Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jatkoajan keskustelufoorumilla on vääntöä aiheesta miten kävisi nyrkkeilyottelussa, jossa kohtaisivat nyrkkeilyn maailmanmestari Eva Wahlström ja jääkiekkoilija Markus Kankaanperä (187 cm / 97 kg). Onhan nämä mies vs. nainen-väännöt vähän väsyneitä, mutta siitä huolimatta, kumpi voittaisi?

Mä en seuraa jääkiekkoa, joten miksi just toi Kankaanperä on valkattu tohon keskusteluun? Onko tolla jotain kamppailulajitaustaa vai onko se vaan kova huitomaan kaukalossa, ku tulee erimielisyyksiä toisen joukkueen pelaajan kanssa?

Nyrkkeilyottelussa betsit ehdottomasti Evalle. Vaikka onkin iso mies ja urheilija vastassa, niin eiköhän nää oo jo nähty, ettei kokemattomalla oikein oo realistisia mahdollisuuksia ammattilaiskamppailijaa vastaan.

Oma kokemus: oon ottanu muutaman sparria erän suht menestynyttä kärpässarjalaista vastaan (mun mitat joku 181-182cm/92-93kg siihen aikaan) ja ei se mitään kivaa ollut, vaikka mulla nyt on edes jonkinnäkönen käsitys, mitä siellä kehässä pitäis yrittää tehdä.

Kankaanperä on enimmiltään iso sikailija, ei muuta.. Mutta tuo äijä löis todennäköisesti Evan unille. Tyhmä keskustelu ei kannata tätä jäädä vääntämään.

Tuo on vaikea sanoa. Oletan tässä, että kyse olisi ammattinyrkkeilyottelusta.

Nyt ensinnäkin pitää ymmärtää, että 60kg miesottelija on täydellisen ylivoimainen verrattuna 60kg naisottelijaan. Millään lätkätappelijalla ei olisi yhtään mitään jakoja ketään pätevää miesnyrkkeilijää vastaan, vaikka painoero olisi sen 30 kiloa. Eikä siis tarvitse olla maailmanmestari, vaan kuka hyvänsä kokenut kilpailija riittää.

Naisten fysiikka on kuitenkin erilainen. Lyöntivoima on paljon pienempi ja samoin iskunkestävyys. Siksi tuollainen iso täysin epätekninen ottelija voi vahingoittaa naista etenkin ottelun alussa. Etenkin kun lyönnit horjuttavat vaikka osuisivat suojaukseen. Heikkous tällaisella taas on se, että jokainen treenaamaton (lätkätappelukokemus ei auta yhtään) väsyy tosi nopeasti kehässä jännityksen ja jatkuvien kovien lyöntien takia, jolloin suorituskyky laskee dramaattisesti. Sen jälkeen onkin sitten hyvin heikoilla.

Todennäköisimmät tulokset olisivat Kankaanperä via KO1 vai Wahlström via TKO 5.

Onko mitään paikkaa mihin voisi mennä kaverin kanssa sparraamaan mistä saisi vuokrattua tarvittavat suojat? Kumpikaan ei olla minkään seuran jäseniä eikä meiltä myöskään löydy oikeaa osaamista.

Onko mitään paikkaa mihin voisi mennä kaverin kanssa sparraamaan mistä saisi vuokrattua tarvittavat suojat? Kumpikaan ei olla minkään seuran jäseniä eikä meiltä myöskään löydy oikeaa osaamista.
Varmaan helpointa olla suoraan yhteydessä johonkin lähimaaston kamppailusaliin/kamppailijaan ja kysyä, että onnistuisiko ohjatun kamppailutreenin veto ja suojien lainaus korvausta vastaan. Luulisi, että jokusella kympillä lähtisi, kun monet vetävät polttaritreenejäkin halukkaille.

Eikö olis helpointa käydä paikallisen seuran peruskurssi ja käydä sparrireeneissä ja open matilla? Ei tarvii säätää, voi vaan mennä reenailee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toivottavasti ei löydy. Tuollainen on erittäin vaarallista, että kaksi osaamatonta menee hakkaamaan toisiaan ilman opastusta tai valvontaa.

Lisäksi hammassuojia ja alasuojia ei yleensä lainailla eikä vuokrailla, eli ne nyt ainakin pitää ostaa.
Ääni tälle, rikotte vaan toisen tai toisenne.

Ajattelin täältä kysyä, että onko jollakulla antaa neuvoa UFC-tapahtumien lipunostoon. Katselin tuossa UFC:n omilta sivuilta, että lipunmyynti Moskovan-iltaan alkaisi 1.6, mutta kuitenkin Viagogossa olisi lippuja tarjolla (ei kokemusta kyseisestä palvelusta)?
Kaikki neuvot otetaan vastaan.

Viimeksi muokattu:
Ärsyttää kun suht uudet säkkihanskat (10oz nyrkkeilyhanskat ) haisee pahalle, tai siis ei ne vielä rikki ole. Olisko missään pääkaupunkiseudulla mahdollista otsonoida hanskoja, tai olisiko jotain muita vinkkejä hajun poistoon. Nimimerkillä: Kädet joutuu pesemään etikalla..

Ärsyttää kun suht uudet säkkihanskat (10oz nyrkkeilyhanskat ) haisee pahalle, tai siis ei ne vielä rikki ole. Olisko missään pääkaupunkiseudulla mahdollista otsonoida hanskoja, tai olisiko jotain muita vinkkejä hajun poistoon. Nimimerkillä: Kädet joutuu pesemään etikalla..
Mun mielestä crestillä oli joku suihkutettava aine tuohon tarkoitukseen.

Jos ne jättää hikisinä muhimaan, niin pilalla ovat. Osta uudet ja hoida niiden kuivaus paremmin. Voihan toki "tekohengittää" pakastamalla, eri ihmesuihkeilla, pesemällä yms. mutta ei niistä hyviä enää saa.

Jos ne jättää hikisinä muhimaan, niin pilalla ovat. Osta uudet ja hoida niiden kuivaus paremmin. Voihan toki "tekohengittää" pakastamalla, eri ihmesuihkeilla, pesemällä yms. mutta ei niistä hyviä enää saa.

Yli kymmenen vuotta hoitanut omia hanskojani "hyvin" (jokunen pari siinä ajassa mennyt), parhaan tuloksen olen saanut kun olen laittanut silikaattia sisältävää kissanhiekkaa sukkaan ja sukan hanskan sisälle, mutta tämä tapa jäi edellisessä muutossa, kun heitin nekin välineet mäkeen. Tässä uudessa kämpässä pyykitkin kuivuu hitaasti joten voisiko johtua siitä? Aina kuitenkin tarrat auki ja hanskat leväälleen treenien jälkeen, en ole kertaakaan jättänyt esimerkiksi treenikassiin. No en mä viitsi ihan ok hanskoja veke heittää vielä, kun noissa on jonkin verran käyttöikää jäljellä, joten kai mä siedän ton hajun, mutta yleensä omassa käytössä hanskat ovat alkaneet haista noin pahalle ihan elinkaarensa lopussa, eli kun nahka halkeilee tai sisälmys pyrkii sisäkautta pihalle.

edit3: Eivät kuitenkaan ole sparrihanskat niin ei kukaan muu häiriinny hajusta kuin minä itse :)

Viimeksi muokattu:

En tiedä mitään hanskoista, mutta toimisikohan vanha kunnon väkiviinaetikka hajuun?

Edit: ilmeisesti ei, vasta nyt luin tarkemmin...

Luokitellaan tämä nyt tyhmäksi kysymykseksi: Onko kellään omakohtaisia kokemuksia älykellon, erityisesti Apple Watchin, kanssa nyrkkeilysäkin hakkaamisesta? Mietin uskaltaako kelloa pitää ranteessa kevyesti säkkiä hakatessa vai meneekö hajalle.

Ihan hyvin voi pitää Apple Watchia säkkiä lyödessä. Niin kovaa et voi lyödä että kello siitä hajoaisi. Ellet sitten lyö sillä kellolla sitä säkkiä.

Suositut

Back
Ylös Bottom