Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Maanantaina oli olkapäätreenit ja tiistaina nyrkkeily ja homma ei oikein toiminut. Olen ennenkin huomannut, että olkapäätreenien jälkeen lyöminen on pari päivää aika onnetonta. Tämä on myös ainoa lihasryhmä, jolla olen huomannut olevan tuollaisen vaikutuksen.
Voisiko tästä vetää sen johtopäätöksen, että olkapäät ovat lyömisen kannalta hyvinkin ratkaisevassa asemassa oleva lihasryhmä?
Tästähän voisi vetää sen johtopäätöksen, että voimakkaat olkapäät antavat lyönteihin voimaa enemmän kuin muut lihasryhmät.

Mahdollisesti jännität olkapäitä nyrkkeillessä, minkä takia väsyneillä olkapäillä nyrkkeily on raskaampaa. Lyöntien voima tulee pääasiallisesti ihan muualta kuin olkapäistä.

En jännitä. Minulla on yläkroppa aika rentona kunnes lyön tai tulen lyödyksi.

Kuinka pitkään joku eventti pitää merkitä spoilerina?
1 viikko, 1 kk, 1v vai ikuisesti ennenkuin se näytetään suomen televisiossa.

Maanantaina oli olkapäätreenit ja tiistaina nyrkkeily ja homma ei oikein toiminut. Olen ennenkin huomannut, että olkapäätreenien jälkeen lyöminen on pari päivää aika onnetonta. Tämä on myös ainoa lihasryhmä, jolla olen huomannut olevan tuollaisen vaikutuksen.
Voisiko tästä vetää sen johtopäätöksen, että olkapäät ovat lyömisen kannalta hyvinkin ratkaisevassa asemassa oleva lihasryhmä?
Tästähän voisi vetää sen johtopäätöksen, että voimakkaat olkapäät antavat lyönteihin voimaa enemmän kuin muut lihasryhmät.

Komppaan tätä ihan täysil, saman huomaa jo treenatessa. Tarpeeks toistoja, olkapäät alkaa "kuumottaa" ja sitten se lyöminen alkaa olemaan kaikinpuolin työlästä. Koukuissa tuo tuntuu varsinkin.

Jännä juttu kyllä kun ei se lyöminen tosiaan pitäisi olla olkapäistä kiinni niinkun joku jo toteskin. Olisko tossa sit joku juttu että kun 1 osa-alue pätkii niin koko paketti rakoilee, vrt. jos pelkkä keskivartalo / jalat on jumissa, sillon on yhtälailla tukkosta menoa. Oot kuitenkin opetellu käyttää kaikkia mahdollisia lihaksia siihen mahd. nopean & voimakkaan lyönnin aikaansaamiseksi. Eli huono happi olkapäissä => jarruttaa sitä tekniikan suorittamista kun ei saa kättä nousemaan tarpeeksi räväkästi.

Mistään en mitään tiiä, enkä osaa edes lyödä. Mutta näin nopeasti järkeiltynä.

Itsellä oli sama ongelma "etukäden" olkapään kanssa. Ryhdyin sitten normaalin punttitreenin lisäksi tekee olkapäätreeniä kahvakuulilla. Kyllä ne lihakset sitten vahvistui ja nyt ongelma on poissa.

Mitäs mieltä porukat ovat siitä, että kannattaisiko suosiolla aloittaa treenit tauon jälkeen menemällä alkeiskurssille? Nyt ollut koko syksy taukoa ja kyseessä olisi muay thai.

Mitäs mieltä porukat ovat siitä, että kannattaisiko suosiolla aloittaa treenit tauon jälkeen menemällä alkeiskurssille? Nyt ollut koko syksy taukoa ja kyseessä olisi muay thai.
Riippuu aika pitkälti siitä miten pitkä tausta sulla on kyseisestä lajista.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Okei, elikkä ensiksi.. Olen 16 Vuotta, 110 kg painava, 190+(?) pitkä.
Haluaisin tietää millasen säkin näin ihan kotikäyttöön kannattaisi hommata? En siis harrasta nyrkkeilyä, lähinnä treenaan nyrkkeilijöiden tekniikoilla, omistan tällä hetkellä Everlastin päärynäpallon, ja kevyen halpis-nyrkkeilysäkin, joka olis tarkoitus vaihtaa parempaan. Ilmeisesti sen pitäis olla painavempi. Puntannu olen jonkin aikaa, ja lyöntivoimaakin jonkinverran löytyy.

Millaista säkkiä suosittelisitte? Olisi oikeastaan PAKKO olla halpa, sillä luultavasti tulen sen maksamaan omasta pussistani.. Ei siitä sen enempää. :D

Okei, elikkä ensiksi.. Olen 16 Vuotta, 110 kg painava, 190+(?) pitkä.
Haluaisin tietää millasen säkin näin ihan kotikäyttöön kannattaisi hommata? En siis harrasta nyrkkeilyä, lähinnä treenaan nyrkkeilijöiden tekniikoilla, omistan tällä hetkellä Everlastin päärynäpallon, ja kevyen halpis-nyrkkeilysäkin, joka olis tarkoitus vaihtaa parempaan. Ilmeisesti sen pitäis olla painavempi. Puntannu olen jonkin aikaa, ja lyöntivoimaakin jonkinverran löytyy.

Millaista säkkiä suosittelisitte? Olisi oikeastaan PAKKO olla halpa, sillä luultavasti tulen sen maksamaan omasta pussistani.. Ei siitä sen enempää. :D
Hongkongissa ihan ok. säkkejä

Säkin ei tarvitse olla erityisen painava. Joku 25kg riittää oikein hyvin. Katsos kun sen on tarkoituskin liikkua syystä siitä, että ottelussakaan vastustaja ei jää paikoilleen odottamaan lyöntejä. Kannattaa ostaa tavaratalosta joku ihan perus muovipintainen säkki, joka on suht pehmeä, eli täytetty tekstiilisilpulla. Ne ovat parempia kuin kumirouhetäytteiset, joissa täyte kovettuu pohjalle. Se kestää kyllä muutaman vuoden harrastekäyttöä.

Omasta lyöntivoimasta ei myöskään kannata kuvitella liikoja, jos ei ole saanut mitään oppia lyömiseen.

Vapaaotteluista en ymmärrä yhtään mitään, mutta nyt on tullut seurattua tuota ultimate fighteria joka pyörii JIM kanvalla, todella mielenkiintoinen ohjelma.
Eli viitsisikö joku asiasta vähän tietävä kertoa että onko tuossa minkään laisia sääntöjä vai saako toista mätkiä niin paljon kun haluaa?

Vapaaotteluista en ymmärrä yhtään mitään, mutta nyt on tullut seurattua tuota ultimate fighteria joka pyörii JIM kanvalla, todella mielenkiintoinen ohjelma.
Eli viitsisikö joku asiasta vähän tietävä kertoa että onko tuossa minkään laisia sääntöjä vai saako toista mätkiä niin paljon kun haluaa?

Säännöt vähän vaihtelee, mutta UFC:ssä:
ei hedareita, ei vastustajan silmien ropelointia, ei saa työntää mitään mihinkään vastustajan reikään, ei osumia munille, ei raapimista, ei saa lyödä takaraivoon, ei saa potkia maassa makaavaa vastustajaa päähän...

Ja tuossahan tuo lista:

1. Butting with the head.
2. Eye gouging of any kind.
3. Biting.
4. Hair pulling.
5. Fish hooking.
6. Groin attacks of any kind.
7. Putting a finger into any orifice or into any cut or laceration on an opponent.
8. Small joint manipulation.
9. Striking to the spine or the back of the head.
10. Striking downward using the point of the elbow.
11. Throat strikes of any kind, including, without limitation, grabbing the trachea.
12. Clawing, pinching or twisting the flesh.
13. Grabbing the clavicle.
14. Kicking the head of a grounded opponent.
15. Kneeing the head of a grounded opponent.
16. Stomping a grounded opponent.
17. Kicking to the kidney with the heel.
18. Spiking an opponent to the canvas on his head or neck.
19. Throwing an opponent out of the ring or fenced area.
20. Holding the shorts or gloves of an opponent.
21. Spitting at an opponent.
22. Engaging in an unsportsmanlike conduct that causes an injury to an opponent.
23. Holding the ropes or the fence.
24. Using abusive language in the ring or fenced area.
25. Attacking an opponent on or during the break.
26. Attacking an opponent who is under the care of the referee.
27. Attacking an opponent after the bell has sounded the end of the period of unarmed combat.
28. Flagrantly disregarding the instructions of the referee.
29. Timidity, including, without limitation, avoiding contact with an opponent, intentionally or consistently dropping the mouthpiece or faking an injury.
30. Interference by the corner.
31. Throwing in the towel during competition.

http://www.ufc.com/index.cfm?fa=LearnUFC.Rules

Mites muuten BJJ soveltuu vajaa 30v. miehelle esimmäiseksi kamppailulajiksi? Tässä jo jonkun aikaa koittanut mietiskellä itselle sopivaa kamppailulajia, ja tuo BJJ vaikuttaa mielenkiintoiselta :)

Niin... ja miehenä olen harvinaisen kankeaa sorttia, joten kaikki lajit jossa pitäisi olla notkea (esim. korkeat potkut jne.) eivät kyllä ainakaan näin kylmiltään sovellu. Onkos tuossa BJJ:ssa kuinka tärkeää tuo notkeus?
Kaippa tuota notkeuttakin voi harjoittaa vielä näin "vanhalla" iällä, mutta mukavaa olisi löytää laji jossa tuo notkeus ei heti alkuun olisi kovinkaan tärkeää :)

Hyvin sopii! Meillä on alkeiskurssilla vanhin sälli 43v. Toki notkeudesta on hyötyä, mutta et sä nyt sen takia tule jäämään jalkoihin.

Mee ny jo vähän vauhdilla kurssille,ite aloitin 27 v, jäykkänä ku rautakanki,ja vieläpä olkapää tulehtuneena.Tulehdus hävis kolmessa viikossa, (8 kk lepoa ja särkylääkkeitä ja kortisonia,joista ei ollu hyötyä takana), ja puol vuotta ku oli käyny ni rupes ukko taipumaan aika jänniin asentoihin. Eli:
BJJ: Laji joka parantaa syövänkin!

Mites muuten BJJ soveltuu vajaa 30v. miehelle esimmäiseksi kamppailulajiksi? Tässä jo jonkun aikaa koittanut mietiskellä itselle sopivaa kamppailulajia, ja tuo BJJ vaikuttaa mielenkiintoiselta :)

Niin... ja miehenä olen harvinaisen kankeaa sorttia, joten kaikki lajit jossa pitäisi olla notkea (esim. korkeat potkut jne.) eivät kyllä ainakaan näin kylmiltään sovellu. Onkos tuossa BJJ:ssa kuinka tärkeää tuo notkeus?
Kaippa tuota notkeuttakin voi harjoittaa vielä näin "vanhalla" iällä, mutta mukavaa olisi löytää laji jossa tuo notkeus ei heti alkuun olisi kovinkaan tärkeää :)

Aloitin itse pari vuotta sitten 37 vuotiaana ja hyvin menee... :) Treeneihin vaan. Muistat vaan antaa itse palautua kunnolla treenien välissä ja astanga joogasta on paljon apua pitämässä paikkoja kunnossa ja notkeuttamaan. Jos asut Helsingissä, niin tule HIPKO:on treenaamaan. Siellä on samaan hintaa Astanga Joogaa torstaisin. Pari BJJ treeniä viikossa ja kerran viikossa joogaa, niin olet ensi kesänä voit rannalla kyykyttää kaikki kaverit rantapainissa. :D

Back
Ylös Bottom