Kaksi markkaa kyykystä!

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ei tartte täälläkään miettiä moisia vielä vuosiin. Jotenkin tuntuu että kehitys on niin hidasta että tekisi mieli lopettaa reeni.

Joo paskapuhetta noi parissa kuukaudessa 200 rikki. Mitälie "hyvää huomenta" ja kolmen sentin niiaus salinostoja taasen.

Hmm, on se tosiaan kumma, että salilla ei kahden markan (vai euron?) kyykkääjiä näy juuri ollenkaan mutta netissä joka jätkä on parin kyykkykokeilun jälkeen saanut vähintään tuon raudan nousemaan. Ehkä mä vain olen käynyt väärällä salilla... En nyt kuitenkaan väitä, etteikö olisi lahjakkaita kavereita ja kyllä tähänkin threadiin vastaa varmaan mieluiten ne, jotka ovat tuon "viimeisen satasensa" rikkoneet suhteellisen lyhyessä ajassa!! :)

Itse kysymykseen: varsinaisesti ykköstä en ole kahdellasadalla kokeillut, mutta eka kertaa, kun sen niskaan otin, tein sillä vitosen, varusteena vyö. Bodikyykkyjä tosi kapealla haara-asennolla, mutta tuolla saa parhaat fiilikset etureiskoihin! Treeniä taustalla reilu kuusi vuotta.

Sadisti: Ei välttämättä ns. maksullisilla saleilla kovia kyykkyjä näekään. Kun siirrytään "reeniluoliin" eli esim. jonkun voima-/painonnostoseuran saleille niin raudat kovenee yllättävän paljon (ehkä).
Itse huomasin eron penkkipunnerruksessa: aikaisemmalla salillani vain muutama iso bodari teki sarjaa satasella, siirryttyäni harjoittelemaan paikallisen voimanostoseuran salille niin jo pienempikin jannu heitti settiä markalla.
Vielä kun omatkin tulokset nousisivat. :whip:

Reilu kaksi vuotta tuli treenailtua niin, ettei kyykkyä oppinut oikeen millään. Siihen asti sarjapainot oli 100-140kg. Viime vuonna sitten opin tekniikan ja vaikken pohjaan saakka kyykännyt niin parin kuukauden kyykkyreenin jälkeen tein 2x200 siteillä (tokassa toistossa joutu kaveri jo vähän avittaa).

Mikäli 200kg:n nosto on raw ja tarpeeksi syvä niin varmasti vetokin on 250kg+, mikäli välitykset ovat vähänkään normaalit.

Aika hurjalta kuulostaa, että 200kg on tullut parin kuukauden jälkeen ylös. Ilmoittakaa tosissaan mahdolliset välineet ja oliko kyykky kisasyvyydestä.

Grotesk sanoi:
Prässeissä on niiiiin paljon eroja, että ei niitä tuloksia juuri voi vertailla. Hackitulokset on enemmän suuntaa antavia, mutta niissäkin on eroja(niissä hackeissa siis). Kyllä jalkavoimia on paras vertailla kyykyssä, se on kaikille sama(tosin tietty on syviä ja oikeasti syviä kyykkyjä jne.).
Kivasti nostettu v. 2003 aloitettu viestiketju. :rock:

Eli nosto ei ole raw jos käyttää vyötä? Jos tekniikka on kunnossa niin tarvitseeko mielestänne käyttää vyötä maksimikokeiluissa? Itselläni kyllä vyö löytyy treenikassista mutta en ole kaivanut sitä vielä sieltä.

Jaa-a... Päälle vuosi tais mennä kun otin 200kg. Kerran kulki treeni niin hyvin, että kiloja sai lisätä koko ajan ja sitten teinkin 180kg nelosen. Muutama viikko eteenpäin ja 200kg. Nyt kyykky on 220 räteillä ja vyöllä.

Mikäli 200kg:n nosto on raw ja tarpeeksi syvä niin varmasti vetokin on 250kg+, mikäli välitykset ovat vähänkään normaalit.

Eipä taida olla omat välitykset kunnossa kun kyykky on 220 ja veto 230 :D

arni sanoi:

Aika hurjalta kuulostaa, että 200kg on tullut parin kuukauden jälkeen ylös. Ilmoittakaa tosissaan mahdolliset välineet ja oliko kyykky kisasyvyydestä.

Kyykky kehitty kyllä nopeesti kun vaan sitä oppi tekemään. Parin kuukauden jälkeen otettu 2x200 tein sellasen matalahkon penkin päälle. En siis jääny siihen istumaan vaan niin että tunsin ku perse koskee siihen.

Syvälle opin sit kyykkäämään vasta pari kuukautta takaperin. Nykyään laitan kovinpiin sarjoihin sekä ranne- että polvisiteet ja vyön.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
sanottakoon että ite olin tehnyt prässiä jo vaikka kuinka paljon kuin siirryin kyykkyyn, sitten kun kyykkäsin tavoite oli saada mahdollisimman nopeesti se 200 rikki. kyykky ei varmastikkaan ollut kisa syvä vaan ihan normaali sali kyykky. 200 kyykky on sama kuin 100 penkki eli nopeesti saavutettavissa.

neutraali sanoi:
sanottakoon että ite olin tehnyt prässiä jo vaikka kuinka paljon kuin siirryin kyykkyyn, sitten kun kyykkäsin tavoite oli saada mahdollisimman nopeesti se 200 rikki. kyykky ei varmastikkaan ollut kisa syvä vaan ihan normaali sali kyykky. 200 kyykky on sama kuin 100 penkki eli nopeesti saavutettavissa.

Kai sitä nyt kuka tahansa saa "ihan normaalista salikyykystä" mitä vaan kun sen syvyyden voi määritellä itse :rolleyes: Vähän sama kuin ne pomppupenkit.

PS. Oikeesti oon vaan katkera kun jalat on paksut mutta heikot ja kahteen markkaan on vielä matkaa :itku:

neutraali sanoi:

Kyllä minä ainakin olen nähnyt paljonki sata kiloo penkkaavia mutta en kyllä montaa kertaa 200 kyykkääviä. Etkös sie just tolla kyykyllä sen selkäs joskus telonutkin

KeskiNormaali sanoi:
Sadisti: Ei välttämättä ns. maksullisilla saleilla kovia kyykkyjä näekään. Kun siirrytään "reeniluoliin" eli esim. jonkun voima-/painonnostoseuran saleille niin raudat kovenee yllättävän paljon (ehkä).
Itse huomasin eron penkkipunnerruksessa: aikaisemmalla salillani vain muutama iso bodari teki sarjaa satasella, siirryttyäni harjoittelemaan paikallisen voimanostoseuran salille niin jo pienempikin jannu heitti settiä markalla.
Vielä kun omatkin tulokset nousisivat. :whip:

Joo, täytyy kyllä myöntää, ettei tuolla mun salilla paljon voiman ostajia treenaile, aika keskivertotallaajaa. Kyllähän alhaisten painoluokkienkin nostajan pitää tuo kaksisataa kyykätä. Mutta kyse olikin siitä, että tästä ketjusta saa sen käsityksen, että suurin piirtein jokainen keskivertopentti nostaa muutaman kuukauden kyykkytreenillä tuloksensa nollasta kahteensataan (Btw, tulee mieleen jotkut kiihdytysajot :lol2: ). En väitä, etteikö ketjuun vastanneet olisi todella nostaneet noin nopeassa ajassa kahta markkaa. Tällaisiin ketjuihin kuitenkin yleensä vastaavat sellaiset, joilla ei niin sanotusti ole "hävettävää" tuloksensa kanssa, ja muutaman kuukauden kyykkytreenillä saavutettu kahdensadan kyykkytulos kertoo ainakin mun mittapuulla jonkin sortin lahjakkuudesta! :)

Mutta :thumbs: kaikille kyykkääjille!

hafanafa sanoi:
Kyllä minä ainakin olen nähnyt paljonki sata kiloo penkkaavia mutta en kyllä montaa kertaa 200 kyykkääviä. Etkös sie just tolla kyykyllä sen selkäs joskus telonutkin
teloin ja rin tin tin, tuskin niillä vajaillakaan ihan mitä vain saa 2kk kyykkäilyn jälkeen, eikä varmasti pomppu penkilläkään mitä tahansa saa(itse asiasssa uskon että pomputtaja saa kunnon tukevalla tekniikalla ilman pomppuja samanverran kuin pomputtamalla, mutta jos ikänsä on pomputtanut niin tekniikan korjaaminen vie aikansa ja rautoja on tiputettava aluksi varmasti paljon). 200 kilon kyykky on mielestäni silloin kova jos se tehdään "body" tyylillä eli jalat kapeella, se on aivan helvetin paljon raskaampi kuin leveällä asennolla. itse tein leveällä siis.

Stailivirhe sanoi:
Reilu kaksi vuotta tuli treenailtua niin, ettei kyykkyä oppinut oikeen millään. Siihen asti sarjapainot oli 100-140kg. Viime vuonna sitten opin tekniikan ja vaikken pohjaan saakka kyykännyt niin parin kuukauden kyykkyreenin jälkeen tein 2x200 siteillä (tokassa toistossa joutu kaveri jo vähän avittaa).

Sulla on samantyyppinen kehityskaari kyykyssä kuin mullakin, ts. kun tajusin tekniikan, niin sain melkein joka treenissä lätkiä lisää malmia tankoon! Oli kyllä magee fiilis, mutta nyt ollaan taas palattu maan pinnalle ja koetetaan päästä näistä raudoista taas eteenpäin.

neutraali sanoi:
200 kilon kyykky on mielestäni silloin kova jos se tehdään "body" tyylillä eli jalat kapeella, se on aivan helvetin paljon raskaampi kuin leveällä asennolla. itse tein leveällä siis.

No ite ainakin kyykkään jalat todella kapealla ja pystyn käyttämään sillä raskaampia painoja kuin leveellä jalka-asennolla. Tosin oon minä vahvempi kapeessa penkissäkin kuin normaalissa, vaikka mulla ei ojentajia ole.

neutraali sanoi:
Eikös kisakyykky oo 90asteen kulmaan? Eikös normaali salikyykky ole pohjaan asti? vajaakyykkyhän on se, joka ei mene pohjaan.

Kuinka paljon noi siteet vaikuttaa kyykyssä?

Ja itehän en saa kyykystä kuin 150kg:n luokkaa. Varusteina vyö, stanssi kapea ja niin alas mennään ku menee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom