Tämä ei ole tyhmä kysymys, mutta en löydä keskustelua, joka liittyisi pystyottelutekniikoihin. Olen lukenut tästä aiheesta keskustelua aikaisemmin, mutta en löydä sitä mistään. Treenaan K1 säännöillä ja kysymykseni liittyy puhtaasti pystyottelemiseen. Eli mihin kohtaan te katsotte treenikaveria tai vastustajaa sparratessa tai otellessa? Mikä on sinun mielestäsi kaiken kannalta paras kohta kaverissa, johon katsoa? Tiedän, että jotkut katsovat silmiin ja osaavat perustella sen. Tiedän myös niitä, jotka pitävät katseen vastustajan rinnan- ja olkapäiden seudulla. Itse ujostelen kaverin silmiin katsomista, mutta olen alkanut pohtimaan kannattaisiko muuttaa tyyliä ja opetella katsomaan silmiin. Nykyään pyrin pitämään katseen kaverin rintakehän alueella, mutta suunnatessani iskua päähän, katson tietysti hetkellisesti kasvojen- ja pään alueelle. Olen huomannut, että heikompitasoista kaveria vastaan sparratessa on helpompi pitää katse kasvoissa/ silmissä, koska olen sellaisessa tilanteessa henkisesti vahvemmilla. Hävettää hiukan myöntää tällainen, mutta luulen silti, että on muitakin, jotka kokevat samoin. Katson kuitenkin keskustellessa yleensä ihmistä silmiin, mutta kannattaako niin tehdä pystyotellessa?