Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

Miksi monesti näkee, että ottelijat taputtaa omaa päätään omilla hanskoillaan? Yleensä sen jälkeen, kun toinen on saanu iskun perille. Onko se vain joku opittu tapa vai onko sillä joku tarkoitus?

Entä mitä tuomarit tekee tilanteessa, jossa ottelijalta putoo hammassuojat? Lajien välillä eroa?

Miksi monesti näkee, että ottelijat taputtaa omaa päätään omilla hanskoillaan? Yleensä sen jälkeen, kun toinen on saanu iskun perille. Onko se vain joku opittu tapa vai onko sillä joku tarkoitus?

Entä mitä tuomarit tekee tilanteessa, jossa ottelijalta putoo hammassuojat? Lajien välillä eroa?

Joskus jotkuthan näyttää että "Antaa vaan tulla, kyllä tämä kestää!!" vaikka usein se on sillein että se isku on osunut kunnolla. Katsoppas Joachim Hansenin viime matsi, siinä Jokke vetää terminaattorin lailla eteenpäin ja näyttää että "Antaa tulla!", tulee oikein kylmiä väreitä kun katsoo.

Vaparissa ainakin taitaa riippua tuomarista tuolla rapakon takana, Suomen mallista en oikein ole varma. UFC:ssa ja näissä tuomari usein antaa jatkaa, mutta jotkut tuomarit, ainakin vanhemmissa tapahtumissa pysäyttivät ajan ja laittoivat hammassuojat huuhteluun ja siitä takaisin kaverin suuhun.

Itsellä oon kanssa tiedostanu tämän tavan jo kauan ja henk koht suurin syy on hien pyyhkäseminen silmästä/silmäkulmasta nopeasti kaverin peräännyttyä.

Miksi ennenvanhaan aina sylkäistiin rystysille ennen lyöntiä?
Vastustajan hammassuojista tulee välillä painiessa ilman hanskoja jälkiä kämmenselkään.
Kesällä tulehtuvat.
Liittyvätkö nämä kaksi asiaa toisiinsa?

Olisiko jollain antaa jonkinlaista laatuarviota ja käyttökokemuksia Koralin rashguardeista ja shortseista?

Itsellä rashguardi kestänyt todella hyvin Jos vertaa esim Keikon tuotteisiin. Itse ainakin suosittelen paitapuolta. Shortseista ei kokemusta.

Juu rässistä ainaki positiiviset kommentit meikältä. Kestäny hyvin puoli vuotta rullausta ja konepesua vaikka ohjeessa sanotaan että pitäis käsin pestä.

Juu rässistä ainaki positiiviset kommentit meikältä. Kestäny hyvin puoli vuotta rullausta ja konepesua vaikka ohjeessa sanotaan että pitäis käsin pestä.

Minkä koon räshi sulla on ollut? Ämmää, Ällää vai Äxällää?

Itsellä rashguardi kestänyt todella hyvin Jos vertaa esim Keikon tuotteisiin. Itse ainakin suosittelen paitapuolta. Shortseista ei kokemusta.

Minkä koon kamoja sulla on ollut? Ootko minkä pitunen?

entäs onkos kellään profilen kamoista kokemusta? Koralit varmaan ostan mutta näin mielenkiinnosta. Koralin shortseistakin olisi kiva tietää vielä miten potkiminen mahtaa onnistua niissä?

Minkä koon kamoja sulla on ollut? Ootko minkä pitunen?

M-kokoa on rashguardi. Olen 183cm ja n. 84kg. Itselle tuo lyhythihainen sopii kuin nyrkki silmään. Tosin jos ruumiinrakenne on vähän lyhyempi ja tukevampi niin M on vatsan kohdalta turhan pieni.

no meikä o 177 ja 75kg ja M on just sopiva meikälle, tosin mulla o pitkähihanen. Hyvin pystyy noilla shortseillaki päähän potkimaan :D

Kiitokset vastauksista. Kai sitä ois vaan vääntäydyttävä kokeilemaan noita :)

Saako nyrkkeilijä käyttää piilolinssejä virallisissa otteluissa?
Ja miten on asian laita muissa kontaktilajeissa, jos tiedätte.

Nyrkkeilystä en valitettavasti tiedä. Potkunyrkkeilyssä on kiellettyä käyttää kovia piilolinssejä, koska ne voisivat hajota silmään. Sellaisia ei kyllä enää taida olla edes markkinoilla ainakaan Suomessa. Käytän itse pehmeitä piilareita ja käytännössä noin joka toisessa matsissa lähtee ainakin toinen linssi irti. Riippuen tietysti siitä, miten pahasti tulee nekkuun.

Thainyrkkeilyssä on periaatteessa kielletty käyttämästä piilareita, mutta sääntöä ei valvota käytännössä ollenkaan.

BJJ Gistä:
BJJ-puvun koon säännöt kisoissa?
Hihat tulee yltää ranteisiin saakka kun kädet suoraan eteenpäin, olenko ymmärtänyt oikein, kuinka tarkkaa tämä käytännössä on?
Suosiiko porukka suuria vai pieniä kokoja?

-

Thainyrkkeilyssä on periaatteessa kielletty käyttämästä piilareita, mutta sääntöä ei valvota käytännössä ollenkaan.

Minkä takia thainyrkkeilyssä ei sa käyttää piilareita?

T: piilareita käyttävä thaiboxaaja

Back
Ylös Bottom