Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mistä tietää, ettei uusi ole yhtä jäykkä kun sitä käyttää aikansa? Ei tuokaan alussa ollut tuollainen karhea ja jäykkä. Ei huvittaisi uutta takkia ostaa kun vanhassa ei varsinaisesti mitään "oikeaa" vikaa ole, ainoastaan tuo jäykkyys.

Onkohan bjj-puvun takin "pehmentämiseen" mitään keinoja. Keikon takki, ollut käytössäkin jo pari vuotta ja edelleen on kuin peltiä, etenkin pesun jälkeen.
Oletko koskaan kuullut huuhteluaineesta? :D

Mulla on myös Keikon takki enkä kyllä ole sitä mitenkään kovana pitänyt.

Onhan noita myös ohuempiakin pukuja, muistaakseni Vulkanilla ainakin on huomattavasti ohuempaa kangasta. Tarkoittanee samalla myös sitä että kestää vähemmän repimistä...

Kun tuolla epähygieenisellä alustalla painiskelee, niin auttamatta tuntuu tulevan nirhaumia joista kehittyy märkärupi. Olisikohan mitään antibakteerista, tai muunlaista voidetta/taikapulveria jolla nirhaumat voisi hoitaa ihotulehduksen ehkäisemiseksi? Nim. Stafylokokkia Odotellessa

Kun tuolla epähygieenisellä alustalla painiskelee, niin auttamatta tuntuu tulevan nirhaumia joista kehittyy märkärupi. Olisikohan mitään antibakteerista, tai muunlaista voidetta/taikapulveria jolla nirhaumat voisi hoitaa ihotulehduksen ehkäisemiseksi? Nim. Stafylokokkia Odotellessa
Bacibact on reseptivapaa antibioottivoide, saa apteekeista. Kannattanee käyttää vain kunnon ihorikkoihin ja vain silloin jos tulehduksen merkkejä ilmenee, sillä suhteellisen helposti ärtyy iho tuosta suurina annoksina ja pitkään käytettynä.

Joku antiseptinen kosteusvoide tyyliin Humektan vois olla säännölliseen käyttöön parempi vaihtoehto. Treenin jälkeen suihkuun ja suihkun jälkeen kosteusvoide pintaan. Pysyy ihokin hyvässä ja kimmoisassa kunnossa, joka omalta osaltaan myös ehkäisee ihorikkoja ja tulehduksia.

Penskana lähes krooniseen asfaltti-ihottumaan muistan laitettaneen Bacipactin puuteria. Puuteria tulee käytettyä ainakin vähemmän kuin voidetta, joten se ei nirhauman ympäröivälle iholle ole niin ärsyttävä. Bacipact on suunniteltu juuri ns. märkäbakteereja vastaan. Suosittelisin silti desinfioimaan sitä alustaa ensin.

basibactia ei saa käyttää "ennaltaehkäisevästi" jokaiseen naarmuun samoista syistä kun ei muitakaan antibiootteja. Vetyperoksidi/alkoholi lioksella aina suihkun jälkeen rikkoutuneet ihokohdat läpi ja päälle esim bevita voidetta joka sisältää b-vitamiinia ja nopeuttaa haavojen korjaantumista.

Minkälainen on tarttumaan märkärupi, vaikuttaa pikaisen googletuksen jälkeen bjjsalilla parilla kaverilla olevan sitä. Ainakin itse haluan välttää viimeseen asti tollasia kuppia, voisiko atooppiseen ihottumaan saamani antibioottilääkitys auttaa jos alottaisin niitä syömään taas.

Märkärupi tarttuu haavoista ja nirhaumista.
Jos havaitset treenikaverillasi märkäruven, niin kerro siitä hänelle heti ja pyydä vaikka poistumaan matolta. Kannattaa kertoa myös valmentajalle.
Atooppinen ihohan tarkoittaa kuivaa ihoa ja lääkityksella iho varmaan pysyy paremmin ehjänä. Säännöllinen rasvaus ja lääkitys atooppiseen ihoon voivat hyvinkin pitää ihon ehjänä ja näin estää märkäruven tarttumista.
Hyvä yleinen hygienia on kuitenkin painisalilla kaiken A ja O. Jalkojen ja käsien pesu ennen treenejä ja peseytyminen treenien jälkeen sekä puhtaat treenivaatteet pitävät pöpöt loitolla parhaiten.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En kyllä pese tota gi:tä 60 asteessa, koska siitä tulee A1 :D Sanoin kyllä tyypeille pukkarissa et lääkäriin siitä, joo totta toi mutta mulla tulee välillä tästä ihosta johtuen pahaa ihottumaa (patteja/paiseita) mihin noi antibiootit.

Taidan jokatapauksessa olla pois parit treenit koska en tosiaankaan halua mitään kuppaa iholleni...

Sanon vaan, että märkärupi pitää ottaa helvetti vakavasti, koska salilla jos on treenaajia joilla on se ja tulevat nujuamaan matoille niin kohta kaikilla on se. Itellä on kerran ollu ja naama ihan ruvilla, eipähän kehdannu viikkoon käydä kaupungilla.. Muutenkin hygienia on tärkeessä osassa kamppailulajeissa, koska painipiireissä liikkuu kaikennäköstä pöpöä silsasta sieniin..

Omasta kokemuksesta sen verran, että asfaltti ihottuma on tuttua penskana ollut täälläkin millon polvet millon kädet.

Muistan vaan sen, että isoäiti laittoi Bacimycin-jauhetta aina kesällä haavoihin eivät alkaneet märkimään niin helposti sitten.

Moro onkohan muilla ollu BJJ:tä alottaessa yhtä pahaa ongelmaa , eli nilkka hookit sattuu aivan älyttömästi jos sparrikaveri vielä käyttää melkein täyttä voimaa niin kipu on melko infernaalista.
Kysynkin siis, että helpottaako kipu kun siihen tottuu vai onko mulla vaan naurettavan huono kivunsietokyky.

Eiköhän se paras apu ole olla joutumatta lukkoihin. Itse olen ainakin ihan onnellinen, että lukot sattuvat :) Mites sitä muuten osaisi varoa.

Eiköhän se paras apu ole olla joutumatta lukkoihin. Itse olen ainakin ihan onnellinen, että lukot sattuvat :) Mites sitä muuten osaisi varoa.
Olisko Anzkulla kyse siitä kun vastustaja on mountissa ja pistää hookit sisään, ja tavallaan runttaa jalkansa suoriksi, siinä voi tulla vääntöä nilkkoihin/sääriin, mutta tuskinpa siinä mitään hajota voi vaikka hiukan ehkä sattuukin...

Joo eli juuri tuosta on kysymys minkä Shane mainitsi. Tuntuu kyllä todella ikävältä nuo hookit, koska ne painaa juuri noihin nilkan luihin ja sitten kun vielä mountissa oleva kaveri väntää hookkeja ulospäin niin tuntuu, että jalat repee irti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom