Kaljun ylläpito :D

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä olen alkanut ajon jälkeen sivellä päähän Bepantholia. Kosteuttaa hyvin, viilentää ja korjaa pieniä ihovaurioitakin. Kannattaa kokeilla. Hinta on hieman kovempi, mutta aine on kyllä riittoisaakin.

Joo bepanthen on hyvä kosteusvoide kaljulle, kokemuksen kautta todettu :D
Joskus tullut parit haavatkin niin on ollut hyvä vetää tuo siihen.

...Ajelen pään mach3:lla jonkun gilletten pure & sensitive partavaahdon kanssa.
Ilman partavaahtoa en kyllä uskaltaisi lähtee ajelemaan ikinä päätä.
Hirvittää ajatuskin. :eek:

Itse olen tuolla headbladella ajellut tässä puolisen vuotta. Täss muutamia havaintoja:

+ headblade.de firmasta saa tilattua teriä pirun halvalla verrattuna giletteihin jne. Tuolta tilasin koko laitteen, ja kohtuu nopsaan tuli, eikä ollut kallista.

+ ajokulma pysyy hyvänä, kunhan älyää ensin miten laitetta pidetään. Varsin nopeasti ja huolettomasti saa (lyhyen) sängen kiilotettua kaljuksi kun laitetta oppii käyttämään.

+ terät ovat varsin teräviä

- Terät ovat päällyspuoleltaan umpinaisia, joten sieltä ei pääse ajetut hiukset tulemaan läpi -> terä menee todella helposti tukkoon, eikä karvoja meinaa saada terän välistä pois, kun terien läpi ei pääse laskemaan vettä. Tästä johtuen vähänkin pidempi sänki on tuskaista ajaa. Itselläni 1x viikossa on jo kipurajalla. 2x viikossa jos jaksaa höylätä, niin homma hoituu helposti.

- Muodon ja kädessäpitoasennon vuoksi jotkin kohdat, esim korvien vierustat jne. on helpompi ajaa perinteisellä höylällä.

Semmoista, kyllähän tuota kannattaa kokeilla, mutta ei tuo mikään ihmevehje ole. Varsinkin tuon umpinaisen teräsuunnittelun vuoksi vähän hankalampikin, kun perus giletet, jotka saa huuhdottua laskemalla vettä läpi terien.

- Terät ovat päällyspuoleltaan umpinaisia, joten sieltä ei pääse ajetut hiukset tulemaan läpi -> terä menee todella helposti tukkoon, eikä karvoja meinaa saada terän välistä pois, kun terien läpi ei pääse laskemaan vettä. Tästä johtuen vähänkin pidempi sänki on tuskaista ajaa. Itselläni 1x viikossa on jo kipurajalla. 2x viikossa jos jaksaa höylätä, niin homma hoituu helposti.

Tossa on kyllä jo niin huono puoli että ton takia jää kokeilematta Headblade. Ei pystyis ajelemaan kyllä kun noita Gillettejä joutuu huuhtelemaan jatkuvasti että pystyy sujuvasti ajamaan.

Näköjään tullut joku uusi terädesign sen jälkeen kun ostin nuo omani. Pitäisi pistää tilaukseen ja kokeilla, onko tuo uusi terä parempi, kun vanha. Lupaavat, että se on "superior" verrattuna vanhaan. Onhan nuo terät kyllä halpoja, kun noita uusia saa 20 20 eurolla. Giletet maksaa täällä päin 16 euroa / 4kpl.

Tuo onkin 1 syy, miksi tuolla headbladella tulee ajeltua.

Näköjään tullut joku uusi terädesign sen jälkeen kun ostin nuo omani. Pitäisi pistää tilaukseen ja kokeilla, onko tuo uusi terä parempi, kun vanha. Lupaavat, että se on "superior" verrattuna vanhaan. Onhan nuo terät kyllä halpoja, kun noita uusia saa 20 20 eurolla. Giletet maksaa täällä päin 16 euroa / 4kpl.

Tuo onkin 1 syy, miksi tuolla headbladella tulee ajeltua.

Oho, tommosenhan vois jo hankkiakin, ihan asialliselta peliltä näyttää.

Apteekki-kamaa ilmeisesti?

Jep ja tais olla aika halpakin.

"Annostus ja käyttö: palovammat, vaippaihottumat, huonosti paranevat haavat (myös nännihaavat), rohtuneet huulet ja suupielien haavat, naarmut ja pykimät, genitaalialueen haavaumat."

...miksköhän ei ole kaljun rasvausta lisätty tuohon selosteeseen? :D

Noi Gilletet kuluu, jos karvat päästää pitkiksi. Ihan hyvä kaveri partaterille on hiustenajokone. Eli jos ei jaksa parin päivän välein ajaa, niin ehdottomasti keritsimellä isoimmat ekaksi pois.

Itsellä kaljun ajaa helpoiten partageelillä + höylällä suihkussa. Partageeli on tähän hommaan ehdottomasti parempaa kuin partavaahto.

1) Kastelen pään. Sitten suihkun voikin sammuttaa ja jättää hanan hiukan auki terän huuhtelua varten.
2) Levitän partageelin.
3) Ajelen toisella kädellä ja kokeilen toisella kädellä mihin vielä jäi sänkeä (peiliä ei tarvita mihinkään)
4) Huuhtelen terän välillä siten, että samaan aikaan hinkkaan peukalolla terää (pitää hinkata "myötäkarvaan" eli viedä peukalo terää painaen höylän etupäästä takapäätä kohti - muutoin voi käydä huonosti ;) ). Näin terä puhdistuu paljon paremmin ja nopeammin ilman tuhotonta vedenkulutusta.
5) Jos ajan riittävän usein (parin päivän välein), voin ajella heti vastakarvaan.
6) Suihkun jälkeen levitän rasvaa (Natusan baby light oil spray) perään, niin ei nahka kuivahda. Joskus desinfioin päänahan ennen rasvaamista.

Terävä terä nopeuttaa ajamista moninkertaisesti. Kyllähän tylsemmälläkin ajelee, mutta siinä menee ikä ja terveys. Itse käytän Gilletten Sensor -teriä, koska en oo huomannut mitään merkittävää eroa kalliimpiin nähden ja hinta on n. puolet (oiskohan ~6€ / 5 kpl) Mach III:n hinnasta.

Oon kokeillut sahköpartakonettakin, mutta höylästä ei voi puhua edes samana päivänä - niin paljon on nopeuseroa höylän eduksi. Ja sähkökoneella tuppaa jäämään yksittäisiä karvoja ajamatta (ellei hinkkaa ikuisuutta) ja tulos on muutenkin mitä on.

Ainoat höyläysvekit ovat tulleet "tasoittuneista" finneistä. Muutoin vekkejä on käytännössä mahdotonta saada, kunhan kuljettaa terää oikeansuuntaisesti eikä paina höylää rystyset valkoisena.

Jep ja tais olla aika halpakin.

"Annostus ja käyttö: palovammat, vaippaihottumat, huonosti paranevat haavat (myös nännihaavat), rohtuneet huulet ja suupielien haavat, naarmut ja pykimät, genitaalialueen haavaumat."

...miksköhän ei ole kaljun rasvausta lisätty tuohon selosteeseen? :D
Eikö toi pään rasvaus mene suurimmalla osalla meistä mulkuista tonne "genitaalialueen haavaumat"-kohdan alle. :D Me included.

No joo. Asiaan.

Onko kenelläkään kokemusta tuosta Braunin cruZer3:sta? Mietin, että mitenköhän tuo kone pelaisi kaljun kiillottamisessa? Mua huokuttelee tuon ostaminen partakoneeksi, vaikka mulla on hyvä hiustenleikkuukone. Ehkä tolla saisi vielä sen millin sängenkin kivasti pois....

Onko kenelläkään kokemusta tuosta Braunin cruZer3:sta? Mietin, että mitenköhän tuo kone pelaisi kaljun kiillottamisessa? Mua huokuttelee tuon ostaminen partakoneeksi, vaikka mulla on hyvä hiustenleikkuukone. Ehkä tolla saisi vielä sen millin sängenkin kivasti pois....

Mulla on juurikin moinen kone kotona. Höylää kymmenen vuotta parran ajoon käyttäneenä voin sanoa, että ero kaljun ajelussa höylällä ja partakoneella on aivan sama kuin parrankin ajelussa - eli höylä on aivan ylivoimainen. Aikamoista jyystämistä on pään ajelu tuolla ja silti tulos on, mitä on.

Cruzerilla saa ihan kätevästi trimmattua parran, mutta ei siitä oikein muuhun ole (paitsi jos nyt välttämättä haluaa sähkökoneella tapella parran lyhyeksi). Trimmeri on liian kapea ja epäkäytännöllisesti muotoiltu muihin tarkoituksiin.

Mä olen tän vuoden alkuksesästä asti ollut kalju ja hyvin hoitunut tuo ajelu Philipsin perus partakoneella.

Kokeile kunnon konetta niin voi olla että mielipiteesi muuttuu. Eikä tarvitse hinkata useaa kertaa viikossa kun leikkaa lyhyemmäksi kuin tuollainen vekotin.

Kun hiustenleikkuukoneen alemman terän virittää mahdollisimman taakse, niin oma Moser leikkaa vähintään yhtä lyhyeksi kuin partakoneen rajain.

Alkaa kyrpimään tää kaljun ylläpito. Parhaimman tuloksen saa kun vetelee jokatoinen päivä vastakarvaan Gilletellä, mutta tuli tuossa mieleen että saisikohan jostain laser-hoitoa jolla hiukset saa pysyvästi pois kasvamasta? Kalju on kuitenkin koko päälaki, niin en koskaan aio tukkaa kasvattaakaan jottei näytä :david:

Googlettamalla löytyy ameriikanmailta vaikka sun mitä klinikoita mutta onkohan tuo edes pysyvää ja mahdollista jos moiseen, vaikkapa laser-hoitoon menisi?

http://www.laserhairremoval.com/

Hyvä hakulinkki:
http://www.google.fi/search?q=permanent+hair+reduction

aiheeseen liittyen, osaisko joku kertoa, että löytyykö jostain noita tukanleikkureita portaattomalla säädöllä? silleen että jostain 0-10mm portaattomasti. mielellään ihan laadukas kapistus sais olla. jonkin verran oon yrittäny kattella netistä, gigantista yms. mutta nihkeetä on. yleensä sellasia 0mm-1mm-> ja sitten niitä ärsyttäviä palikoita vaihtamaan siihen terän alle..tarttis saada niinku sellanen optimaalisen pituinen sänki :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom