. Jokin tässä haisee eikä se ole jääkiekko.
Paska?:D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
. Jokin tässä haisee eikä se ole jääkiekko.
No, tuo sana kyllä kuvaa noita sinun juttujasi aika osuvasti. En kohteliaisuudesta kehdannut sitä sanoa, mutta onnistuitpa asian itse kiteyttymään.Paska?:D
No, tuo sana kyllä kuvaa noita sinun juttujasi aika osuvasti. En kohteliaisuudesta kehdannut sitä sanoa, mutta onnistuitpa asian itse kiteyttymään.
1. Miten suhtaudutte moniavioisuuteen?
2. Entä äidin ja tyttären/isän ja pojan väliseen avioliittoon? He kun eivät voisi saada lapsia, joka taas on suuri syy eri sukupuolta olevien lähisukulaisten avioliiton vastustamiselle.
Itsehän mieluummin kuolisin kuin avioituisin lähisukulaiseni kanssa, mutta onko se oma inhotuksen tunne aito peruste kieltää rakkaus joiltakin.
Mitä oikeuksia siinä poljetaan?Siinä lapsen oikeudet poljetaan sen takia että joku tunnevammainen itsekeskeinen homo haluaa kokea vanhemmuuden omilla itsekkäillä ehdoillaan.
Otetaan toinen ajatusleikki. Mieti millaista olisi ollut pikkuisena alkaa tajuamaan, että muilla on isä ja äiti ja sinulla on nainen ja mies, jotka makaavat kännissä sohvalla illasta toiseen. Sitten kun vähän isompana alkaisit tajuamaan paremmin, että ne hakkaavat toisiaan makuuhuoneessa, niin olisitko ihan varma, että se olisi ollut sinulle kiva paikka asua? Ja jos jatketaan tätä vielä sen verran pidemmälle, että verrataan tätä esimerkkitilannetta sinun vastaavaasi, niin kummassa olisit mieluummin viettänyt lapsuutesi?No Sumu otappa ajatusleikki... mieti millasta olis ollu pikkusena alkaa tajuumaan ett muilla on isä ja äiti ja sulla kaks isää. Sitten vähä isompana ku tajuisit paremmin että ne niinku nussii toisiaan siellä makuuhuonees, ootko ihan varma että se ois ollu sulle kiva ja hyvä paikka asua? Ja ei adoptoivista heteropareista pulaa ole, taitaa olla niin päin että joutuu jonottamaan että saa lapsen.
Pulaa ei varmaan ole, mutta ymmärtääkseni adoptiota haluava pariskunta joutuu käymään läpi helvetillisen paperisodan, jonka rinnalla Kelan byrokratia on kuin lottokuponkia täyttäisi. Idea siinä lienee, ettei ylläoleva skenaario toteutuisi ja lapset saisivat oikeasti hyvän kodin. Varjopuolena lienee se, että tämän takia tai tästä huolimatta maailmassa on aivan käsittämätön määrä lapsia, jotka varttuvat aikuisiksi kadulla tai lastenkodissa. En näe mitään negatiivista siinä, että jonoon tulee lisää pariskuntia tarjoamaan näille lapsille kotia; en vaikka kyseisen pariskunnan genitaalit olisivat keskenään jokseenkin samankaltaiset.Ja ei adoptoivista heteropareista pulaa ole, taitaa olla niin päin että joutuu jonottamaan että saa lapsen.
1. mieti millasta olis ollu pikkusena alkaa tajuumaan ett muilla on isä ja äiti ja sulla kaks isää. 2. Sitten vähä isompana ku tajuisit paremmin että ne niinku nussii toisiaan siellä makuuhuonees, ootko ihan varma että se ois ollu sulle kiva ja hyvä paikka asua? -- 3. Kyllä mun mielestä aikuiset ihmiset voi tollasia erikoisuuksiaan harrastaa ihan niinku kahdenkesken ja ilman että tarttee siihen lapset sotkea. --
Pitäähän ihmisellä olla oikeus..oikeus avioliittoon samaa sukupuolta olevan kanssa, vanhemmuuteen eli adoptoimaan viattoman lapsen kasvamaan keskelle perverssiä asetelmaa..
Tätä juurikin hain mun kommentilla takaa. Threadissa on tarkoitus keskustella oikeudesta avioliittoon eikä oikeudesta adoptoida. Adoptointi on kuitenkin munmielestä paljon isompi askel kun avioliitto, koska siinä vedetään lapsi ja sen oikeudet ja hyvinvointi mukaan. Kun ei näköjään kaikki vielä tiennyt niin avioliitossa olevat eivät automaattisesti saa adoptoida lasta..Korjaa jos olen väärässä. Eikös adoptiota hoitava viranomainen tee viimekädessä päätöksen lapsen sijoituspaikasta? Uskon ja toivon, että ko. viranomainen tekee mahdollisimman hyvin lapsen etua palvelevan päätöksen niiden tietojen ja taitojen perusteella joita hänellä on käytössään. Päätyi lapsi sitten homo- tai heteroparille, niin se päätös tehdään lapsen etujen mukaisesti.
Kiinnostais muuten tietää, että missä on normaalia elämää että samaa sukupuolta olevat ovat naimissa ja adoptoivat lapsia? Mä oon käsittäny että toi adoptio-oikeus samaa sukupuolta oleville on aika harvinaista vielä maailmalla, vaikka niitä joitain löytyykin julkisuudesta kuten Elton John.Ihme ahdasmielisyyttä kaljulla. Toki se voi perähikiällä olla erikoista, että on samaa sukupuolta olevat naimisissa ja lapsikin kuviossa mukana. Perähikiän ulkopuolella toi on normaalia elämää eikä mitenkään kummeksuttava asia.
Kiinnostais muuten tietää, että missä on normaalia elämää että samaa sukupuolta olevat ovat naimissa ja adoptoivat lapsia? Mä oon käsittäny että toi adoptio-oikeus samaa sukupuolta oleville on aika harvinaista vielä maailmalla, vaikka niitä joitain löytyykin julkisuudesta kuten Elton John.
Kiinnostais muuten tietää, että missä on normaalia elämää että samaa sukupuolta olevat ovat naimissa ja adoptoivat lapsia? Mä oon käsittäny että toi adoptio-oikeus samaa sukupuolta oleville on aika harvinaista vielä maailmalla, vaikka niitä joitain löytyykin julkisuudesta kuten Elton John.
Tähän mennessä samaa sukupuolta olevien avioliitot ovat laillistaneet Alankomaat, Argentiina, Belgia, Brasilia, Espanja, Etelä-Afrikka, Islanti, Kanada, Norja, Portugali, Ranska, Ruotsi, Tanska, Uruguay ja Uusi-Seelanti. Myös useissa Yhdysvaltojen osavaltioissa sekä Meksikon pääkaupungissa Méxicossa ja Quintana Roon osavaltiossa samaa sukupuolta olevien avioliitot on laillistettu. Israel hyväksyy muualla solmitut samaa sukupuolta olevien avioliitot, vaikka siellä itsessään vihkiytyminen ei ole mahdollista. Alankomaihin kuuluvat Aruba, Curaçao ja Sint Maarten hyväksyvät Alankomaissa solmitut samaa sukupuolta olevien avioliitot ja Meksikossa hyväksytään kaikki Méxicon kaupungissa solmitut samaa sukupuolta olevien avioliitot.
Samaa sukupuolta olevien parien adoptio on laillista seuraavissa valtioissa: Alankomaat, Andorra, Belgia, Englanti ja Wales, Espanja, Etelä-Afrikka, Islanti, Norja, Ruotsi, Tanska, Uusi-Seelanti ja Uruguay. Yhdysvalloissa adoptio on sallittu seuraavissa osavaltioissa: Kalifornia, Massachusetts, New Jersey, New Mexico, New York, Ohio, Vermont, Washington, Wisconsin ja Washington (D.C.), samoin suuressa osassa Kanadaa ja joissakin Australian osavaltioissa. Israel, Ranska, Saksa ja Suomi sallivat sisäisen adoption: rekisteröidyssä parisuhteessa toinen puolisoista voi adoptoida kumppaninsa biologisen (tai adoptoidun) lapsen.
Jani Toivola: Vihdoinkin isäksi!
Kansanedustaja Jani Toivola on onnellinen mies. Vuosien haave on viimein toteutumassa: Jani saa pian esikoisensa.
- Suuri unelmani toteutuu, Jani Toivola sanoo.
Jani on vauvakuumeillut parikymppisestä asti. Hän on puhunut julkisuudessa usein lapsihaaveistaan ja siitä, millaisia haasteita homous niille asettaa. Hän oli jo valmistautunut siihenkin vaihtoehtoon, ettei ehkä koskaan voisi saada lapsia.
Mutta toisin kävi. Vauva syntyy loppuvuodesta.
- Yhteiskunta on muuttunut, joten nykyään myös minulle haave vanhemmuudesta on todellisuutta, Jani sanoo.
- Ydinperhe ei ole enää se ainoa oikea tapa olla perhe. Erilaiset muodot ja tavat hyväksytään yhä paremmin. Turvallisuus ja yhteisöllisyys kuuluvat kaikille.
Janista tulee vauvan lähivanhempi, joten vuodenvaihteen jälkeen hän jää ainakin puoleksi vuodeksi isyysvapaalle kansanedustajan työstään.
Kotona kaikki on jo valmista vauvaa varten: vaunut, vauvansänky ja kantoliina on hankittu hyvissä ajoin.
- Eniten odotan ihan tavallisia arkisia hetkiä lapsen kanssa. Elämää, jonka voin jakaa lapsen kanssa, Jani sanoo.