Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Outoo... luulis ettei niistä ois vastustajalle mitään haittaa.... mut kiitti Andy vastauksesta.

Ei kyse varmaan olekkaan vastustajan haitoista vaan omasta turvallisuudesta, tosin tämä kannaattaa tarkistaa sillä sääntö voi olla vanha, luulis että tämän päivän PEHMEITÄ piilareita saa käyttää.

Mites Serralle kävi UFC 83 George St Pierreä vastaan?

Siis tiedän että hävisi, mutta murtuiko kylkiluita tms.?

Ei kyse varmaan olekkaan vastustajan haitoista vaan omasta turvallisuudesta, tosin tämä kannaattaa tarkistaa sillä sääntö voi olla vanha, luulis että tämän päivän PEHMEITÄ piilareita saa käyttää.

Ok, ittellä siis nimenomaan pehmeet piilarit käytössä. Ihmettelinkin eka tota mutta en tajunnu heti että siinä tarkoitettiin kovia piilareita. No, mutta tulipa taas yks juttu selväksi.:kippis1:

BJJ Gistä:
BJJ-puvun koon säännöt kisoissa?
Hihat tulee yltää ranteisiin saakka kun kädet suoraan eteenpäin, olenko ymmärtänyt oikein, kuinka tarkkaa tämä käytännössä on?
Suosiiko porukka suuria vai pieniä kokoja?

-

Keskeiset:

- käsien ollessa suorana eteenpäin, hihat saa jäädä max neljä sormenleveyttä ranteesta

- housujen lahkeet saa jäädä max kaksi sormenleveyttä ulkokiehisen (se luupatti jalkaterän ulkosyrjässä) yläpuolelle

- takin kauluksilla on maksimipaksuus, mitataan sellasella pulikalla (käytännössä kaikki BJJ-puvut menee läpi, jossain vanhoissa judopuvuissa oli superpaksuja kauluksia)

- käsien ollessa sivuilla suorina vaakatasossa, täytyy hihoihin jäädä riittävästi tyhjää (olisiko 4cm)

Puku tarkistetaan ennen ottelua, edellisen ottelun ollessa käynnissä.

http://www.mfight.co.kr/news_img/news/2008-05-06-photo.jpg

Onko joku testannut moista kypärää ja jos on, niin onko millainen käyttää? Mistähän tuollaisia voisi löytyä myytävänä?

Tuolla näyttäis olevan musta North Star-merkkiä:
http://www.budoshop.fi/?tocID=2&subID=2&lang=fi&offset=0

Oon kokeillut tuollaista ja itseäni hämäs hieman kun hanska osuu ristikkoon (päänsisäinen etäisyyden mittaaminen pari senttiä pielessä), mutta kait siihen tottuu. Ristikko oli siis velcrolla kiinni kypärässä, eli sen sai myös pois siitä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pieni gallupinpoikanen: monenko mielestä Fedor sai oikeasti turpiinsa otellessaan Aronaa vastaan?

Ekan erän hävisi, loput voitti.
Fedorilla ei ollut missään vaiheessa oikein hätää, piti ehkä puolet matsista giljotiinia kiinni, hallitsi pystyssä ja teki enemmän sprawleja kuin arona maahanvientejä(siis onnistuneesti). Fedor myös sai nilkan kiinni. Kyllähän tuo näyttää ehkä maallikolle siltä että arona vei ja määräsi, mutta ei siellä oikein ollut mitään tilannetta jossa fedor ei olisi osoittanut paremmuuttaan.
Eli minun ääni Fedorille

Ekan erän hävisi, loput voitti.
Fedorilla ei ollut missään vaiheessa oikein hätää, piti ehkä puolet matsista giljotiinia kiinni, hallitsi pystyssä ja teki enemmän sprawleja kuin arona maahanvientejä(siis onnistuneesti). Fedor myös sai nilkan kiinni. Kyllähän tuo näyttää ehkä maallikolle siltä että arona vei ja määräsi, mutta ei siellä oikein ollut mitään tilannetta jossa fedor ei olisi osoittanut paremmuuttaan.
Eli minun ääni Fedorille

Ok, en nyt varsinaisesti ole maallikko, on tässä joitain vuosia jo lukotettu ja jouduttu lukotettavaksi.
Vaikkei saanutkaan Fedoria lukotettua, sai mielestäni Arona todella hyviä maahanvientejä ihan hemmetin monia eikä Fedor saanut vastattua sprawliensakaan jälkeen mitenkään erityisemmin noihin mitenkään. Oli kiikkerässä tilanteessa mielestäni joka erässä ja hävisi pisteillä mielestäni jokaisen erän joutuessaan myös pahasti olemaan alakynnessä suurin piirtein koko ajan vaikkei suurta lukotuksen pelkoa sinällään ollutkaan.

Tämä on kyllä näitä otteluja joista näkisin uusinnan mielelläni paremmilla säännöillä...

Juu tuosta olen samaa mieltä, uusinta olisi hienoa nähdä. Ei ole tainnut kukaan pärjätä Fedorille noin hyvin :rispektit siitä:. Oli kyllä toisaalta, pois lukien huntin matsi eikös siinä ollut jotain loukkaantumista alla, Fedorin ehkä laiskin matsi.
Muutenkin kaikki matsit pitäisi viedä ratkaisuun asti :rock:

Juu tuosta olen samaa mieltä, uusinta olisi hienoa nähdä. Ei ole tainnut kukaan pärjätä Fedorille noin hyvin :rispektit siitä

Ei ainakaan koko ottelujen keston puolesta. Läheltä piti tilanteita on Fedorillakin ollut ainakin Fujitaa ja Randlemania vastaan, mutta viileästi otti ja sai ottelut käännettyä itselleen.

Huntin matsi täytyy tsekata uudestaan kun en mitään enää muista siitä.

Huntia vastaan Fedor otteli harvinaisen laiskasti. Alasviennit ei onnistunu lainkaan, jäi jopa alle yhden josei kaksi kertaa. Sitte Hunti vääns kimuraa sidestä aika kauan pahan näkösesti. Muistan ku katoin sitä matsia ni olin jo varpailla ku luulin että Fjodor hävii Huntia vastaan, ja vielä lukolla :D

Toivoisin vastausta kysymykseeni arvon pakkislaiset. Olen nyt kesälomalla, niin miten olisi kannattavinta rytmittää seuraavat harjoitusmäärät; thainyrkkeily 4krt/vko, juoksu 3krt/vko ja puntti 3krt/vko? Thainyrkkeilyä olisi seuraavanlaisesti;

Maanantaisin (käsitekniikkaa) klo. 17:00-18:00
Keskiviikkoisin (tekniikkaa) klo. 17:00-18:30
Perjantaisin (kuntothaita) klo. 19:00-20:30
Sunnuntaisin (tekniikkaa) klo. 15:00-16:30

Iso :thumbs: ja :worship: kaikille vastanneille!

Okei tässä nyt vähän erilainen kysymys:
miten saan vanhemmat vakuutettua, että vapaaottelu ei ole pelkkää toisen hakkaamista, eikä "tappamista"(äidin suusta:D).

On nimittäin vapaaottelu kiinnostanu vähänaikaa, ja nyt kun tulee jimiltä vielä Ultimate fighter, niin on ruvennu kiinnostaa ihan perkuleesti.

Isälle koitin selittää, että ei sparraamisessa lyödä taysillä, otteluita on harvoin ja että ammattinyrkkeilyssä tulee paljon enemmän iskuja päähän, kuin vaparissa, mutta ei oo auttanu.

kiitos jo etukäteen:worship:

ainiin, ja ikää on mulla 15v, ja aikaisempaa kamppailu-urheilutaustaa on painista

EDIT: Ja siis ongelma oli, että en saa aloittaa vapaaottelua

Latest posts

Back
Ylös Bottom