Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
On tullut aika ostaa uuret nyrkkeily hanskat , blitzin hanskoja olen katellu kun aiemmin ollu nahka-saken, twinssin jne niin vaihtelu virkistää... mietin vain, kumpi materiaali olisi järkevämpi hanskojen suhteen, nahka vai keinonahka , osaako joku kertoa ?

Osta hyvät nahka hansdkat.
Crestin tumppuja voin suositella. On hinta-laatu suhde erittäin hyvin kohdallaan.

Onko kenelläkään kokemusta sivuristisiteen repeämästä tai venähtämisestä/revähtämisetä tjs? Mulla ei magneetti löytänyt polvesta mitään vikaa, eikä nestettä/verta ole = "mikään ei ole rikki" -diagnoosi, mutta on jo pidempään vihlonut kun istuu vaikka lootusasennossa 5min ja suoristaa sitten jalan. Polven ulkosivua siis. Kiinnostais palata tatamille, mutta mietityttää toi polvi.

On tullut aika ostaa uuret nyrkkeily hanskat , blitzin hanskoja olen katellu kun aiemmin ollu nahka-saken, twinssin jne niin vaihtelu virkistää... mietin vain, kumpi materiaali olisi järkevämpi hanskojen suhteen, nahka vai keinonahka , osaako joku kertoa ?

No tuo on vähän sama kuin vaihtaisi autoa volkkarista ladaan. Varmaan siinäkin viahtelu virkistää, mutta eikö kannattaisi mieluummin koettaa Mersua tai Audia?

Valitse uudet hanskat laatumerkeistä, kuten Fairex, Greenhill, Lonsdale jne.

Kysymys thaiboxingista. Mielessä on ollut aloittaa kyseinen laji. Onko laji hyvä, mikäli haluaa kehittää liikkuvuutta ja aerobista kuntoa? Onnistuuko aloitus käytännössä kuinka kivuttomasti, mikäli on a) täysin paska aerobinen kunto b) liikkuvuus nolla c) lihasmassaa jo jonkin verran keskivertoa enemmän (rajoittaa liikkuvuutta lisää). Kysymyksen idea on siis se, millaisia asioita peruskurssilla tehdään ja voidaanko olettaa, että muutaman kuukauden säännöllisellä harjoittelulla jopa toivottomista tapauksista saadaan edes jokseenkin myös potkuihin kykeneviä tyyppejä.

Idea on toistaiseksi lähinnä aloittaa treenaaminen enemmän kuntoilumielessä. En ajatellut tavoitella muuttumista Chuck Norrisiksi.

Joku viisampi ja lajia harrastava voi kertoa lisää, mutta:

Itse en thaiboxingia harrasta, mutta vaparia. Ainakin meillä peruskurssi keskittyy aika paljonkin kuntoon, ja paska aerobinen kunto ei ole ongelma. Varmasti moniki aloittaa tuon takia, että sais jotain liikkuvuutta/aerobista kuntoa puntin rinnalle.

Itsekin harrastan vielä ihan kuntoilumielessä ja hyvin toimii. Alkoi epäilyttämään pelkkä puntin vääntö.

Kyllä se onnistuu, riippuu tietenkin minkäsortin palvelukseenkelpaamaton ylikeisari siellä on mortteja 'opettamassa'. Porvoossa ainakin hyvä meininki ja annettiin lupaa pitää taukoa jos puuskuttaa. Mä en myöskään satakiloisena ollu siellä isoin kaveri.

Peruskurssilla opetellaan ihan potkut, torjunnat ja lyönnit sekä yhdistelmiä eli pureudutaan lajiin ihan kunnolla. Toki lihaskuntoa, hyppynarua ja venyttelyä on kanssa. Vetäjästä riippuu tietysti täysin, että haluaako kurssilaisten kuntoa nostaa potkuharjotuksilla vai vatsalihasliikkeillä.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Kiitos kannustuksesta, uskallan siis lähteä tammikuussa kokeilemaan. Vapari olis kanssa ehkä ihan hyvää kuntohommaa, koska olen jo tuota painipuolta joskus vähän harrastellut. :) Surkea olen siinäkin :D

Ei huvittanu avata uutta threadia, nii kysytään täältä: Mistä voi ostaa paikanpäältä vaparisortseja (ja muitakin kamoja) Helsngissä. UFS tottakai, ja Everlastinkin kaupan tiiän, mutta onko niitä muitakin? :david:

Kysymys thaiboxingista. Mielessä on ollut aloittaa kyseinen laji. Onko laji hyvä, mikäli haluaa kehittää liikkuvuutta ja aerobista kuntoa? Onnistuuko aloitus käytännössä kuinka kivuttomasti, mikäli on a) täysin paska aerobinen kunto b) liikkuvuus nolla c) lihasmassaa jo jonkin verran keskivertoa enemmän (rajoittaa liikkuvuutta lisää). Kysymyksen idea on siis se, millaisia asioita peruskurssilla tehdään ja voidaanko olettaa, että muutaman kuukauden säännöllisellä harjoittelulla jopa toivottomista tapauksista saadaan edes jokseenkin myös potkuihin kykeneviä tyyppejä.

Idea on toistaiseksi lähinnä aloittaa treenaaminen enemmän kuntoilumielessä. En ajatellut tavoitella muuttumista Chuck Norrisiksi.

itellä oli samat ongelmat eikä koskaan jaksanu venytellä, niin eihän niistä yläpotkuista voinu koskaan haaveilla. Eipä musta mitään hyvää potkijaa thaikussa tullukaan, mut osasyynä varmasti se, että diggasinki enemmän sparrata nyrkeillä. Jos jaksaa vähän uhrata aikaa venyttelyyn niin uskon että ei mitään probleemia tule ja kuntokin siellä nousee kohisten. Onnea uralle :)

Yläpotkujen salaisuus ei ole hyvä venyvyys vaan oikea tekniikka.
Yhdyn tähän mielipiteeseen. En veny yhtään, ja kyllä reeneissä saa ihan korville asti potkittua vaivatta kun harjoitteli aikansa.

Ne jätkät ketkä harrastaa egon takia yleensä tippuu alkeiskurssin jälkeen pois ja sisukkain tippuu ennen ekaa vuotta. Tohon Mustikan kysymykseen voisin lisätä kohdan kolme ja neljä, tulee hyvä mieli ja pysyy kroppa kunnossa ku rupee vanhenemaan.

Ne jätkät ketkä harrastaa egon takia yleensä tippuu alkeiskurssin jälkeen pois ja sisukkain tippuu ennen ekaa vuotta.
Näin on.

Itsellä pointtina on kunnon kohotus, liikkuvuuden säilyttäminen puntin rinnalla, ja onhan esim. just vapaaottelu todella mielenkiintoista harrastaa ihan monipuolisuudenkin takia.

Back
Ylös Bottom