jeesus mitä tarinaa huoltokirjasta... Varsinkin saksasta tuodussa autossa sillä huoltokirjalla voi pyyhkiä persettä sillä sekunnilla kun sen saa räpylään. Ne turkkilaiset vääntää sulle täydellisen huoltohistorian leimoineen ja vaikka korjauskuitteineen puolessa tunnissa ja taas kustaan huoltokirja hekumoijaa silmään. Kantsii käyttää vähän aikaa sen auton tutkiskeluun ja ajaa kunnon lenkki, sillä selviää autosta puolet ennemmän kun jostain fakin' huoltovihosta. Toinen juttu on taas nämä jännittäjät jotka ostavat auton kilometrien perusteella eivätkä kunnon, saa olla paskassa kunnossa kunhan on vähän ajettu, jee jee.
nimenomaan, suomessa sama juttu ettei siihen pelkkään huoltokirjaan kannata tuijjottaa vaan aina osaava henkilö autokaupoille mukaan, ostaa sen sitten liikkeestä tai yksityiseltä.

Tampio sanoi:
Se vain johtuu siitä, että mä oon kuolannut tuon auton perään siitä saakka, kun mä sen ekan kerran näin. :D
No ei sitten kuin ostamaan, tuolla perusteella kaikki pakkislaiset autonsa ostavat. Sunnyn tekniikassa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä, jakopääkin taitaa olla ketjulla. Autotalli.fi:stä löytyi noita kolme kipaletta hintaan 4500-9600, joten kyllä yksityiseltä pitäis neljään tonniin saada. On sekin kyllä tuplahinta perussunnyyn verrattuna.

Jesuiitta sanoi:
Ai ei saa? Mä myin pois mun seat ibizan, 144tkm mittarissa eikä mitään vikaa, hintana 3500e. Vuosimalli oli -96 eli volkkarin tekniikalla.
Vielä tarkennuksena kun etsittiin 5000 e autoa, niin ei tuntunut mitään järkevää löytyvän. Kriteerinä oli tosin vähintään 2 litran kone.

Tässä kuvia autosta. Kuvat saattavat olla hieman huonoja, koska mä oon surkea kuvaamaan.

Moottoritila:

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Tuossa vielä yksi kuva sisältä. Kaveri käytti ajelulla ja huomasin sen asian, että moottori oli hiljanen, mutta ei kiihtynyt kovin "äkäisesti" tai sitten kaveri ei vaan osannut kiihdyttää tolla. Käytiin sekä maantie että kaupunkiajelulla. Mistä muuten johtuu, että konetaulussa palaa jatkuvasti käsijarrun merkkivalo, vaikka käsijarru ei olisikaan päällä? Huollossa ei oltu löydetty mitään vikaa.

Viimeksi muokattu:
Tampio sanoi:
Tuossa vielä yksi kuva sisältä. Kaveri käytti ajelulla ja huomasin sen asian, että moottori oli hiljanen, mutta ei kiihtynyt kovin "äkäisesti" tai sitten kaveri ei vaan osannut kiihdyttää tolla. Käytiin sekä maantie että kaupunkiajelulla.

Päällisin puolin näyttää ihan asialliselta. Mitä tohon kiihtyvyyteen ni eikai ton keksinnön kuulukkaan olla olla mikää tykki, saatikka sporttinen muuten kuin ulkonäöltään. Mutta kyllä toi vajaa 5000 euron pyynti on mun mielest liikaa.

Tampio sanoi:
Tuossa vielä yksi kuva sisältä. Kaveri käytti ajelulla ja huomasin sen asian, että moottori oli hiljanen, mutta ei kiihtynyt kovin "äkäisesti" tai sitten kaveri ei vaan osannut kiihdyttää tolla. Käytiin sekä maantie että kaupunkiajelulla. Mistä muuten johtuu, että konetaulussa palaa jatkuvasti käsijarrun merkkivalo, vaikka käsijarru ei olisikaan päällä? Huollossa ei oltu löydetty mitään vikaa.

Pyynti tosta autosta on mun mielestä liikaa. Epäilyttävästi muuten kadonneet kumit tuolta jarru ja kytkin polkimista... 140tkm ajettu? Millos tohon on vaihdettu tulpat, ilmanputsari jne? Saattaa vaikuttaa kiihtyvyyteen jonkin verran.

No kyllähän se ihan hyvältä näyttää mutta toi kuskin penkki on aika kulunu eli voihan se olla ruuvattu vähä reilumminkin. Onko se yhtään retkahtanut/löysä verrattuna apukuskin penkkiin?

Osta vain jos oot valmis pitämään sen itelläs aika kauankin/antamaan puoli-ilman pois. Muuten ihan hyvän näköinen kylläkin ja ei tuo käsijarruvalon palaminen mitään vakavaa varmasti ole, jokin kosketushäiriö tms. varmaan.

Tampio sanoi:
Mistä muuten johtuu, että konetaulussa palaa jatkuvasti käsijarrun merkkivalo, vaikka käsijarru ei olisikaan päällä? Huollossa ei oltu löydetty mitään vikaa.

Olisko vaikka jumittunut käsijarrukahvan juurella oleva valokatkaisin? Luulisi tosin, että osaisivat huollossakin tuollaisen vian paikallistaa. Eihän tuossa muuten ole esim. jarrunesteen määrän varoitusta yhdistetty samaan valoon kuin käsijarru, joissakin autoissa on?

Nätin näköinen pelihän tuo oli, mutta sisätilojen ja polkimien perusteella en olisi hirveän vakuuttunut väitetyistä ajokilometreistä. Jos ne paikkansa pitävät, niin ei tuota ainakaan ole pidetty ihan niinkuin kukkaa kämmenellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom