Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo isoissa kaupungeissa tuntuu olevan monesta lajista lapsiversiot. Olen taipumassa judoon vaikken siitä itse mitään käsitäkään kun näissä perinteisissä lajeissa ehkä luotettavin meininki ja hiottu tekeminen? Nyrkkeily ehkä turhan vaikeaa vielä tuon ikäisellä.
Judoa kannatan. Lapset tykkäävät nujuta ja painia🙂 Nyrkkeily on liian teknistä lapsille. Ei riitä vielä keskittyminen. Taitaa olla ikärajakin monessa seurassa. Meillä ala ikäraja on 12 v.

Olkapää vaivaan liittyen olisi kysyttävää. Aloittelin juuri vapaaottelu hommia ja ensimmäisellä kerralla jolla käytiin perus suoria yms läpi ja vedettiin varjoa, kipeytyi oikea olkapää. Menin kuitenkin kipeän olkapään kanssa seuraavallekin treeni kerralle, tällöin kipua tuntui lähinnä vain alun lämmittelyliikkeissä jotka sisälsivät punnerrusasennossa olemista yhden käden varassa sekä kovemmissa oikean käden pistari lyönneissä. Tämän kerran jälkeen kipuilu on jatkunut melko samanlaisena. Välillä siis mitään ei tunnu ja sitten jossakin kurotus asennossa taas "rusahtaa" ikävästi ja olkapää on taas kipeämpi loppupäivän. Netistä lueskelin vinkkejä miten kivun syytä voisi lähteä kartoittamaan, mutta lopetin sen puuhan kun olkapäästä kuului taas rusahdus vähän ennen 90 asteen kulmaa käsiä eteen ja ylös nostettaessa (liike ikäänkuin viparit eteen). Tähän rusahdukseen ei kuitenkaan liittynyt kipua toisin kuin noihin aiempiin. Vaikein aktiviteetti mitä nyt on tullut vastaan on kainalon peseminen suihkussa, tällöin ei rusahda mutta tuntuu pientä, ehkä hieman vihlovaa kipua. Vasemmassa olkapäässä vähän samanlaisia kipuja mutta lähes mitättömässä mittakaavassa.

Onko tullut vastaavaa vastaan? Raaskiiko mennä treeneihin jos tästä helpottaa?

Ensin oli jonkinlainen venähdys mielessä mutta kun tuo välillä noin rusahtaa niin voikohan olla mennyt hieman sijoiltaan tms.?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mene fyssarille tai lääkäriin.
Vaikein, monimutkaisin nivel. Tämä ollee oikea ohje. Joskus sain veks laittamalla käden tuolin selkänojalle, ja istuin siten että olkapää aivan rentoja. Painehieroin rajusti kohtaa jossa pistävä tunne. Tämän on muutamilla auttanut myös lähipiirissäni.

Painehieroin rajusti kohtaa jossa pistävä tunne. Tämän on muutamilla auttanut myös lähipiirissäni.

Tarkoitatko että sait olkapään itse takaisin paikalleen tuolla tapaa? Nyt olen itse vähän kaikenlaisia liikeratoja vielä kokeillut niin pystypunnerruksen liikeradan lopussa tuntuu aina naksahtavan tietyssä kohdassa ja vähän epämukava tunne muutenkin siellä yläasennossa. Ei kipua kuitenkaan ainakaan kun rauhallisesti tekee.

Ei mitään järkeä kysellä netissä vinkkejä epämääräiseen ja uuteen olkapäävammaan. Se paranee levolla jos ei ole paha ja jos ei parane niin sitten terveydenhuollon ammattilainen osaa auttaa. Toki jos haluat kokeilla onnea ja todennäköisesti pahentaa ja pitkittää vammaa, niin sitten eikun tsemiä.

Tarkoitatko että sait olkapään itse takaisin paikalleen tuolla tapaa? Nyt olen itse vähän kaikenlaisia liikeratoja vielä kokeillut niin pystypunnerruksen liikeradan lopussa tuntuu aina naksahtavan tietyssä kohdassa ja vähän epämukava tunne muutenkin siellä yläasennossa. Ei kipua kuitenkaan ainakaan kun rauhallisesti tekee.
Ei se mitään pois paikaltaan ollut. Enkä käsittänyt että tässä oli sellaisesra vaivasta kyse.
Ystävälläni oli sellainen ongelma, roikottamalla vatsallaan kättä alaspäin se meni keetaalleen paikoilleen. Toisella kertaa piti nukuttaa.

Kiitokset vastailuista kaikille. Soitin tänään fyssarille ja teetätti nuo samat liikkuvuustestit puhelimitse mitä eilen testailin itsekseni. Ei kuitenkaan saatu niillä kipua aikaiseksi vaan vain rutinaa ja jomottavaa tunnetta joten sanoi että voi mennä treeneihin hyvien lämmittelyjen kera eikä epäile mitään vakavampaa. Sanoi että itselläänkin todennäköisesti kipeytyisi olkapäät jos tekisi saman treenin eikä ole kovin poikkeavaa.

Nää sopinee tänne tyhmiin kysymyksiin:
- miksi Cagessa on nykyään englannin kielinen selostus? missä Rajalin ja missä hehkutus? nykyinen palvelee ehkä niiloja muttei suurta yleisöä. voisiko joku kuvitella että Suomen lätkäpelissä olisi selostus lontooksi?
- miksi viimeisimpien Cage-iltojen matseja ei löydy tubesta? joku tekijänoikeusjuttu?

Viimeksi muokattu:
Nää sopinee tänne tyhmiin kysymyksiin:
- miksi Cagessa on nykyään englannin kielinen selostus? missä Rajalin ja missä hehkutus? nykyinen palvelee ehkä niiloja muttei suurta yleisöä. voisiko joku kuvitella että Suomen lätkäpelissä olisi pateettinen selostus lontooksi?
- miksi viimeisimpien Cage-iltojen matseja ei löydy tubesta?
Hei. Koska lähetys näkyy muuallakin, ja on siellä Suomiselostus myös. Rajalin ja Nurminen selosti viimeeksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom