Kananmunat raakana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AGR
  • Aloitettu Aloitettu
Raakana vain, kun jaksa/kerkeä keittää tai paistaa. Funlightia ja sekasin haarukal. Nenäst kiinni ja kiskoo alas.. Maistuu vain funlight kunnes vapauttaa nenän ja sit pitää hetki pidätellä. Eip se silti nii kauhiaa ole.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm... aina on mietityttänyt paljon yhdessä munassa on proteiinia ja sen ravintoarvot muutenkin (keskimäärin, sillä munia on monen kokoisia). Olen kovasti yrittänyt etsiä netistä mutten ole löytänyt. Voisko joku laittaa linkkiä tai vastata?

No eikö tuosta tutkimuksesta voi päätellä, että kananmunat yhdessä paljon eläinrasvaa sisältävän ruokavalion kanssa nostavat kolesterolitasoja reippaasti? Eli kananmunat tavallaan tekevät huonoista rasvoista moninkerroin vaarallisempia. Jos et vedä kananmunien lisäksi eläinrasvaa ollenkaan, niin sitten voit syödä niitä vaikka tuhat päivässä, mutta jos napsii tyydyttyneitä normimääriä, niin kananmunilla ei kannata herkutella. Vai :confused:
t-nationilta lueskelin seuraavanlaista:
Where'd that myth come from anyway? Well, early studies on eggs didn't differentiate between the types of cholesterol. So yes, eggs raised cholesterol and were deemed "bad," but it was the good kind of cholesterol — HDL. Well, what do you expect from a study done by the makers of breakfast cereal, the direct competition of eggs! One recent study concluded that eggs were "not associated with high serum cholesterol concentrations."
linkki artikkeliin, toiselta sivulta löytyy.

Eli nostavat kolesterolia, mutta hyvänlaatuista sellaista. Itse syön vähintään kaksi munaa päivässä.

Kyllähän noita tulee raakanakin vedeltyä kun oikeen kiirus on olevinaan,esim aamupalaks kolmen munan shotti RAW.Mutta jos haluaa herkutella niin sit kiehumaan tai paistaa voissa pannulla.

Juu itekkin pari kertaa raakana ottanut nyt, ja joskus vetäsin palkkarin sekaan. :D Oli aika jytyä, joskus vetäsin 500g rahkaa ja pari raakana sekaan. :D

Voi taas miettiä onko järkeä kiduttaa itteään kakomisrefleksillä, kun yhtä hyvät proteiinit saa jauhostakin, jos nyt niin kova kiire siinä syömisessä on.

Tosin joillan menee alas todella hyvin :thumbs:

Onko tuosta biotiinin vajauksesta kellään parempaa tietoa? Vähän ristiriitaista tietoa löytyy asiasta. Eli jos syö kananmunat kokonaisina raakana niin, sitooko valkuainen elimistöstä biotiiniä enemmän kuin keltuaisesta tulee? Itse olen syönyt 10 munaa päivässä raakana 1-2kk ja rupesi tuo mietityttämään. Viime aikoina myös iho tuntunut kuivuvan/hilseilevän naamasta, mitä ennen ei ole ollut ja biotiinin vajauksen oireina mm. tuollaista. Voisi kyllä siirtyä vaikka keittämään munat..

Juu ristomatti täällä oli sama homma. Mökillä ku oltiin ni siskot ja äiti oli ihan kauhissaan ku nappasin 5 raakana iltapalaks. Söin noita 5 illassa, jonku 2kk ajan ja kävin mittaamassa kolesterolit. Kaikki oli ok tasolla. Eli en oo kyllä luopumassa mun suosikki iltapalasta! :)

Yleensä se viis menee raakana eikä siinä mitään vesiä ym tarvita avuks, ku pitää ne keltuaiset ehjänä ja kulauttaa vaa napaan :D joskus tulee jopa paistettua jos on tota aikaa enemmälti

Huvittavan jakautunutta tää että joko pystytään ihan muitta mutkitta vetelemään raakana, tai sitten oksennetaan :D Omalla kohdalla ei ole ollut ikinä ongelmaa raakana syömisessä, myös keitetyt ovat hyviä ja aamupala koostuu usein neljästä kananmunasta ja paketista pekonia, mmm!

Ite vedän iltapalaks ensiks ruokalusikan kalaöljyä ja sit 5kpl kananmunia raakana. Ei mun mielestä toi kananmuna mössö mitenkää pahalle maistu, itseasiassa se on ihan hyvän makusta. Kerran meinas tulla yrjö kun kananmunat oli huoneenlämmöstä, kylmänä ei mitään ongelmaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom