Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

Kerätään tähän threadiin kaikki Kamppailulajeja koskevat enemmän ja vähemmän tyhmät kysymykset niin ei tarvii aina tehdä uutta threadia.

Eli kaikki tänne kysymyksiä tekniikoista,varusteista,taktiikoista ja ylipäätänsä kaikesta ninjailuun liittyvästä.

Ps. Ei sitten sotketa tätä threadia sillä mikä on toimivin/kaunein/hienoin/paras laji.
:david:

No,mutta mä avaan pelin.
Mikähän mahtaa olla tämä paljon vapaaottelussa puhuttu socker kick. Itse olen kuullut pari-kolme näkökantaan tekniikkaan ja sen suorittamiseen liittyen, mutta yhtään tyhjentävää vastausta en ole saanut joten valaiskaapas vähän mua, any one?

No,mutta mä avaan pelin.
Mikähän mahtaa olla tämä paljon vapaaottelussa puhuttu socker kick. Itse olen kuullut pari-kolme näkökantaan tekniikkaan ja sen suorittamiseen liittyen, mutta yhtään tyhjentävää vastausta en ole saanut joten valaiskaapas vähän mua, any one?
Soccer kick tarkottaa maassa olevan vastustajan potkaisemista.

Ei siis mitään tallomista, vaan ikään kuin potkaisisit jalkapalloa..
Nimi kertoo jo jotain ;)

Ei tuota ny paremmin osaa selittää.

Juu näin on. Sitten siitä vielä voi vääntää, että onko se ainoastaan silloin, jos potkaistaan vastustajaa päähän (palloa)? Tästäkin voidaan olla eri mieltä...

Onko jossain saatavissa jonkinlaista statistiikkaa siitä, miten ottelut päättyvät? Tarkoitan siis kuinka usein ottelu päättyy kuristukseen, pisteisiin, lukkoihin tms? Luulisi jollain lajiliitolla esim. löytyvät, itse ei jaksa googlettaa :)

sellaista kysyisin kun tuli noita lukkopainin ja bbj:n ottelusääntöjä vilastua(oisko ollut vielä aloittelijoiden säännöt) ja kielletty tekniikka oli mm.hauislukko,niin että mitä tämä hauislukko oikein tarkottaa ja mitä siinä tapahtuu.ikinä en ole moista kuullut?

Ikä
29
Tietääkseni normaali käsilukko, voi tehdä vaikka mitenkä päin. Eli väännetään kyynärniveltä ulospäin. Vissiinkin. :confused:

Purtsi

Tsemppari/Kouluttaja
Joku mode vois muokkaa tota otsikkoa tyyliin "tyhmien kamppailulajien kysymykset" niin ei mee sekaisin. Hvä ketju muuten kyllä.
[mod]Muutin otsikon, kun luulin itsekin tulevani yleisen puolen Tyhmien kysymysten kerho -threadiin linkkiä klikatessani.

-Jylli81[/mod]

Ikä
29
siis kyllähän ihan perus käsilukon pitäisi olla sallittua ihan kaiken tasoisissa kisoissa muutenhan ei saisi tehdä mitään lukkoja.
Aattelin vaan, kun judoa olen harrastanu. Eikä ole tietoo mistään erillisestä hauislukosta mulla ainakaan, mistään muistakaan lajeista myöskään, mihin olen tutustunut.

VVikke

Banned
Tietääkseni normaali käsilukko, voi tehdä vaikka mitenkä päin. Eli väännetään kyynärniveltä ulospäin. Vissiinkin. :confused:
Hauislukko on painelukko hauikseen. Jos sitä koittaa jotenkin kuvailla, niin kuten normaali jujigatame (käsilukko, armbar(?)), mutta kättä ei koiteta vääntää suoraksi. Käsi pysyy koukussa ja veto aiheuttaa painetta (ja kipua) hauikseen.

Joku lukkopainija voisi koittaa selittää paremmin ja kaivaa kuvia. :)

Hauislukolla ei todellakaan tarkoiteta "normaalia käsilukkoa" eli suoraa käsilukkoa. Suora käsilukkohan on nimenomaan sallittu bjj ja SW kisoissa myös alottelijoiden sarjoissa.

Hauislukon variaatioita on useita ja käytännön kokemuksetkin melko vähäiset kys. lukosta/slicerista, mutta esimerkkejä on youtube täynnä. Tässä esim. Armbarista vaihto hauis sliceriin --> http://www.mma-training.com/bicep-slicer/

Kisoissa hauislukolla tarkoitettaneen kaikkia hauikseen kohdistuvia lukkoja. Joku korjatkoon mikäli olen väärässä.

Edit: Myöhässä tietenkin.

Tässä vielä Triangelista vaihto hauislukkoon --> http://team.impactu.free.fr/Tech10.htm

Viimeksi muokattu:
Hauislukolla ei todellakaan tarkoiteta "normaalia käsilukkoa" eli suoraa käsilukkoa. Suora käsilukkohan on nimenomaan sallittu bjj ja SW kisoissa myös alottelijoiden sarjoissa.

Hauislukon variaatioita on useita ja käytännön kokemuksetkin melko vähäiset kys. lukosta/slicerista, mutta esimerkkejä on youtube täynnä. Tässä esim. Armbarista vaihto hauis sliceriin --> http://www.mma-training.com/bicep-slicer/

Kisoissa hauislukolla tarkoitettaneen kaikkia hauikseen kohdistuvia lukkoja. Joku korjatkoon mikäli olen väärässä.

Edit: Myöhässä tietenkin.

Tässä vielä Triangelista vaihto hauislukkoon --> http://team.impactu.free.fr/Tech10.htm
Onko tekniikka kielletty sen takia, että kyynärvarren luut saattaa pompsahtaa ulos kuopistaa helposti? Vai mikä tekniikan laittaa kiellettyjen listalle?

Ikä
36
tommosel tahti määräl ei paljoo voi loukkaantumisia olla uran aikana..äijä on kumminki ottanu paljon nimiäkin vastaan. Hatun noston arvonen suoritus.

Onko tekniikka kielletty sen takia, että kyynärvarren luut saattaa pompsahtaa ulos kuopistaa helposti? Vai mikä tekniikan laittaa kiellettyjen listalle?
Uskoisin että tämä juurikin on syy, sillä vapaaottelun säännöissä lukee myös että painelukko kyynärpäähän on kielletty ja kyseltyäni niin tämä painelukko tarkoittaa tuota samaa lukkoa. Ja itse ainakin nimestä voisin päätellä että paineen takia voi luut pompahtaa pois paikaltaan

Boxrecin listan mukaan kaikki voitot (15 kpl) on tullut tyrmäyksellä ja 19:sta tappiosta 18 on päättynyt tyrmäykseen. Ei taida puuttua vauhtia kyseisen herran matseista:)
Ja voitoista jokainen on tullut ennen toisen erän loppua. No eipä noitten vastustajienkaan tasolla voi kauheesti kehua. Vain yksi oli voittanut nyrkkeilyottelun aikaisemmin, ennen asettumista kehään fultonin kanssa.