Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
tyhmiä kysymyksiä

Eli oon ehkä kaverin kanssa alottamassa jonkun alkeiskurssin brassi jujitsusta..

- Eli miten porukka hoitaa puntin jos treenaatte jotain kamppailulajia?
- Minkälaiseen ryhmään 15 vuotias kuuluu, että ollaanko painitaanko siellä aikuisten sarjassa(<-tämä varmasti sopisi paremmin) vai jossain junnuluokassa?
- Kuinka nopeasti sitten tulee jotain otteluita vastaan, ylipäätään kertokää niistä?
- Onko noissa treeneissä niin, että samankokoisia vastaan harjoitellaan?

Kiitos etukäteen!:worship:

Kannattaako koneessa pestä, minkä asteisessa vedessä ja mitä pesuainetta ?
Kuten jo sanottu 60 astetta ja jos valkoinen puku, niin valkopyykkiin tarkoitettua pesuainetta, niin pysyy paremmin valkoisena. Huuhteluaine pehmentää. En tiedä onko tuossa Venumin puvussa jotain erikoista mutta eiköhän sama päde kaikkiin pukuihin. Ainoa mihin pitää varautua jo ostovaiheessa on että jotkut on esikutistettuja, jotkut ei, jälkimmäiset tietysti kutistuu jonkun verran.

Eli oon ehkä kaverin kanssa alottamassa jonkun alkeiskurssin brassi jujitsusta..

- Eli miten porukka hoitaa puntin jos treenaatte jotain kamppailulajia?
- Minkälaiseen ryhmään 15 vuotias kuuluu, että ollaanko painitaanko siellä aikuisten sarjassa(<-tämä varmasti sopisi paremmin) vai jossain junnuluokassa?
- Kuinka nopeasti sitten tulee jotain otteluita vastaan, ylipäätään kertokää niistä?
- Onko noissa treeneissä niin, että samankokoisia vastaan harjoitellaan?

Kiitos etukäteen!:worship:

-Riippuu täysin tavoitteista. Jos meinaa sen 4 kertaa viikkoon vääntää punttia ei tavan harrastelijalle jää hirveästi viikkoon aikaa lajiharjoituksille. Itse vedän 1-2 punttia viikkoon riippuen siitä onko kisoja tulossa vai ei.

-Junnuna saa muistaakseni kisata vielä sinä vuonna kun täyttää 17. Toki "alaikäisenä" saa ja jopa kannattaa käydä vanhempien kanssa kisaamassa ihan jo senkin takia, ettei junnukisoja kauheasti järjestetä.

-Otteluita tulee juuri silloin kun itse niin haluaa, toiset haluaa matsaamaan jo peruskurssin jälkeen, toiset ei koskaan. Yleensä valmentaja saattaa kuitenkin vähän rauhoitella, jos meinaa kahden peruskurssitreenin jälkeen jo suunnitella kisamatkoja.

-Yleensä pyritään treenaamaan kaiken kokoisten ja näköisten kanssa, pienemmissä seuroissa ei edes ole hirveästi varaa valita painikavereita. Isompien, vahvempien ja ennen kaikkein parempien kanssa painiminen on aina kehittävää, mutta ei sekään ole yksistään kannattavaa. Esimerkiksi sviippaamaan oppii paljon paremmin, jos vastus ei ole aina 20 kg painavampi

Niin no, onhan se nyt selvää että isompaa ja vahvempaa vastustajaa vastaan joutuu olemaan paljon tarkempi tekniikoiden kanssa, kun ei pysty voimalla jyräämään. Eli siinä mielessä kehittävämpää kyllä. Niinhän se sanovat Helionkin lajia kehittäneen.. Mutta ei tietenkään koko ajan ole hyödyksi sparrata vain isompiaan vastaan. Itse ainakin tykkään sparrailla mahdollisimman eri kokoisten ja tyylisten kavereiden kanssa. Nöyryytystä ja onnistumisen tunteita sopivassa suhteessa:)

Isompi vastus liikkuu ja muutenkin käyttäytyy eri tavalla ja sille voi tehdä joitakin juttuja, jota oman kokoiselle ja yhtä nopealle/ketterälle ei voi. Toiset jutut taas eivät ole mahdollisia, mitkä oman kokoiselle onnistuvat mm. painon ja kehon mittasuhteiden takia. Kyllähän se ihannetilanne missä hyvänsä painoluokkalajissa on, että salilla on monta hyvää oman kokoista ja eri tyylistä treenikaveria. On joitain asioita, mitä voi treenata hyvin isomman kanssa, mutta kokonaisuutena se ei ole kovin hyvä tilanne.

Olin ennen kesätaukoa treenaillut thainyrkkeilyn peruskurssilla ja jotenkin jäi askarruttamaan ennen kuin lajin (tai muun lajin) parissa jatkan, että miten nuo sparrit pitäisi ottaa (missä lajissa tahansa)?
Tuntuu, että ainoat vaihteet itselläni on 0 tai sitten täysillä, kaikki peliin.
Hirveän vaikealta tuntui ottaa sparrit keveästi ja katsoa kuinka kovaa kaveri ottaa, eikä mikään tahtonut "hitaasti" onnistua edes?

Sitten toinen asia jäi askarruttamaan, joka koskee samaa asiaa, mutta sparrikaverin kokoa ja tasoa.
Minulla oli muutaman kerran selkeästi minun "valtavaa" ruhoa (n.71-73kg) pienempi kaveri vastassa. Sama juttu, pakko löysäillä ja tuntui, ettei tästä mitään hyötyä kyllä ole, koska voisin viedä tätä kuinka tahtoo tai sitten vaan pistää niin löysää, että vastustajalla on edes kivaa. Ja taisi eräs olla vielä niin pieni junnukin, ettei kehannut lujaa ottaa, koska se tuntui täysin järjettömältä.

Tällä viikolla olisi tarkoitus mennä jatkoryhmään, jossa varmasti asiat mukautuu, mutta kiinnostaa, jos tälläinen on ihan normaalia ja miten asia lopulta etenee jne.

Olin ennen kesätaukoa treenaillut thainyrkkeilyn peruskurssilla ja jotenkin jäi askarruttamaan ennen kuin lajin (tai muun lajin) parissa jatkan, että miten nuo sparrit pitäisi ottaa (missä lajissa tahansa)?
Tuntuu, että ainoat vaihteet itselläni on 0 tai sitten täysillä, kaikki peliin.
Hirveän vaikealta tuntui ottaa sparrit keveästi ja katsoa kuinka kovaa kaveri ottaa, eikä mikään tahtonut "hitaasti" onnistua edes?

Sitten toinen asia jäi askarruttamaan, joka koskee samaa asiaa, mutta sparrikaverin kokoa ja tasoa.
Minulla oli muutaman kerran selkeästi minun "valtavaa" ruhoa (n.71-73kg) pienempi kaveri vastassa. Sama juttu, pakko löysäillä ja tuntui, ettei tästä mitään hyötyä kyllä ole, koska voisin viedä tätä kuinka tahtoo tai sitten vaan pistää niin löysää, että vastustajalla on edes kivaa. Ja taisi eräs olla vielä niin pieni junnukin, ettei kehannut lujaa ottaa, koska se tuntui täysin järjettömältä.

Tällä viikolla olisi tarkoitus mennä jatkoryhmään, jossa varmasti asiat mukautuu, mutta kiinnostaa, jos tälläinen on ihan normaalia ja miten asia lopulta etenee jne.

Älä ota sitä sillä tavalla, että oletko parempi kuin se toinen tai älä ns kisaile sparrikaveria vastaan. Vaan jos kohdalle sattuu heikompi kaveri, niin hyödynnä se kokeilemalla eri juttuja. Uusia juttuja. Komboja jne. Yritä myös aina valita itelles kokoses ja tasoises sparrikaveri. Itse etsin aina semmoisen, jonka tiedän olevan minua parempi, mutta jos kohdalle tulee heikompi, niin ota kaiken ilon siitä irti yrittämällä uusia kikkoja ja hämäyksiä etc.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sparri on harjoitus, eikä taistelua elämästä ja kuolemasta.
Samaa mieltä. Harvemmin sparrissa pitäs esimerkiksi mitään kummempia vammoja tulla, jos tulee niin joko on mennyt liian pitkälle tai sitten puhdas vahinko (ahdas sali saattaa tuollaisia aiheuttaa...).

Juu en huomannut, että vasta on kaveri jatkoryhmään menossa. AndyS:ltä täyttä asiaa. Tuolla kokemuksella ei vielä edes etukäden suora ole vielä lähelläkään valmis :D Tuo oma neuvoni oli lähinnä oma tyylini sparrata ja suuremmilta kolhuilta on vältytty, muutaman sadan sparrin kokemuksella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom