Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onpas sulla vastuuton kaveri, eihan kk harrastanut osaa edes heittaa ristivyota kunnolla ja turvallisesti. Ja vaikka osaisi ni ei sita todellakaan heiteta aloittelijaa vastaan.

Sen takia annoinkin kaverille vähän löysiä kun ainut mitä osasin odottaa, oli käsivarsi ja niskalenkki.. Löysäillessä keskittyminen herpaantu ja helvetin huonosta vyöstä mentiin pää edellä..
E: itse en koe olevani aloittelija, mutta vitunkos teet joa annat kaverille heittomahdollisuuden niin hän alkaa hifisteleen ristivyöllä jota ei ole edes kerenny reenaamaan

Kyllähän nyt 16oz hanskojenkin taakse nyrkkiä satelee. Ainakaan itse onnistunut niiden taakse piiloutumaan, kyllä sitä pakettia saadaan avattua vaikka miten.

Kyllä kyllä, en tarkoittanutkaan, että ne täysin estäisi läpipääsyn, mutta esim yksittäiset jabit on huomattavasti helpompi upottaa 10oz hanskojen tai vaparihanskojen välistä. Ja kyllä, olen sparrannut molemmilla. Tarkoitus oli lähinnö sanoa kun 2 kokematonta kaveria halusi alkaa sparraamaan, että nuo isot hanskat on edes hitusen turvallisemmat pehmeytensä ja kokonsa puolesta..

Muutama kysymys vapaaotteluun liittyen, toivoisin saavani vastauksia.

Elikkäs olen harrastanut vapaaottelua noin. puoli vuotta, mutta en missään seurassa vaan henkilökohtaisesti erään opettajan kanssa. En ole koskaan kilpaillut kyseisessä lajissa.

Onko minulla mahdollisuutta osallistua vuoden 2011 sm-vapaaottelu turnaukseen?

Mitä osallistujilta vaaditaan? Kuulin että yksi c-säännöin oteltu matsi riittää. Miten pääsen sellaiseen?

Virallinen vapaaottelun peruskurssi pitänee käydä, mitä muuta?

Valaiskaahan hiukan !

Ihan ensimmäisenä liityt Suomen Vapaaotteluliiton alaiseen seuraan, siellä voivat opastaa miten kisaat ekan kerran. SM:t kuulostaa aika huisilta tavoitteelta, ja väitän että ei moinen onnistu. Eiköhän se vaadi enemmän kuin yhden C-ottelun?

Woods;3063264 begin_of_the_skype_highlighting**************3063264******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************3063264******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Muutama kysymys vapaaotteluun liittyen, toivoisin saavani vastauksia.

Elikkäs olen harrastanut vapaaottelua noin. puoli vuotta, mutta en missään seurassa vaan henkilökohtaisesti erään opettajan kanssa. En ole koskaan kilpaillut kyseisessä lajissa.

Onko minulla mahdollisuutta osallistua vuoden 2011 sm-vapaaottelu turnaukseen?

Mitä osallistujilta vaaditaan? Kuulin että yksi c-säännöin oteltu matsi riittää. Miten pääsen sellaiseen?

Virallinen vapaaottelun peruskurssi pitänee käydä, mitä muuta?

Valaiskaahan hiukan !
Vapaaottelun peruskurssi ei ole pakollinen, jos on jo treenannut muuten lajia pidempään. Yksi C-sääntömatsi riittää SM-kisoihin pääsemiseksi, mutta yleensä kisoissa mukana olevilla on reippaasti enemmän kokemusta. Kisoja on aika paljon pitkin vuotta ja näillä "alan" foorumeilla on kilpailukutsuja. Kannattaa hakeutua lähimpään vapaaotteluseuraan treenaamaan, niin saa kuvan siitä minkälaista homma on. Pelkässä yksityisopetuksessa jää helposti moni käytännön juttu vähälle huomiolle, kuten esim. sparraus erityylisten ja tasoisten kavereiden kanssa.

Joo, pari lisäkysymystä ois,

Mitä varusteita täytyy hommata , kun vaparin peruskurssille menee? Hanskat? Hammassuojat?

Kilpailuissa omat hanskat?

Suositelkaa jotain hyviä ja suht. edullisia vapari hanskoja harjoituksiin?

Kyllähän hammassuojat ja alasuoja olisi hyvä hankkia suht aikaisessa vaiheessa, jotta pääsee sparrailemaan. Kyllähän painiessakin sattuu ja tapahtuu. Varmaan vähän seurakohtaista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän hammassuojat ja alasuoja olisi hyvä hankkia suht aikaisessa vaiheessa, jotta pääsee sparrailemaan. Kyllähän painiessakin sattuu ja tapahtuu. Varmaan vähän seurakohtaista.
Peruskurssin alussa ei sparrailla. Kyllä ohjaajat sitten kertovat mitä pitää hommata ja milloin. Turha ostella varusteita ennen kuin on edes käynyt treenaamassa, koska valtaosan innostus laantuu ennen kuin noille varusteille on edes tarvetta. Hammassuojat toki voi ostaa vaikka heti, ne kun ovat aika edukkaat, tai ainakin halvemmat kuin juurihoito.

Peruskurssin alussa ei sparrailla. Kyllä ohjaajat sitten kertovat mitä pitää hommata ja milloin. Turha ostella varusteita ennen kuin on edes käynyt treenaamassa, koska valtaosan innostus laantuu ennen kuin noille varusteille on edes tarvetta. Hammassuojat toki voi ostaa vaikka heti, ne kun ovat aika edukkaat, tai ainakin halvemmat kuin juurihoito.

Word!

Nää jätkät kenellä on kiire ruveta sparrailee ja haluaa mennä sm-kisoihin ja muuta paskaa ni ei jaksa treenata edes puolta vuotta. Omalla kokemuksella voin sanoa että mitä enemmän puhetta ni vähemmän tekoja. Kysymys kokeneimmille ja vanhemmille että onko teillä tullut sitä että ei kiinnosta enää ottaa lyöntiä päähän tai ei jaksa vääntää enää sata lasissa? Oon miettinyt omalla kohdalla että onko merkki vanhuudesta vai asenteen puuttumisesta tai kyllästymisestä? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Nää jätkät kenellä on kiire ruveta sparrailee ja haluaa mennä sm-kisoihin ja muuta paskaa ni ei jaksa treenata edes puolta vuotta. Omalla kokemuksella voin sanoa että mitä enemmän puhetta ni vähemmän tekoja. Kysymys kokeneimmille ja vanhemmille että onko teillä tullut sitä että ei kiinnosta enää ottaa lyöntiä päähän tai ei jaksa vääntää enää sata lasissa? Oon miettinyt omalla kohdalla että onko merkki vanhuudesta vai asenteen puuttumisesta tai kyllästymisestä? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Mä olen käynyt viimeiset 2 kuukautta vaan jumppaamassa, tammikuussa sitten taas sparria, ja (toivottavasti) mieluusti kovaa. :)

Nää jätkät kenellä on kiire ruveta sparrailee ja haluaa mennä sm-kisoihin ja muuta paskaa ni ei jaksa treenata edes puolta vuotta. Omalla kokemuksella voin sanoa että mitä enemmän puhetta ni vähemmän tekoja.

Ai perkele. Hyvä kun kerroit. Pitänee alkaa harkitsemaan treenauksen lopettamista, kun olen ehtinyt harjoitella ja kiertää kisoja jo vuosikausia tuolla asenteella aloitettuani. Meni vähän pitkäksi. ;)

Enpi välttämättä sovi tuohon kokeneempien tai edes vanhempien joukkoon, mutta sinnepäin kuiten. Itsellä ois kyllä intoa treenailla ja vääntää, koppejakaan pelkäämäti, mutta nyt kun pikkuhiljaa on jotain järkeeki tullut harjoitteluun, ei paikat enää kestäkkään mitään. Ilmeisesti rajansa silläkin, kuinka paljon ne ryskäämistä ilman järkeä kestää. Hikoilu ja huono huumori se muutenkin on ollut paras motivaattori jo pitkään, mutta kummasti se näköjään tuokin motivaatio katoaa, kun prkl joka treenin jälkeen on joku paikka paketissa, hyvä että töihin pystyy. Ei hyvä yrittäjälle.

"Kysymys kokeneimmille ja vanhemmille että onko teillä tullut sitä että ei kiinnosta enää ottaa lyöntiä päähän tai ei jaksa vääntää enää sata lasissa?"

Sparrataanko GB Gymin BJJ alkeiskurssilla? Kyllähän tämä selviää aikanaan kun sinne nyt menee, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen.

Samaan syssyyn voisi kysyä että mikä on samaisen salin Vapaaottelun peruskurssin sisältö? Potkutyynyjen hakkaamista ja lukkopainin alkeita?

Sparrataanko GB Gymin BJJ alkeiskurssilla? Kyllähän tämä selviää aikanaan kun sinne nyt menee, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen.

Samaan syssyyn voisi kysyä että mikä on samaisen salin Vapaaottelun peruskurssin sisältö? Potkutyynyjen hakkaamista ja lukkopainin alkeita?

Varmasti BJJ:ssä on luvassa kevyttä sparria...

Vapaaottelun peruskurssin sisältöön ei kuulu ainakaan potkutyynyjen hakkaaminen, potkut ja lyönnit tehdään ihan treenikumppaniin ;) Mutta sinne kuuluu lyönnit,potkut,heitot/maahanviennit,lukkopainia,kehonhallintaa(kuperkeikkaa,käsilläseisontaa jne.),kuntoilua. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom