Kananmunat raakana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AGR
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuhoutuuko ne tärkeet aminohapot siis kuumennettaessa vai ei ?
Ei ne mihinkään tuhoudu. Mutta kun proteiineja (eli aminohapporykelmiä) lämmittää yli 42 asteen niin ne koagoloituu, eli hyytyy. Niiden ns. elollinen toiminta loppuu. Toisin sanoen: jos lämmität boschin kuumailmapuhaltimella haukkarisi sisälämpötilan yli tuon niin et saa enää kättä koukkuun, mutta joku saa siitä naposteltua vielä ihan hyvät ja toimivat proteiinit.

kuinka monta kananmunaa te yleensä syötte päivässä keltuaisineen(raakana, paistettuna, keitettynä)?

Uusimpien tutkimuksien mukaan kananmunia voi tosiaan syödä useampia päivässä, niin kuin täälläkin on mainittu....Itse olen syönyt 3-4 kanamunaa päivittäin keltuaisineen, tosin kyllä keitettynä....Ajattelin että jos nostaisi tuota määrä esim 5 munaa päivässä, tai ehkä enemmän?.....Puntiksella käyn nelisen kertaa viikossa ja lisäksi teen raskaita rakennushommia, joten kulutus on kova...

10-50 valkuaista joskus paistettuna aina, mutta keltuaisia vaan pari päivässä. Ihan jo sen takia, etten nää mitään käytännön hyötyä vetää järkyttävää määrää keltuaisia noilla määrillä.

10-50 valkuaista joskus paistettuna aina, mutta keltuaisia vaan pari päivässä. Ihan jo sen takia, etten nää mitään käytännön hyötyä vetää järkyttävää määrää keltuaisia noilla määrillä.

Ei tarttis vetää niitä valkuaisia noin hirveitä määriä jos keltuaisia olis enempi mukana;)

Paljonko mestari Marde itse nauttii päivää kohti?;)

Tosiaan noilla määrillä alkaa valtaosa päivän proteiinitarpeista täyttymään, joten siksi noin paljon. Laadukkainta proteiinia.

En ole kokeillut. Dieettausta kylläkin karsimalla hiilareita vähemmäksi "normimääristä". Eikä ole kyllä pokkaa vetää järkyttävillä rasvamäärilläkään hommaa eteenpäin, mutta se tästä...:offtopic:

Niistä saa prodea, rasvaa ja kolestorolia.

:offtopic: Kokeilitko koskaan vhh bulkkausta ?

Tulee välillä jos on kiire aamu niin kiskottua raakana 5 valkuaista ja sit duuniin :)

Itselle maku ei ole ongelma se on enemminkin limaista kun pahaa

Paljonko mestari Marde itse nauttii päivää kohti?;)

Tosiaan noilla määrillä alkaa valtaosa päivän proteiinitarpeista täyttymään, joten siksi noin paljon. Laadukkainta proteiinia.

En ole kokeillut. Dieettausta kylläkin karsimalla hiilareita vähemmäksi "normimääristä". Eikä ole kyllä pokkaa vetää järkyttävillä rasvamäärilläkään hommaa eteenpäin, mutta se tästä...:offtopic:

No en mää nyt sinänsä mikään suurkuluttaja koe olevani enkä varsinkaan mestari:), mutta 5 kokonaista syön yleensä kerralla ehkä viitenä iltana viikossa ku ei niitä joka ilta jaksa vetää. Tuosta satsista tulee jotain 35g protskua ja hyvä määrä hyvää rasvaa ja kaloreita. Jos ottaisin pelkkiä valkuaisia niin melkein kaksinkertaisen määrän joutus kiskomaan että sais saman protskumäärän täyteen ja vielä jotain rypsäriä tai muuta rasvapitoista päälle... Ei oo itselläni mitään syytä heittää keltuaisia menemään.

Tuli tossa just testattua vetää muutama kananmunan valkuainen raakana. Maistu vähän sille nesteelle mitä imetään ravuista, että ei ollenkaan niin pahaa ku kuvittelin. Taidan silti jatkossa paistaa.

4 kokonaista kananmunaa/pvä raakana ennen nukkumaanmenoa.. siitä tulee tosin vasta 27 gramma protskuu ni pitää vetää sen lisäks aina jotain

maidon kanssa ei maku häiritse yhtään

en nää mitään järkeä keltuaisten pois heittämisessä, sehän sisältää kaikki vitamiinit ja rasvat jotka nostavat testotasoja ja muuta kivaa! toi kolestori juttukin on vanhaa tietoa

tietämätön kysyy

Onko liikaa jos syön päivittäin pari kananmunaa, vai kannattaisko rajoittaa.
Mikä olis hyvä määrä.
Tavoitteena kuitenkin lisätä painoa?

niin

2 ei ole mitään, 20 alkaa olla suht paljon.

Jos painoa haluat niin söisin kyllä jotain muutakin kuin munia :rolleyes:

juu aattelin että ois jo aikakin...alkaa nimittäin toi heltta kurkotteleen jo polvia :D

mites paljon sä muuten vedät munia metallica?

juu aattelin että ois jo aikakin...alkaa nimittäin toi heltta kurkotteleen jo polvia :D

mites paljon sä muuten vedät munia metallica?

Yhdessä kananmunassa on 70 kcal, eli aika paljon. Saa mukavasti kalorit täyteen kun ei muuten jaksais syödä mitään.

Onko liikaa jos syön päivittäin pari kananmunaa, vai kannattaisko rajoittaa.
Mikä olis hyvä määrä.
Tavoitteena kuitenkin lisätä painoa?

Ei tosiaankaan ole liikaa. Minä syön päivittäin 3-4 kananmunaa - reilussa voissa paistettuna. Pitävät hyvin nälkää ja sisältävät liki kaiken oleellisen mitä pienet ja isommatkin pojat tarvitsevat. Söisin enemmänkin, mutta olen dieetillä.

5 kananmunaa joka aamu raakana. En oikeen tykkää keltuaisten mausta nii heittelen niistä puolet pois. Maitoo, pakastevadelmia, kaurahiutaleita ja vaniljaheraa sekaan. Pirun hyvää =))

Itse vetäsen yleensä aamulla 3 kananmunaa keltuaisineen lasiin ja pikkuloraus aplarimehua perään ja naamariin. Helppoa ainakin. Tosin joskus saanut vähän outoja katseita aamulla ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom