Kananmunat raakana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AGR
  • Aloitettu Aloitettu
morjens

Kiitti näistä vastauksista.

Pitänee jatkaa samaa rataa noiden munien kanssa sitten. Ehkä vois vielä lisätäkin muutaman lisää tohon iltapalalle :)

Munakas tonnikalan ja juuston kera, nam :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä munat pitää raakana vetää!
Yleensä iltapalan yhteydessä tulee 2-4 munaa vetästyä keltuaisineen haaviin. Sen kokoinen härdelli tuo kananmuna että yhden saa nätisti kertakulauksella alas eikä sitä edes tarvitse maistaa ellei tahdo :)

Kyllä munat pitää raakana vetää!
Yleensä iltapalan yhteydessä tulee 2-4 munaa vetästyä keltuaisineen haaviin. Sen kokoinen härdelli tuo kananmuna että yhden saa nätisti kertakulauksella alas eikä sitä edes tarvitse maistaa ellei tahdo :)

Meneekö kuoretkin siinä sivussa :D

piti viel kysyy et syötkö joka päivä ton 2-4 munaa?

itse vedän joka päivä kaks, onks se sun mielestä liikaa joka päivä vai kannattaisko joskus pitää ns. välipäivä munista --> (ei oo ennestään ongelmia kolesteroliarvojen kanssa)?

piti viel kysyy et syötkö joka päivä ton 2-4 munaa?

itse vedän joka päivä kaks, onks se sun mielestä liikaa joka päivä vai kannattaisko joskus pitää ns. välipäivä munista --> (ei oo ennestään ongelmia kolesteroliarvojen kanssa)?

Ihan huoletta voit vetää vaikka joka päivä!

Pitäs varmaan ruveta itekkin vetämään noita munia raakana. :D Kait sen alas saa, kun vaan vetäsee, eikä maistele turhia.

Juu, pirtelöissä joskus vetänytkin kyl noita raakana, ja kaikkea muutakin seasa ollut. :D Hyvin meni sillon ainakin alas.

Iltapalaksi aina pari munaa. Raakana tietysti. Hörppy vettä heti munan perään ni ei ehi maistua miltään. Sisäelinrasva, 6, on vähän toivottua korkeampi, mut ei kai se noista munista johdu.

Itse sekoitan aina raa'at kananmunat appelssiini mehuun. Paksua appelsiini juomaa, josta munaa tuskin erottaa ja hyvin menee kurkusta alas.

Itse sekoitan aina raa'at kananmunat appelssiini mehuun. Paksua appelsiini juomaa, josta munaa tuskin erottaa ja hyvin menee kurkusta alas.:kuola:

kannattaisko joskus pitää ns. välipäivä munista

Juu ei niitä kannata joka päivä räplätä :hyper:

Hörppy vettä heti munan perään ni ei ehi maistua miltään

Ehheheh... Joo sori oon vähän väsyny, kaikki kuulostaa hauskalta :hyvä:
Nyt lopetan tän paskaläpän.

Olisko heittää jotain tieteellistä faktaa siitä että kananmunia jos syö vaikka 2-4/pvä niin se ei merkittävästi kolesterolia nosta :)

Äitikulta kun ei ota uskoakseen...

Juu ei niitä kannata joka päivä räplätä :hyper:

Ehheheh... Joo sori oon vähän väsyny, kaikki kuulostaa hauskalta :hyvä:
Nyt lopetan tän paskaläpän.

en kyllä ymmärrä miks munia ei vois joka päivä syödä mikäli ei oo ongelmia kolesterolin kanssa.
itse vedän pari nassuun joka päivä:thumbs:

en kyllä ymmärrä miks munia ei vois joka päivä syödä mikäli ei oo ongelmia kolesterolin kanssa.
itse vedän pari nassuun joka päivä:thumbs:

Enhän mä kananmunien syömistä meinannu vaan munien räpläystä... Siis niinkun pippelin. Jep jep, väsyneenä voi irrota noinkin ala-arvoista läppää... Olen kehitykseltä toisinaan ala-astelaisen tasolla:D

Kyllä niitä munia voi munkin mielestä ihan päivittäin syödä.

Onhan noista tehty viime aikoina tutkimuksia paljonkin, sano äiteelle et munat pöytään ja sassiin.

Esim. Iltalehden sivuilla on tosta juttua

http://www.iltalehti.fi/sydan/200902110125914_sd.shtml

No eikö tuosta tutkimuksesta voi päätellä, että kananmunat yhdessä paljon eläinrasvaa sisältävän ruokavalion kanssa nostavat kolesterolitasoja reippaasti? Eli kananmunat tavallaan tekevät huonoista rasvoista moninkerroin vaarallisempia. Jos et vedä kananmunien lisäksi eläinrasvaa ollenkaan, niin sitten voit syödä niitä vaikka tuhat päivässä, mutta jos napsii tyydyttyneitä normimääriä, niin kananmunilla ei kannata herkutella. Vai :confused:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom