Kaikkien ihmisten oikeus avioliittoon

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rasvis
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No, tuo sana kyllä kuvaa noita sinun juttujasi aika osuvasti. En kohteliaisuudesta kehdannut sitä sanoa, mutta onnistuitpa asian itse kiteyttymään.

Homojen nussimisesta kun puhutaan, paskahan siinä haisee.

---------------

Olet oikeutettu mielipiteeseesi siinä missä muutkin omaasi.

Ja jos et ymmärtänyt, tää oli sitä suvaitsevaisuutta ...:hyper::hyper:
 
Keskustelun taso tässä ketjussa vajonnut aika ala-arvoiseksi. Mikä sinänsä ei varmaan tullut kenellekään yllätyksenä. Mutta näinhän se on kun asia herättää joissakin ihmisissä vahvoja negatiivia fiiliksiä.

Yksi asia mikä tässä tuntuu unohtuvan on että ihmisen seksuaalisuus on paljon muutakin kuin pelkkää seksiä (aktia). Riippumatta seksuaalisesta suuntautumisesta, ihmisistä me tässä loppujen lopuksi puhutaan. Asia kenties koskettaa naapureitasi, työkaveriasi tai kenties veljeäsi, siskoasi tai muuta sukulaista. Ehkä tämä henkilö osaa kertoa miksi asia on juuri hänelle tärkeä. Kasvoton herjaminen täällä foorumilla ei vie mihinkään järkevään suuntaan tätä keskustelua.

Suvaitsevaisuuden nimellä ei mun mielestä voi kaikkea asiattomuutta sietää. Asioista pitää pystyä keskustelemaan sivistyneesti. P*skanjauhaminen ei ole mielestäni tätä. Ja sitä tässä ketjussa on ainakin riittänyt.
 
1. Miten suhtaudutte moniavioisuuteen?

2. Entä äidin ja tyttären/isän ja pojan väliseen avioliittoon? He kun eivät voisi saada lapsia, joka taas on suuri syy eri sukupuolta olevien lähisukulaisten avioliiton vastustamiselle.
Itsehän mieluummin kuolisin kuin avioituisin lähisukulaiseni kanssa, mutta onko se oma inhotuksen tunne aito peruste kieltää rakkaus joiltakin.
 
1. Miten suhtaudutte moniavioisuuteen?

2. Entä äidin ja tyttären/isän ja pojan väliseen avioliittoon? He kun eivät voisi saada lapsia, joka taas on suuri syy eri sukupuolta olevien lähisukulaisten avioliiton vastustamiselle.
Itsehän mieluummin kuolisin kuin avioituisin lähisukulaiseni kanssa, mutta onko se oma inhotuksen tunne aito peruste kieltää rakkaus joiltakin.

Itse en edes kannata homoliittoja, mutta en kyllä näe mitään samaa lähisukulaisten ja kahden miehen välisessä liitossa. Mä koen ite ton lähisukulaistenkin avioliiton vaan semmoseks fiilis jutuks, musta vaan tuntuu että se on hyvin väärin jos lapsi avioituu oman vanhempansa kanssa. Tuskin suurin osa vastustaa homoliittojakaan sentakia ettei haluais niiden saavan lapsia, koska ei se adoptio-oikeus siihen avioliittoon kuulu.
 
Pitäähän ihmisellä olla oikeus..oikeus avioliittoon samaa sukupuolta olevan kanssa, vanhemmuuteen eli adoptoimaan viattoman lapsen kasvamaan keskelle perverssiä asetelmaa.. NOT. Pitää ajatella laajemmin nämä asiat. SIksi en kannata avioliitto oikeutta homoseksuaaleille. Tehköön jokainen omas elämässään mitä lystää mutta on väärin vaatia heteroita hyväksymään muiden perversiot ja tyrkyttää joka puolelta sitä homopropagandaa. Puhumattakaan siitä että on tod sairasta adoptoida lapsi jollekkin homoparille. Siinä lapsen oikeudet poljetaan sen takia että joku tunnevammainen itsekeskeinen homo haluaa kokea vanhemmuuden omilla itsekkäillä ehdoillaan.
 
Siinä lapsen oikeudet poljetaan sen takia että joku tunnevammainen itsekeskeinen homo haluaa kokea vanhemmuuden omilla itsekkäillä ehdoillaan.
Mitä oikeuksia siinä poljetaan?

"Tutkimustulokset ovatkin hämmästyttävän yhdensuuntaiset: ne painottavat ihmissuhteiden ja vanhemmuuden merkitystä. Lasten kehitys edellyttää rakastavia ihmissuhteita ja vastuullista vanhemmuutta, mikä vaatii paneutumista ja antautumista vanhemmalta, oli hän sitten nainen tai mies. Perherakenne ja vanhempien sukupuoli eivät sitä vastoin näytä olevan erityisen tärkeitä. Lasten kehityksen vaikeuksiin puolestaan vaikuttavat samat tekijät niin hetero- kuin homoperheissä: ongelmat perheen ihmissuhteissa ja erityisesti vanhempien keskinäisissä väleissä, vanhempien mielenterveyden häiriöt, vanhemmuuden pettäminen ja perheen taloudellisen tilanteen romahtaminen. Nämä ongelmat eivät ole riippuvaisia vanhempien sukupuolesta.

Tutkimukset eivät kuitenkaan merkitse sitä, etteivät erilaiset perheet olisi toisistaan poikkeavia kasvuympäristöjä. Tutkimusten lähtökohtana on ollut tarkastella homoseksuaalisiin perheisiin liittyviä kielteisiä uskomuksia ja tutkimusasetelmat ovat olleet sen mukaiset. Nyt olisi aika jatkaa tutkimuksia toisista lähtökohdista. Jokaisessa perhemuodossa, niin hetero- kuin lesboperheessä, niin yksilapsisessa kuin kahdeksanlapsisessa perheessä on omat haavoittuvuutensa ja omat vahvuutensa. Perhetutkimuksessa olisi nyt edettävä tutkimaan perheiden rikasta kirjoa ilman moraalisia kannanottoja. Tähänastinen tutkimus on osoittanut, että moralisoimiselle ei ole perusteita."

Lapset ja rekisterity parisuhde
 
No Sumu otappa ajatusleikki... mieti millasta olis ollu pikkusena alkaa tajuumaan ett muilla on isä ja äiti ja sulla kaks isää. Sitten vähä isompana ku tajuisit paremmin että ne niinku nussii toisiaan siellä makuuhuonees, ootko ihan varma että se ois ollu sulle kiva ja hyvä paikka asua? Ja ei adoptoivista heteropareista pulaa ole, taitaa olla niin päin että joutuu jonottamaan että saa lapsen. Kyllä mun mielestä aikuiset ihmiset voi tollasia erikoisuuksiaan harrastaa ihan niinku kahdenkesken ja ilman että tarttee siihen lapset sotkea. On mun mielestä päässä vikaa sellasella yh isällä esim jonka on tarve ylipäätään kertoa ainakaan kovin nuorelle lapselleen olevansa homo. Ihan samalla tavalla ei tartte lasten päätä sotkea silläkään jos isä ja äiti tykkää vaikka SM leikeistä tms. Voi kai aikuinen ihminen nauttii omista erikoisuuksistaan ihan ilman että tarvii hakea koko yhteiskunnan tai lastensa hyväksyntää asialle.

Edit. Ja lapsia ei kuulu hommata siks että haluaa itse kokea vanhemmuuden tai muta paskaa. Pitäis vähä miettii että mitä voi itse tarjota sille lapselle. Jotain vastuuta vähän peliin. Ei läheskään kaikki homot edes kannata tota adoptio kuvioo, osa vastustaa hyvinkin jyrkästi.
 
No Sumu otappa ajatusleikki... mieti millasta olis ollu pikkusena alkaa tajuumaan ett muilla on isä ja äiti ja sulla kaks isää. Sitten vähä isompana ku tajuisit paremmin että ne niinku nussii toisiaan siellä makuuhuonees, ootko ihan varma että se ois ollu sulle kiva ja hyvä paikka asua? Ja ei adoptoivista heteropareista pulaa ole, taitaa olla niin päin että joutuu jonottamaan että saa lapsen.
Otetaan toinen ajatusleikki. Mieti millaista olisi ollut pikkuisena alkaa tajuamaan, että muilla on isä ja äiti ja sinulla on nainen ja mies, jotka makaavat kännissä sohvalla illasta toiseen. Sitten kun vähän isompana alkaisit tajuamaan paremmin, että ne hakkaavat toisiaan makuuhuoneessa, niin olisitko ihan varma, että se olisi ollut sinulle kiva paikka asua? Ja jos jatketaan tätä vielä sen verran pidemmälle, että verrataan tätä esimerkkitilannetta sinun vastaavaasi, niin kummassa olisit mieluummin viettänyt lapsuutesi?

Ja ei adoptoivista heteropareista pulaa ole, taitaa olla niin päin että joutuu jonottamaan että saa lapsen.
Pulaa ei varmaan ole, mutta ymmärtääkseni adoptiota haluava pariskunta joutuu käymään läpi helvetillisen paperisodan, jonka rinnalla Kelan byrokratia on kuin lottokuponkia täyttäisi. Idea siinä lienee, ettei ylläoleva skenaario toteutuisi ja lapset saisivat oikeasti hyvän kodin. Varjopuolena lienee se, että tämän takia tai tästä huolimatta maailmassa on aivan käsittämätön määrä lapsia, jotka varttuvat aikuisiksi kadulla tai lastenkodissa. En näe mitään negatiivista siinä, että jonoon tulee lisää pariskuntia tarjoamaan näille lapsille kotia; en vaikka kyseisen pariskunnan genitaalit olisivat keskenään jokseenkin samankaltaiset.
 
Ihme ahdasmielisyyttä kaljulla. Toki se voi perähikiällä olla erikoista, että on samaa sukupuolta olevat naimisissa ja lapsikin kuviossa mukana. Perähikiän ulkopuolella toi on normaalia elämää eikä mitenkään kummeksuttava asia.

Mun mielestä kahdella ihmisellä pitää olla oikeus mennä avioliittoon, jos he niin haluavat. Kirkkohäät ei ole oikeus, se on kirkon asia ketä he sinne rakennukseensa haluavat. Ei pidä ihonvärin, uskonnon, seksuaalisen suuntautumisen tai muun mielivaltaisen asian nojalla kieltää oikeutta avioliittoon.

Adoptio ja lasten hankkiminen on oma asiansa. Jos lastenhankinta käärmepussia haluaa avata niin sitten pitäisi miettiä millä standardilla arvioidan onko ihminen tai pariskunta kykeneväinen hoitamaan lapset aikuisuuten asti. Lapsiajokortti asia on kyllä niin vaikea asia, etten tuosta haluaisi lähteä väittelemään.

Homofoobikoita varmaan ahdistaa myös uudet tv-sarjat, joissa esitetään ei perinteistä perhe-elämää kuten vaikkapa camp ja modern family. Mitäs lapsille kerrotaan, kun sedillä on lapsia tv-sarjassa?
 
1. mieti millasta olis ollu pikkusena alkaa tajuumaan ett muilla on isä ja äiti ja sulla kaks isää. 2. Sitten vähä isompana ku tajuisit paremmin että ne niinku nussii toisiaan siellä makuuhuonees, ootko ihan varma että se ois ollu sulle kiva ja hyvä paikka asua? -- 3. Kyllä mun mielestä aikuiset ihmiset voi tollasia erikoisuuksiaan harrastaa ihan niinku kahdenkesken ja ilman että tarttee siihen lapset sotkea. --

Lisäsin numerot selvennykseksi.

1. Tämähän ei ole vanhempien vika, vaan muiden lasten vanhempien, jotka lapsilleen opettavat homojen olevan jotain friikkejä. Itse en lapsena edes ymmärtänyt mitä eroa on homoudella ja heteroudella. Lapsi kiusaa toista lasta homovanhempien takia vain vanhemmilta opittuna.
2. Niin, onhan se ällöttävää ajatella vanhempiaan harrastamassa seksiä. Sukupuolella ei ole mitään väliä. Itse varmaan oksentaisin, mikäli näkisin vanhempani harrastamassa seksiä. He ovat eri sukupuolta toisillensa.
3. No eihän lapsia seksiin sotketa millään tapaa. Seksi hoidetaan kahdestaan, lapsien ei kuulu nähdä sitä mitä heidän ei kuulu nähdä. Onko siellä käytössä vagina ja penis, penis ja penis tai vagina ja vagina, on ihan merkityksetöntä.
 
Pitäähän ihmisellä olla oikeus..oikeus avioliittoon samaa sukupuolta olevan kanssa, vanhemmuuteen eli adoptoimaan viattoman lapsen kasvamaan keskelle perverssiä asetelmaa..

Korjaa jos olen väärässä. Eikös adoptiota hoitava viranomainen tee viimekädessä päätöksen lapsen sijoituspaikasta? Uskon ja toivon, että ko. viranomainen tekee mahdollisimman hyvin lapsen etua palvelevan päätöksen niiden tietojen ja taitojen perusteella joita hänellä on käytössään. Päätyi lapsi sitten homo- tai heteroparille, niin se päätös tehdään lapsen etujen mukaisesti.
 
Korjaa jos olen väärässä. Eikös adoptiota hoitava viranomainen tee viimekädessä päätöksen lapsen sijoituspaikasta? Uskon ja toivon, että ko. viranomainen tekee mahdollisimman hyvin lapsen etua palvelevan päätöksen niiden tietojen ja taitojen perusteella joita hänellä on käytössään. Päätyi lapsi sitten homo- tai heteroparille, niin se päätös tehdään lapsen etujen mukaisesti.
Tätä juurikin hain mun kommentilla takaa. Threadissa on tarkoitus keskustella oikeudesta avioliittoon eikä oikeudesta adoptoida. Adoptointi on kuitenkin munmielestä paljon isompi askel kun avioliitto, koska siinä vedetään lapsi ja sen oikeudet ja hyvinvointi mukaan. Kun ei näköjään kaikki vielä tiennyt niin avioliitossa olevat eivät automaattisesti saa adoptoida lasta..
Mutta jos nyt otan vielä kantaa tohon adoptioasiaan: Monet tuntuu perustelevan sen huonoks asiaks siinä mielessä että lasta voitaisiin kiusata asiasta. Samalla periaatteella köyhiltä pitäis kieltää lasten hommaaminen, koska tiedän että todella usein kiusaaminen johtuu mm. halvoista vaatteista.

En siltikään ole kyllä adoptio-oikeuden kannalla, koska on vaikea kuvitella itsensä siihen asemaan että ei olisi ollenkaan äitiä, vaan olisi kaksi miespuolista vanhempaa.

Ihme ahdasmielisyyttä kaljulla. Toki se voi perähikiällä olla erikoista, että on samaa sukupuolta olevat naimisissa ja lapsikin kuviossa mukana. Perähikiän ulkopuolella toi on normaalia elämää eikä mitenkään kummeksuttava asia.
Kiinnostais muuten tietää, että missä on normaalia elämää että samaa sukupuolta olevat ovat naimissa ja adoptoivat lapsia? Mä oon käsittäny että toi adoptio-oikeus samaa sukupuolta oleville on aika harvinaista vielä maailmalla, vaikka niitä joitain löytyykin julkisuudesta kuten Elton John.
 
Kiinnostais muuten tietää, että missä on normaalia elämää että samaa sukupuolta olevat ovat naimissa ja adoptoivat lapsia? Mä oon käsittäny että toi adoptio-oikeus samaa sukupuolta oleville on aika harvinaista vielä maailmalla, vaikka niitä joitain löytyykin julkisuudesta kuten Elton John.

Mun näkökulmat perustuu pitkälti pohjois kaliforniaan ja san franciscon seutuun. Tosin naimisiinmenosta en ole varma, mutta kyl täällä lapsia on ties minkälaisilla perhekonfiguraatioilla.

edit. Gay Friendly Adoption Agencies | It's Conceivable
 
Kiinnostais muuten tietää, että missä on normaalia elämää että samaa sukupuolta olevat ovat naimissa ja adoptoivat lapsia? Mä oon käsittäny että toi adoptio-oikeus samaa sukupuolta oleville on aika harvinaista vielä maailmalla, vaikka niitä joitain löytyykin julkisuudesta kuten Elton John.

Wikipedia kertoo seuraavanlaista:

Samaa sukupuolta olevien avioliitto

Tähän mennessä samaa sukupuolta olevien avioliitot ovat laillistaneet Alankomaat, Argentiina, Belgia, Brasilia, Espanja, Etelä-Afrikka, Islanti, Kanada, Norja, Portugali, Ranska, Ruotsi, Tanska, Uruguay ja Uusi-Seelanti. Myös useissa Yhdysvaltojen osavaltioissa sekä Meksikon pääkaupungissa Méxicossa ja Quintana Roon osavaltiossa samaa sukupuolta olevien avioliitot on laillistettu. Israel hyväksyy muualla solmitut samaa sukupuolta olevien avioliitot, vaikka siellä itsessään vihkiytyminen ei ole mahdollista. Alankomaihin kuuluvat Aruba, Curaçao ja Sint Maarten hyväksyvät Alankomaissa solmitut samaa sukupuolta olevien avioliitot ja Meksikossa hyväksytään kaikki Méxicon kaupungissa solmitut samaa sukupuolta olevien avioliitot.

Samaa sukupuolta olevien parien adoptio-oikeus

Samaa sukupuolta olevien parien adoptio on laillista seuraavissa valtioissa: Alankomaat, Andorra, Belgia, Englanti ja Wales, Espanja, Etelä-Afrikka, Islanti, Norja, Ruotsi, Tanska, Uusi-Seelanti ja Uruguay. Yhdysvalloissa adoptio on sallittu seuraavissa osavaltioissa: Kalifornia, Massachusetts, New Jersey, New Mexico, New York, Ohio, Vermont, Washington, Wisconsin ja Washington (D.C.), samoin suuressa osassa Kanadaa ja joissakin Australian osavaltioissa. Israel, Ranska, Saksa ja Suomi sallivat sisäisen adoption: rekisteröidyssä parisuhteessa toinen puolisoista voi adoptoida kumppaninsa biologisen (tai adoptoidun) lapsen.
 
"Zach Wahls, a 19-year-old University of Iowa student speaks about the strength of his family in the Iowa House of Representatives. Zach was raised by two mothers."

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jani Toivola: Vihdoinkin isäksi!

Kansanedustaja Jani Toivola on onnellinen mies. Vuosien haave on viimein toteutumassa: Jani saa pian esikoisensa.

- Suuri unelmani toteutuu, Jani Toivola sanoo.

Jani on vauvakuumeillut parikymppisestä asti. Hän on puhunut julkisuudessa usein lapsihaaveistaan ja siitä, millaisia haasteita homous niille asettaa. Hän oli jo valmistautunut siihenkin vaihtoehtoon, ettei ehkä koskaan voisi saada lapsia.

Mutta toisin kävi. Vauva syntyy loppuvuodesta.

- Yhteiskunta on muuttunut, joten nykyään myös minulle haave vanhemmuudesta on todellisuutta, Jani sanoo.

- Ydinperhe ei ole enää se ainoa oikea tapa olla perhe. Erilaiset muodot ja tavat hyväksytään yhä paremmin. Turvallisuus ja yhteisöllisyys kuuluvat kaikille.

Janista tulee vauvan lähivanhempi, joten vuodenvaihteen jälkeen hän jää ainakin puoleksi vuodeksi isyysvapaalle kansanedustajan työstään.

Kotona kaikki on jo valmista vauvaa varten: vaunut, vauvansänky ja kantoliina on hankittu hyvissä ajoin.

- Eniten odotan ihan tavallisia arkisia hetkiä lapsen kanssa. Elämää, jonka voin jakaa lapsen kanssa, Jani sanoo.

Kaksplus.fi
 
Back
Ylös Bottom