"Kannattaako" tehdä rikosilmoitus? (bileet ja tappelu)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janpa
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvä juttu, että teit ilmoituksen ja kuten näet, poliisi ottaa tollaset hommat tosissaan. Ketään ei vedetä turpaan luvan kanssa.

Kaikista vaatteista ja muista korvaukset sitten viimesen päälle. Ja jos tekijät uhkailevat jotain, niin heti vaan maininta poliisille.

hyöty prosentti täysi 0.
Poliisi ei noteeraa tälläisia tapauksia yhtään mitenkään..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos mun nuoruudessa kaikki tämmöset jutut ois vedetty poliisille/oikeuteen, niin siinähän ne alkuviikot ois mennyt kuulusteluissa...

Älkää nyt herranjumala mitään rikosilmoituksia menkö noin pienestä tekemään, rapatessa roiskuu!!!

edit: Jos korvauksia haluat, vaatteista, ovesta jne., soitat sen tyypin iskälle/äiskälle ja sanot et poikas pisti paikkoja paskaksi ja ne täytyy korvata.

Ja jos tekijät uhkailevat jotain, niin heti vaan maininta poliisille.

hyöty prosentti täysi 0.
Poliisi ei noteeraa tälläisia tapauksia yhtään mitenkään..

Jos käy niin ikävästi, että toteuttavat jollain tasolla uhkauksensa, niin on hyvä, että uhkaus on kirjattu jo etukäteen papereihin. Ja kun se uhkailukin on rikos ja jos sitä esiintyy nyt rikosilmoituksen jälkeen, on poliisin pakko puuttua siihen. Näyttää rumalta, jos poliisi ei reagoi uhkailuun, joka johtaisikin aikanaan esim. pahoinpitelyyn.

Jos mun nuoruudessa kaikki tämmöset jutut ois vedetty poliisille/oikeuteen, niin siinähän ne alkuviikot ois mennyt kuulusteluissa...

Älkää nyt herranjumala mitään rikosilmoituksia menkö noin pienestä tekemään, rapatessa roiskuu!!!
Mikähän on se ikäraja, jonka jälkeen turpaanvetoa tai omaisuuden hajoittamista ei tarvitse enää sietää?

Oisko se ollu 21 vuotta. En oo ihan saletti...

Just joo, voin mielessäni kuvitella tuon tapahtuneen "turpaanvedon" ja nuo "uhkailut"...:zzzz:

Ahaa. Mun mielestä paikkojen hajottamista ja syyttä tapahtunutta turpaanottamista nyt vaan ei ole mitään syytä sietää. Ja tosiaan, omakohtaista kokemusta puolin jos toisin löytyy teinivuosilta ihan riittämiin, eikä poliisille ilmoittaminen olisi ollut monessakaan tapauksessa pahitteeksi, kun nyt miettii..

Ahaa. Mun mielestä paikkojen hajottamista ja syyttä tapahtunutta turpaanottamista nyt vaan ei ole mitään syytä sietää.

Tähänkin nyt voisi todeta ,että "ennen vanhaan pikkuasiat hoidettiin itse eikä sotkettu poliisia tämmösiin" mutta jätän sanomatta kun nykyään jokainen teinien kotibileissä sattunut tappelu on vakava rikos. Niin ne ajat muuttuu.

Over and out.

Tähänkin nyt voisi todeta ,että "ennen vanhaan pikkuasiat hoidettiin itse eikä sotkettu poliisia tämmösiin" mutta jätän sanomatta kun nykyään jokainen teinien kotibileissä sattunut tappelu on vakava rikos. Niin ne ajat muuttuu.

Over and out.

Näinpä, niinhän ne hoidettiin, kuten tuossa lainaamassasi viestissä kiertäen kerroin. Ja tosiaan seuraukset olisivat kyllä voineet olla vähän "parempia" jollain muulla tavalla hoidettuna..

Aika tutkintapyyntö jos joku edes koskee yms. ei pyydä virhettä anteeksi/heti tai maksa! Suora ja raknkka linja! Sääliä ei ole, se on sairautta!

Aika tutkintapyyntö jos joku edes koskee yms. ei pyydä virhettä anteeksi/heti tai maksa! Suora ja raknkka linja! Sääliä ei ole, se on sairautta!

Mitä sä nyt taas höpiset? Eihän tuosta ota tolkkua millään...

Mitä sä nyt taas höpiset? Eihän tuosta ota tolkkua millään...
Luulen Johanin yrittävän sanoa, että "Aina tutkintapyyntö jos joku edes koskee yms. ei pyydä virhettä anteeksi/heti tai maksa! Suora ja rankka linja! Sääliä ei ole, se on sairautta!"

Ja jos tuota mieltä on, niin ei muuta kuin onnea vaan sitten. En ole itse ainakaan samaa mieltä.

Aika sairas linja. Saa meinaan juosta käräjillä taas harva se päivä jos aina pitää tutkintapyyntöjä ja rikosilmoituksia tehdä.

Niin, ja asianajajat päivystämään ensiapupoliklinikoille ja pikaruokaravintoloihin, jos joku olisi sattumalta liukastunut supermarketissa tai polttanut kielensä kahviin... :rolleyes:

Eikä sitä nyt kannata myöskään ilmoittaa poliisille jos jonkun teidän kotiin joku tulee tänä iltana ja hiukan vaan uhkaa puukko kurkulla. Ei se nyt kuitenkaan mitään jos pari tikkiä tulee. Normi säätöä se on ja itse voi sitten pistellä takaisin kun kadulla näkee seuraavana päivänä :jahas:

Jösses. Aina joskus todella arveluttaa kun lukee täällä porukan mielipiteitä, että minkälaisia sankareita täällä pyörii. Nyt kättä pystyyn, kuinka moni postailee suoraan linnasta ja kuinka monella on poliisilla merkintä pahoinpitelystä? Osa varmasti samaistuu tuohon tekijään eikä juuri näe mitään paheksuttavaa tai normipäivästä poikkeavaa tuossa toiminnassa.

Jos minua tarkoitit, niin alkuperäisen postaajan tapauksessa voi mielestäni ihan hyvin mennä poliisin juttusille, kun on tullut nyrkkiä ja kulma auennut yms. Se mistä en ollut ollenkaan samaa mieltä, oli tuo Johanin idea, että jos joku vähän katsookin väärin, niin heti ollaan menossa poliisille valittamaan.

edit: Jos korvauksia haluat, vaatteista, ovesta jne., soitat sen tyypin iskälle/äiskälle ja sanot et poikas pisti paikkoja paskaksi ja ne täytyy korvata.
ootko sie ees lukenu tätä threadia?

Jos minua tarkoitit,

En tarkoittanut sinua. Tarkoitin näitä arjen sankareita jotka kuittaavat tyyliin "rapatessa roiskuu" tai "anna takaisin porukalla". Juuri tuollaisten ihmisten kanssa en haluaisi olla enää missään vaiheessa tekemisissä. Mihin ihmisillä katoaa (okei tää voisi mennä vitutus ketjuun) järki ja itsensä hillintä? Mihin se saatanan maine katoaa jos pystyy realistisesti perustelemaan ettei se nyt olisi loppupeleissä niin järkevää alkaa nyrkkien kanssa riehumaan?

Kyllä se monesti paikkansakin pitää, että kiusattu pienempi saattaa katsella nuoruuden kiusaajiaan perheen kanssa autolla ohi ajaessaan kun nämä "toivot" parantaa oloaan lähiökuppilassa. Ei se, että nostat ne nyrkit pystyyn vie sua mitenkään eteenpäin! Tietenkin pitää puolustaa itseään jos pystyy ja jos tilanne on uhkaava mutta se osoittaa älykkyyttä ettei ala miettimään jotain kostohakkauksia seuraavalle päivälle.

En nyt halua vaahdota enempää kun varmaan pointti aukeaa kaikille niille joiden sisäinen narsisti ei blokkaa tätä asiaa sairasta päätään vahingoittavana informaationa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom