Kaksi markkaa kyykystä!

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Voisitte pistää niitä kyykkyohjelmiannekin tänne millä tuollaset tulokset saavutatte. Koskaan en ole kyykyssä maksimia kokeillut, sarjoina menny (7,6,5X125kg ja toisella treenikerralla 3x4x125kg) tiedä sitte kumpi on kovempi. Joka tapauksessa treeniä on takana 4 vuotta eikä 200kg ole vielä lähelläkään kyykyssä toisin kuin penkissä 100kg meni jo vuosia sitten joten ei se mulle ainakaan yhtä helppo ole. Ja nuo kyykyt on sitten reilusti alle 90 asteen kulmaan, ei kuitenkaan perse maassa.

neutraali sanoi:
siteet n+20kg

Siteissähän vaikuttaa se, minkälaiset itse siteet on ja kuinka tiukalle ne on laitettu. Itse en ole äärimmäisen kireällä kokeillut, mutta uskon maksimaalisen hyödyn olevan noissa mustissa 2m titan-siteissä ~10%

Stailivirhe sanoi:
Siteissähän vaikuttaa se, minkälaiset itse siteet on ja kuinka tiukalle ne on laitettu
no harvapa niitä löysällekään jättää jos niitä rupeaa kietomaan. tuo+20kg on varmasti aika lähelle totuutta.

Hulluja kyykkääjiä täällä kyllä on. Itse en enää tavallista takakyykkyä tee edes kun totesin perseeni levinneen kuin keskiverto jenkkimuijalla. Tekniikastahan tuo johtuu, mutta silti. Jalkoja treenaan hackissa ja smithissa teen etukyykyt, sit ojentajat ja koukistajat omissa laitteissaan.

Omat voimatasot on kyllä kaikissa liikeissä niin naurettavia ettei niitä kyllä tähän threadiin tohdi laittaa.

eddy sanoi:
Eikös kisakyykky oo 90asteen kulmaan? Eikös normaali salikyykky ole pohjaan asti? vajaakyykkyhän on se, joka ei mene pohjaan.

Kuinka paljon noi siteet vaikuttaa kyykyssä?

Ja itehän en saa kyykystä kuin 150kg:n luokkaa. Varusteina vyö, stanssi kapea ja niin alas mennään ku menee.

Kisakyykystä kulmasta en tiedä, mutta pohjaan asti tehty on syväkyykky (mitä saleilla ei näy melkein koskaan). Normaaliksi salikyykyksi voisi sanoa kyykkyä, jossa liikerata on puolet siitä mitä kisakyykyssä :)

ZeiZei sanoi:
Kisakyykystä kulmasta en tiedä, mutta pohjaan asti tehty on syväkyykky (mitä saleilla ei näy melkein koskaan). Normaaliksi salikyykyksi voisi sanoa kyykkyä, jossa liikerata on puolet siitä mitä kisakyykyssä :)

Kisasyvyys on niin, että lantio on alempana kuin reiden päätty polvessa päin.
Vaikea juttu selittää :D

Mistä hitosta kaikki muut on saaneet noi kenguru-geenit, että muutaman kk pumppauksella 200 kyykätään? Ja missä minä olin ku niitä jaettiin? :jahas:

Jalat on aina tuottanut ongelmia mulle ainakin. Kaikenlaista ohjelmaa on kokeiltu, mutta kyykky ei vaan suju. En tiedä olenko vaan niin onneton tikkujalka, jolla geenit on suunnattu tuonne shakinpeluun puolelle vai missä maksaa, mutta ku ei toimi niin ei toimi.

Parin vko sisään on tulossa vielä uusi ohjelma, jolla kokeillaan josko syksyyn mennessä sais rautaa siihen kyykkyyn. Jos se ei onnistu siirryn tekemään penkkiä ja hauista ja jalat saa surkastua pois, kun ne niin sitä näyttävät haluavan.

200 kyykky kisasyvyydestä vaatii vuosien työn. Oli se sitten prässiä tai whatever. Kyykky on kaikista teknisin nosto ja kahdessa kuukaudessa ei kerkiä vielä edes kunnon tekniikkaa oppimaan.

Jopa tyypillisellä salikyykyllä 200 nostaminen vaatii mielstäni ainakin 12kk ikäsnsä urheilleelta. Siis se "polvet käy 90 asteen kulmassa ja nosto tehdään melkein pelkällä selällä".

Tämänhän voi mieltää kateellisen vuodatukseksi mutta itsellä meni reilu 4 vuotta 120kg -> 200 kisasyvyydestä. Geenit on hyvät eli olen nopea ja välitykset kunnossa. Aika pieniluinen rimppana tosin. Toki en osaa käyttää alaselkää kovin hyvin kun tanko ei ole puolessa selässä mutta kuitenkin. Niin ja tämä oli joskus reilu parikymppisenä. Nyt olen 30 vee paskahousu ja 140 saattaa tulla.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Voitteko 2markan kyykkääjät kertoa syväkyykkytuloksenne?
Minkä takia se kyykky sitten jätetään sinne ylös, eikä alas asti? Eikö pidempi liikerata ole parempi?
Käytetäänkö niitä siteitä sen 20kg:n takia? Vai sen takia, että muut polven rakenteet ei kehity niin nopeesti, että jaksais isoja rautoja pitää?

Jos laittas sellaset siteet, ettei jalat taivu ollenkaan ilman lisäpainoja ja siten 200kg tuntuukin enää 150 kilolta?

Itse en tee syväkyykkyä kuin 140kg tai alle. Sitä ylemmäs erittäin harvoin menen. Kisasyvyyteen olen mennyt 220kg niskassa ja myöskin sieltä ylös tullut. Mitä sitä turhia syväkyykkyjä tehdä kun kisoissa ollaan paljon ylempänä? Tämä siis voimanosto mielessä.

Salomaa sanoi:
Itse en tee syväkyykkyä kuin 140kg tai alle. Sitä ylemmäs erittäin harvoin menen. Kisasyvyyteen olen mennyt 220kg niskassa ja myöskin sieltä ylös tullut. Mitä sitä turhia syväkyykkyjä tehdä kun kisoissa ollaan paljon ylempänä? Tämä siis voimanosto mielessä.

Woot? Joku vois opettaa mulle vissiin tekniikka koska mulla kyllä pitää kyykyyt tehdä melkeinpä pohjasta suosiolla jos haluaa ne riittävän syviksi... vaikuttaakohan kapea asento tässäkin?

veijari sanoi:
Woot? Joku vois opettaa mulle vissiin tekniikka koska mulla kyllä pitää kyykyyt tehdä melkeinpä pohjasta suosiolla jos haluaa ne riittävän syviksi... vaikuttaakohan kapea asento tässäkin?

Kyllä, kapea asento vaikuttaa tässäkin. Itse kun olen leveeltä (oikeasti LEVEELTÄ) kyykkivä niin kulmaan menemiseen ei hirveää matkaa tarvita. Välillä kun kapealle tekee niin matka tuntuu hirvittävän pitkältä, että pääsee sinne kulmaan.

Joo, lukijan kannattaa kyykkytuloskeskusteluissa tosiaan olla sangen skeptinen :jahas: . Varsin harvoin saleilla näkee treenaajia, jotka kyykkäävät kisasyvyyteen. Nekin harvat, jotka ylipäätään kyykkäävät, yleensä vain pikkuniiaavat.

Vastauksena esitettyyn kysymykseen: itselläni taival alkuaikojen arvioidusta 60-65 kilon maksimikyykystä kahden markan kyykkykerhoon (205 kiloa) kesti seitsemän tuskaista vuotta. Paremmilla geeneillä, maksimivoimaharjoittelulla, tekniikanmuutoksilla ja ehkä ruokavalion lisähiomisella tuloskehitys olisi ollut nopeampaa, mutta erityisempää kiinnostusta maksimikyykkyyn ei ollut.

eddy sanoi:
Voitteko 2markan kyykkääjät kertoa syväkyykkytuloksenne?
Minkä takia se kyykky sitten jätetään sinne ylös, eikä alas asti? Eikö pidempi liikerata ole parempi?
Käytetäänkö niitä siteitä sen 20kg:n takia? Vai sen takia, että muut polven rakenteet ei kehity niin nopeesti, että jaksais isoja rautoja pitää?

Jos laittas sellaset siteet, ettei jalat taivu ollenkaan ilman lisäpainoja ja siten 200kg tuntuukin enää 150 kilolta?

miksi kyykätä persettä lattiaan??? kilpaillessa riittää että lantio alempana kuin polvi! suurempi rasitus polvillekkin jos aivan alas tähyää! siteitä käytettää esim. sen takia ettei tule loukkaantumisia ym. polvi vaivoja ja siksi että ne kilpailussa auttaa sen mitä auttaa! turha antaa kanssa kilpailijoille tasoitusta! tämä oli sitten voimanosto lasien takaa katsottuna!

Ja sen verran vielä että 2kk on tosissaan treenattu kyykkyä ja 165kg meni suht helposti!

Salomaa sanoi:
Kyllä, kapea asento vaikuttaa tässäkin. Itse kun olen leveeltä (oikeasti LEVEELTÄ) kyykkivä niin kulmaan menemiseen ei hirveää matkaa tarvita. Välillä kun kapealle tekee niin matka tuntuu hirvittävän pitkältä, että pääsee sinne kulmaan.

Joo niin aattelinkin että pitäis kyykätä leveeltä mutta eikös se sitten vaadi enemmän takareisiltä ja perseeltä? Sillä kapeella tosiaan se kisasyvyys on kutakuinkin pohjasta ainakin mulla.

veijari sanoi:
Joo niin aattelinkin että pitäis kyykätä leveeltä mutta eikös se sitten vaadi enemmän takareisiltä ja perseeltä? Sillä kapeella tosiaan se kisasyvyys on kutakuinkin pohjasta ainakin mulla.

Jalkojen takaosat tulee aika tehokkaasti käyttöön leveeltä kyykkäessä. Itsellä takareidet ja perse on aina olleet melko vahvat joten sen takia leveä sopii minulle.

200kg kyykystä ja muutaman kuukauden treenillä? Niinpä niin...

Voimanostossa kyykyn ala-asennossa reiden yläpinnan lonkkanivelen kohdalta on oltava alempana kuin polven yläpinta.

Polven kulmalla ei ole mitään merkitystä. En käsitä miten tuo "90 asteen kulma on kisasyvyys"-legenda, jossa ei siis ole mitään perää, vieläkin nostaa päätään kaikissa kyykkykeskusteluissa... 90 asteen kulma? Kulma mistä suhteessa mihin?

Eli jos tulee 200kg oikeasta voimanoston kisasyvyydestä ylös, niin voi sanoa kyykkäävänsä 200kg. Kaikki muut tulokset ovat jotain muuta kuin kyykkytuloksia. Vahvaksi voi tulla vaikkei kisasyvyyteen kyykkäisikään mutta vajaiden kyykkytulosten keskinäinen vertailu on kuin vertailisi omenoita ja appelsiineja. Jos tarkkaa määritelmää ei noudateta, niin eihän tulokset voi mitenkään olla vertailukelpoisia keskenään.

Niin, ja aikas aniharvoin näkee salilla porukkaa joka kyykkää edes tuon 200kg. Kisasyvyyteen siis. Itselläni tuo oli joskus haaveena. Nykyisin olen jo totuttautunut siihen surulliseen tosiasiaan, etten sitä ikinä tule nostamaan. Nyyh :)

Ai niin ja se, että nostaako enemmän leveällä vaiko kapealla jalka-asennolla, on aikas yksilökohtaista. Itselläni tippui kyykyn treenipainot n. 50% kun vaihdoin leveään jalka-asentoon. Nyt usean kuukauden jälkeen olen päässyt tuosta jo jonkin matkaa ylöspäin mutta vanhoihin lukemiin on vielä matkaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom