Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Aloitin itse pari vuotta sitten 37 vuotiaana ja hyvin menee... :) Treeneihin vaan. Muistat vaan antaa itse palautua kunnolla treenien välissä ja astanga joogasta on paljon apua pitämässä paikkoja kunnossa ja notkeuttamaan. Jos asut Helsingissä, niin tule HIPKO:on treenaamaan. Siellä on samaan hintaa Astanga Joogaa torstaisin. Pari BJJ treeniä viikossa ja kerran viikossa joogaa, niin olet ensi kesänä voit rannalla kyykyttää kaikki kaverit rantapainissa. :D

Mikä ihmeen palautuminen :evil: ? No ei, tosta joogasta en osaa sanoa mutta venyttely ja lihashuolto aina todella tärkeetä iästä riippumatta. Voi tosin olla ettei alkeiskurssin aika riitä tähän ja joutuu ottamaan itse vastuun tästä. Itse en ainakaan millään kerkeä ohjaamaan moista, eikä varmaan suurin osa nuorista katso sitä tarpeelliseksi. En sitten osaa sanoa miltä itsestä tuntuu 15v päästä :dance2:

Mikä ihmeen palautuminen :evil: ? No ei, tosta joogasta en osaa sanoa mutta venyttely ja lihashuolto aina todella tärkeetä iästä riippumatta. Voi tosin olla ettei alkeiskurssin aika riitä tähän ja joutuu ottamaan itse vastuun tästä. Itse en ainakaan millään kerkeä ohjaamaan moista, eikä varmaan suurin osa nuorista katso sitä tarpeelliseksi. En sitten osaa sanoa miltä itsestä tuntuu 15v päästä :dance2:

Trust me... neljäkymmentä keväällä täyttävänä voin kertoa, että ilman Astanga Joogaa ei minulla olisi matolle menemistä.. ;) Eli tuolla BJJ tunneilla ei paljoa jäähdytellä tai venytellä, joten se todella jää omalle vastuulle - eli kannattaa venytellä iltaisin treenien jälkeen + tuo jooga on todella hyvä juttu. Lämmittelyt kyllä hoidetaan treeneissä lähes poikkeuksetta mallikkaasti.

Tämä A3 koon Keiko Racan takki on vähän reilu mielestäni hihoista ja helmoista mm. niin että kutistuukohan pesussa miten sopivaksi? Pesulapussa lukee niskassa että pesu 40 asteessa, paljonkohan yleensä kannattaa laittaa? Siis pentuna joskus karate-puvussa suositteli vetäjät korkeampaa lämpötilaa kun lappu kerto niin ajattelin siten.

Pituutta 179-180 ja paino liikkuu 81-83 tienoilla.

Kävin hakemassa tän nopeasti treeneistä(tänään ite vääntökelvoton) niin en ehtinyt kysellä pesuista ja kutisteluista tarkemmin kun oletin että on ihan nafti. Kannattaisko laittaa saman tien pesuun niin mukautuisi sopivaksi?

Trust me... neljäkymmentä keväällä täyttävänä voin kertoa, että ilman Astanga Joogaa ei minulla olisi matolle menemistä.. ;) Eli tuolla BJJ tunneilla ei paljoa jäähdytellä tai venytellä, joten se todella jää omalle vastuulle - eli kannattaa venytellä iltaisin treenien jälkeen + tuo jooga on todella hyvä juttu. Lämmittelyt kyllä hoidetaan treeneissä lähes poikkeuksetta mallikkaasti.

Onko tosiaan noin, että bjj-treeneissä ei jäähdytellä ja/tai venytellä harjoituksen päätteeksi? Sen näen vielä ihan järkevänä, että venyttely hoidetaan omatoimisesti 1-2 h harjoituksen jälkeen, mutta jäähdyttelyn/loppuverryttelyn pois jättäminen on joko tietämättömyyttä tai välinpitämättömyyttä.

Jäähdyttelyn ja loppuverryttelyn tärkeys on samaa luokkaa lämmittelyn kanssa. Kun harjoitusmäärät ja tehot kasvavat, niin palautumisen kannalta on hyvin tärkeää että kroppa ja mieli "ajetaan rauhallisesti alas" harjoituksen jälkeen.

Tämä A3 koon Keiko Racan takki on vähän reilu mielestäni hihoista ja helmoista mm. niin että kutistuukohan pesussa miten sopivaksi? Pesulapussa lukee niskassa että pesu 40 asteessa, paljonkohan yleensä kannattaa laittaa? Siis pentuna joskus karate-puvussa suositteli vetäjät korkeampaa lämpötilaa kun lappu kerto niin ajattelin siten.

Pituutta 179-180 ja paino liikkuu 81-83 tienoilla.

Kävin hakemassa tän nopeasti treeneistä(tänään ite vääntökelvoton) niin en ehtinyt kysellä pesuista ja kutisteluista tarkemmin kun oletin että on ihan nafti. Kannattaisko laittaa saman tien pesuun niin mukautuisi sopivaksi?

Taidat olla Kouvolasta? Svante?

Eniveis, ite sain krugansin puvun eilen. Vähän väljän oloinen, pesasin tänää 60 asteessa ja ainakin hihat tuli paremman pitusiksi. Kuivukoot yön yli nyt.

Pese ainakin 60 asteessa jos kutistella haluat, en tosin tiedä Keikon puvuista et pieneneekö paljoa, ainakin vähän veikkaisin.

Taidat olla Kouvolasta? Svante?

Eniveis, ite sain krugansin puvun eilen. Vähän väljän oloinen, pesasin tänää 60 asteessa ja ainakin hihat tuli paremman pitusiksi. Kuivukoot yön yli nyt.

Pese ainakin 60 asteessa jos kutistella haluat, en tosin tiedä Keikon puvuista et pieneneekö paljoa, ainakin vähän veikkaisin.

Jep jep, moro Kalle :D

Heitän eka varmaan tohon 40 asteesee ja sit 60 jos ei kutistu tarpeeks.

Onko tosiaan noin, että bjj-treeneissä ei jäähdytellä ja/tai venytellä harjoituksen päätteeksi? Sen näen vielä ihan järkevänä, että venyttely hoidetaan omatoimisesti 1-2 h harjoituksen jälkeen, mutta jäähdyttelyn/loppuverryttelyn pois jättäminen on joko tietämättömyyttä tai välinpitämättömyyttä.

Jäähdyttelyn ja loppuverryttelyn tärkeys on samaa luokkaa lämmittelyn kanssa. Kun harjoitusmäärät ja tehot kasvavat, niin palautumisen kannalta on hyvin tärkeää että kroppa ja mieli "ajetaan rauhallisesti alas" harjoituksen jälkeen.
Meillä vähän riippuu treenipäivästä, venyttelyt yleensä jää omalle vastuulle, mikä on mielestäni ok, yleensä vedetään kevyt jäähdyttely treenien päätteeksi.

Minkä takia muaythai.fi:n foorumi on täysin kuollut? Vaikuttaa siltä kuin sinne olisi joskus iskeny Hurrikaani Katrina. Huomasin, että pitää rekata, jotta saa edes lukuoikeudet. Ei kai se pelkästään tuosta johdu...

Kun keuhkot antavat treenatessa aina ensin "periksi", varsinkin sparratessa, onko syy huonossa hapenottokyvyssä? Kannattaako silloin treenata juuri HIIT-juoksutreeniä? Olen käsittänyt, että HIIT:llä saavuttaa paremman hapenottokyvyn.

Sparrissa hapen loppuminen ei johdu jännittämisestä, tuskin väärästä tavasta hengittääkään.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kun keuhkot antavat treenatessa aina ensin "periksi", varsinkin sparratessa, onko syy huonossa hapenottokyvyssä? Kannattaako silloin treenata juuri HIIT-juoksutreeniä? Olen käsittänyt, että HIIT:llä saavuttaa paremman hapenottokyvyn.

Sparrissa hapen loppuminen ei johdu jännittämisestä, tuskin väärästä tavasta hengittääkään.

Itse vetelisin pitkiä tasavauhtisia lenkkejä. Sellaisia että tulee juostua yhtäjaksoisesti noin 45min-1h. Jos tuntuu että ongelma on keuhkoissa niin kannattaa tutkituttaa mahdollinen astma.

HIITatessa kyllä kunto kohenee ja paino tippuu, mutta voi luoja se on aivan hirveetä hommaa! Varsinkin aluksi. Vihamiehille voin suositella HIITiä. :) [/OT]

Ihan normaaleja pitkäkestoisia lenkkejä vaan että peruskunto kohoaa, intervallitreeni on sitten erikoistreeniä.

Hiitissä mennään raviradalle juoksemaan lämppärivetoja hevosten kanssa ennen varsinaisia lähtöjä ... ;)

Varmaan kysytty jossain ennenkin, mutta millä tavalla kamppailulajin harrastajat treenaavat punttia ja mitä lihaksia pitäisi vahvistaa erityisesti? Niska ja keskikehon? Ja miten näitä vahvistetaan?

Varmaan kysytty jossain ennenkin, mutta millä tavalla kamppailulajin harrastajat treenaavat punttia ja mitä lihaksia pitäisi vahvistaa erityisesti? Niska ja keskikehon? Ja miten näitä vahvistetaan?

Tuota...maailmaan mahtuu aika monta kamppailulajia, joten tähän on vähän vaikea vastata yksiselitteisesti. Kun mietit hetken, ymmärrät, että miksi esim. judokan, painijan, vapaaottelijan, nyrkkeilijän ja potkunyrkkeilijän tekemät punttitreenit ovat luultavasti aika erityyppisiä keskenään.

Searchilla kuitenkin löytyy jotain aiheesta.

ite ainakin jaksottelen kestävyyden, voiman ja nopeusvoiman kanssa. puntti ei kuitenkaan ole niin suuressa arvossa mun mielessä, koska itellä ainakin aerobinen harjoittelu on ihan yhtä tärkeetä, siihen vielä lajitreenit mukaan niin mitään punttia ei mielinmäärin viikossa heitellä. ja lihasryhmistä sen verran että ihan tasapuolisesti vaan, ite pidän kuitenkin keskivartaloa suuressa roolissa kun lukkopainia tulee vedettyä.

Mielestäni sumopainissa pärjää parhaiten tekemällä räjähtävän voiman harjoituksia. Oliko kyseessä juuri sumo vai kenties jokin muu laji?

Back
Ylös Bottom