Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve! Olisi semmoinen "tyhmä kysymys" että, onko kellään tietoa onko wwe:stä tuttu batista eli david bautista menossa vapaaottelu meininkiin vai onko vain huhupuhetta??

On se ollut sopimusneuvotteluissa strikeforcen kanssa ja treenaillut kovaa, ei mitään käsittääkseni vielä lyöty lukkoon

Tarkoitus olis sparrailla satunnaisesti kaverin kanssa kesällä. Tarkoitus olis löytää mahdollisimman halvat ja pehmeät hanskat. Ei ehkä painavammasta päästä mutta väliltä. Mitä hanskoja oikein kunnolla suosittelette. Mielellään alle kolmen- neljän kympin.

Tarkoitus olis sparrailla satunnaisesti kaverin kanssa kesällä. Tarkoitus olis löytää mahdollisimman halvat ja pehmeät hanskat. Ei ehkä painavammasta päästä mutta väliltä. Mitä hanskoja oikein kunnolla suosittelette. Mielellään alle kolmen- neljän kympin.
Unohtakaa sparrailut ja lyökää vaikka säkkiä tai jotain. Tuon hintaiset hanskat ovat paskat, eikä paskoilla hanskoilla kannata sparrata. Säästäväisyys on hyve, mutta sparrihanskoissa ei kannata säästää.

Aidan on täysin oikeassa. 60-70€ on minimihinta (Suomessa) kelvollisista sparrihanskoista. Tosin tuohonkin hintaan saa huonoa kamaa.

Mutta jos teillä ei ole kokemusta kamppailulajeista edes sen vertaa, että teillä olisi hanskat, niin älkää nyt herranjestas aloittako treenaamista sparrailulla kaverin kanssa. Mikään hanska tai kypärä ei teitä suojaa vahingolta jos taitoa ei ole ollenkaan. Lisäksi ette kehity lainkaan vaan teette vain toisistanne iskusäikkyjä, mikä estää myöhemmänkin oppimisen.

No just. Mä voin kyllä mielellään tulla lyömään, jos vahinkoa saa tulla. Saapa ainakin sparrata niin, ettei tarvitse varoa kaveria kun se on lyöty sekaisin...

Kukaan ei kehity mihinkään sillä, että osaamattomana huitoo täysillä. sillä kehittää vain iskusäikkyyden, oli miten kova ja potentiaalinen hyvänsä. Iskun varominen on ihmisen luontainen refleksi eikä sitä vain saa pois muuten kuin totuttelemalla vähän kerrassaan. Ei sokkihoidolla. Usko pois, olen nähnyt monta kovaa miestä, joilla menee silmät kiinni ja selkä kääntyy kun hanska tulee kohti.

No just. Mä voin kyllä mielellään tulla lyömään, jos vahinkoa saa tulla. Saapa ainakin sparrata niin, ettei tarvitse varoa kaveria kun se on lyöty sekaisin...

Kukaan ei kehity mihinkään sillä, että osaamattomana huitoo täysillä. sillä kehittää vain iskusäikkyyden, oli miten kova ja potentiaalinen hyvänsä. Iskun varominen on ihmisen luontainen refleksi eikä sitä vain saa pois muuten kuin totuttelemalla vähän kerrassaan. Ei sokkihoidolla. Usko pois, olen nähnyt monta kovaa miestä, joilla menee silmät kiinni ja selkä kääntyy kun hanska tulee kohti.

Hehe, olisipa kiva nähdä tämä tilanne vaikka videolta kun AndyS lyö suomalainen94:ä niin ettei tarvii miettiä mitä, jos lyötävä kaveri ottaakin 10 minsaa unta ja sen jälkeen 3 päivää puklailee. ;)
Tuskin tahdot vastaavia oireita ottaa vastaan vai?
AndyS:n viimeinen lause on täysin totta ihminen pistää silmät kiinni kun sitä kohti tulee hanska tai muu vastaava, se on refleksi.

Ei oikeasti kannata lähteä huitomaan ellei ole ketään kuka osaa tehdä jotain sen homman hauskuus loppuu nopeasti ja saatte vain vammoja joita ei ole kiva parannella.
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa oikeasti mennä treenaamaan, jos oppia haluaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei oikeasti kannata lähteä huitomaan ellei ole ketään kuka osaa tehdä jotain sen homman hauskuus loppuu nopeasti ja saatte vain vammoja joita ei ole kiva parannella.
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa oikeasti mennä treenaamaan, jos oppia haluaa.

Näinpä juuri. Miäkii voin omasta kokemuksesta sanoa, että se hauskuus loppuu ekasta kovasta koukusta. Näin kävi itelle kun tyhmyyttämme kaverin kaa "sparrattiin" sen jälkeen sovittiin ettei enään ikinä, että painitaan mielummin :P

Eihä me voida sua käskeä, mutta nämä asiat on enempi tai vähempi tosia.

Ite ostin kaverin kanssa höntsäillessä everlastin 16oz hanskat. Saa olla nopee jos meinaa noilla mohloilla lyödä hanskojen välistä. Hanskojen hinta tais olla 45e (ja joo, harrastan nyrkkeilyä, joten en tarvi saarnaa sparrauksen vaarallisuudesta)

Näinpä juuri. Miäkii voin omasta kokemuksesta sanoa, että se hauskuus loppuu ekasta kovasta koukusta. Näin kävi itelle kun tyhmyyttämme kaverin kaa "sparrattiin" sen jälkeen sovittiin ettei enään ikinä, että painitaan mielummin :P

Eihä me voida sua käskeä, mutta nämä asiat on enempi tai vähempi tosia.

Olen myös paininut pari kk harrastaneen kanssa "höntsyllä" antaessani vähän löysää kaverille, löi hän mut ristivyöstä pää edellä mattoon, jonka jälkeen paranneltiin niskoja 2kk. Joten ei tuo painiminenkaan täysin vaaratonta ole jos tekniikka ei ole hallussa

Olen myös paininut pari kk harrastaneen kanssa "höntsyllä" antaessani vähän löysää kaverille, löi hän mut ristivyöstä pää edellä mattoon, jonka jälkeen paranneltiin niskoja 2kk. Joten ei tuo painiminenkaan täysin vaaratonta ole jos tekniikka ei ole hallussa

Loppujen lopuks mikään ei ole turvallista.

Twins vai Blue corner hanskat?

Blue corner oli ainakin ennen hinta-laadultaan parempi, eli se jos nuo ovat vaihtoehdot valitse Blue corner, muuten Fairtex, Green hill tai Top ten. Sariolan olen nähnyt kehuvan myös Lonsdalea, niitä en ole itse koskaan kokeillut.

Onpas sulla vastuuton kaveri, eihan kk harrastanut osaa edes heittaa ristivyota kunnolla ja turvallisesti. Ja vaikka osaisi ni ei sita todellakaan heiteta aloittelijaa vastaan.

Henkilö, joka sanoo harrastavansa Shootoa, harrastaa Vapaaottelua?
Kyseessä synonyymit, vaiko ei? Shootohan on organisaatio, mutta Japanissa kai käytetään vaparista termiä shooto? Vaiko?
Valetudo vissii on kuitenkin erikseen(kö)?

Henkilö harrastaa vapaaottelua seurassa, joka kuuluu Shooto Finlandiin. Shooto Finland on organisaatio, jolla on omat Suomen Vapaaottleuliiton säännöistä jonkin verran poikkeavat ottelusääntönsä.

Vale tudo on yleisnimitys vanhan ajan vapaaottelulle, jossa oli vähemmän sääntöjä kuin nykyisin on tapana. Suomessa ei ole mitään erillisiä vale tudo -seuroja.

Noista hanskoista. Tykkään tosiaan itse Lonsdalen Safe hanskoista. Lonsdalella on kuitenkin olemassa halvempia ei-niin-laadukkaita hanskojakin. Eri tyyppiset hanskat sopivat erilaiseen treenaamiseen. Lonsdalet ovat sparrihanskoina hyvät, mutta esim. välineiden lyömiseen ottaisin mieluummin Fairtexin BGV8:t.

Joku höpisi aiemmin jotain siitä kuinka 16oz hanskojen takana voi olla piilossa. Siinä on kyllä ymmärretty suojauksen olemus ihan päin honkia. Jos suojaus on auki niin se on auki vaikka olisi 20 unssin hanskat. Ja toisaalta kilpparia voi pitää vaparihanskoillakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom