Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos nyt kerta ei lihaa tule grammaakaan läskin mukana ja jätetään hermosto-ominaisuudet huomioimatta, niin tietysti läskin kertyminen painaa kyykyssä ja kilot vähenee tangosta oman painon noustessa. Oma kroppa toimii myös kuormana.
Missähän mahtaa olla vika kun kyykyssä perse/lantio lähtee ylösnousuvaiheessa työntymään vasemmalle? Joskus oli samaa ongelma kun käytin isompia painoja, mutta nyt pitkän tauon jälkeen hioin tekniikkaa melko pienillä painoilla, niin silti kävi samoin. Tuntuu mun mielestä vaan vähän pelottavalta ja haluisin saada vian selville kun nyt muutenkin pyrin kehittämään kyykkytekniikkaa paremmaksi.
Nyt en ihan löydä logiikkaa tosta. Se on selvää että omanpainon noustessa rautamäärä nousee, mikä johtuu siitä että lihasta tulee mukana. Toi ajatus että rasvaa tulee ilman lihasta, oli ihan teoreettinen ainakin mun mielessäni, koska eiköhän sitä lihaakin tuu samalla aina varsinkin jos treenaa koko ajan. En siis tosiaan kiellä etteikö kyykky ja penkkitulos nousisi kun nostetaan omaapainoa. Tämä "painon jakautuminen suuremman massatilavuuden alueelle" taas ei kuulosta loogiselta selitykseltä laisinkaan.

Mielestäni en antanut aihetta vittuilulle.jos tämä ei kuulosta loogiselta niin älä sinä sitten ainakaan ala siltojen kantavuuksia laskemaan ;)
Mielestäni en antanut aihetta vittuilulle.
Oon edelleen avoin asian suhteen, mikäli joku vaikka osaisi selittää tän mulle niin että muutankin mieltäni. Siihen asti broscienceä.

Olen tehnyt jonkinaikaa kyykkyä niin, että jalkaterät ja polvet osoittavat suoraan eteenpäin, eli en kyykkää niinsanotusti jalkojen väliin vaan jalkojen taakse.
Syy tähän on se, että ku kyykkään jalat ja polvet hieman ulospäin, niin kyykky kaatuu oikealle puolelle, tästä johtuen oikea pakara ja takareisi on isompi kuin vasempi.
(olen nuorena reväyttänyt vasemman nivusen/sisäreiden, joka johtaa siihen, että vasen sisäreisi on huomattavasti jäykempi kuin oikea, tämän huomaa nykyisellä kyykkytekniikalla, vasen jalka hieman kireä alas mennessä ja näin ollen vasen jalka pyrkii hieman aukeamaan sivullepäin...)
Kysymys kuuluu, onko tämä ok? Polvissa ei ainakaan tunnu pahalta ja ihan hyviä rautoja olen saanut ylös (hyviä ja hyviä, eilen 3 x 160 kg), kyykky syvyys noin 90 astetta. ( Peppu hipaisee penkiän ja siitä ylös)
Toinen kysymys, jos tahtoo parantaa riveä, niin kannattaako tehdä etukyykkyä räjähäen ja mavea koittaa vetää hieman normaalia ylemmäs(maven ja olankohautuksen yhdistelä)? Onko olemassa joku threadi missä annetaan hyviä rive neuvoja?
Kiitos etukäteen veljet ja siskot!
Eri puolten välillä eroja voimassa ja/tai liikkuvuudessa. Voi olla myös SI-nivelistä tai rangasta johtuvaa. Kato peilistä ne kyykkys ja keskity siihen, että se tulee tasaisesti ja tee apuliikkeinä yhden jalan liikkeitä. Jos ei korjaannu niin fyssärille.
Kiitti vastauksesta ja toivottavasti saan fiksattua ongelman kotikonstein. Harmittaa kyllä pirusti kun kaikki ei menekään kuten haluaisi :(
samat lihakset joutuvat työskentelemään suhteessa yhtä paljon, mutta vastus suurenee kehonpainon noustessa.
Joo. Sit noissa yhden jalan jutuissa heikko puoli aina ensin ja sille voi minusta tehdä 1-3 sarjaa enemmän. Ja kyykyssä aina teet sellasilla raudoilla ettei tekniikka rikkoudu. Tee liikkuvuustreeniä varsinkin pakaroille, piriformiksille ja takareisille ja pyri saamaan ne samalle tasolle.
No toi video on aika hyvä esimerkki siitä miten ei kannata kyykätä. Se alaselkä saa elää sen verran, että menee notkosta neutraaliksi, mutta ei pyöreäksi.