Kaljun ylläpito :D

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse en suosi ihan halvimpia hiustenleikkuukoneita, noin 50 egellä saa jo ihan kohtuupelin. Niissä on hieman eroja... Itse harjaannuin aika äkkiä leikkaamaan kaljuni itse, hommassa menee about 5min. kerran viikkoon.

Kaadan (salaa) lorauksen naisystävän kasvovettä suoraan kupoliin niin toi leikkaamisen jäljiltä tuleva kuumotus ja puna helpottaa. Eikä maksakaa niin paljon kuin hiusvesi. ;)

Minä vetelen parranajoon tarkoitetulla trimmerillä ja ihan hyvin pelittää. Ne armeijan hiustenleikkuukoneet on muuten mahtavia jos on hyväkuntoinen sellainen saatavilla.

En kyllä itse tykkää mistään kiiltokaljusta. Koneella, kun vetää sillä ykkösellä niin tulee hyvä :)

Täällä taas on kiiltokaljun kannattaja. On nimittäin sen näköinen hiusraja mulle tulossa, että vituttaa jo pienikin sänki kun se hiusraja alkaa paistamaan "läpi".

Höylällä n. joka kolmas päivä, mieluiten joka toinen.

Höylällä ja partavaahdolla 2-3 päivän välein. Höyläyksen jälkeen rasvat päähän. Eipä tuossa kauan mene. Terä pitää vain aina olla uusi. Tulee kalliiksi kaljun ylläpito ;)

Lycanth sanoi:
Höylällä ja partavaahdolla 2-3 päivän välein. Höyläyksen jälkeen rasvat päähän. Eipä tuossa kauan mene. Terä pitää vain aina olla uusi. Tulee kalliiksi kaljun ylläpito ;)
No tosiaan tulee kalliiksi parin päivän välein kuluttaa uusi terä..

Itse ajelisin höylällä, mutta ärsyttää niiden Mach3-terien hinta. 10 eskoa neljästä terästä. :down: Tulee tarpeeksi kalliksi toi naaman höylääminenkin.

Mulla on kaljun ylläpidossa käytössä vuonna 1999 ostettu Philipsin hiustenleikkuukone. Maksoi 128 markkaa ja helvetin hyvin pelittää. Kannattaa TImba ostaa johdollinen malli, jos haluat kestävän pelin. Kaikki akkuvehkeet on IMO suolesta.

Arkena ajokoneella, viikonloppuisin höylän kera kumpaankin suuntaan. Siltikin jää selvä raja missä hiukset kasvaa.

Tommonne Philipsin ajokone on ihan ok, tummahiuksinen joutuu ajamaan vähintään partakoneella, jos haluaa kaljulta näyttää.

Kermavaahto sanoi:
No tosiaan tulee kalliiksi parin päivän välein kuluttaa uusi terä..
Onhan se tietenkin kun täällä saa maksaa 13e 4kpl:sta machin teriä. Philipsin philishave koneista ei ole muuta kuin positiivistä sanomista. :thumbs:

19e (tarjous) ladattava philipsin kotiparturi, hyvin on toiminut jo vuodesta 2003-2004...

Itse saa helposti ajeltua vaikka ilman "takapeiliä" kun tottuu. Jos haluan hifistellä niin gilletellä loput. 2 kertaa viikossa tuo urakka on tehtävä jotta pysyy siistinä.

Ilman peilejä onnistuu helposti höylääminen tai koneella ajo. Koneella joskus jos laiskottaa eikä jaksa höylällä ajaa, mutta höylällä useimmiten. Venus rokkaa :haart:

vaikket höylästä diggaa, niin se on ainoa järkevä tapa, jos haluaa pitää tällasen siistin vauvanpylly kaljun.

3-4päivän välein höylää niin pysyy siistinä. suihkussa shamppoolla, samassa rytinässä menee naamakin. eikä mee kauaa.

joskus on menny 2viikkoa ettei oo höylänny niin on kohtuullisen kova urakka höyläillä, silloin menee yhtä kauan ku akoilla meikatessa ;).

mach3 on ainoa oikeia näihin hommiin.

neutraali sanoi:
joskus on menny 2viikkoa ettei oo höylänny niin on kohtuullisen kova urakka höyläillä, silloin menee yhtä kauan ku akoilla meikatessa ;).
Viikon jälkeen on jo pakko ottaa kone käyttöön

Lycanth sanoi:
Viikon jälkeen on jo pakko ottaa kone käyttöön
lähtee se höylälläki mutta vaatii ees taas nitkutusta ja menee todella kauan ja päähän tulee muutama vekki:)

neutraali sanoi:
lähtee se höylälläki mutta vaatii ees taas nitkutusta ja menee todella kauan ja päähän tulee muutama vekki:)
Eikä siinä kyllä riitä yksi terä menee jo niin tylsäksi. Nyt kokeilin lidlin 2 teräisiä teriä, mutta kahden jälkeen piti vaihtaa machiin ja vetästä loput puoli päätä. :)

Höylällä ja koneellahan ei hirveän erinäköisiä kaljuja tule, mutta pää tuntuu huomattavasti sileämmältä höylän jälkeen. Koneella tulee sellainen ärsyttävä sänki, joka raapii hatut ja kädet.

Joku voide on aika must noissa hommissa. Mulla alkaa päästä tulemaan irtonahkoja ym. paskoja, jotka saa voiteella/geelillä kätevästi ehkäistyä.

Suositut

Back
Ylös Bottom