Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuinka monta kananmunaa päivässä olis riittävä jos syö ihan normaalisti (aamusin ja iltasin kaurapuuro + kouluruoka ja kotona ruoka, en rahkaa syö, en tykkää :S). Olen 14vuotta reilu 170cm pitkä ja painan 55kg joten massaa ja voimaa hakemassa!
Kuinka monta kananmunaa päivässä olis riittävä jos syö ihan normaalisti (aamusin ja iltasin kaurapuuro + kouluruoka ja kotona ruoka, en rahkaa syö, en tykkää :S). Olen 14vuotta reilu 170cm pitkä ja painan 55kg joten massaa ja voimaa hakemassa!
Sori, tuo huonosti ymmärrettävä kirjotus. Ajattelin vaan, että kuinka monta munaa päivässä olis riittävä. Monta te syötte? Alkaa olee muu ruokapuoli aika hyvällä kannalla ja noi munat siihen vois viel lisätä. Pahoittelut.
Muu ruokapuoli kuntoon ja sitten kananmunia lisänä:
Yhdestä kananmunasta noin 130 kaloria, 10g proteiinia ja 10g rasvaa.
Tarkoitit varmaan nuo ravintoarvot 100 grammaa kohden? Yhdessä kananmunassa ei ole noin paljoa mitään, ellei ole aivan saatanan iso.
Sori, tuo huonosti ymmärrettävä kirjotus. Ajattelin vaan, että kuinka monta munaa päivässä olis riittävä. Monta te syötte? Alkaa olee muu ruokapuoli aika hyvällä kannalla ja noi munat siihen vois viel lisätä. Pahoittelut.
Vissiin just ton rasvan/kolesterolin takia, vaikka paras osa jää syömättä jos heittää keltuaiset menemään.
Tarkoitit varmaan nuo ravintoarvot 100 grammaa kohden? Yhdessä kananmunassa ei ole noin paljoa mitään, ellei ole aivan saatanan iso.
Aivan oikein.
Yhdessä kananmunassa on (siis mitä normaalisti suomessa myydään) 78 kcal joista proteinia 6,9 g ja rasvaa 5,6 g.
Ja kananmuna painaa yleensä n. 55g kuorettomana.
Valkuaisen kokonaisenergiasta 94% tulee proteiinista.Valkuaisessa itsessään on kuitenkin vain 9,8% proteiinia.
Toi eka linkki käsittelee valkuaisen koostumusta ja toinen sit koko keitetyn kananmunan ravintokoostumusta.
kun heittää keltuaiset menemään, heittää menemään myös suuren osan proteeinista.
Mun one-track keskiviikkoaivo ei nyt oikein pelitä joten heitän kyssärin:
Tarkoitatko nyt vaan jatkaa vääntöä sanomalla "heittää menemään myös suuren osan proteiineista" vai tarkoitatko sanoa että "heittää menemään myös valtaosan proteiineista?" Toki se on selvää että kananmunan keltuaisessakin on sitä prodea, mutta jos heität keltuaisen rasvoineen (ja proteiinineen) menemään, lähteekö siinä suurin osa munan proteiinista, jos valkuaisen osa munasta on 66% ja keltuaisen 34%? Tarkoittaako tämä sanoa että valkuainen, joka on yli puolet munan painosta ja koostuu vain proteiinista [sic] sisältäisikin vähemmän proteiinia kuin rasvaa JA proteiinia sisältävä, pienemmän tilavuuden vievä keltuainen?
Mikä tässä yhtälössä nyt on mulle niin järjettömän vaikeaa kässätä?
Oltaisko nyt samoilla linjoilla?