"Kannattaako" tehdä rikosilmoitus? (bileet ja tappelu)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janpa
  • Aloitettu Aloitettu
Silloin kun minä olin nuori.. elettiin villissä lännessä :D Tuota varten oli ne isommat kaverit, jotka pieksi isommat kaverit, jotka taas hommas isommat kaverit..

"..ja pieniä mummojaa, ja niiden sisällä.."

Niin. Mutta nuo oikeusprosessit eivät ole niin nopeita ja miellyttäviä juttuja että aivan kaikesta kannattaisi lähteä tuomarin eteen kähisemään. IMO jos ei henkilövahinkoja ole sattunut, antaisin asian olla. Rupeaa menemään aika ameriikaksi tämä touhu kun pian varmaan homottelustakin jo ruvetaan raastupaan haastamaan.

Edit. Homottelusta, ei homostelusta :(

"silloin kun minä olin nuori ratkaistiin kaksintaistelussa kujalla tälläiset asiat! Kuudesti laukeavat savuten:D"

:lol2::lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos nämä kuokkavieraat ovat sellaisia että tekevät sitä muillekin ja varsinkin nuoremmille ja "heikommille", niin tekisin ilmoituksen sen takia koska HE ovat niitä kylän vammasia jätkiä.
Sellasille kannattaa aina keksiä harmia, ei ne muuten opi eikä tajua jos sillonkaan. vihamiehinä kyllä pysyvät.

Joo, eli en tänään kerenny menemään vielä poliisin juttusille kun porukat eivät olleet tulleet töistä ja en voi tehdä ite rikosilmotusta...

Tämän isä, jonka luona oltiin, soitti äskön kaverille tossa ja aiko tehdä kanssa asiasta rikosilmotuksen (ovi ja lommo autossa)...

Joo, eli en tänään kerenny menemään vielä poliisin juttusille kun porukat eivät olleet tulleet töistä ja en voi tehdä ite rikosilmotusta...

Tämän isä, jonka luona oltiin, soitti äskön kaverille tossa ja aiko tehdä kanssa asiasta rikosilmotuksen (ovi ja lommo autossa)...

Miks et muka ite vois tehä rikosilmotusta ? :rolleyes:

Miks et muka ite vois tehä rikosilmotusta ? :rolleyes:

Siis en ole aivan varma että pystyykö alle 18v- tekemään sitä itse vai pitääkö huoltajan tehdä..?:david:

Taitaapi olla alle 15v kun tarvii huoltajan mukaan.

Siis en ole aivan varma että pystyykö alle 18v- tekemään sitä itse vai pitääkö huoltajan tehdä..?:david:

Muistaakseni henkilöön kohdistuvissa rikoksissa riittää, että on 15v. täyttänyt, jolloin voi ilmoituksen tehdä itse. Alle 15v. tarvitsee sen huoltajan mukaan laitokselle.
Näin ulkomuistista..Saa korjata jos meni metsikköön..:)

Itse tapaukseen liittyen minäkin suosittelen tekemään tosiaan sen rikosilmoituksen, koska kyseisillä hepuilla on ilmeisestikin aiempaa ja myöskin tulevaa agressiivista käyttäytymistä muita kohtaan, eikä se tule loppumaan jos siihen ei puututa. Tosin harvoin se, että teosta jotain pientä rangaistusta tekijä saa, tulee hänen käyttäytymiseensä paljoakaan vaikuttamaan..

Mustalla vyöllä taitaa olla kaveri ja vielä haaveilla poliisin urasta:D

Vois nukku nytten yön ja miettiä lähteekö jakamaan oman käden oikeutta vai lakiteitse...

Ilman muuta kannattaa tehdä se rikosilmoitus, ja myös ilmoittaa sen kaverin hanmoodoo-seuraan. Jos se tyyppi on vähänkään kiinnostunut harrastustaan jatkamaan, niin voi olla kova paikka selitellä seuran johdolle tuommoista riehumista. Ei taideta minkään lajin piirissä hyvällä katsella tuommoista riehumista, jota on todella vaikea enää yrittää esim. itsepuolustukseksi väittää. Ja eikös pahoinpitelytilanteessa muutenkin ole raskauttava asia tuommoinen kamppailu/itsepuolustuslajitausta.

Tosin jos mustanvyön kaveri ei saa muutamalla vaparilla yhtä vekkiä kummempaa naamaan aikaiseksi, niin ehkä tuollaisessa tapauksessa aikaisemmalla lajitaustalla ei ole niin väliä:D

Ei ole vakava juttu jos tullaan kutsumatta toisen juhliin/kotiin ja pahoinpidellään porukkaa? Kaverista pidetään kiinni ja hakataan suoraan nyrkilla naamaan. Olisi siis pitänyt mennä silmä tai jotain pahempaa, että olis vakavaa?

mutta mie olin paikan päällä ja en mie alkaisi sitä tapahtuman vakavuutta vähättelemään, kun vanhempaa porukkaa tunkee sisälle porukalla, hajottaa oven, repii yhen jannun ja hakkaa syyttömän sekä tuntemattoman ilman syytä. Ja tämä ei tosiaankaa ollu mielestäni mikään tappelu(niinku threadin nimessä lukee) vaan mielivaltaine pahoinpitely.

Tseifille ja rottakoiralle vielä kerran, ratakiskosta: Threadin aloittaja vähätteli itse tapahtunutta, sanoi jossain postissaan että ei ollut kovin vakavasta kyse. Tekisi mieleni sanoa että opetelkaa lukemaan, on tätäkin asiaa jo jonkin verran hoettu.

Alaikäisyys ei ole este rikosilmoituksen tekemiselle, ei edes se että olisi alle 15 vuotta.

Joo, siis ei minulle sattunut kummempia, sen takia vähättelen, olen tyyppejä varmaan yli 20kg painavempi, joten painoero varmasti auttoi "vammojen vähäisyyteen", mutta entä jos olisinkin ollu 60kg kaiffari??

Ja nytten olen itse huomannut että unohtelen asioita ja olen hieman sekava, kaveritkin on maininnu tästä... En tiedä johtuuko iskuista vai olenko vielä jonkinlaisessa "shokissa"...

mutta entä jos olisinkin ollu 60kg kaiffari??

Entä jos mä olisin voittanut lotossa tai entä jos mä osaisin lentää? Nii-in, en vaan sattumoisin voittanut enkä kyllä osaa lentääkään.

Entä jos mä olisin voittanut lotossa tai entä jos mä osaisin lentää? Nii-in, en vaan sattumoisin voittanut enkä kyllä osaa lentääkään.

Ymmärrän kyllä pointtisi ja ettet halua veroja tuhlattavan moiseen tapaukseen, mutta kaverit on tehneet tätä ennenkin... Koko kaupunki vihaa näitä tyyppejä ja oli vaan ajankysymys ennenkun joku vie asian eteenpäin ellei jo joku ole niin tehnytkin...

En ala nytten enään tästä vaahtomaan ettei tämä ketju mene lukkoon...:piis:

Rehelliseen kysymykseen rehellinen vastaus. Vietkö asian eteenpäin rahan toivossa vai onko tavoitteenasi parantaa maailmaa?

Rehelliseen kysymykseen rehellinen vastaus: Aluksi olin pelkästään "kullan kiilto silmissäni" menossa, mutta nytten kun kuulin tästä myöhemmin tapahtuneesta ja mitä juttelin muiden ihmisten kanssa ja että ovat tätä aikasemminkin tehneet, niin en enään rahan toivossa...

Ymmärrän kyllä pointtisi ja ettet halua veroja tuhlattavan moiseen tapaukseen, mutta kaverit on tehneet tätä ennenkin... Koko kaupunki vihaa näitä tyyppejä ja oli vaan ajankysymys ennenkun joku vie asian eteenpäin ellei jo joku ole niin tehnytkin...

Sulla meni nyt tää "jos" pointsi ihan ohi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom