Kaljun ylläpito :D

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Amazonista saa tilattua noita HeadBladeja johonkin 10-15 taalan hintaan.
Voihan noista pistää yhteistilauksen vetämään jos halukkaita on tarpeeksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täällä kanssa ois kiinnostusta tuohon headblade värkkiin. :thumbs:

iivili sanoi:
Tonza, mitään aurinkorasvoja päähän sentäs. :eek: Joku retee hellehattu on paljon parempi. :D

En tiiä reteistä hellehatuista, en oikein ole sinuiksi päässyt semmoisten kanssa. Mahtaakohan ne sopia näin lammasmaiselle kaverille. :nolo:

Pitääpä katella...

rafael sanoi:
Amazonista saa tilattua noita HeadBladeja johonkin 10-15 taalan hintaan.
Voihan noista pistää yhteistilauksen vetämään jos halukkaita on tarpeeksi.

Jos yhteystilaus toteutuu, niin olen kyllä mukana. Ite en ole koskaan ulkomailta mitään tilaillu, joten sopii enemmän kuin hyvin, jos joku kokeneempi organisoisi homman.

Älkää muuten missään nimessä menkö polttamaan päätänne auringossa!
Hyvin ikävä tunne kun ihon alle kerääntyy nestettä ja näytät tältä:
Conehead.jpg

Parantuminenkaan ei ole kauhean nopeaa.

henris sanoi:
Jos yhteystilaus toteutuu, niin olen kyllä mukana. Ite en ole koskaan ulkomailta mitään tilaillu, joten sopii enemmän kuin hyvin, jos joku kokeneempi organisoisi homman.

Minä myös! Ja samat ovat syyt. Jos joku organisoi niin tulen kyllä mukaan. Tuolla oli jotain starters kittejä, jossa oli aineet ja höylä +terät. Ehkä jokin sellainen setti voisi olla mulle ok. :rock:

Eikö tuo päänahan sileäksi veto vie idean kaljusta? Minulle kalju edustaa helppouttaa, joka aamuinen höyläys on samaa kuin kultakutrien föönäys.

No, kukin tavallaan.

Odu sanoi:
Älkää muuten missään nimessä menkö polttamaan päätänne auringossa!
Hyvin ikävä tunne kun ihon alle kerääntyy nestettä ja näytät tältä:
Conehead.jpg

Parantuminenkaan ei ole kauhean nopeaa.

Poltin jo, eikä muuttunut pää ainakaan vielä tuon näköisesksi. 3,5 tuntia terassilla riitti siihen että nahkat lähti. :kippis1:

Kyllähän tuo kaljun poltto on jokakesäinen traditio. Viimeistään Tuskassa kärähtää kuula.
Huono puoli tässä kaljun miehen kesässä on, ettei oikeen viitsi lippistä pitää aurinkoisella kelillä pitkää aikaa kun takaraivoon tulee semmonen tyylikäs täplä.:)

John R ja muut kaljut, ostakaa kunnon hellehattu. Ovat halpoja (noin 10-15€) ja suojaavat paljon paremmin, kuin epäkäytännölliset ja turhat lippikset. Mullon sekä puuvillainen, että keinokuituinen. Molemmat palvelevat hyvin, sekin keinokuituinen on yllättävän mukava päässä. Väreinä hillityt beige ja vihreä. Joku vaalee värihän siinä olisi hyvä olla, ettei pää paistu.

Mä käytän sellasta "huivin" tapaista, pysyy päässä vaikka ois tuulistakin ja on muutenkin mukava pitää.

Mikä ihmeen juttu tuo on, että joka kerran jälkeen kun kuulan höylällä ajatte pitää vaihtaa terä? Suunnilteen vuoden pidin höyläkaljua ja kyllä mä ainakin vedin samalla terällä 3-4 kertaa jonka jälkeen se ei yksinkertaisesti leikannut, ja piti heittää pois.

Itse vedän Gilleten mach 3:lla ja kyllä yhdellä terällä ajaa noin 20-30 kertaa ainakin. Sitten alkaa olla jo tuskaa.

Itellä mach3 palvelee kanssa jonkun viistoista-parikymmentä kertaa ennen ku viittii terää vaihtaa. Muuten käy budjetin päälle ikävästi.

Tietäisköhän Luomuporkkana? Eikös hänen ammatti ollut parturi-kampaaja? Kaikki muutkin alan ihmiset käy. :)

koska iho on päässä samaa kuin muuallakin kehossa, rasvaaminen ja kiiltävä kalju on kulkee yhdessä.jos on herkkä iho,partavaahto+desinfioiminen on suotavaa

auringolta pitää ehdottomasti suojata! joko tummemmalla hatulla tai kunnon suojakertoimella.

koska päästä haihtuu lämpö parhaiten,pipo päähän kylmällä!

Jos pidätte kaljua niin suosittelen tätä mun tradiota mikä piti ainakin allekirjoittaneen kupolin kondiksessa, eli eka päänahka pestään ihan pienellä määrällä Head & Shouldersia, kuurataan pää kunnolla että iho on pehmeä, toi H & S on oikeesti hyvää tavaraa, ei nahka hilseile. Sit partavaahto päähän (käytin gilleten omaa) ja myötäkarvaan puhtaalla mach3, käsipeili avuksi että saa takaraivon ajettua tasaisesti, sitten taas suihkuun huuhtomaan päänahka vedellä, sitten antaa kuivua normaalisti eikä hangata päätä pyyhkeellä tai millään, muutenkin välttää kaikkea turhaa kosketusta ajon jälkeen kun iho on herkimmillään, sen jälkeen rasva päähän, rasva voi olla mikä vaan kosteusvoide, tai after shave geeli.

Ostin tutun kampaajan kautta ammattikoneen, maksoi 90 euroa, mutta joka kerta leikatessa olen itseäni ko. sijoituksesta kiittänyt. Huikea ero edelliseen, joka oli 15 euron OBH Nordica

Mä olen tän vuoden alkuksesästä asti ollut kalju ja hyvin hoitunut tuo ajelu Philipsin perus partakoneella. Pari päivän välein ajalen ja parhaiten homma toimii suihkun jälkeen kun pää on kunnolla kuivunut. On siis rasvat pesty pois päänahasta eikä silloin turhaan tukkeudu partakone. Ajon jälkeen sitten jotain parranajon jälkeen laitettavaa rasvaa kupoliin.

Pitääkin varmaan kokeilla tota Head & Shouldersia joskus. Päänahka hilseilee jonkinverran ajon jälkeen, mutta tuo hoituu hyvin kun rasvailee jollain after shavella.

Minä olen alkanut ajon jälkeen sivellä päähän Bepantholia. Kosteuttaa hyvin, viilentää ja korjaa pieniä ihovaurioitakin. Kannattaa kokeilla. Hinta on hieman kovempi, mutta aine on kyllä riittoisaakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom