"Kannattaako" tehdä rikosilmoitus? (bileet ja tappelu)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janpa
  • Aloitettu Aloitettu
Jotenkin tuntuu ettei tää threadi oo edenny yhtään mihinkään. Marssit vaan Janpa suoraan poliisin juttusille niin saat asiaa eteenpäin eikä tartte enää jossittella. On kokemusta vähän samanlaisesta tilanteesta, ja kyllä harmittaa jälkeenpäin että sillo asian annettiin olla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tseifille ja rottakoiralle vielä kerran, ratakiskosta: Threadin aloittaja vähätteli itse tapahtunutta, sanoi jossain postissaan että ei ollut kovin vakavasta kyse. Tekisi mieleni sanoa että opetelkaa lukemaan, on tätäkin asiaa jo jonkin verran hoettu.

Janpa vähätteli ehkä vammojaan, mutta kyllä sulle aiheesta sanotaan. Ekassa postauksessas jo hohhoijattelet miten kuluu verorahoja "turhan" jutun selvittelyyn.

Kyseessähän ei edes ole mikään snäkärirähinä, vaan pahoinpitely ainakin sen mukaan mitä asiasta tiedetään. Lisäksi on jo selvää, että rähisijät ovat ongelmatapauksia ja tälläisiä mulkkuja ei pidä päästää, kuin koira veräjästä. Jatkavat vaan tekojaan, kun kukaan ei jaksa viedä asioita pidemmälle.

IMO, mahdollisten tulevien uhrien ja itsensä takia kannattaa tehdä rikosilmoitus. Omalla pihalla turpaanotosta mulle ainakin jäisi hampaankoloon vitusti. Nuoremmalla iällä en luultavasti edes kehtaisi viedä asiaa pidemmälle, sen verran iso nöyryytys tuommoinen olisi. Vois verrata raiskauksen yritykseen. Eihän siinäkään loppujen lopuks mitään kuitenkaan tapahdu? :)

Jotenkin tuntuu ettei tää threadi oo edenny yhtään mihinkään. Marssit vaan Janpa suoraan poliisin juttusille niin saat asiaa eteenpäin eikä tartte enää jossittella. On kokemusta vähän samanlaisesta tilanteesta, ja kyllä harmittaa jälkeenpäin että sillo asian annettiin olla.

Aivan koska se 100 varma että kun joskus ite erehdyt vetämään jonkun leegot lunastukseen niin tulee sakot ja korvaukset ties mistä.

Entä jos mä olisin voittanut lotossa tai entä jos mä osaisin lentää? Nii-in, en vaan sattumoisin voittanut enkä kyllä osaa lentääkään.

Tuo 60kg vertaus pätee ainakin siinä mistä itse mainitsin, eli saattaa seuraava uhri olla riittävän heikkorakenteinen jolloin mahdollisuus -edelleen jo mainitsemaani- halvaantumiseenkin kasvaa. Saattaisi painavampikin kaveri ottaa pahemminm iskut vastaa eli ei se ole tärkein tekijä ja saattaa edelleen uhreja tulla samoille tyypeille mutta nyt olisi mahdollisuus ehkä vaikuttaa johonkin. Niitä verorahoja lykätään miljoonia huonompiin yksittäisiin kohteisiin eikä tuollaisen asian puiminen niin mahdottomia tule maksamaan.

Tuo 60kg vertaus pätee ainakin siinä mistä itse mainitsin, eli saattaa seuraava uhri olla riittävän heikkorakenteinen jolloin mahdollisuus -edelleen jo mainitsemaani- halvaantumiseenkin kasvaa. Saattaisi painavampikin kaveri ottaa pahemminm iskut vastaa eli ei se ole tärkein tekijä ja saattaa edelleen uhreja tulla samoille tyypeille mutta nyt olisi mahdollisuus ehkä vaikuttaa johonkin. Niitä verorahoja lykätään miljoonia huonompiin yksittäisiin kohteisiin eikä tuollaisen asian puiminen niin mahdottomia tule maksamaan.

Ei se maksa mitään. Kasvattaa vain jonoja. Eiköhän nuo laitokset pyöri koko ajan täysillä ja jonoa on sen pari vuotta.

Janpa vähätteli ehkä vammojaan, mutta kyllä sulle aiheesta sanotaan. Ekassa postauksessas jo hohhoijattelet miten kuluu verorahoja "turhan" jutun selvittelyyn.

Vastataas tähän näin:

Janpa sanoi:
niin eikö asiaa aluksi yritetä sovittella, kun ei kuitenkaan tässä mitään "vakavaa" ole sattunut

Tuosta voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä, siis ihan sellaiset kuin itse haluaa. Itse tein sellaisen johtopäätöksen että mitään vakavaa ei ole sattunut, vammoistahan tuossa ei ollut mitään puhetta.

Ensimmäisessä postissani puhuin kyllä veromarkoista ja juurikin siitä syystä että threadin aloituksen perusteella threadin aloittajalle oli kaikkea muuta kuin selvää mitä tuona iltana tapahtui. On hieman vaikea hakea oikeutta jos ei tiedä mitä on tapahtunut. Ymmärrä vaan väärin, ymmärrä, väännä ja vänkää. Kyllä mun kanta selväksi pitäisi näistä posteista tulla jos ymmärtää lukemaansa.

Tuo 60kg vertaus pätee ainakin siinä mistä itse mainitsin, eli saattaa seuraava uhri olla riittävän heikkorakenteinen jolloin mahdollisuus -edelleen jo mainitsemaani- halvaantumiseenkin kasvaa.

Tämä uhri ei kuitenkaan ollut noin hentorakenteinen ja faktat lienevät ratkaisevassa osassa tätä asiaa puidessa.

Niitä verorahoja lykätään miljoonia huonompiin yksittäisiin kohteisiin eikä tuollaisen asian puiminen niin mahdottomia tule maksamaan.

Juu, kyllä niitä verorahoja käytetään vaikka mihin. Sen sijaan tuo "niin mahdottomia" on suhteellinen käsite.

Ei ollut sillon selvää mitä tapahtu johtuen alkoholista ja jonkinlaisesta "shokista"... Nytten on.

Tänään jätin jonkin "lausunnon" asiasta, alkavat tutkimaan asiaa pahoinpitelynä... Olivat jo tänään soitelleet silminnäkijöille...

Minkälaisia korvauksi tosta voi sovittelussa pyytää jos sinne menee? Paita repes, housut vereen+paita, verta oli paljon kun muillakin oli kamppeet mun veressä..?

Minkälaisia korvauksi tosta voi sovittelussa pyytää jos sinne menee? Paita repes, housut vereen+paita, verta oli paljon kun muillakin oli kamppeet mun veressä..?

Hmm katsotaampas... nykäskollege 20e, nappiverkkarit 20e ja koffin lippis 10e yht. tasaraha 50euroa. Vaadit siis vastapuolen maksamaan särjetyt vaatteet kokonaisuudessaan.

Henkisistä kivuista ja säryistä voi varmaan sen pari hunttia saada.
Mutta eikö tässä ole kuiten ideana että oikeus tapahtuu?

Henkisistä kivuista ja säryistä voi varmaan sen pari hunttia saada.
Mutta eikö tässä ole kuiten ideana että oikeus tapahtuu?

Oikeuskäytännössä on aika vakiintuneesti katsottu, että tavallisesta pahoinpitelystä ei makseta korvauksia henkisestä kärsimyksestä. Pahoinpitelystä saa fyysisestä kivusta ja särystä normaalitapauksessa n. 500 euroa. Käsittääkseni korvaussummat ovat tosin viime aikoina olleet jokseenkin nousussa.

w00t? en kyllä antaisi kenenkään silmäkulmaani murtaa kuudestasadasta eurosta...

Mutta olen keskustellut Janpan kanssa ja täytyy sanoa että ei mies tätä rahasta tee..

No eiköhän Janpa nyt kumminkin miettinyt, mitä suuruusluokkaa niille sanoo jos ne kyssyypi.. ettei tarvihtisi ihan lonkalta heittää.

Toki tärkeintä on että oikeus tapahtuu.

Kai asianomainen itse parhaiten tietää kuinka paljon omat rytkyt maksoivat. Mistään fyysista vammoista tuossa viestissä ei ollut puhetta, mut eihän sitä aikaisempien viestien perusteella mitään vakavaa käynyt.

Prayer sanoi:
w00t? en kyllä antaisi kenenkään silmäkulmaani murtaa kuudestasadasta eurosta...
Tuskinpa kukaan muukaan antaisi murtaa, mut ihan aina ei pääse itse vaikuttamaan näihin asioihin ;)

Hyvä juttu, että teit ilmoituksen ja kuten näet, poliisi ottaa tollaset hommat tosissaan. Ketään ei vedetä turpaan luvan kanssa.

Kaikista vaatteista ja muista korvaukset sitten viimesen päälle. Ja jos tekijät uhkailevat jotain, niin heti vaan maininta poliisille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom